Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
quote:Cameron10 schreef op 26 juni 2012 @ 19:16:

[...]

Niks, het gaat slechts om het principe

Dan nog past dat niet bij de informatie die we tot nu toe hebben.

Als vader en moeder gewoon gescheiden zijn (en meer weten we nog niet), dans het niet dat school moeder boven vader zal stellen. Als dat wel moet, moeten ze het vastleggen en dan school daar ook naar handelen.
Gezellig toch.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 19:20:

[...]

Niks. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik wil kunnen vertrouwen dat school een veilige plek voor mijn kind is. Als beide ouders gescheiden zijn, dan neem ik aan dat als ze zorgvuldig zijn, ze beide bij school hebben aangegeven op welke dagen welke ouder verantwoordelijk is. Dat dient school te respecteren en als er onduidelijkheid is, moeder staat bijvoorbeeld op een dag die bekend staat als dag voor vader, of andersom, dan even bij de andere ouder verifiëren of dat klopt en dan een standje geven dat dat voortaan wel aan school doorgegeven dient te worden omdat school niet achter elke ouder aan kan bellen. Zelfde geldt voor BSO, oppas opa en oma, oppasbuurvrouw, weet ik veel.

Ik ga er vanuit dat ouders altijd allebei verantwoordelijk zijn.

Met dit soort dingen moet school toch ook niet betrokken worden. Please. Zo komen ze nooit meer toe aan lesgeven.
Juul, hier moet je het in een schriftje schrijven als iemand anders dan normaal het kind komt halen. Bij twijfel belt de school. Bij het kdv idem.
Is TO al weer gesignaleerd?
Is Armband er al? Als ja: wat hij vindt vind ik niet.

Armband is er net ja Suus
quote:Suze02 schreef op 26 juni 2012 @ 19:24:

Armband is er ja .
Star, dat schriftje is bij ons alleen bij groep 1/2.

hahahhahaaaa, hilarisch dit
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Ja, daar heeft TO iets aan.
quote:juliaaana schreef op 26 juni 2012 @ 19:20:

[...]

Dan nog past dat niet bij de informatie die we tot nu toe hebben.

Als vader en moeder gewoon gescheiden zijn (en meer weten we nog niet), dans het niet dat school moeder boven vader zal stellen. Als dat wel moet, moeten ze het vastleggen en dan school daar ook naar handelen.Het gaat mij helemaal niet om moeder boven vader stellen, het gaat mij erom dat je niet zonder dat dat is afgesproken gaat besluiten als school dat de routine best anders kan. School weet niet beter dan dat kind moet overblijven, en ineens staat er toch iemand. Dan verifieer je dus eerst of dat klopt met de ouder die het kind voor de overblijf heeft opgegeven en desnoods geef je daar de opmerking bij dat als het weer voorkomt dat er niet is doorgegeven dat de routine afwijkt, er een sanctie volgt. School kan namelijk dan ook de veiligheid niet garanderen als niet duidelijk is waar kinderen dienen te verblijven en door wie ze opgehaald dienen te worden.
Am Yisrael Chai!
Hier geen schriftjes. Ook niet bij het KDV. Alleen bij kind op speciaal onderwijs, maar die lunchen allemaal op school (veel te ver weg).
Ik weet niet of het in de middenbouw ook nog is inderdaad Suze.
Ah kijk, daar issie...

Ik hink op twee benen. Ik vind voor allebei wat te zeggen. Kan TO niet gewoon in overleg met ex? Want voor koter wel leuk natuurlijk! De mijne zou dolblij zijn als ze niet naar overblijf zou hoeven...

Ah, nog een fan!

conversation = awareness
Armand sorry, ik kon het niet laten
Hier vanaf volgend schooljaar een continurooster. Vind ik handig en jammer eigenlijk. Dat ene tussen de middag uurtje vind ik best gezellig.
quote:juliaaana schreef op 26 juni 2012 @ 19:23:

[...]

Met dit soort dingen moet school toch ook niet betrokken worden. Please. Zo komen ze nooit meer toe aan lesgeven.Dat is inderdaad de instinker. Dat er te veel aandacht aan dergelijke 'geneuzel' besteed wordt wat ten koste gaat van het 'gewone' lesgeven.
conversation = awareness
quote:Suze02 schreef op 26 juni 2012 @ 19:28:

Armand sorry, ik kon het niet laten Geeft niks.
conversation = awareness
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 19:11:

[...]

Voor mij zou dat wel degelijk de reden zijn dat ik boos op school zou zijn. Nu is het de vader, volgende keer is het oma, de keer erna die leuke buurman die mijn kind wil misbruiken.

Ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat school mijn kind niet zomaar aan anderen meegeeft als ik daar niet eerst expliciet toestemming voor heb gegeven / heb doorgegeven dat kind met diegene mee moet.

Nee hoor, de school geeft het kind alleen aan de vader of de moeder mee, niet aan anderen. Bij onze BSO is dat ook zo. Het maakt niet uit of de vader of de moeder komt, maar als er iemand anders mijn dochter komt ophalen, moet ik dat van tevoren aangegeven hebben. Dus je reactie is erg overtrokken.

Jammer dat TO hier niet meer reageert, er zijn nog zoveel vragen. Wat ik er nu uit opmaak, is dat TO en haar ex niet meer door één deur kunnen, maar dat het kind gewoon een goede band met haar vader heeft en dat vader niets kwaads in de zin heeft. In dat geval vind ik het heel triest van TO dat ze niet aan haar kind kan denken, maar alleen aan haar eigen haatgevoelens tegenover haar ex. Is de situatie anders, dan heb ik misschien een andere mening, maar daar moet TO dan zelf opheldering over geven.
Moet je hem nodig Armand blijven noemen Suus
quote:juliaaana schreef op 26 juni 2012 @ 19:23:

[...]

Met dit soort dingen moet school toch ook niet betrokken worden. Please. Zo komen ze nooit meer toe aan lesgeven.

Natuurlijk wel. Kinderen hebben bijvoorbeeld een co-ouderregeling van ene week die ouder, andere week de ander. Of gaan op di, do, vrij naar de BSO en worden op wo opgehaald door opa en oma ofzo. Of moeten elke dinsdagmiddag met de moeder van Sem mee.

Dat weet juf, dat is als het goed is aan het begin van het schooljaar allemaal keurig doorgegeven en als er op een specifieke dag zelf iets veranderd dan dient dat aan het begin van de schooldag doorgegeven te worden. Is het niet doorgegeven en heeft de brengende ouder ook niet gebeld met "oh, vergeten door te geven, Mees moet vandaag toch naar de BSO / papa / oma / met de moeder van Sem mee" dan bel je eerst die specifieke ouder om te vragen of het klopt en geef je hem/ haar op hun flikker dat je wel wat beters te doen hebt dan na te bellen en dat ze dat voortaan door moeten geven. Juist omdat je niet van alle leerlingen kunt bijhouden of het allemaal wel koosjer is. Niet afgesproken is niet mee, tenzij expliciet toestemming via telefoontje door juf / de ophaler die vervolgens juf de telefoon geeft.
Am Yisrael Chai!
quote:flip123456789 schreef op 26 juni 2012 @ 19:31:

[...]

Nee hoor, de school geeft het kind alleen aan de vader of de moeder mee, niet aan anderen. Bij onze BSO is dat ook zo. Het maakt niet uit of de vader of de moeder komt, maar als er iemand anders mijn dochter komt ophalen, moet ik dat van tevoren aangegeven hebben. Dus je reactie is erg overtrokken.

maar jij bent neem ik aan ook niet gescheiden?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 19:33:

[...]

Natuurlijk wel. Kinderen hebben bijvoorbeeld een co-ouderregeling van ene week die ouder, andere week de ander. Of gaan op di, do, vrij naar de BSO en worden op wo opgehaald door opa en oma ofzo. Of moeten elke dinsdagmiddag met de moeder van Sem mee.

Dat weet juf, dat is als het goed is aan het begin van het schooljaar allemaal keurig doorgegeven en als er op een specifieke dag zelf iets veranderd dan dient dat aan het begin van de schooldag doorgegeven te worden. Is het niet doorgegeven en heeft de brengende ouder ook niet gebeld met "oh, vergeten door te geven, Mees moet vandaag toch naar de BSO / papa / oma / met de moeder van Sem mee" dan bel je eerst die specifieke ouder om te vragen of het klopt en geef je hem/ haar op hun flikker dat je wel wat beters te doen hebt dan na te bellen en dat ze dat voortaan door moeten geven. Juist omdat je niet van alle leerlingen kunt bijhouden of het allemaal wel koosjer is. Niet afgesproken is niet mee, tenzij expliciet toestemming via telefoontje door juf / de ophaler die vervolgens juf de telefoon geeft.

Wel eens ja.

School speelt nu eenmaal een grote factor.

Wellicht is het aanstellen van een speciale kracht die bijhoudt welk kind op welke dag bij welke persoon is iets? Een zogenaamd WWW-kracht?
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven