Gezondheid alle pijlers

Dry January

01-01-2021 13:15 213 berichten
Aller eerst voor ieder van jullie een gezond nieuwjaar gewenst. Dat je de doelen mag behalen die je voor jezelf gesteld hebt.

Dan nu... 1 van mijn doelen is mijn alcoholconsumptie drastisch verminderen. Sinds een aantal jaar is het een opkomende traditie om in januari een maandje "sober" te blijven. Ik dacht, ik ga hier aan mee doen.

Doen er hier nog mensen mee met dry januari?

Doe jij mee met Dry January

Totaal aantal stemmen: 181

Nee (51%)
Ja (43%)
Ik twijfel (6%)
Hoe gaat het met alle Dry January deelnemers?
@JobEva: vandaag de eerste dag! Zet m op!

Ik heb er gelukkig tot nu toe weinig moeite mee. Denk dat het vooral lastig gaat zijn als ik ergens op de helft ben, om dan nog gemotiveerd te blijven. Aan de andere kant; ik wil gewoon aan mijzelf bewijzen dat ik het kan; een maand niet drinken.
Nu met de kou vind ik een lekkere kop thee net zo lekker gelukkig.
En tot nu toe doet mijn man ook mee, dat helpt ook.

Ik merk wel echt al positieve effecten, met name het slapen. Ik slaap echt veel beter en word uitgeruster wakker.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn alle twee verkouden en coronatest gedaan ( bij mij negatief bij man weten we nog niet) dus tot nu toe weinig moeite ermee. Dat komt pas als we het weekend in zicht hebben denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Soms drink ik eens een paar dagen achter elkaar, soms weken tot maanden niks. Ik ga mezelf niet een maand lang iets ontzeggen. Als het uitkomt en ik er trek in heb, ben ik gewoon alcohol. Heb ik er geen trek in dan niet.
dolfje schreef:
02-01-2021 13:00
Ik ga het ook combineren met het niet eten van chips in het weekend en doordeweeks s’avonds wil ik na 20:00 niks meer eten , dat wordt denk ik een grotere uitdaging. En elke dag bewegen , ik doe mee met een challenge op instagram die maandag begint. Dus het zijn eigenlijk 4 dingen wat ik ga doen. Of eigenlijk 3 dingen niet doen en 1 ding wel doen.
Welke challenge?
Ik heb nee gestemd, ik drink een half tot een heel glas wijn per dag en als dit ineens veel meer is dan sla ik een paar dagen over. Wat voor maand het is maakt voor mij niet uit.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
04-01-2021 17:33
Welke challenge?
De instagrampagina heet “ metzijnallendepodcast” van Gwen van Poorten en de challenge is metzijnallenfit geloof ik.
In februari gaat ze week dagelijks mediteren.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
04-01-2021 17:36
Ik heb nee gestemd, ik drink een half tot een heel glas wijn per dag en als dit ineens veel meer is dan sla ik een paar dagen over. Wat voor maand het is maakt voor mij niet uit.
Hoeveel zit er dan in je glas? Want een half glas wijn is eigenlijk maar 50 ml. De kans is groot dat je 1 tot 2 glazen (nou ja, eenheden) drinkt.
pamelacourson schreef:
04-01-2021 17:48
Hoeveel zit er dan in je glas? Want een half glas wijn is eigenlijk maar 50 ml. De kans is groot dat je 1 tot 2 glazen (nou ja, eenheden) drinkt.
Ik gebruik kleine glaasjes, echt maar 50 ml wat ik erin doe.
Niet van die grote bellen die veel mensen in huis hebben. :D
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij iedereen? Makkelijk of juist niet. Na 3 dagen begint het bij mij altijd wel te kriebelen hoor. Alcohol is echt ontspanning voor me. Slecht, Ik weet.
Alle reacties Link kopieren
ik heb al sinds zaterdagnacht een kater dus doe ook maar mee......
dolfje schreef:
04-01-2021 17:39
De instagrampagina heet “ metzijnallendepodcast” van Gwen van Poorten en de challenge is metzijnallenfit geloof ik.
In februari gaat ze week dagelijks mediteren.
Dankje, ik ga eens kijken!
Ik zit nu in een lekker ritme met sport en hardlopen en dat wil ik graag volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Een makkie, tot nu toe. Sociaal drinken en wijn bij een etentje zijn mijn valkuilen. Dan is zo'n lockdown best handig ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Gaat prima! Ik ga gewoon niet naar de supermarkt, dat scheelt :-D

Ben ook maar gelijk gestopt met vapen. Daar was ik mee begonnen nadat ik ben gestopt met roken in juli.

Dus daar heb ik nu meer afkickverschijnselen van (van de nicotine) maar gaat ook verder prima :)
Ik doe ook mee. Met mijn man, wel zo gezellig. We drinken in het weekend normaal gesproken maar dat zijn dus wel 3 dagen.
Niet bizar veel maar het is een gewoonte he.
1 januari nog de fles wijn leeggemaakt en vanaf zaterdag tonic en water.
Ik vind het geen probleem, man ook niet. Vorig jaar hebben we ook meegedaan en ging ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat drinken jullie nu savonds?
Overdag drink ik enkel koffie thee en water.
Met t journaal cappuchino.
Frisdrank drink ik eigenlijk niet en dat lijkt me ook geen handige vervanger.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik doe ook mee. In de decembermaand dronk ik echt te veel en te vaak. Nu dus een maandje niet, voor mij werkt zo'n reset wel, helemaal omdat ik daardoor ook echt nog maanden lang minder drink. De zomervakantie is vaak een omslagpunt de verkeerde kant op :lol:
Apatura schreef:
05-01-2021 16:27
Wat drinken jullie nu savonds?
Overdag drink ik enkel koffie thee en water.
Met t journaal cappuchino.
Frisdrank drink ik eigenlijk niet en dat lijkt me ook geen handige vervanger.
Koffie, thee, water, een glas light/zero frisdrank of limonade ter afwisseling
Alle reacties Link kopieren
LilyAldrin schreef:
05-01-2021 16:34
Koffie, thee, water, een glas light/zero frisdrank of limonade ter afwisseling
Ja dit. Doordeweeks limonade en geloof dat er nog wel een fles of 2 frisdrank ligt voor het weekend.
Ik varieer ook wat met het water wat ik drink. Bubbels of juist plat water, citroen/limoen/komkommer/gember erin.
Alle reacties Link kopieren
Koffie, thee, water hier. Frisdrank vind ik smerig.
Afgelopen weekend een glaasje Gimber met wat bruiswater; voor gember-liefhebbers een aanrader! Wel pittig aan de prijs.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
valalis50 schreef:
04-01-2021 18:02
Hoe gaat het bij iedereen? Makkelijk of juist niet. Na 3 dagen begint het bij mij altijd wel te kriebelen hoor. Alcohol is echt ontspanning voor me. Slecht, Ik weet.
Ik ben alweer gezakt.
Gister 2 biertjes gedronken.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
05-01-2021 16:47
Ik ben alweer gezakt.
Gister 2 biertjes gedronken.
Morgen weer een dag :thumbsup:
Been there, done that, got the T-shirt.
valalis50 schreef:
04-01-2021 18:02
Hoe gaat het bij iedereen? Makkelijk of juist niet. Na 3 dagen begint het bij mij altijd wel te kriebelen hoor. Alcohol is echt ontspanning voor me. Slecht, Ik weet.
Hier gaat het goed! Ik heb ook nog niet de behoefte gehad om dat ik weet dat ik sowieso die maand ( en miss langer) vol wil houden. Ik merk dat ik nu al beter slaap, helderder ben en het hardlopen gaat aanzienlijk beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar ja ingevuld, maar eigenlijk is het niet nodig. Ik drink zelden. Vorig jaar heb ik tot juli niks gedronken, maar dat veranderde toen een heel goede vriend het bericht kreeg dat hij niet lang meer te leven had. Ik heb vanaf toen maanden de zorg voor hem gedragen tot zijn overlijden, toen had ik af en toe wel een borrel nodig. Maar niet dat ik helemaal los ging, hooguit 2 wijntjes. Nu heb ik met kerst een klein wijntje gehad, en met oudjaar een glas champagne. Maar ik geef er weinig om.
RockOla schreef:
05-01-2021 19:34
Ik heb maar ja ingevuld, maar eigenlijk is het niet nodig. Ik drink zelden. Vorig jaar heb ik tot juli niks gedronken, maar dat veranderde toen een heel goede vriend het bericht kreeg dat hij niet lang meer te leven had. Ik heb vanaf toen maanden de zorg voor hem gedragen tot zijn overlijden, toen had ik af en toe wel een borrel nodig. Maar niet dat ik helemaal los ging, hooguit 2 wijntjes. Nu heb ik met kerst een klein wijntje gehad, en met oudjaar een glas champagne. Maar ik geef er weinig om.
Heftig, sterkte met het verlies.

Soms spreek ik met mensen wel is dat zij idd nooit drinken omdat ze er weinig om geven. Het probleem is denk ik dat ik er dus wel wat om geef. En dan met name dat het lekker is maar ook de roes die je er van krijgt vind ik heerlijk. Miss ook wel om zaken niet onder ogen te komen of juist makkelijker.

Maar als ik dan zie wat de voordelen zijn van niet drinken. Wauw, dan denk ik altijd.. dit houd ik vol. Maar dat vind ik dus lastig. Ik kan het dan niet houden bij alleen het weekend of eentje bij het eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven