Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken.

23-08-2010 18:10 1031 berichten
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.

De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.

We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.

Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
Ja, ik rook alleen op het balkon,of heel opportunistisch, rookte, dus het is zaak om daar een tijdje vandaan te blijven, want zodra ik daar kom, krijg ik acuut vreselijke trek in een paf.

Het vreemde is dat ik wel vaker ben gestopt en had ik er helemaal geen problemen mee, als ik eenmaal het besluit had genomen was het ook over, maar goed, ik ben blijkbaar aan het verzwakken. Het enige dat ik nog goed weet, is hoe fit ik me voelde toen ik niet rookte en hoe goed ik er uit zag, haast als een meisje. Moet maar weer lukken vind ik, ook al word ik nu een ouwe taart.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dan dat je na die geslaagde stoppogingen weer bent gaan roken? Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben vandaag 34 geworden.

En een ouwe taart ben je pas wanneer je slagroom zuur is
M'n laatste sigaret is net aangestoken. Daarna ga ik de troep hier opruimen, alle kruimeltjes tabak even weghalen, filterhulzen in de prullenbak mieteren en de mascotte-sigarettenfabriek doorbreken.
quote:DeWareJacoba schreef op 23 augustus 2010 @ 21:19:

Hoe komt het dan dat je na die geslaagde stoppogingen weer bent gaan roken? Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben vandaag 34 geworden.

En een ouwe taart ben je pas wanneer je slagroom zuur is

Ik ben 48.

2 keer gestopt met roken, 1 keer anderhalf jaar , 1 keer een jaar.

Weer begonnen omdat ik het zo ongelooflijk lekker vind, dat is het grote probleem, als iemand in mijn buurt gaat zitten roken, dan geniet ik intens van de geur. Maar nu moet ik echt eens voor goed stoppen, ik heb de conditie van een drietenige luiaard.
Heey Cateautje en Jacoba,

Hier nog eentje, ik heb vrijdag om 18.00 uur na het eten mijn

laatste sigaret gerookt.... Het valt me op zich nog wel mee maar ik ben wel flink chagerijnig en ik heb al 2 dagen zo goed als niet geslapen...

P.S Jacoba, gefeliciteerd met je verjaardag
quote:muke schreef op 23 augustus 2010 @ 21:26:

Heey Cateautje en Jacoba,

Hier nog eentje, ik heb vrijdag om 18.00 uur na het eten mijn

laatste sigaret gerookt.... Het valt me op zich nog wel mee maar ik ben wel flink chagerijnig en ik heb al 2 dagen zo goed als niet geslapen...

P.S Jacoba, gefeliciteerd met je verjaardag

Oh, geweldig, dus tot nu toe volgehouden.

Gefeliciteerd met je drieenhalfdagige jubileum
Dank je, dank je
x
Gefeliciteerd muke!! Hartstikke goed van je! Je hebt het nu al 3 dagen volgehouden dus de rest gaat je ook wel lukken! Dat sjagrijnige gevoel gaat echt weg en dat slapen komt ook wel.

Nou, de fabriek is kapot, daar kan ik echt geen sigaret meer mee maken. Aanstekers liggen in de prullenbak dus vanaf nu ben ik officieel gestopt. Ik geloof in mezelf. Ik denk dat dát het allerbelangrijkste is.

Cateautje, morgen feliciteer ik jou voor je ééndagige jubileum
quote:Elisabeth schreef op 23 augustus 2010 @ 21:33:

Cateautje, Jacoba en Muke, Ik meld me ook even :-)

Ik ben sinds vorige week woensdag gestopt en dit is dus mijn 6e dag. Ik was best een zware roker (1-1,5 pakje per dag) en rookte vooral uit verveling/als tijdsbesteding. Het stoppen gaat beter dan verwacht, maar de gewoonte is er nog niet uit. Ik zou er zo eentje op kunnen steken, maar doe dat niet omdat ik dat niet wil! Vriend rookt ook en die is niet gestopt, maar tot nu toe weinig last van.

Wauw, wat goed van je en sterk ook. Je vriend rook nog, dat moet extra moeilijk zijn voor je. Hou vol he, straks lach je echt iedereen uit!

Mijn vriend rookt niet, sterker nog, hij heeft gezworen dat hij geen biertjes meer drinkt als ik stop met roken. Niet dat hij veel dronk maar op verjaardagen wel. Hier in huis komt geen drank want ik ben een alcoholist en ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt met drinken.
Elizabeth, goed hoor je hebt het allermoeilijkste gehad nu.

Mijn man rookt ook nog hoor, maar nu niet meer binnen, af en toe rookten we eens een sigaretje binnen als de kids in bed lagen maar vandaag heb ik de gordijnen en de kussenhoesjes van de bank gewassen dus het mag nu gewoon niet meer, hihi
Jacoba, super zeg dat je alles in de prullenbak hebt gegooid

ik heb eerst alles nog opgerookt wat ik had, haha.

Contract al opgesteld met je vriendje?

Ik leg elke dag 6 euro aan de kant, als ik genoeg gespaard heb verras ik manlief en kids door iets leuks te gaan doen samen.
quote:DeWareJacoba schreef op 23 augustus 2010 @ 21:35:

Gefeliciteerd muke!! Hartstikke goed van je! Je hebt het nu al 3 dagen volgehouden dus de rest gaat je ook wel lukken! Dat sjagrijnige gevoel gaat echt weg en dat slapen komt ook wel.

Nou, de fabriek is kapot, daar kan ik echt geen sigaret meer mee maken. Aanstekers liggen in de prullenbak dus vanaf nu ben ik officieel gestopt. Ik geloof in mezelf. Ik denk dat dát het allerbelangrijkste is.

Cateautje, morgen feliciteer ik jou voor je ééndagige jubileum

Ik ben bang dat we gelijk op gaan meis...............ik kon het niet laten Maar het gaat bij mij om het eerste sigaretje in de ochtend en ik heb nu niets meer en vertik het om op de fiets te stappen en dat vergif te gaan halen.

Ik schaam me diep *zucht*
Sjeezus...dat meen je?!

Dan denk ik niet dat je er klaar voor bent.
Ehm, even denken...
quote:thinker schreef op 23 augustus 2010 @ 21:55:

Sjeezus...dat meen je?!

Dan denk ik niet dat je er klaar voor bent.oh, dat is geen oppepper, daar help je bepaald niet mee zeg. Ga zo door en ik zit morgen met een Brandaris in de diepste put.
Cateautje, je hoeft je niet te schamen hoor, nergens voor nodig.

Dit was gewoon de afscheidspeuk moet je maar denken...

Morgenvroeg gewoon geen nieuwe shag meer gaan kopen en als je dat goed doorstaan hebt is de rest van de dag appeltje eitje....

Succes ermee......
P.S ik heb de meeste moeite met het kwartier ná het warme eten, dat was toch altijd de lekkerste sigaret van de hele dag
quote:muke schreef op 23 augustus 2010 @ 22:02:

Cateautje, je hoeft je niet te schamen hoor, nergens voor nodig.

Dit was gewoon de afscheidspeuk moet je maar denken...

Morgenvroeg gewoon geen nieuwe shag meer gaan kopen en als je dat goed doorstaan hebt is de rest van de dag appeltje eitje....

Succes ermee......Dank je wel
Cateautje, bewijs het tegendeel!!!! Ik kon wel janken bij het idee dat ik de volgende dag geen sigaretten smorgens kon janken. Maar toch deed ik het, en ik rookte ook anderhalf pakje per dag! JE KAN HET!!!! Echt waar, geloof in jezelf. Denk jezelf niet in de put. Waarom zou je dat doen??? Grijp je dit aan om het niet te doen? Dan wil je idd niet! Maar je wilt het wel dus je doet het gewoon. Punt
Nah ja, die oppeppers heb je ook niet van anderen nodig als je ECHT wilt stoppen. Dan komt die drang gewoon vanuit jezelf en wil je niet meer roken.

Vandaar dat ik denk dat je er nog niet klaar voor bent.

(Wat niet wegneemt dat ik het je gun om te stopper te zijn, dus ik wens je wel heel veel succes )
Ehm, even denken...
quote:Caroline27 schreef op 23 augustus 2010 @ 22:04:

Cateautje, bewijs het tegendeel!!!! Ik kon wel janken bij het idee dat ik de volgende dag geen sigaretten smorgens kon janken. Maar toch deed ik het, en ik rookte ook anderhalf pakje per dag! JE KAN HET!!!! Echt waar, geloof in jezelf. Denk jezelf niet in de put. Waarom zou je dat doen??? Grijp je dit aan om het niet te doen? Dan wil je idd niet! Maar je wilt het wel dus je doet het gewoon. PuntYep, ik zeg altijd, stoppen is geen werkwoord, boem is ho, dus het moet er nu maar van komen, haha. Ik met m'n mooie woorden, nu nog de praktijk.
quote:thinker schreef op 23 augustus 2010 @ 22:05:

Nah ja, die oppeppers heb je ook niet van anderen nodig als je ECHT wilt stoppen. Dan komt die drang gewoon vanuit jezelf en wil je niet meer roken.

Vandaar dat ik denk dat je er nog niet klaar voor bent.

(Wat niet wegneemt dat ik het je gun om te stopper te zijn, dus ik wens je wel heel veel succes )Daarom ben ik dit topic ook begonnen, omdat oppeppers niet zouden helpen, toch?
Zoals ik al zei, ik wens je veel succes...
Ehm, even denken...
Ha ladies,

ben inmiddels 10 maanden gestopt en ook met grote stress momenten niet meer gerookt. Ik heb geen echte tips. Maar ja maakt wel echt een rotperiode van ongeveer 1 a 3 maanden door. Ik voelde me hartstikke klote, had zin om iedereen van kant te maken, maakte veel ruzie, had het gevoel dat ik uit mijn vel ging springen. Gelukkig snapte mijn vriend dat het afkickverschijnselen waren, anders had hij me gedumpt. Maar die verschijnselen zijn echt heftig en moet je niet onderschatten. Opeens was ik ook weer 'normaal', heel apart. Denk aan je gezondheid, schone longen, goed kunnen ademen, niet meer hoesten, korter verkouden zijn. Ik richtte me op positieve zaken en zodoende komt een sigaret niet eens in me op. Ik rookte 10+ jaar een pakje per dag. Heel ongezond!

Heel veel succes!!!!! Hou vol!!!
Cateautje, maakt helemaal niet uit joh. Zie het als je laatste. Zoals andere al zeggen, geen sigaretten/shag meer kopen. Blijf verstandig en blijf denken, joh, over een kleine periode is die drang weg maar ik ben wel gezond en als ik nu niet stop, dan stel ik het alleen maar uit. Zo denk ik nu.

Jeetje cinneluv, ik dacht dat die rotperiode alleen de eerste 2 weken zou zijn. Ik heb trouwens 17 jaar flink gerookt (vanaf m'n 16e)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven