Het ADD topic
zaterdag 23 januari 2021 om 23:48
Er zijn hier vast nog meer mensen die ooit de diagnose ADD hebben gekregen.
Waar lopen jullie het meeste tegenaan in het dagelijkse leven?
Gebruik je er medicatie voor? Hoelang al en bevalt het?
En zo nee wat doe je er dan aan om zo min mogelijk last te hebben van je ADD?
Waar lopen jullie het meeste tegenaan in het dagelijkse leven?
Gebruik je er medicatie voor? Hoelang al en bevalt het?
En zo nee wat doe je er dan aan om zo min mogelijk last te hebben van je ADD?
sjiraf wijzigde dit bericht op 06-10-2021 00:28
0.55% gewijzigd
donderdag 3 juni 2021 om 07:54
@ Aardbeienslof, dat zou op zich wel kunnen, maar heeft erg weinig meerwaarde, ik werk bij een grote organisatie en mijn directe collega's werken allemaal thuis. Dan zit ik nog op kantoor alleen in een hok alles online te doen. En meer dan een uur werktijd, want kantoor dichterbij wordt verbouwd. Wij hebben eind juni voor het eerst sinds maart vorig jaar eindelijk een live gezamenlijk overleg op een centrale locatie in het land, zolang heb ik mijn collega's al niet gezien. Ik heb wel intern gesolliciteerd op een andere functie, meer inhoud en projecten. Momenteel bben ik bezig met een langlopend project met veel administratie en gegevens verwerken, weinig inhoud en veel repeterend werk. Dat is echt niks voor mij.aardbeienslof schreef: ↑03-06-2021 06:39Hoi Boira,
Dat het thuiswerken lastig is herken ik helemaal. Mijn werkgever heeft voor mij een uitzondering gemaakt en ik mag een dag per week naar kantoor, daar ben ik dan met enkele anderen. Dit bevalt echt zo goed.. kun jij zoiets niet regelen met je werkgever?
De Tentin bevalt goed, ik zit nog op een lage dosering, maar merk dat een bepaalde weerstand is opgeheven en ik mij al wat beter kan concentreren en taken kan oppakken en beter volhouden, dat is positief,
@koreana, Wat jammer dat het zolang duurt voordat je naar ADHD-centraal kan, ik begrijp dat je wil doorpakken nu. Ik hoop voor je dat er een alternatief is waar je sneller terecht kan.
@Celaena1, gelukkig geen ervaring met migraine, ik hoop dat er een oplossing voor je is.
Ik herken wel het zien van al het werk en de stress die het oplevert, mijn huis wordt nu ook nog eens gedeeltelijk verbouwd en het is dus best een chaos hier. Ik heb niet de drang om eerst alles thuis aan kant te hebben, maar het levert wel veel stress op door al het werk wat ik zie liggen en nog moet doen. Ik weet dan niet waar te beginnen en stel daar door dingen uit en val een beetje stil of gat iets anders doen. Ik heb wel coaching gehad en veel inzichten en tips gekregen, maar het in de praktijk brengen is nog lastig. Ik woon alleen dus niemand heeft last van alles wat ik niet doe, behalve ikzelf dan....
donderdag 3 juni 2021 om 10:51
Chaos in huis... ik zie het aan en denk steeds: joh, als ik in een flow zit, dan is dat zó opgeruimd allemaal, komt vast helemaal goed. Nu even niet, maar dat komt echt wel.
Echter...ik heb sinds februari niemand meer over de vloer gehad omdat het gewoonweg niet schoon en opgeruimd genoeg is
En dan zie ik het positief in, maar ik merk al dat ik het werk voor me uitschuif naar eind juli (dan heb ik de kinderen niet), maar die tijd gaat ongetwijfeld verloren aan werk en uitslapen.
De kast die ik zo graag wil hebben en ingemeten moet worden wacht al sinds september op een papiertje, en het onderhoud van de achtertuin heb ik wéér met een jaar uitgesteld (moet opgehoogd worden en je kunt nu toch vast niemand inhuren, iedereen is druk, dus laat maar even).
ID-bewijs van oudste moet ik nog verlengen, reageren op bevolkingsonderzoek, prikafspraak maken, medicijnen ophalen (ik ben bijna door de voorraad heen, het is wéér niet gelukt om een doosje op reserve te houden). Ik vind het gewoon enorm naar om afspraken te maken, die telefoon pakken en in actie komen. Terwijl als de afspraak eenmaal staat, je er alleen maar naar toe hoeft te gaan, en die drempel is een stuk lager.
O ja, moet ook nog steeds de kapper bellen (sinds ze weer open zijn), een kleurspoeling zal echt wat doen voor mijn haar. Pff, ben al blij dat ik gisteren twee pakketjes retour heb gebracht, die stonden pas sinds vrijdag in de gang, klein complimentje voor mij.
Echter...ik heb sinds februari niemand meer over de vloer gehad omdat het gewoonweg niet schoon en opgeruimd genoeg is

De kast die ik zo graag wil hebben en ingemeten moet worden wacht al sinds september op een papiertje, en het onderhoud van de achtertuin heb ik wéér met een jaar uitgesteld (moet opgehoogd worden en je kunt nu toch vast niemand inhuren, iedereen is druk, dus laat maar even).
ID-bewijs van oudste moet ik nog verlengen, reageren op bevolkingsonderzoek, prikafspraak maken, medicijnen ophalen (ik ben bijna door de voorraad heen, het is wéér niet gelukt om een doosje op reserve te houden). Ik vind het gewoon enorm naar om afspraken te maken, die telefoon pakken en in actie komen. Terwijl als de afspraak eenmaal staat, je er alleen maar naar toe hoeft te gaan, en die drempel is een stuk lager.
O ja, moet ook nog steeds de kapper bellen (sinds ze weer open zijn), een kleurspoeling zal echt wat doen voor mijn haar. Pff, ben al blij dat ik gisteren twee pakketjes retour heb gebracht, die stonden pas sinds vrijdag in de gang, klein complimentje voor mij.

donderdag 3 juni 2021 om 11:02
O ja, dingen regelen is echt niet te doen! Ik schrijf alles ook meteen op, anders vergeet ik het gegarandeerd. En dan het liefst op een post-it die vol in zicht hangt op mijn werkplek. Boodschappen die (bijna) op zijn: meteen in de AH-app.
Ik heb ook altijd een beetje bel-angst ofzo, slaat nergens op, maar dat blijft een dingetje.
Een nieuwe doorverwijzing vragen voor de migraine heeft bijvoorbeeld zo lang geduurd, mijn man werd deze week boos en is vervolgens blijven staan totdat ik gebeld had
. Het helpt dus wel om iemand anders in huis te hebben om je steeds te herinneren aan dingen, en moet eerlijk zeggen dat ik het voor peuter wel makkelijker vind om belangrijke dingen op te pakken.
Ik heb ook altijd een beetje bel-angst ofzo, slaat nergens op, maar dat blijft een dingetje.
Een nieuwe doorverwijzing vragen voor de migraine heeft bijvoorbeeld zo lang geduurd, mijn man werd deze week boos en is vervolgens blijven staan totdat ik gebeld had

donderdag 3 juni 2021 om 11:07
Lucky you...ik moest nieuwe schoenen bestellen voor oudste. Ik wist welke, welke maat én waar, toch heeft dat weken geduurd. Gevolg: kind ging met gaten in de schoenen op pad, zo groot dat het meer sok was met iets van een schoen over de bovenkant, je schaamt je rot! Zodra de schoenen eindelijk binnen waren (dat duurde ook nog een week) ben ik op de fiets gesprongen, kind achterna om de schoenen om te wisselen voor fatsoenlijke exemplaren

donderdag 3 juni 2021 om 21:19
Haha! Ik vind het nu wel een mooi verhaal, maar kan me goed voorstellen dat je je op het moment rot voelde. Wat kun je van dat soort dingen balen hè, maar wij kunnen andere dingen juist wel heel goed!femke09 schreef: ↑03-06-2021 11:07Lucky you...ik moest nieuwe schoenen bestellen voor oudste. Ik wist welke, welke maat én waar, toch heeft dat weken geduurd. Gevolg: kind ging met gaten in de schoenen op pad, zo groot dat het meer sok was met iets van een schoen over de bovenkant, je schaamt je rot! Zodra de schoenen eindelijk binnen waren (dat duurde ook nog een week) ben ik op de fiets gesprongen, kind achterna om de schoenen om te wisselen voor fatsoenlijke exemplaren![]()
Ik ben andersom heel impulsief met kleding kopen voor m’n dochter en haal dus geregeld dingen uit de kast die te klein zijn, maar waar het kaartje nog aan hangt

donderdag 3 juni 2021 om 21:34
Ik ben ook juist impulsief en geen rem.
Als ik ergens eenmaal mijn (hyper) focus op heb gezet , dan moet het ook meteen en weet niet goed te stoppen.
Zo kan ik ook erg op gaan in internet shoppen
om zo maar die dopamine prikkel te krijgen.
Als iets me niet interesseert dan ben ik gewoon niet te motiveren.
Ik heb bijvoorbeeld echt een allergie voor gebruiksaanwijzingen lezen.
Daar doe ik gewoon niet aan, ik doe gewoon wat.
Het blijft lastig en met medicatie gaat dat niet volledig weg.
Wat ik ook heel lastig vind is één taak afmaken.
Ik snap echt niet hoe mensen dat doen.
Ik ga bijvoorbeeld de vaatwasser uitruimen en tijdens de vaatwasser uitruimen dan bedenk ik dat ik een theedoek moet pakken, die pak ik en vervolgens zie ik dat het laatje van de theedoeken ook weleens opgeruimd mag worden. Ik ben dan half de vaatwasser aan doen en half laatje opgeruimd en dan kom ik een rekening tegen die nog betaald moet worden, ik ben gerust met 4 of 5 dingen tegelijk bezig.
Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg het gewoon steeds weer niet voor elkaar om één taak eerst netjes af te maken.
Als ik ergens eenmaal mijn (hyper) focus op heb gezet , dan moet het ook meteen en weet niet goed te stoppen.
Zo kan ik ook erg op gaan in internet shoppen

Ik ga bijvoorbeeld de vaatwasser uitruimen en tijdens de vaatwasser uitruimen dan bedenk ik dat ik een theedoek moet pakken, die pak ik en vervolgens zie ik dat het laatje van de theedoeken ook weleens opgeruimd mag worden. Ik ben dan half de vaatwasser aan doen en half laatje opgeruimd en dan kom ik een rekening tegen die nog betaald moet worden, ik ben gerust met 4 of 5 dingen tegelijk bezig.
Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg het gewoon steeds weer niet voor elkaar om één taak eerst netjes af te maken.
donderdag 3 juni 2021 om 22:00
Zolang het afkomt geeft het niet toch? Lief zijn voor jezelfEviva1983 schreef: ↑03-06-2021 21:34Ik ben ook juist impulsief en geen rem.
Zo kan ik ook erg op gaan in internet shoppenom zo maar die dopamine prikkel te krijgen.

donderdag 3 juni 2021 om 23:19
Eviva, dat heb ik precies hetzelfde!
Toch ziet het er bij mij thuis heel gewoon uit. Soms wat rommelig, maar nooit heel erg en vies is het ook niet.
Als ik de geest heb stuif ik als een kamikaze het hele of het halve huis door en dan lijkt het weer heel ordelijk. Je moet alleen niet in de kasten kijken.
Of in mijn auto.
Toch ziet het er bij mij thuis heel gewoon uit. Soms wat rommelig, maar nooit heel erg en vies is het ook niet.
Als ik de geest heb stuif ik als een kamikaze het hele of het halve huis door en dan lijkt het weer heel ordelijk. Je moet alleen niet in de kasten kijken.
Of in mijn auto.
vrijdag 4 juni 2021 om 07:32
Oh ja die hyperfocus...
Als ik ineens mij voorneem om de Marathon van New York te gaan lopen dan doe ik grondig voorwerk: inlezen over marathons, die van NY in het bijzonder, medische en psychische voorbereiding, kijken naar vluchten en hotels, goeie schoenen en ondertussen hol ik heel Nederland door....
En kan het een week voordat ik zou vertrekken volkomen inkakken en vind ik er niets meer aan.
Als ik ineens mij voorneem om de Marathon van New York te gaan lopen dan doe ik grondig voorwerk: inlezen over marathons, die van NY in het bijzonder, medische en psychische voorbereiding, kijken naar vluchten en hotels, goeie schoenen en ondertussen hol ik heel Nederland door....
En kan het een week voordat ik zou vertrekken volkomen inkakken en vind ik er niets meer aan.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
vrijdag 4 juni 2021 om 12:50
Oh, wat herken ik toch veel van wat jullie schrijven, ook al heb ik geen diagnose.
Waar ik tegenaan loop is als dat soort dingen tegen je gebruikt worden, als iemand het nodig vindt om je die -in hun ogen- zwakke kanten te verwijten.
Alsof je het expres doet, om hun te ergeren of uit onverschilligheid, terwijl het bijv onnadenkend is, je iets straal vergeet, of per ongeluk op de snelweg een verkeerde afslag neemt, omdat je er ff met je hoofd niet bij bent (in gedachten dus, of juist "niet wakker").
Of iets daaraan wijten, en verwijten, terwijl er in het geval in kwestie een heel andere reden achter ligt, dus "jij bent altijd zo, dus zal dat nu ook wel het geval zijn" (bijv wijten aan uitstelgedrag of laksheid, dat je chaotisch bent en dergelijke).
Wat dat aangaat zou een diagnose voor sommige mensen wel een verschil maken, denk ik. Dan heeft eoa autoriteit dat vastgesteld en al zou ik me niet willen verschuilen achter "zo ben ik nu eenmaal, ik kan er niks aan doen, dit is aanleg, ik heb er zelf nog de meeste last van, ik doe het niet met opzet en niet om jou te irriteren of dwars te zitten", in sommige situaties of bij sommige mensen zou er dan misschien wat meer begrip of coulantie zijn..
Ik ben het beu om mezelf te moeten verantwoorden of op aangesproken te worden, terwijl ik echt mijn best heb gedaan ergens voor, en dan toch commentaar krijg, de focus op waarin ik zogenaamd tekortschiet naar iemand.
Waar ik tegenaan loop is als dat soort dingen tegen je gebruikt worden, als iemand het nodig vindt om je die -in hun ogen- zwakke kanten te verwijten.
Alsof je het expres doet, om hun te ergeren of uit onverschilligheid, terwijl het bijv onnadenkend is, je iets straal vergeet, of per ongeluk op de snelweg een verkeerde afslag neemt, omdat je er ff met je hoofd niet bij bent (in gedachten dus, of juist "niet wakker").
Of iets daaraan wijten, en verwijten, terwijl er in het geval in kwestie een heel andere reden achter ligt, dus "jij bent altijd zo, dus zal dat nu ook wel het geval zijn" (bijv wijten aan uitstelgedrag of laksheid, dat je chaotisch bent en dergelijke).
Wat dat aangaat zou een diagnose voor sommige mensen wel een verschil maken, denk ik. Dan heeft eoa autoriteit dat vastgesteld en al zou ik me niet willen verschuilen achter "zo ben ik nu eenmaal, ik kan er niks aan doen, dit is aanleg, ik heb er zelf nog de meeste last van, ik doe het niet met opzet en niet om jou te irriteren of dwars te zitten", in sommige situaties of bij sommige mensen zou er dan misschien wat meer begrip of coulantie zijn..
Ik ben het beu om mezelf te moeten verantwoorden of op aangesproken te worden, terwijl ik echt mijn best heb gedaan ergens voor, en dan toch commentaar krijg, de focus op waarin ik zogenaamd tekortschiet naar iemand.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

vrijdag 11 juni 2021 om 14:04
Ik baal een beetje van mezelf vandaag! Binnenkort een afspraak bij een (voor mij) nieuwe hoofdpijnkliniek en ik moest een hoofdpijndagboek bijhouden.
Maar het formulier vond ik stom en ik kreeg hele wilde ideeën over een mooi notitieboek met nog meer info, verschillende kleuren pennen, helemaal leuk. Ik heb ook die dag alles in huis gehaald en ben anderhalf uur bezig geweest met van alles bedenken en de eerste pagina’s van het boekje opmaken.
Je raadt het al, na een paar dagen driftig invullen werd het steeds beknopter en inmiddels staat er al een dag of 4 niets meer in.
Ik wéét dat ik het moet invullen en ik zeg ook steeds dat ik het straks ga doen, maar uiteindelijk komt er niets meer van terecht en heb ik het mezelf alleen maar moeilijk gemaakt. Grr...
Maar het formulier vond ik stom en ik kreeg hele wilde ideeën over een mooi notitieboek met nog meer info, verschillende kleuren pennen, helemaal leuk. Ik heb ook die dag alles in huis gehaald en ben anderhalf uur bezig geweest met van alles bedenken en de eerste pagina’s van het boekje opmaken.
Je raadt het al, na een paar dagen driftig invullen werd het steeds beknopter en inmiddels staat er al een dag of 4 niets meer in.
Ik wéét dat ik het moet invullen en ik zeg ook steeds dat ik het straks ga doen, maar uiteindelijk komt er niets meer van terecht en heb ik het mezelf alleen maar moeilijk gemaakt. Grr...

zaterdag 12 juni 2021 om 08:59
Wat jullie beschrijven heb ik ook. Ik ben mijn hele leven boos op mezelf geweest vanwege mijn lakse gedrag. Ik wilde het zo graag anders en effectiever, gewoon afmaken waar ik mee begonnen was, niet meer alles kwijt raken, niet meer zoveel vergeten, enzovoorts.
Maar het lukte niet.
Lijstjes, schema's, trainingen....er overvalt me een enorme zwaarte en moeheid en ook een soort paniek als ik daaraan denk. Want ik faal daarin structureel.
Gelukkig heb ik mijn leven wel een soort van "op orde"; ik sta middenin de maatschappij, ik heb heel fijne baan en als collega's vullen we elkaar aan; zo ben ik weer origineel, heel erg flexibel en creatief en anderen brengen structuur aan waar ik gemakkelijk in mee kan gaan.
Er is absoluut een lange tijd geweest waarin in bang was als "tassenvrouwtje" te zullen eindigen. Wat er aan de hand was wist ik toen niet, maar mijn leven was stilstaan in chaos. Ik stond op den duur letterlijk stil, durfde niet veel meer.
Door de kinderen is er automatisch structuur in mijn leven gekomen, zij "leerden" me een oppassend en enigszins gestructureerd leven te leiden. Kinderen dwingen je daarin.
Wel realiseer in me dat het heel anders had kunnen gaan.
Maar het lukte niet.
Lijstjes, schema's, trainingen....er overvalt me een enorme zwaarte en moeheid en ook een soort paniek als ik daaraan denk. Want ik faal daarin structureel.
Gelukkig heb ik mijn leven wel een soort van "op orde"; ik sta middenin de maatschappij, ik heb heel fijne baan en als collega's vullen we elkaar aan; zo ben ik weer origineel, heel erg flexibel en creatief en anderen brengen structuur aan waar ik gemakkelijk in mee kan gaan.
Er is absoluut een lange tijd geweest waarin in bang was als "tassenvrouwtje" te zullen eindigen. Wat er aan de hand was wist ik toen niet, maar mijn leven was stilstaan in chaos. Ik stond op den duur letterlijk stil, durfde niet veel meer.
Door de kinderen is er automatisch structuur in mijn leven gekomen, zij "leerden" me een oppassend en enigszins gestructureerd leven te leiden. Kinderen dwingen je daarin.
Wel realiseer in me dat het heel anders had kunnen gaan.

zaterdag 12 juni 2021 om 09:28
Onder stress kan ik heel wispelturig zijn. Dan krijg ik een gevoel van kortsluiting in mijn hoofd, moet ik teveel dingen over nadenken, gelijk besluiten en dan kan ik werkelijk alle kanten uitvliegen.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.

zaterdag 12 juni 2021 om 09:52
Kortsluiting, ja, zo noem ik dat ook. Bij heel veel stress lijkt er iets te knappen in mijn hoofd en dan kan ik helemaal niks logisch meer. Dan kan ik een soort paniekkeuze maken die ik later betreur.
Wispelturig was ik vroeger zeker, ik heb wel het idee dat het met de jaren minder is geworden. Maar het van hot naar her hollen blijft wel altijd denk ik.
Een beetje hollen of stilstaan, mijn moeder zei dat vroeger al over me. Ik kan ontzettend gedreven zijn, maar als ik overprikkeld ben geraakt dan zegt mijn hoofd: "Stop!" en dan kan ik niet veel meer. Dan zit ik op de bank voor me uit te staren.
Tot de hersenen weer wat zijn bijgekomen.
Wispelturig was ik vroeger zeker, ik heb wel het idee dat het met de jaren minder is geworden. Maar het van hot naar her hollen blijft wel altijd denk ik.
Een beetje hollen of stilstaan, mijn moeder zei dat vroeger al over me. Ik kan ontzettend gedreven zijn, maar als ik overprikkeld ben geraakt dan zegt mijn hoofd: "Stop!" en dan kan ik niet veel meer. Dan zit ik op de bank voor me uit te staren.
Tot de hersenen weer wat zijn bijgekomen.

zaterdag 12 juni 2021 om 13:54
Dat kinderen je dwingen tot meer structuur klopt absoluut! Maar omdat zowel man als ik adhd hebben én we een heerlijke peuterpuber hebben, is het hier alsnog vaak chaos. We gaan hier standaard te laat en gestresst de deur uit, hoe vroeg we ook opstaan
.
En eenmaal in de stress word ik inderdaad ook een kip zonder kop! Wel goed voor de calorieverbranding, omdat ik ook letterlijk van hot naar her loop in huis.
Gelukkig heb ook ik een fijne baan! Eén waar ik mijn creativiteit goed kan gebruiken. En best trots, want ondanks van vwo+ naar havo naar 3x een hbo-studie starten maar niet afmaken, zit ik daar toch mooi zonder het benodigde diploma.
Zo maar eens een nieuwe poging doen om die lijst in te vullen
.
En eenmaal in de stress word ik inderdaad ook een kip zonder kop! Wel goed voor de calorieverbranding, omdat ik ook letterlijk van hot naar her loop in huis.
Gelukkig heb ook ik een fijne baan! Eén waar ik mijn creativiteit goed kan gebruiken. En best trots, want ondanks van vwo+ naar havo naar 3x een hbo-studie starten maar niet afmaken, zit ik daar toch mooi zonder het benodigde diploma.
Zo maar eens een nieuwe poging doen om die lijst in te vullen

zaterdag 12 juni 2021 om 16:30
Wat ik bedoel met wispelturig:
Ik heb heel erg dat ik vaak niet kan inschatten of iets teveel voor me is en dan plan ik van alles in en heb daar super veel zin en overdreven gemotiveerd....en een week later zie ik het niet meer zitten ivm overprikkeld of gewoon geen zin meer in.
Niet netjes, maar ik zeg dan ook veel afspraken weer af.
Slechte eigenschap
Ik heb heel erg dat ik vaak niet kan inschatten of iets teveel voor me is en dan plan ik van alles in en heb daar super veel zin en overdreven gemotiveerd....en een week later zie ik het niet meer zitten ivm overprikkeld of gewoon geen zin meer in.
Slechte eigenschap

zaterdag 12 juni 2021 om 17:11
Inmiddels zorg ik er wel voor dat ik tijd vrij hou en ik probeer niet meer alles strak achter elkaar te plannen.
Ik heb ook kinderen en mijn dochter heeft add. Ik probeer er echt alles aan te doen om een goed voorbeeld te zijn...
Wispelturig.. ik kan iets de ene week heel leuk vinden en een volgende week heel stom. En kan slecht keuzes maken.
Ik durf ook niet goed te solliciteren op andere vacatures. Ik heb nu leuke collega’s en een leuke afwisselende baan en weet niet of dat dan ook nog zo zal zijn. Ik werk hier alweer 15 jaar.
Ik heb ook kinderen en mijn dochter heeft add. Ik probeer er echt alles aan te doen om een goed voorbeeld te zijn...

Wispelturig.. ik kan iets de ene week heel leuk vinden en een volgende week heel stom. En kan slecht keuzes maken.
Ik durf ook niet goed te solliciteren op andere vacatures. Ik heb nu leuke collega’s en een leuke afwisselende baan en weet niet of dat dan ook nog zo zal zijn. Ik werk hier alweer 15 jaar.
zaterdag 12 juni 2021 om 18:09
Oh wat een herkenbare verhalen, als mijn hoofd weer wat leger is kom even meepraten.
Was ik vergeten om Tentin te 'bestellen'
Niet getreurd er is een secret stash (ceban èn de magistrale ) ...vandaag heb ik weer eens gewerkt op Ceban.
En er is toch echt wel verschil tussen Tentin en Ceban.
Op Ceban ga ik nog relaxter, milder en heel.belangrijk geen (stress?) hoofdpijn
Zou er een manier zijn om Tentin bij de verzekeraar te omzeilen?
Heeft iemand de gouden tip?
Tentin is volgens mij ook nog eens een stuk duurder dan de dex van Ceban
Was ik vergeten om Tentin te 'bestellen'

Niet getreurd er is een secret stash (ceban èn de magistrale ) ...vandaag heb ik weer eens gewerkt op Ceban.
En er is toch echt wel verschil tussen Tentin en Ceban.
Op Ceban ga ik nog relaxter, milder en heel.belangrijk geen (stress?) hoofdpijn
Zou er een manier zijn om Tentin bij de verzekeraar te omzeilen?
Heeft iemand de gouden tip?
Tentin is volgens mij ook nog eens een stuk duurder dan de dex van Ceban

zaterdag 12 juni 2021 om 20:52
Eviva1983 schreef: ↑12-06-2021 16:30Wat ik bedoel met wispelturig:
Slechte eigenschap
Herkenbaar! En slecht: nee, je kunt er echt niks aan doen. Je gemotiveerdheid is echt, maar de overprikkeling ook.
zaterdag 12 juni 2021 om 21:05
Puinzooi in huis herken ik.femke09 schreef: ↑03-06-2021 10:51Chaos in huis... ik zie het aan en denk steeds: joh, als ik in een flow zit, dan is dat zó opgeruimd allemaal, komt vast helemaal goed. Nu even niet, maar dat komt echt wel.
Echter...ik heb sinds februari niemand meer over de vloer gehad omdat het gewoonweg niet schoon en opgeruimd genoeg isEn dan zie ik het positief in, maar ik merk al dat ik het werk voor me uitschuif naar eind juli (dan heb ik de kinderen niet), maar die tijd gaat ongetwijfeld verloren aan werk en uitslapen.
Ik was vanaf 2013 al bezig om meer uren te draaien, omdat mijn man (Asperger) dat niet meer trok.
Ik ben al vanaf 2013 aan het lijntje gehouden door mijn toenmalige werkgever die wel zwakjes uitbreiding van mijn uren beloofde (toen nog 3 dagen vast, 2 dagen tijdelijk gezeur) en na vuile vieze spelletjes in 2017 opbiechtte dat ze mij echt geen extra uren gingen geven.
Ik was klaar met het aan het lijntje houden.
Helaas, ik was toen net eind 50 en dan ben je te oud en te duur.
Ik vond met veel wonderlijk geluk in 2017 een andere baan maar kreeg natuurlijk drie keer een jaarcontract.
Gelukkig, ondanks Corona, kreeg ik een jaar geleden rond deze tijd een baan voor 40 uur.
Dat gaf rust.
Echt RUST.
Maar vier jaar lang heeft ons leven stil gestaan.
Ja, wij ruimden puin.
Ja, bestek, toilet etc waren brandschoon.
Maar al het overige stapelde zich op, uitzoekdingen, weggooidingen, watmoetenwe-ermeedingen, het bleef allemaal liggen.
Omdat onze prio's elders lagen.
Omdat onze energie elders lag en vooral opperdepop was.
De puinzooi stoort me.
Maar ik heb het aanvaard, want ik weet dat ik gewoon echt de afgelopen jaren 'tropenjaren' heb gedraaid en niet anders kan.
Maar tussen die wijsheid en acceptatie ligt nog wat onontgonnen terrein.
woensdag 16 juni 2021 om 15:16
Er zijn hier vast wel elvanse/lisdex gebruikers
Heb al wel een afspraak bij de huisarts staan maar ik merk dat ik, wat dit betreft, niet zo heel erg veel vertrouwen heb in zijn oordeel of in ieder geval graag enigszins beslagen ten ijs wil komen
Dus... is het op enige manier te vergelijken met de kortwerkende dex?
Wat zijn voor jou de voor-, nadelen
Ik weet ook dat echt iedereen anders reageert maar ik ben toch benieuwd.
Ik merk nl zoveel verschil tussen Tentin en de van Ceban (mijn absolute favoriet) en de Magistrale Bereider dat ik niet zeker weet of ik wel bereid ben elke dag de bijwerkingen van Tentin te accepteren.
Heb al wel een afspraak bij de huisarts staan maar ik merk dat ik, wat dit betreft, niet zo heel erg veel vertrouwen heb in zijn oordeel of in ieder geval graag enigszins beslagen ten ijs wil komen
Dus... is het op enige manier te vergelijken met de kortwerkende dex?
Wat zijn voor jou de voor-, nadelen
Ik weet ook dat echt iedereen anders reageert maar ik ben toch benieuwd.
Ik merk nl zoveel verschil tussen Tentin en de van Ceban (mijn absolute favoriet) en de Magistrale Bereider dat ik niet zeker weet of ik wel bereid ben elke dag de bijwerkingen van Tentin te accepteren.
woensdag 16 juni 2021 om 16:13
ik slik sinds drie weken Tentin, ik heb geen ervaringen met de Ceban of andere dexamfetamine. Wel meer dan 10 jaar geleden Ritalin en strattera geslikt.
Ik had de eerste week wel last van hoofdpijn maar nu geen bijwerkingen meer, ik ben tevreden over de werking, zeker als ik het vergelijk met de medicatie die ik in het verleden heb geslikt.
Oh, nabrander lees n u dat je vragen hebt over lisdex.
Ik had de eerste week wel last van hoofdpijn maar nu geen bijwerkingen meer, ik ben tevreden over de werking, zeker als ik het vergelijk met de medicatie die ik in het verleden heb geslikt.
Oh, nabrander lees n u dat je vragen hebt over lisdex.

woensdag 16 juni 2021 om 16:58
Boira schreef: ↑16-06-2021 16:13ik slik sinds drie weken Tentin, ik heb geen ervaringen met de Ceban of andere dexamfetamine. Wel meer dan 10 jaar geleden Ritalin en strattera geslikt.
Oh, nabrander lees n u dat je vragen hebt over lisdex.![]()

geeft helemaal niks ik vind t sowieso lief dat je de moeite neemt om te antwoorden.
Ik was ook best heel tevreden over Tentin tot ik me ineens realiseerde wat er allemaal speelde sinds de overstap en dat dat kennelijk helemaal niet 'mijn schuld' is
Ben er zó aan gewend dat ik -beter, harder, meer, minder, anders, niet piepen, wel piepen- had moeten doen dat het niet in me opkomt dat het ook gewoon ergens anders aan kan liggen