Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Roosje bedankt!
@Evi

Ik ben geen zelfstandige hoor, ben gewoon in loondienst. Maar ik heb wel een verantwoordelijke baan, dus de deur dicht trekken doe je idd niet zo snel.

Soms droom ik wel eens over een parttime job. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat zou kunnen. Ik ben best een workaholic en voel me ook te verantwoordelijk, dus zou dan waarschijnlijk fulltime bereikbaar zijn tegen een parttime salaris

@roosje

Zolang mijn werkgever mijn salaris betaalt, vind ik het niet meer dan normaal dat ik daar zoveel mogelijk werk tegenover zet. Wat niet gaat, dat gaat niet. Maar binnen de grenzen van wat wel kan, vind ik dat ik me optimaal in moet zetten.
Ah nummerzoveel, dat had ik verkeerd begrepen. En ik wil altijd heel hard en heel veel en daarom blij dat ik uit een soort van zelfbescherming zeker voor die eerste weken een beetje de boot heb afgehouden. Vind ik altijd heel moeilijk en ben eigenlijk niet anders gewend dan me voor 200 procent in te zetten. Zal ik straks best nog aan moeten wennen omdat dat in het begin natuurlijk voor je lijf ook niet goed is..
@Evi