Gezondheid alle pijlers

Beschamend overgewicht

02-01-2019 20:52 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Helaas heb ik een behoorlijk en beschamend overgewicht. 2019 gaat mijn jaar worden om daar drastisch verandering in aan te brengen.

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...

Wellicht kunnen wij elkaar daarin motiveren? Af en toe een update en stand van zaken. Wat zijn de valkuilen? Wellicht eens een dip met elkaar delen, en uiteraard ook een succesverhaal.

Ik hoor het graag :).
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
02-01-2019 22:44
Na meer dan 30 jaar word je niet meer herkend................
Hoe zou dat nou komen :lol:
Man man man... ik bedoel, let op: 29 jaar geleden werd ik niet herkend door een collega waar ik het jaar ervoor -toen ik nog zo dik was- mee samenwerkte. :lightbulb:
Na een jaar was ik onherkenbaar voor anderen. Snap je?
julius schreef:
02-01-2019 22:19
Niet alleen, maar hoeveel van die 95% zijn wel mensen die puur en alleen dik worden door een ongezonde levenstijl?

En hoeveel mensen hebben een aandoening waardoor ze dik worden zonder te eten?
OMG ga jij maar ergens praten waar je verstand van hebt.

Ja, de meeste mensen worden dik omdat ze te veel eten. Maar dat te veel eten is juist niet iets waar ze dan simpelweg mee kunnen stoppen. Dat zit psychisch een tandje ingewikkelder in mekaar. Aan jouw posts te merken, misschien wel een tandje te ingewikkeld voor jou. Hoor je mij ook niet zeggen dat je simpelweg slimmer moet worden, of wel dan?

TO: succes!
Ik ben afgelopen jaar 25 kilo afgevallen. Er zit nu weer wat bij (5 of zo). Ik ga dit jaar voor minstens 20 kilo eraf weer. Vandaag begonnen en al het begin is super shit en moeilijk. Maar ik weet dat ik het kan, dus we gaan niet-zo-vrolijk verder.
Beloof jezelf dat je het minstens drie maanden volhoudt. Dan zul je resultaat gaan zien en dat motiveert weer verder. En drie maanden is beter te overzien dan een heel jaar.
TO: ik heb de reacties niet gelezen, maar wil je heel veel succes wensen met afvallen!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
02-01-2019 23:03
OMG ga jij maar ergens praten waar je verstand van hebt.

Ja, de meeste mensen worden dik omdat ze te veel eten. Maar dat te veel eten is juist niet iets waar ze dan simpelweg mee kunnen stoppen. Dat zit psychisch een tandje ingewikkelder in mekaar. Aan jouw posts te merken, misschien wel een tandje te ingewikkeld voor jou. Hoor je mij ook niet zeggen dat je simpelweg slimmer moet worden, of wel dan?
Ja, psychisch zit het allemaal zo ingewikkeld in elkaar dat je het alleen kan begrijpen als je zelf ook dik bent. Mensen zonder overgewicht hebben ook nooit honger, eigenlijk. Die snappen niet hoe lastig het is om niet teveel en te vet te eten. Gewoon drie blaadjes sla en een watertje en weg is hun honger.
TO: succes!
Ik ben afgelopen jaar 25 kilo afgevallen. Er zit nu weer wat bij (5 of zo). Ik ga dit jaar voor minstens 20 kilo eraf weer. Vandaag begonnen en al het begin is super shit en moeilijk. Maar ik weet dat ik het kan, dus we gaan niet-zo-vrolijk verder.
Beloof jezelf dat je het minstens drie maanden volhoudt. Dan zul je resultaat gaan zien en dat motiveert weer verder. En drie maanden is beter te overzien dan een heel jaar.
25 kilo is een hoop. Goed bezig, zeker voor iemand die niet met teveel eten kan stoppen.Onbegrijpelijk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:48
Tja, ik word sowieso nagekeken, omdat ik extreem lang ben. Daar zal niet snel iemand over schaamte beginnen, omdat lengte niet je 'eigen schuld' is.
En als je je erin vetdiept kom je erachter dat overgewicht ook maar zeer ten dele 'eigen schuld' is, dus daar moet iemand zich helemaal niet voor schamen.
:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 22:52
Hoezo (voor)oordelen, wat bedoel je?
En ja, ik ben die eeuwige honger ook kwijt. Je maag wordt vanzelf kleiner na een paar weken weinig eten. Feit, geen onzin.
Voordat je überhaupt in aanmerking komt voor een GBP moet je minimaal een succesvol afvaltraject hebben doorlopen, onder begeleiding van een diëtiste.
Heb ik dus ook keurig gedaan, meerdere keren zelfs, maar die eeuwige honger is nooit weggegaan.

En je kunt natuurlijk wel beweren dat ik de uitzondering ben, maar de statistieken geven gewoon wat anders aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 23:38
Voordat je überhaupt in aanmerking komt voor een GBP moet je minimaal een succesvol afvaltraject hebben doorlopen, onder begeleiding van een diëtiste.
Heb ik dus ook keurig gedaan, meerdere keren zelfs, maar die eeuwige honger is nooit weggegaan.

En je kunt natuurlijk wel beweren dat ik de uitzondering ben, maar de statistieken geven gewoon wat anders aan.
Waar vind ik die statistieken?

Waarom denk je dat mensen zonder overgewicht minder honger hebben dan jij?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 23:14
Ja, psychisch zit het allemaal zo ingewikkeld in elkaar dat je het alleen kan begrijpen als je zelf ook dik bent. Mensen zonder overgewicht hebben ook nooit honger, eigenlijk. Die snappen niet hoe lastig het is om niet teveel en te vet te eten. Gewoon drie blaadjes sla en een watertje en weg is hun honger.



25 kilo is een hoop. Goed bezig, zeker voor iemand die niet met teveel eten kan stoppen.Onbegrijpelijk eigenlijk.
Het zit niet alleen psychisch ingewikkeld in elkaar, ook lichamelijk.
Gewoon hormonen die het honger- en verzadigingsgevoel sturen, daarin zit per persoon enorm veel verschil.

Tegen iemand met overgewicht zeggen dat ie gewoon wat minder moet eten is net zoiets als tegen iemand met ondergewicht zeggen dat ie gewoon wat meer moet eten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
02-01-2019 23:03
OMG ga jij maar ergens praten waar je verstand van hebt.

Ja, de meeste mensen worden dik omdat ze te veel eten. Maar dat te veel eten is juist niet iets waar ze dan simpelweg mee kunnen stoppen. Dat zit psychisch een tandje ingewikkelder in mekaar. Aan jouw posts te merken, misschien wel een tandje te ingewikkeld voor jou. Hoor je mij ook niet zeggen dat je simpelweg slimmer moet worden, of wel dan?

TO: succes!
Ik ben afgelopen jaar 25 kilo afgevallen. Er zit nu weer wat bij (5 of zo). Ik ga dit jaar voor minstens 20 kilo eraf weer. Vandaag begonnen en al het begin is super shit en moeilijk. Maar ik weet dat ik het kan, dus we gaan niet-zo-vrolijk verder.
Beloof jezelf dat je het minstens drie maanden volhoudt. Dan zul je resultaat gaan zien en dat motiveert weer verder. En drie maanden is beter te overzien dan een heel jaar.
Ik heb er ervaring mee en verstand van.
Denk je nou werkelijk dat je TS helpt met dit soort reacties? Wat nou 'super shit en moeilijk' en 'niet zo vrolijk verder'.

Precies het soort teksten hier waardoor TS allang is afgehaakt; ik heb haar niet meer gezien....
Je humeur zal er wel onder lijden dat je nu weer deels opnieuw moet beginnen.

Doe een beetje positief zeg, je doet alsof het een ongeneeslijke ziekte is. Slaat nergens op, zoals artsen ook zeggen: ieder pondje gaat door het mondje. Dat je van bv de pil of antidepressiva vaak een hongergevoel krijgt zal best maar je kan ook kiezen om je klem te eten aan komkommers en salades zonder dressing (honger maakt rauwe bonen zoet, je gaat het vanzelf leren waarderen) i.p.v. je handen in de lucht te gooien en te roepen: die oliebollen vlogen gewoon mijn maag in, net als al die andere zaken waardoor ik 5 kilo aangekomen ben.

Hoeveel calorien moet je eten om 5 kilo aan te komen? Weet je dat? Is niet psychisch, is gewoon een rekensom.
Dat moet je eens opzoeken en op zoek naar zaken die je wel vullen zoals light frisdrank en zoals al gezegd komkommer (met schil!) watermeloen en andere dingen die nauwelijks calorien bevatten. Groentensoep zonder vlees en vermicelli zelfgemaakt: je kan je er klem aan eten.

Succes en bedenk dat dat gesnauw niemand motiveert. Maakt mij niet uit hoor, ik heb er geen problemen mee. Al heeeeeel lang niet meer en nee, je hoeft niet perse alles mee te eten. Je bent toch al 25 kilo afgevallen? Dan wéét je toch hoe het werkt?

Honger lijden is echt nergens voor nodig, wel uitvogelen hoeveel calorien je lichaam nodig heeft per dag. Dat is voor iedereen verschillend.
Als je pech hebt doet je lichaam heel zuinig aan: dan kan je dus niet zoveel eten als je zus, vriendin of wie dan ook die een snelle verbranding heeft.
Doe liever wat vriendelijker, wat een gesnauw en ontmoedigende praat hier zeg, bah :(
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 22:31
Moet je dat wel voelen hè.....
Ja, dat werd in die docu ook beweerd: dikkere mensen hebben altijd honger en hebben geen gevoel van verzadiging. Nu eet ik als slank persoon praktisch nooit tot ik helemaal verzadigd ben. Eten tot de verzadiging toeslaat zou inhouden dat ik ver boven mijn dagelijkse calorieënverbruik zou gaan zitten. In de meeste gevallen kan ik ook nog wel met gemak drie toetjes op hoor, alleen, ik doe het niet, omdat ik weet dat ik dan dikker word. Vermoedelijk kan ik wel 3500 kcal op per dag aan lekkere dingen, voordat de verzadiging toeslaat.

Dus eten totdat je verzadigd bent is vermoedelijk alleen voor kinderen en pubers weggelegd. Daarna leidt het tot overgewicht.

Dit is overigens een vrij normaal mechanisme aangezien het nog niet zo lang geleden juist verstandig en een bewijs van welvaart was om flink veel spek op te bouwen als er veel voedselaanbod was. Dus de aandrang om veel te eten is op zich een normale overlevingsstrategie.

Alleen de laatste tientallen jaren toen er een enorm groot aanbod ontstond van voedsel, bereikbaar voor iedereen, arm of rijk en de vetreserves nooit meer werden aangesproken sloeg deze deugd plotseling om in de noodzaak zich te beperken.

Ik denk dat er meer factoren zijn dan dat zogenaamde ontbreken van het verzadigingsgevoel die maken dat sommigen hun gewicht weten te controleren en anderen niet. Een flink percentage heeft (naar hun zeggen) nog nooit een afslankpoging ondernomen. Vond ik als jonge vrouw volledig onbegrijpelijk.

Ik weet zo wel drie redenen te noemen die mogelijk een rol kunnen spelen maar ik wou er verder niet meer op ingaan. Sommigen zijn zo verschrikkelijk snel beledigd dat er niet mee te praten valt en zóveel kan het me nu ook weer niet schelen hoe een ander wil leven en eruit ziet.
retrostar wijzigde dit bericht op 03-01-2019 07:39
44.78% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 23:42
Waar vind ik die statistieken?

Waarom denk je dat mensen zonder overgewicht minder honger hebben dan jij?
Als jij schrijft dat je moet stoppen met eten als je geen honger meer hebt heb je duidelijk minder honger dan ik.

Maar weet je, het maakt zo weinig uit: al die mensen met overgewicht weten heus wel dat ze dat uitsluitend hebben gekregen omdat ze zwak en ruggengraatloos zijn. Dat heeft onze maatschappij ons inmiddels genoeg duidelijk gemaakt.
En al dat geoordeel heeft mensen niet dunner gemaakt.
Mensen die op andere vlakken zeer gedisciplineerd zijn, doorzettingsvermogen hebben, bereiken wat ze willen bereiken. Maar met dat gewicht lukt het niet.
En die worden dan veroordeeld door mensen die wel slank blijven en daar heus moeite voor doen.

Prima, maar ik ben dat geoordeel zo zat en ik vind het onverteerbaar dat mensen met overgewicht zich schamen.
Omdat een stel nitwits bedacht heeft dat het allemaal eigen schuld dikke bult is.

En ik ben blij dat er artsen en andere deskundigen zijn die mensen met overgewicht wel gewoon serieus nemen en zonder oordelen willen meedenken en meehelpen om te zorgen dat deze mensen wel blijvend gewicht kunnen verliezen. Door bijv een operatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 23:38
Voordat je überhaupt in aanmerking komt voor een GBP moet je minimaal een succesvol afvaltraject hebben doorlopen, onder begeleiding van een diëtiste.
Heb ik dus ook keurig gedaan, meerdere keren zelfs, maar die eeuwige honger is nooit weggegaan.

En je kunt natuurlijk wel beweren dat ik de uitzondering ben, maar de statistieken geven gewoon wat anders aan.
Precies, dat traject kon die dame die ik ken dus niet volhouden. Nog geen kilo eraf, ze kwam nog wat aan tijdens het diëten, daarom uitgeweken naar het buitenland en op eigen risico met alle gevolgen vandien.

Welke statistieken bedoel je? Nog nooit gezien, heb je een linkje of waar kan ik dat vinden? Ik kom in die statistieken niet voor: nooit een arts of dietiste geraadpleegd maar geheel op eigen kracht bedacht dat ik op dieet moest. Dat volgehouden en klaar.

Net als een paar vriendinnen van me die na zwangerschappen aangekomen waren en op eigen houtje ff snel 20 kilo afvielen toen ze zich schaamden op het strand met hun peuters en kleuters.

Die kinderen zijn nu volwassen, mijn vriendinnen zijn geen van allen echt dik. Hooguit maat 40 - 42. Omdat ze lekker en gezond eten zijn gaan waarderen, geen snoep of chips kopen. Wel patat eten maar niet als tussendoortje maar bij de warme maaltijd. Met een biefstukje en salade kan dat prima.

Al zijn er statistieken: ze liegen omdat ze de doe-het-zelvers niet meetellen. Ze kennen mij en mijn vriendinnen niet eens ;)
Alle reacties Link kopieren
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 23:45
Precies het soort teksten hier waardoor TS allang is afgehaakt; ik heb haar niet meer gezien....
Ik lees de reacties nog wel hoor, maar ik voel mij niet geroepen er op te reageren. Helaas veel negatieve reacties en mensen die zijn/haar mening geven.

Ik heb een deel van mijn topic bewust al een keer gekopieerd. Ik heb deze topic aangemaakt met een specifieke reden.
Ik vraag niet om reacties van mensen die mij vertellen hoe moeilijk het wel niet is en die denken te weten wat de oorzaak van overgewicht is, of hoeveel procent het wel/niet lukt af te vallen.

Ik zou echter graag in contact willen komen met mensen die een (soort) gelijke strijd aangaan. Ongeacht hoe ze aan de kilo's zijn gekomen.

Ik heb jou overigens wel een privébericht gestuurd lavacakelover. En ik lees ook enkele reacties van mensen die mij succes wensen, waarvoor dank :).
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouw.nl/home/lijf-verzet-z ... ~a139a74f/

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/06/wa ... 2-a1540076
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pb terug Tukkergirl!

Voor de anderen die me een pb hebben gestuurd: ik zie nu pas jullie berichten maar moet nu echt gaan slapen, morgen vroeg op en weinig geslapen de afgelopen dagen :)

Morgenavond zal ik er even voor gaan zitten om jullie berichten te beantwoorden. Sorry, het is jammer dat je geen seintje krijgt dat er een pb is binnengekomen anders had ik eerder gereageerd.

Slaap lekker allemaal, tot morgen!
anoniem_380097 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 01:14
Reden: aanvulling
87.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl schaam je niet ! Ik wens je heel veel succes, heel goed dat je dit niet alleen wilt doen. Ps heb je al.eens gekeken om weightwatchers te doen?? In mijn omgeving zijn er veel successen mee behaald incl mijn zus. Tenzij je naar een dietiste gaat via de huisarts.
julius schreef:
02-01-2019 23:14
Ja, psychisch zit het allemaal zo ingewikkeld in elkaar dat je het alleen kan begrijpen als je zelf ook dik bent. Mensen zonder overgewicht hebben ook nooit honger, eigenlijk. Die snappen niet hoe lastig het is om niet teveel en te vet te eten. Gewoon drie blaadjes sla en een watertje en weg is hun honger.



25 kilo is een hoop. Goed bezig, zeker voor iemand die niet met teveel eten kan stoppen.Onbegrijpelijk eigenlijk.
Ik snap dat je het onbegrijpelijk vindt. Je hebt er duidelijk geen verstand van.

Zouden er ook nog gradaties van moeilijkheid zijn? Dat verleidingen weerstaan voor de een moeilijker is dan voor de ander?

Ik ben niet afgevallen door gewoon minder te eten. Ik had iets veel drastischer nodig en volg het Cambridge Dieet. Wat werkt is voor iedereen anders. En Solomio heeft gelijk. Het is maar de vraag of het in the end blijvend is. Maar het alternatief is veel te dik blijven, en dat is ook niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl schreef:
02-01-2019 22:16
Excuses ik las te snel, en weet niet hoe ik mijn bericht kan verwijderen...

Ik ga het in ieder geval proberen, misschien behoor ik ook wel tot die "5%"...

Tukkergirl, elke kilo die je afvalt is winst. Alleen is het een hele lange weg en het kan heel moeilijk zijn.
Ik ben jaren terug 20 kg afgevallen, door goed te eten enz., alles wat Cakelover beschrijft, maar kwam met mijn gezonde levensstijl toch weer aan. Sluipenderwijs en het leek niet te stoppen. Geen idee waardoor het kwam. Het rare is: ik ben in 3 jaar tijd die kilo's weer aangekomen, nadat ik 5 jaar op m'n streefgewicht zat. Heb in die jaren die en de jaren die daarop volgden steeds echt m'n best gedaan om af te vallen en het lukte niet. Nu ineens wel. Geen idee waardoor het toen niet lukte en nu wel. M'n eetpatroon verandert echt op de millimeter, zeg maar. Bewegen net zo.

Ook jij kunt dus op zo'n punt komen. En dan ben je mogelijk nog steeds te zwaar. Dan is input van een deskundige en van mensen met ervaring waarschijnlijk handig. Maar ook de realisatie dat je gezondere levensstijl al een grote plus is voor je gezondheid.

Schamen is een negatieve emotie. Het is goed en positief dat je af wilt vallen. Maar het is jammer dat je nu zo negatief over jezelf denkt. Dat vind ik echt. En als je er schamend instaat, ben je misschien na een 'misstap' (iets lekkers) eerder geneigd om gefrustreerd de handdoek in de ring te gooien met een 'ziejewel, ik kan het niet en ik ben het niet waard' enz.. wat er ook door onze hoofden kan gaan in dit opzicht.

Vier je overwinningen, accepteer dat het niet altijd lukt. :redrose:
Later is nu
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 23:45
Ik heb er ervaring mee en verstand van.
Denk je nou werkelijk dat je TS helpt met dit soort reacties? Wat nou 'super shit en moeilijk' en 'niet zo vrolijk verder'.

Precies het soort teksten hier waardoor TS allang is afgehaakt; ik heb haar niet meer gezien....
Je humeur zal er wel onder lijden dat je nu weer deels opnieuw moet beginnen.

Doe een beetje positief zeg, je doet alsof het een ongeneeslijke ziekte is. Slaat nergens op, zoals artsen ook zeggen: ieder pondje gaat door het mondje. Dat je van bv de pil of antidepressiva vaak een hongergevoel krijgt zal best maar je kan ook kiezen om je klem te eten aan komkommers en salades zonder dressing (honger maakt rauwe bonen zoet, je gaat het vanzelf leren waarderen) i.p.v. je handen in de lucht te gooien en te roepen: die oliebollen vlogen gewoon mijn maag in, net als al die andere zaken waardoor ik 5 kilo aangekomen ben.

Hoeveel calorien moet je eten om 5 kilo aan te komen? Weet je dat? Is niet psychisch, is gewoon een rekensom.
Dat moet je eens opzoeken en op zoek naar zaken die je wel vullen zoals light frisdrank en zoals al gezegd komkommer (met schil!) watermeloen en andere dingen die nauwelijks calorien bevatten. Groentensoep zonder vlees en vermicelli zelfgemaakt: je kan je er klem aan eten.

Succes en bedenk dat dat gesnauw niemand motiveert. Maakt mij niet uit hoor, ik heb er geen problemen mee. Al heeeeeel lang niet meer en nee, je hoeft niet perse alles mee te eten. Je bent toch al 25 kilo afgevallen? Dan wéét je toch hoe het werkt?

Honger lijden is echt nergens voor nodig, wel uitvogelen hoeveel calorien je lichaam nodig heeft per dag. Dat is voor iedereen verschillend.
Als je pech hebt doet je lichaam heel zuinig aan: dan kan je dus niet zoveel eten als je zus, vriendin of wie dan ook die een snelle verbranding heeft.
Doe liever wat vriendelijker, wat een gesnauw en ontmoedigende praat hier zeg, bah :(
Wie is hier precies onaardig? :facepalm:

Ik wenste TO succes. En ik wil haar voorbereiden op dat het begin suckt. Dat is goed om te weten. Dat het daarna beter wordt. Als je minder gaat eten (en minder khd) dan moet je lichaam wennen. Je sugarcrasht. Dat is een kutgevoel. Koppijn, honger, moe. Maar dat gaat over. En dan wordt het steeds makkelijker. Met ups en downs.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 22:42
Jij hebt nooit een vol gevoel? Dat lijkt me lastig.

Ja, en dan krijg je waar Retrostar aan revereert; sommige mensen hebben altijd honger. Anderen voelen zich na een normale gezonde maaltijd in elk geval een tijdje verzadigd. 3x raden bij wie afvallen een stuk makkelijker gaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 22:42
Jij hebt nooit een vol gevoel? Dat lijkt me lastig.
Sinds mijn GBP heb ik wel regelmatig een vol gevoel.
Ik wist niet wat me overkwam. Wat een heerlijk gevoel is dat. Daar kan ik nog steeds enorm van genieten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 23:50
Als jij schrijft dat je moet stoppen met eten als je geen honger meer hebt heb je duidelijk minder honger dan ik.

Maar weet je, het maakt zo weinig uit: al die mensen met overgewicht weten heus wel dat ze dat uitsluitend hebben gekregen omdat ze zwak en ruggengraatloos zijn. Dat heeft onze maatschappij ons inmiddels genoeg duidelijk gemaakt.
En al dat geoordeel heeft mensen niet dunner gemaakt.
Mensen die op andere vlakken zeer gedisciplineerd zijn, doorzettingsvermogen hebben, bereiken wat ze willen bereiken. Maar met dat gewicht lukt het niet.
En die worden dan veroordeeld door mensen die wel slank blijven en daar heus moeite voor doen.

Prima, maar ik ben dat geoordeel zo zat en ik vind het onverteerbaar dat mensen met overgewicht zich schamen.
Omdat een stel nitwits bedacht heeft dat het allemaal eigen schuld dikke bult is.

En ik ben blij dat er artsen en andere deskundigen zijn die mensen met overgewicht wel gewoon serieus nemen en zonder oordelen willen meedenken en meehelpen om te zorgen dat deze mensen wel blijvend gewicht kunnen verliezen. Door bijv een operatie.
Helemaal eens met deze post!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
03-01-2019 09:28
Wie is hier precies onaardig? :facepalm:

Ik wenste TO succes. En ik wil haar voorbereiden op dat het begin suckt. Dat is goed om te weten. Dat het daarna beter wordt. Als je minder gaat eten (en minder khd) dan moet je lichaam wennen. Je sugarcrasht. Dat is een kutgevoel. Koppijn, honger, moe. Maar dat gaat over. En dan wordt het steeds makkelijker. Met ups en downs.
Dat is het. Het suckt en het is echt niet gemakkelijk! Ik ken die verzadiging ook niet en heb vaak honger. Zelfs als ik meer calorieen eet dan mijn lijf verbrand heb ik honger. Ik heb ruim 20kg overgewicht en mijn lijf verbrand slechts 1.400/1.500 calorieen per dag tegenwoordig. Als ik dat eet heb ik echt de hele dag honger en blijf ik op gewicht. En overdag kan ik die honger vaak nog best handelen maar ik vind met honger naar bed gaan echt k*t.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
03-01-2019 09:22
Ik snap dat je het onbegrijpelijk vindt. Je hebt er duidelijk geen verstand van.
Als jij echt niet kon stoppen met eten, was je nooit 25 kilo afgevallen.

Dus of je wilde niet stoppen met eten, of je gebruikt het woord 'kunnen' op de verkeerdr manier
Zouden er ook nog gradaties van moeilijkheid zijn? Dat verleidingen weerstaan voor de een moeilijker is dan voor de ander?
Dat zullen mensen met overgewicht beweren ja. Het is echter niet te meten. Niemand weet hoeveel moeite het voor een ander kost om verleidingen te weerstaan.
Ik ben niet afgevallen door gewoon minder te eten. Ik had iets veel drastischer nodig en volg het Cambridge Dieet. Wat werkt is voor iedereen anders. En Solomio heeft gelijk. Het is maar de vraag of het in the end blijvend is. Maar het alternatief is veel te dik blijven, en dat is ook niet wenselijk.
Zolang je je dieet volgt, is het resultaat blijvend. Of je dat kan volhouden weet alleen jij. Succes in ieder geval!
Tukkergirl schreef:
03-01-2019 00:12
Ik lees de reacties nog wel hoor, maar ik voel mij niet geroepen er op te reageren. Helaas veel negatieve reacties en mensen die zijn/haar mening geven.

Ik heb een deel van mijn topic bewust al een keer gekopieerd. Ik heb deze topic aangemaakt met een specifieke reden.
Ik vraag niet om reacties van mensen die mij vertellen hoe moeilijk het wel niet is en die denken te weten wat de oorzaak van overgewicht is, of hoeveel procent het wel/niet lukt af te vallen.

Ik zou echter graag in contact willen komen met mensen die een (soort) gelijke strijd aangaan. Ongeacht hoe ze aan de kilo's zijn gekomen.

Ik heb jou overigens wel een privébericht gestuurd lavacakelover. En ik lees ook enkele reacties van mensen die mij succes wensen, waarvoor dank :).

Verdiep je eens in hoe een forum werkt, pfffff.

En verder, steek je kop lekker in het zand en denk dat je het met twee vingers in je neus kan doen; succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven