Gezondheid alle pijlers

Schamen voor gebit

29-03-2026 10:51 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop verder geen beschamende en bestraffende antwoorden te krijgen. Ik straf mijzelf al hard genoeg voor mn gebit.

Ik ben chronisch ziek en heb erg last van vermoeidheid en gewrichtsklachten. Op gemiddelde dagen lig ik 16 uur per dag in een donkere slaapkamer afgezonderd van alle prikkels. Helaas heb ik de laatste tijd meer slechte dagen dan gemiddelde dagen en lig ik tot wel 22 uur per dag in bed. Ik kom er alleen uit om te plassen en eten.

Door de ernst van mijn klachten lukte het om een keer per dag tanden te poetsen. Qua gebit ben ik het afgelopen jaar daar nog goed vanaf gekomen. Omdat het nu zo slecht gaat lukt het niet meer om een keer per dag te blijven poetsen. Zo heb ik afgelopen week op maandag avond gepoetst en op donderdagochtend pas weer. En gisteravond ook pas weer.

Het slechte poetsen begint nu z’n tol te eisen. Heb wat kiezen die af beginnen te brokkelen en heb een slecht geurtje uit mn mond door tandsteen en ontstekingen. Ben heel bang om naar de tandarts te gaan, niet omdat ze oordeelt of mij gaat beledigen. Maar omdat het qua gezondheid niet lukt.

Wat kan ik thuis gaan doen wat minimaal inspanning is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijne update TO fijn dat er een (haalbaar) plan en ondersteuning is of gaat komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven