gênant probleempje
zondag 1 juli 2018 om 21:51
Ik heb een stom en gênant probleem. Altijd als ik alcohol drink op een concert of festival ga ik enorm aan de dunne. Natuurlijk kan ik ervoor kiezen om geen alcohol meer te drinken maar dat wil ik niet. Ik drink ook niet veel of zo, niet dronken en geen katers de volgende dag. Ik kan alleen mijn ontlasting niet meer ophouden. Ik heb eens gegoogeld en het schijnt een redelijk bekend probleem te zijn Binnenkort gaan we naar een festival met slapen in een tent. En ik ben hard op zoek naar tips. Ik denk dat ik in ieder geval norit ga slikken. Maar ik ben bang dat dat niet voldoende is. Heeft iemand misschien de gouden tip voor mij? Dankjewel.
anoniem_637fde5445245 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 09:00
Reden: niet relevant
Reden: niet relevant
5.89% gewijzigd
zondag 1 juli 2018 om 23:37
Dan staf je toch?
Niet dat ik het een verstandig advies vind trouwens, maar wiet aanraden ipv alcohol vind ik wat anders dan een geneesmiddel aanraden zodat je toch alcohol kunt drinken zonder aan de slingerschijt te gaan.
zondag 1 juli 2018 om 23:39
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2018 17:01
Reden: op de man
Reden: op de man
52.60% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 juli 2018 om 23:53
Dan vind ik deze reactie juist extra vreemd:
" Ik snap niet dat er perse iets aan je gemoedstoestand gedaan moet worden terwijl je al iets leuks aan het doen bent. "
Als wat je zegt klopt, dan SNAP je het dus wel (wegens zelf bekend hiermee) maar kies je op een bepaald momenten ervoor het niet (meer) te doen.
maandag 2 juli 2018 om 00:35
Ik snap inderdaad niet dat je vrijwillig drinkt terwijl je zo intolerant als de neten bent.aliva schreef: ↑01-07-2018 23:53Dan vind ik deze reactie juist extra vreemd:
" Ik snap niet dat er perse iets aan je gemoedstoestand gedaan moet worden terwijl je al iets leuks aan het doen bent. "
Als wat je zegt klopt, dan SNAP je het dus wel (wegens zelf bekend hiermee) maar kies je op een bepaald momenten ervoor het niet (meer) te doen.
Dat je hier om tips komt vragen om je muitende ingewanden in bedwang te houden om maar te kunnen drinken.
Edit; met problematisch drinkgedrag ben ik erg bekend.
Maar TO klinkt niet dwangmatig.
Damned if I don’t
maandag 2 juli 2018 om 00:49
maandag 2 juli 2018 om 09:34
SallySpectra* schreef: ↑01-07-2018 23:24Dus het wordt nu alcohol, Imodium en wiet op het volgende festival. Nou veel plezier joh.
Dit is wel een redelijk goed recept voor ellende inderdaad.
Ik zou erg goed letten op je eten. Op festivals ga je totaal anders eten ineens dan thuis, onregelmatig ook, vaak erg vet. Ik zou zorgen dat je dat zoveel mogelijk hetzelfde als thuis houdt, dus met diezelfde regelmaat en eten wat je lijf gewend is.
Ik snap ook wel dat je graag wat drinkt op zo’n dag. TO vraagt om tips, ik vind dat niet zo gek.
Ik zou de Imodiumtip wel links laten liggen, en je kunt het niet vooraf testen, want dan heb je geen diarree. Maar wel een ander probleem als je dan toch imodium gaat gebruiken.
maandag 2 juli 2018 om 09:38
Ik krijg ook vaak last van mijn buik met dunne ontlasting als ik een dag op pad ben. Dat komt dan echt door afwijken van wat voor mijn lijf normaal is. Dus andere tijden, andere keuken, andere micro-organismen.
Ik heb dat eens gehad op vakantie in Frankrijk, met mijn nieuwe lover... ontbijt in een hotelletje en daarna de auto in, ohhh wat viel dat verkeerd (hij had hetzelfde gegeten en nergens last van), we hebben een aantal keer moeten stoppen op zijweggetjes omdat ik leegliep. Wat genant als je net verliefd enzo bent. Maar goed, snel last van vreemde keuken.
Ik heb dat eens gehad op vakantie in Frankrijk, met mijn nieuwe lover... ontbijt in een hotelletje en daarna de auto in, ohhh wat viel dat verkeerd (hij had hetzelfde gegeten en nergens last van), we hebben een aantal keer moeten stoppen op zijweggetjes omdat ik leegliep. Wat genant als je net verliefd enzo bent. Maar goed, snel last van vreemde keuken.
maandag 2 juli 2018 om 10:50
optimistenthousiasteling schreef: ↑01-07-2018 22:07Dankjulliewel voor de tips en voor het feit dat jullie me niet uitlachen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 2 juli 2018 om 11:50
maandag 2 juli 2018 om 12:16
Gezond eten, wat je van plan bent, wordt ook errug lastig. Je vreet alles wat los en vast zit. En dan heb je nog honger.Joanjett schreef: ↑02-07-2018 11:50Ik kan het me wel voorstellen. Je gaat met een groep naar een festival en jij bent de enige die nuchter blijft. Nou dat is echt geen ruk aan.
Een tip : als je nog nooit wiet hebt gebruikt zou ik dat vooral niet voor het eerst doen op een festival, kon wel eens vervelend uitpakken.
.
maandag 2 juli 2018 om 12:29
Ik vind dat juist wel vermakelijk. En nuchter kun je trouwens ook gewoon meedoen, je bent van jezelf toch ook wel gezellig en leuk om mee om te gaan?Joanjett schreef: ↑02-07-2018 11:50Ik kan het me wel voorstellen. Je gaat met een groep naar een festival en jij bent de enige die nuchter blijft. Nou dat is echt geen ruk aan.
Een tip : als je nog nooit wiet hebt gebruikt zou ik dat vooral niet voor het eerst doen op een festival, kon wel eens vervelend uitpakken.
Damned if I don’t
maandag 2 juli 2018 om 15:39
Niet mee eens. Ik drink zelf niet, maar heb de grootste lol op festivals. Je hebt echt geen alcohol nodig om gezellig te zijn, hoor.Joanjett schreef: ↑02-07-2018 11:50Ik kan het me wel voorstellen. Je gaat met een groep naar een festival en jij bent de enige die nuchter blijft. Nou dat is echt geen ruk aan.
maandag 2 juli 2018 om 15:57
fitch schreef: ↑01-07-2018 22:22Ik snap dat je niet broodje nuchter tussen je vrienden wilt lopen terwijl zij lekker aan het bieren zijn, wiet is dan een goede
optie, maar wel afhankelijk of je rookt. Anders kun je natuurlijk ook een pilletje nemen. Twijfel je? Op veel festivals kun je je pilletje laten testen
Wel vreemd dat je alleen last hebt van alcohol op festivals. Zou het niet eerder aan het eten kunnen liggen? Bier is bier, maar een beetje gezond eten op een festival is schier onmogelijk!
Mijn God, iedereen valt over het advies om Imodium te nemen, maar hier mauwt niemand over... Ongelooflijk. Imodium is een stuk veiliger dan rommel die door een stel idioten in schuurtjes gefabriceerd wordt met als enkel doel geld verdienen en die lui gaan over lijken. Maar goed, medisch advies over iets wat gewoon te koop is bij de drogist is uiteraard veel gevaarlijk en moreel veel verwerpelijker.
anoniem_367663 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 19:27
0.05% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 16:46
Thanks!Joanjett schreef: ↑02-07-2018 11:50Ik kan het me wel voorstellen. Je gaat met een groep naar een festival en jij bent de enige die nuchter blijft. Nou dat is echt geen ruk aan.
maandag 2 juli 2018 om 16:47
Dankjewel! Ja ik ga dit keer erg goed opletten wat ik eet. En misschien toch gewoon norit proberen.Perzina schreef: ↑02-07-2018 09:34Dit is wel een redelijk goed recept voor ellende inderdaad.
Ik zou erg goed letten op je eten. Op festivals ga je totaal anders eten ineens dan thuis, onregelmatig ook, vaak erg vet. Ik zou zorgen dat je dat zoveel mogelijk hetzelfde als thuis houdt, dus met diezelfde regelmaat en eten wat je lijf gewend is.
Ik snap ook wel dat je graag wat drinkt op zo’n dag. TO vraagt om tips, ik vind dat niet zo gek.
Ik zou de Imodiumtip wel links laten liggen, en je kunt het niet vooraf testen, want dan heb je geen diarree. Maar wel een ander probleem als je dan toch imodium gaat gebruiken.