Gezondheid alle pijlers

Van de trap gevallen! Auw!

03-11-2010 11:48 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandagochtend werd ik om een uur of 03.00 wakker met darmkramp, en later diarree, een buikgriep. Gelukkig zakte het na een paar uur wel maar omdat ik de halve nacht niet geslapen had en ik nog niet helemaal fit was besloot ik om toch maar thuis te blijven. Ik heb een paar uur slaap ingehaald en toen ik wakker werd voelde ik me al een stuk beter.



Na een warme douche wilde ik naar beneden gaan omdat mijn dochter bijna uit school kwam en toen gebeurde het. Wat er precies gebeurde weet ik niet, of ik nu uitgegleden ben of duizelig werd door de buikgriep, maar ineens lag ik beneden, zo'n 10 treden overgeslagen.



Ik voelde meteen dat het niet goed was. Mijn knie en enkel hebben een rare draai gemaakt en in mijn knie heb ik het voelen scheuren. Gelukkig was mijn 16 jarige zoon thuis en die heeft me naar de bank geholpen, daar ging ik even van mijn stokje van de pijn.



We hebben eerst een tijdje mijn knie en enkel gekoeld maar ik had zo veel pijn dat ik er volgens mijn zoon groen van zag, ik was ook misselijk van de pijn en hij heeft vervolgens de dokter gebeld.

Na een barre tocht waarbij ik elke straatsteen heb gevoeld zijn we via de huisarts op de Eerste Hulp aangekomen.

Achteraf werd ons gevraagd waarom we geen ambulance hadden gebeld.......eh....tja dat was even niet in ons opgekomen......



En nu zit ik van mijn lies tot mijn voet in het gips, mijn kniebanden en mijn enkelbanden zijn gescheurd. Het is echt gips, geen kunststof dus het voelt of er een blok beton aan mijn been hangt. Ik mag beslist niet belasten en over 2 weken moet ik naar de orthopaed.



Vanochtend is er een bed gebracht door de thuiszorg, dat is erg prettig want ik kan niet naar boven. En al kon ik boven komen, ik heb een waterbed, daar kom ik met dat blok beton aan mijn been nooit meer uit....



Pffff.....wat een gedoe, mijn kinderen van 16 en 11 zijn super, ze helpen me zo goed als ze kunnen, Mijn vriend-sinds-kort komt iedere dag even buurten en doet wat hij kan en mijn ouders komen dagelijks buurten voor de overige hand en spanddiensten en voor de morele steun.



Stilzitten staat niet in mijn woordenboek maar er zit nu weinig op vrees ik, dat gips is echt loodzwaar en moet door iemand opgetild worden als ik opsta om naar het toilet te gaan. Het bed, de stoel en het toilet zijn zo'n beetje mijn wereld.



*Einde klaagstand, ik moest het gewoon even kwijt!*



Iemand overigens ervaring met gescheurde kniebanden? Ik ben doktersassistente / triage assistente op een HAP, de theorie weet ik wel maar ervaring is vaak een ander ding!



Dank voor het lezen!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
zo, ben net terug van het ziekenhuis en kreeg heel ander nieuws te horen dan ze me eerst vertelden.



Ik heb de spalk eraf en mag beginnen met mijn enkel weer voorzichtig te bewegen.

vind het doodeng, ben bang dat het heel zeer doet..

maar het voordeel is dat ik mag stoppen met de trombose-spuiten, wat me steeds meer tegen stond.

Mag verder er nog niet op steunen ofzo, maar dit is wel een meevaller.

Het nadeel is dat de schroeven er toch weer uit moeten en daar krijg ik over 4 weken na de volgende controle een afspraak voor.

Er zit iig vooruitgang in!!

Hoe is het met jou NannieB? kun je het nog een beetje volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stitchy,

Jeetje, dat is zeker wat anders zeg!

Het lijkt me best een vreemd gevoel zonder gips.

Mag je er al mee in warm water? (vanwege de operatiewond) Dat is misschien wel prettig om voorzichtig te bewegen.



Ik zit ook aan de fraxiparine injecties, ik vind het niet zo erg, wat mot dat mot he?!



Het gaat hier verder aardig hoor.

Ik slaap wel slecht en ben daardoor behoorlijk moe intussen.

Maar goed, ik lig (dankzij de tips van Pixie)wel lekkerder en dat scheelt wel een beetje.



Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Vanacht heel slecht geslapen, omdat ik er dus alleen die kous erom heen heb.

mijn enkel doet nu ontzettend pijn, dus denk dat ik het vandaag maar ff laat rusten, ik heb vanacht denk ik te veel getraind, droomde dat ik moest trainen en werd af en toe wakker van de pijn, dus heb het denk ik onbewust gedaan.

Hoe maf of niet dan.

Nadeel is als je slecht slaapt kun je ook minder hebben



Ze hebben er niks over gezegt of ik ermee in water mag, maar ik ben bang dat ik uitglij, dus zit nog gewoon op de rand van het bad, omdat ik er ook nog niet op mag steunen.



Die injecties vond ik in het begin niet erg, maar de laatste paar dagen stond het me heel erg tegen.



Ik heb gelukkig nog steeds grote hulp van mijn pubers, man en moeder, die verdienen echt een groot
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt! Heb je je voet wel op een kussen ofzo?

Mijn nacht was juist voor het eerst iets langer, ik was om half 5 wakker in plaats van 3 uur.



Ik ben vandaag de hele dag alleen geweest. Mijn kinderen hadden allebei vrij ivm een studiedag van de leraren en hadden ook allebei plannen. Mijn dochter heeft me vanochtend geholpen met opstarten, zelfs koffie gezet!

De lunch heb ik zelf gemaakt, broodje in een zakje zodat ik het kon meenemen.

Eigenlijk vond ik het best lekker, heel rustig!

Ik ben allerlei klusjes gaan doen, mijn nieuwe adressenboekje invullen bijvoorbeeld, dat lag al een jaar te wachten en ik nam er de tijd niet voor. Mijn nieuwe agenda ingevuld en afspraken overgenomen, beetje gewerkt......Best een aardige dag dus.



Mijn gips gaat steeds losser zitten, mijn knie en enkel worden slanker (werd mijn kont dat ook maar....hahaha) en dat zorgt er voor dat ik meer pijn heb. De gipspoli vond het niet nodig om er naar te kijken, ik moet maar rustig blijven zitten en dinsdag afwachten.



Ik ga eens horen waar mijn zoon blijft.

Het is Sint Maarten hier en ik zie al kinderen door de straat gaan. En dat met het noodweer, het is hier echt verschrikkelijk!!



Hou je haaks hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Stitchy, hoe gaat het met je?



Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest. Het zware gips is er af en ik heb nu voor 4 weken van dat lichte gips.

Viel wel even tegen hoor......maar de dokter was heel duidelijk, het onderzoek kort en krachtig. Mijn kniebanden en enkelbanden zijn echt gescheurd en dat moet met rust genezen.



Ik mag minimaal belasten dus niet meer dan wat in de woonkamer scharrelen. Voorlopig zal ik het daar mee moeten doen........ik moet even schakelen en me instellen op nog 4 weken in deze situatie, maar die 4 weken zullen ook wel weer voorbij gaan.......
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier gaat het goed hoor,



Het is misschien wel ff wennen aan dat lichtere gips, maar je hebt wel iets meer vrijheid omdat je je beter kunt verplaatsen dan met dat zware gips toch?

Het omschakelen is juist het moeilijkste omdat je (tenminste ik) denkt dat je meer kan dan je in werkelijkheid kunt.



Ik mag mijn been helemaal niet belasten, maar wel proberen mijn enkel los te krijgen en dat schiet nog niet op.

Ik schrok wel van mijn been, toen ik de steunsok beetje omlaag deed, van mijn kuiten is gewoon niks meer over het hangt maar en heb er gewoon deuken in op sommig plekken .

Ik heb nogal stevige kuiten, kan ook nooit mooie laarzen vinden, moet altijd brede voor mijn kuiten.

ik heb nu gewoon een dikke en een dunne kuit hahaha.

Hadden ze beter die ander ook in het gips kunnen zetten , dit ziet er niet uit.



Die 4 weken gaan vast wel snel voorbij, dat is hier ook zo.

ik ga ervandoor, komt visite aan.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb me inmiddels ingesteld op de volgende 4 weken. Een nieuwe stapel boeken en dvd's ligt klaar inmiddels, en er moet een nieuw dienstrooster komen dus daar vermaak ik me ook wel mee.

Vanochtend ben ik nog even terug geweest naar het ziekenhuis, mijn gips zat te strak, wat doet dat pijn zeg!!

Ze hebben er een luikje in gezaagd, stukje vilt er tussen, luikje dicht, rolletje gips en klaar was het, hartstikke snel opgelost.



Het is wel prettig om wat meer mobiel te zijn, het geeft net wat meer bewegingsvrijheid.



Sterkte maar weer, en die kuiten komen ook wel weer goed hoor.......(wat ziet zo'n been er uit he, als het gips er af gaat....brrrr)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar, dat je je zo snel hebt ingesteld op de 4 weken, maarja, wat kun je ook anders.

Ik weet wel dat die kuiten wel weer goed komen, maar het ziet er echt zo slap uit en is het ook.



Idd dat been ziet er zo naar uit, de 1e keer bij mij was mijn voet tot de bovenkant van mijn enkel helemaal groen geel.

Vorige week, dus ook 2 weken na de operatie was ie helemaal donkerpaars met rood, ook zo'n naar gezicht.

Het is net alsof het niet bij je hoort.

De gipsmeester zei tegen mij of ik nooit een blauwe plek had gehad.

Tuurlijk wel, maar nooit een gebroken been met zo'n grote rood/paarse voet/enkel, die dan ook nog eens van mij is.

Hij ziet misschien de hele dag niks anders, maar ik niet.

Dat heb ik hem trouwens ook gezegd..



Maar goed, ik moet dus ook nog 4 weken en mijn man is zo lief geweest om een kastje te kopen waarom mijn broertje ongeveer 60 films heeft gezet en als filmfreak, vind ik dat natuurlijk helemaal geweldig!!

En boeken, normaal lees ik heel veel, kan me er nu gewoon niet in verdiepen.



Balen dat dat gips te strak zat, lijkt me echt niet prettig, toch fijn dat het zo snel was opgelost, al vind ik het persoonlijk een crime om naar het ziekenhuis te gaan.

Dat gehannes voor je er bent, auto in, auto uit, rolstoel in, ziekenhuis in, wachttijden, en het hele riedeltje weer.

Heb je dan wel vervoer om er heen te gaan?

fijne avond, en vermaak je
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Aardig goed geslapen vannacht! Ik ben wel een tijdje wakker geweest maar het was een veel betere nacht dan die daarvoor. Ik ben (met behulp van pijnstillers) zo goed als pijnvrij en dat voelt prettig! Lopen ging vrij goed vanochtend, he wat maakt dat een verschil.



Gelukkig heb ik hele lieve ouders die enorm bijspringen en me naar het ziekenhuis brengen als het nodig is. Het is een hele operatie om er te komen inderdaad maar zo lukt het!



Ik ken de gipsmeesters bij ons aardig goed inmiddels. Mijn zoon heeft nl. afgelopen januari een gescheurde achillespees opgelopen en daar veel narigheid mee gehad. Hij heeft een keer of 8 in het gips gezeten en ook steeds controles bij de chirurg gehad via de gipspoli. Hij is een week vor mijn val "genezen" verklaard. De opmerkingen waren ook niet van de lucht toen ik daar verscheen! "Je kon zeker niet zonder ons he?? ", "Na-aper", enzovoort. Leuke mannen, maar ook zeer kundig en behulpzaam, ik mocht gisteren binnen een half uur komen, na zo'n nacht was dat echt een verademing!



Ik heb gisteravond "De gelukkige huisvrouw" gekeken, wat een geweldige film is dat zeg, ik was echt onder de indruk.



Verder ben ik aardig door mijn collega's ingeschakeld. Allerlei klusjes, een dienstrooster, wat leeswerk. Ik vind het niet erg.



Ik hoop dat de vooruitgang een beetje door gaat zetten, ik hoop toch eind volgende week een dienst te kunnen doen. (dat kan zittend!)



Hou je haaks!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan best snel als je al weer wilt werken,

Denk je dat je dat volhoudt?

Vind het knap hoor, wil het zelf ook weer graag, maar ik ben serveerster dus kan het niet.

Ook al hadden we het idee om een grasmachinemotor achter de rolstoel te plaatsen zodat ik op een dienblad alles wel kan wegbrengen



Ik schrik iedere keer meer van mijn voet, nu is ie paars, maar dan ook donkerpaars, kan hem wel bewegen maar voelt af en toe een beetje doof aan terwijl ik die rekkous er niet overheen heb..

en heb af en toe kramp bij de tenen, dat is zo irritant, want ze gaan helemaal wijd staan dan.



Ik heb een boek gevonden wat ik lekker leest, het gaat over een vrouw met 17 persoonlijkheden.

Vanavond eens een gezellige avond met ons viertjes, meestal is het drietjes omdat man moet werken (horeca)

dus op een zaterdagavond met ons viertjes komt niet zo vaak voor.

Dus de kids zijn nu ff lekker snaaidingen aan het halen.



Ik bedacht me gisteren dat het precies een maand is dat ik terug ben van onze vakantie, nu nog 4 weken te gaan en dan mag ik hopelijk toch wel meer....

Fijn weekend en hoop dat het allemaal net zo voorspoedig gaat als jij wilt.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Het gaat iedere dag iets beter, ik kan iedere dag iets beter lopen en de pijn neemt af. En als je je dan wat beter voelt krijg je ook weer in in dingen, beetje meer werken (wel thuis hoor) enzo. Stel je er niet te veel van voor trouwens, mijn record staat op een heen-en-weertje naar de keuken!



Gelukkig komt dinsdag mijn poetshulp, die mag ik tijdelijk van een vriendin lenen want ik zie inmiddels overal stofwolken dwarrelen!



Mijn vriend komt me straks ophalen, dan kan ik bij hem douchen, lijkt me heerlijk. Hij woont nl in een gelijkvloers appartement met een aangepaste badkamer (van de vorige bewoner) en ik kan niet naar boven dus dit is een mooie oplossing.



Ik vind dat idee van die grasmaaiermotor wel geinig, zie je het voor je?

Ik krijg intussen wel meer zin om te gaan werken, ik denk dat ik volgende week vrijdag een dienst ga proberen, ik hoef alleen maar te zorgen dat ik er kom en opgehaald wordt, de rest kan zittend.



Sterkte maar weer,

groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hoe is het?



Ben je vandaag nog aan het werk gegaan?



Hier een houten kont van het zitten en ontzettend droge huid op mijn been.

De kids hebben al uierzalf gehaald om het maar eens minder droog te krijgen.

Het oefenen gaat niet zoals ik wil, krijg mijn voet dus niet verder, het is net of er een rem op zit en een band over mijn hak waar de rek al uit is.



Ben wel heel erg blij met alle hulp die ik krijg.



Volgende week zaterdag houden wij Sinterklaas en hebben lootjes getrokken, dus mijn jongste zoon gaat vanmiddag voor mij kadootjes halen, zal hem ook maar ff een bosje bloemen voor mijn moeder laten halen, want die doet zoveel voor mij.



Vind het fijn dat de jongens toch al zo groot zijn, ondanks af en toe de hormonen, maar ze willen (bijna )alles voor mij doen.

Ze doen toch wat ze kunnen!



We gaan Sinterklaas maar hier bij ons thuis houden, normaal houden we het bij mijn ouders, maar iedereen wil toch een lekker wijntje of biertje drinken, dat ze liever op de fiets hier komen dan dat ze mij sávonds weer naar huis willen brengen .

Het beste en de groetjes maar weer :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi collega



Wat vervelend dat je voet niet doet wat je wil.

Krijg je geen fysio?



Ik ben wel wat mobieler met dit gips maar als ik te veel doe dan heb ik naderhand toch wel veel pijn.

Zondag heb ik gedouched bij mijn vriend thuis, heerlijk!

Ik kon er rustig bij zitten, en met zo'n speciale douche zak ging het prima. Vriend blijkt een gediplomeerde thuiszorg zuster te zijn geweldig hoor, dat hij dat allemaal op zich neemt. We hebben pas 5 maanden een relatie, ik denk dat ik 'm hou!



Na het douche avontuur zijn we met de kinderen uit eten geweest.

Ontzettend gezellig, vriendin van mijn zoon was ook mee, het was echt gezellig. Maar wat was ik gesloopt.......



Woensdagavond heb ik een avonddienst gedaan.

Een hele dienst blijkt een beetje te veel van het goede, dat was een wijze les. Het was wel fijn om er even uit te zijn en om even bezig te zijn met andere dingen.



De afgelopen dagen heb ik alle Sinterklaaskadootjes gekocht, allemaal online. Niet zo leuk als zelf shoppen, maar goed ik was wel snel klaar en alles werd aan de deur gebracht.



Maandag als de kinderen naar school zijn ga ik alles inpakken en van gedichten voorzien. Er staat al het een en ander op mijn kladblok, nu alleen nog uitwerken.



Die droge huid heb ik ook, brrr......ik heb van mijn dochter Sinterklaas een pot bodybutter gekregen in mijn schoen, dat is echt lekker spul. En dat helpt ook wel aardig goed.



Eens zien wanneer ik weer een douche-date kan plannen, na een week wordt dat wel weer eens noodzakelijk!



Sterkte maar weer!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Morgenmiddag heb ik de cadeautjes ook thuis en kan ik beginnen met inpakken, in onze familie houden ze gelukkig niet van gedichten of surprises, dus het wordt gewoon een gezellige avond met cadeautjes.

De kids moeten wel surprises maken voor school, dus ga ik ze er maar mee helpen, want ik heb toch tijd zat



Ik krijg geen fysio, moet gewoon zelf oefenen, misschien als ik de schroeven er weer uit heb en moet beginnen met lopen, dat ik dan er wel fysio krijg, ik weet het niet.



Als je kunt douchen, is toch zo fijn, dan voel je je zo lekker!!

Altijd fijn als je een goede verzorger thuis hebt!!

Dus het werken viel na een tijdje toch wel tegen.

Ik denk ook iedere keer dat ik iets wel ff kan doen, maar het valt me iedere keer tegen.



Ik ben afgelopen zaterdag toen ik naar de wc moest uitgegleden in de keuken, gelukkig niet op mijn voet, maar heb als gevolg van de val nu wel een grote blauwe plek op mijn kont.

Dat is zo fijn als je de hele dag moet zitten .

Mijn moeder heeft toen andere krukken gehaald, die beter geschikt voor laminaat zijn en het verschil is goed te vernemen.



Het beste maar weer en een goed Sinterklaas!!

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stitchy,

Heb je al Sinterklaas gevierd? En hoe gaat het met je blauwe plek? Wat een buiteling zeg, aiiii



Mijn kinderen hebben gisteren Sint gevierd met de familie van ex en straks komen mijn ouders hier en doen we het nog even dunnetjes over. Veel surprises en gedichten gemaakt, erg leuk maar ook weer fijn als het allemaal achter de rug is.



Ik hoop woensdag weer een avonddienst te kunnen werken, maar dat ligt ook aan het weer, je ziet mij niet buiten nu, doodeng!! Het dooit hier als een gek gelukkig, ik hoop dat het nu even weg blijft.



Ik zit nu echt de dagen af te tellen, ik merk dat mijn conditie echt achteruit holt! en dat voelt niet lekker. Nog 9 dagen en als het goed is gaat dan het gips er af. Ik hoop dan echt weer een beetje uit de voeten te kunnen want ik begin het zat te worden.



Ik verveel me nog steeds niet hoor maar ik wil ook weer gewoon werken en naar buiten enzo.



Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij hebben afgelopen zaterdag een gezellige sinterklaasavond gehad bij ons thuis.

Normaal zouden wij dus in die harde sneeuwachtige kou op de fiets naar huis moeten, dus mijn poot was in dit geval een voordeel .



Mijn blauwe plek, is weg, gelukkig, was echt niet fijn.

Volgende week naar het ziekenhuis en dan hoop ik dat ik eindelijk mag beginnen met lopen, ook vind ik het eigenlijk doodeng om er weer gewicht op te moeten zetten.

Dat zit tussen de oren, dat weet ik wel, maar ik heb er zo lang niet op mogen staan.



Volgende week woensdag zit ik ook al 2 maanden zo, dus ben wel toe aan verandering.

De krukken die ik nu heb, daar kan ik me een stuk beter mee verplaatsen, dus kan de hele benedenverdieping een beetje door en ff in de tuin staan bij de deur een frisse neus halen, terwijl met die andere krukken was ik zo bang om uit te glijden, dat ik alleen maar naar het toillet ging.



En ben je gisteren nog begonnen met werken of vond je het buiten toch nog te glad.

Nog een paar dagen en dan mag jouw gips er dus af.

Dat is fijn, alleen wel enorm wennen.

Krijg je dan fysio om er weer beweging in te krijgen?

Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat.

Het beste,



Groetjes Stitchy
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Hoe is het met je?

Gek idee he, als je straks weer mag gaan belasten. Op een of andere manier raak je nog gewend aan gips / niet belasten.



Ik moet morgen naar het ziekenhuis, ik ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat. Mijn knie blijft pijnlijk, soms wat meer, soms wat minder, er is geen chocola van te maken.

Er is verder nog niets gezegd over vervolg. Dat hoor ik morgen wel.



Ik zit er de laatste week behoorlijk tegenaan te hikken, en ben ook de dagen aan het aftellen. Gelukkig heb ik een behoorlijk druk weekend achter de rug. Dan schieten de dagen ook een beetje op. We hebben vrijdag eerst de verjaardag van mijn zoon gevierd, die is 17 geworden.

Zaterdag heeft mijn vriend me opgehaald, weer heerlijk kunnen douchen bij hem thuis. En zaterdagavond ben ik met een stel vriendinnen naar de schouwburg geweest. Ik heb eerst gebeld om te vragen of ik een ander plekje kon krijgen. Dat werd keurig geregeld, wel jammer dat de voorstelling erg tegen viel, maar goed, de gezelligheid met mijn vriendinnen was er niet minder om.



Mijn vriend woont naast de schouwburg, na afloop hebben we bij hem thuis nog kunnen borrelen, hartstikke gezellig. En ik kon eindelijk weer eens bij hem blijven slapen.



Gisteren een paar uurtjes gewerkt, dat was eerder in de week niet gelukt vanwege het slechte weer. Al met al dus een bedrijvig weekend maar nu is het alweer maandag, dus het schiet lekker op!



En nu maar weer een beetje werken,

Sterkte van de week in het ziekenhuis!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dus naar het ziekenhuis geweest, duurde weer lekker lang allemaal, kom ik bij de chirurg gaat ie me voet zover naar voren duwen dat ik het gewoon uitschreeuwde van de pijn, zegt ie doodleuk dat het nog wel erg stijf was!! (had ik hem voor de tijd gezegd)

nu moet ik wachten tot ik een oproep thuis krijg gestuurd wanneer de schroeven eruit kunnen en dat duurde ongeveer 2 weken.

met mijn geluk zal het wel langer duren want de feestdagen zitten ertussen.

Ik heb nu wel een verwijsbrief gekregen voor de fysio, die heb ik thuis meteen gebeld en hij kwam vanmiddag meteen al en dat ging dus veel beter.

Maar nog steeds onbelast (wordt inmiddels gek van dat woord)

Hoe is het met jou, nu je het gips eraf hebt?



Ik moest nog wel lachen, want er was een oud vrouwtje, die had de dokter al gesproken en mocht naar huis, maar haar zoon was net ff weg, dus werd ze met een boekje in de wachtkamer gezet.

Komt die zoon terug, gaat naast haar zitten en ze bleven mooi zitten en lezen terwijl ze naar huis kon.



Nog gefelicteerd met je zoon!

En een avondje uit met vriendinnen is altijd fijn!



Het beste maar weer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stitchy,

Wat zijn die dokters toch een stel botte boeren af en toe he.....

Ik hoop dat je oproep snel komt, denken ze dat die schroeven met de stijfheid te maken hebben?



Ik mocht dus dinsdag naar de orthopeed, hij heeft me nog net een hand gegeven maar me verder niet bekeken. De verwijzing voor de fysio lag al klaar nota bene.



Het gips is er dus af en ik heb nu een brace om mijn knie.

Mijn been is hartstikke stijf, dat is natuurlijk niet gek na 6 weken gips. Mijn enkel lijkt wel aardig, die kan ik intussen ook al weer wat bewegen. Maar mijn knie is enorm pijnlijk en voelt erg onstabiel. Ik heb gisteren de eerste fysio gehad. Niet bepaald een feestje, goeiegenade!

Maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.



Dus nu hobbel ik braaf ieder uur 2 rondjes door de kamer en zit met mijn been te buigen en te draaien. Gedeeltelijk onbelast, gedeeltelijk belast, en steeds meer opbouwen. Voorlopig ben ik nog wel even zoet denk ik.



Zag jouw been er ook zo vreselijk uit na het gips?

Ik lijk wel een reptiel, echt erg!

Als ik ergens gezeten heb ligt er een hele witte wolk aan schilfers. En ik smeer me suf, maar niets helpt.........



Ik hoop dat je snel een oproep krijgt. Sterkte met de fysio!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Mijn been zag en ziet er nog steeds vreselijk uit, nog steeds roder dan mijn andere been het net een duo punotti.

en die schilfers is om gek van te worden.

Vind dat gewoon ranzig.



Denk niet dat die chirug dacht dat de stijfheid door de schroeven kwam, want dan had ie denk ik niet zo hard geduwd.

De fysio is deze week 2 x geweest, vond dat ook niet zo'n pretje hoor alleen het is een behoorlijke kletskous, dus dat leid wel wat af van de pijn die de bewegingen doen.

volgende week staat alweer 3x gepland dus het wordt nog een lijdensweg, maar we moeten er wat voor over hebben!!

Ik heb iig weer normaal gevoel in mijn tenen door die 2x.

Na bijna 2 maanden bijna een doof gevoel erin te hebben gehad



Met kerst moet mijn man werken, dus halen mijn ouders me op, gaan de kids en ik daar kerst vieren.

Ik heb nog geen kerstboom staan , die ligt nog bij mijn oma door verhuizing, dus heb ook nog niet echt een kerstgevoel ofzo.

Normaal moet ik werken en doe ik niet veel aan kerst maar versier de boel altijd wel.



Je hobbelt nog maar ff verder (ik wiebel wel met mijn voet )en ook veel sterkte met de fysio.



groetjes Stitchy
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ja dat geschilfer is echt vies!

Ik ben intussen met pure olie gaan smeren 's avonds, nertsolie van Mylene, ken je dat? Lekker spul en het helpt ook wel goed. Ik heb ook duo-penotti benen, vooral als ik net onder de douche vandaan kom, dat ene been is gewoon blauw, brrr.....



Dan vraag ik me wel eens af of het uiteindelijk goed zal komen.



MAAR.......ik boek wel vooruitgang en daar ben ik enorm blij mee. Zowel mijn knie als mijn enkel zijn nog zo onstabiel als wat en doen soms nog flink veel pijn maar ik kan wel beter lopen. EN.......(tromgeroffel) Ik ben vanochtend naar boven geweest om te douchen en ga vanavond ook in mijn eigen bed slapen!



Je boft maar met fysio aan huis, ik mag er gewoon naar toe.

Morgen weer, en oh wat kijk ik er naar uit......



Maar goed, het is voor een goed doel en als ik zie wat ik met al dat gewiebel al bereikt heb in amper een week tijd mag ik toch niet mopperen.



Donderdag heb ik weer eens met de arbo gesproken. Ik mag me nog niet beter melden maar ik ga wel weer mijn diensten werken. Dat is iets minder dan de helft van mijn gewone uren. En ze belt me in de eerste week van januari weer, als het goed gaat dan kan ik me voor die uren beter melden en de rest rustig gaan opbouwen. Eerst maar eens zien, ik wil echt goed op de been zijn voordat ik weer vol in mijn werk ga duiken.



Het betekent dat ik in ieder geval met kerst moet werken, dat stond toch al gepland. Wel 2 korte diensten, van 9 tot 1 (overdag) en voor het eerst in 11 jaar ben ik niet alleen met kerst. De kinderen zijn bij hun vader en ik ben bij mijn lief.



Sterkte, ook met de fysio!!

Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Iig eerst de beste wensen voor 2011.

De dagen een beetje doorgekomen?

Alweer een tijdje geleden, hoe is het nu met je?

Ik heb eindelijk bericht gehad dat a.s. woensdag 5 januari de schroeven er uit gaan.

Daar ben ik erg blij mee omdat ik dan eindelijk meer mag iplv dat onbelast..



Gisteren met dat vuurwerk kon ik alleen maar een beetje voor het raam zitten loeren, nou dat is echt niet zo leuk als zelf erbij staan en knallen.



Wordt jou been alweer een beetje soepeler?

Vind je het af en toe ook tegenvallen bij de fysio, ik wel, vooral als ze net dat streepje verder gaan..

Gelukkig wel een leuke man die aan 1 stuk door kletst, dat geeft toch wel afleiding.



Ik ben pas geleden bij de bedrijfsarts geweest, heb gezegt dat ik dat niet kon, maar ik moest, want als ik naar het ziekenhuis kon, kon ik ook daar naar toe en als ik niet ging, kon ik een dikke boete krijgen.

Mijn vader is mee gereden, toen we daar kwamen kon ik nergens heen, want het was daar 1 grote ijsbaan en naar de ingang moest ik minstens 10 meter lopen met de krukken.

Mijn vader heeft toen die bedrijfsarts opgehaald en ik heb een consult in de auto gehad en hij vond het belachelijk en ik had moeten bellen dat het niet kon......

pffff...., wat moet je daar nou mee, want de 1 zegt dit en de ander dat.

Mijn werkgever was van de week bij mij thuis en die vond het ook vaag en "zei" dat hij daar meer over wilde weten, nou dat moet hij er maar achteraan bellen, dat zoekt hij maar uit.



Het gaat nog wel ff duren, want ik moet het niet onderschatten zegt iedereen, maar ik wil gewoon door.

Ben het allemaal een beetje zat nou.

Maar goed, moet er doorheen en de rest van het gezin ook.

Woensdag de schroeven eruit en dan zijn we weer een stapje verder.



Ga je niet te snel aan het werk, dat je het niet te snel te gek maakt?



Groetjes Stitchy
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat fijn dat je weer in je eigen bed kunt slapen.

Ik wil dat ook .
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stitchy,



Ook voor jou een heel goed 2011, allereerst een gezond been wat weer doet waar het voor bedoeld is!!



Ik ben de dagen goed door gekomen, ook wel weer fijn dat het allemaal achter de rug is. Met kerst heb ik 2 korte diensten gewerkt en met oud en nieuw was ik helemaal vrij.



EN,....ik was dit jaar voor het eerst in 10 jaar niet alleen met de feestdagen, best gek maar ontzettend fijn!



Fijn dat je 5 januari terecht kan in de werkplaats, ik hoop dat het een beetje meevalt en dat je dan echt kan gaan revalideren.

Wat een mafketels he, van die arbodienst. Die werken vanaf papier en niet vanuit de patient denk ik wel eens.



Ik heb wat dat betreft het (kleine) voordeel dat ik zelf leidinggevende ben en ook zelf de ziekmeldingen doe dus ik heb vrij veel contact met ze. En nu heb ik zelf een hele aardige verzuimconsulent (dat wil je toch niet echt als beroep he?!!) getroffen. Ze leeft erg mee en snapt heel goed hoe het allemaal werkt. Ik wilde me al voor een paar uur beter melden zodat ik diensten kon doen maar daar wilde ze niets van weten. Ik mag wel diensten doen maar beperkt en altijd met een achterwacht zodat ik kan stoppen als ik te veel pijn heb.



Ze zal morgen wel weer bellen, dan zien we wel weer hoe we verder gaan. Ik denk zelf dat het nog even blijft zoals het nu is, ik kan ook doodgewoon niet meer dan ik nu doe.



Intussen valt het me behoorlijk tegen. Fysio is heftig en pijnlijk, ik merk wel vooruitgang maar heb wel veel pijn, vooral 's nachts. Daardoor slaap ik heel slecht en raak intussen oververmoeid. (erg gezellig wordt je daar van......)

Mijn been wordt wel sterker maar het schiet niet zo hard op als we willen. Mijn fysio heeft nu een week vakantie, ik oefen wel verder, ook samen met een collega van hem en na die week gaat hij kijken of ik terug moet naar de orthopeed of dat er toch voldoende vooruitgang in zit.



Ik ben ook erg blij met mijn fysiotherapeut, hij zet me flink aan het werk, martelt me vreselijk zo af en toe maar ik weet wel waar ik aan toe ben en ik hou wel van duidelijkheid.



Intussen krijg ik ook wel wat contact met mede patienten, die zie ik zo ongeveer dagelijks en dat is best leuk. Ik fiets iedere dag naast een ouwe baas van 84 jr oud en die heeft altijd hele verhalen. Vanochtend zei hij: Ha, daar is mijn vriendin weer.....onze martelaar is deze week vrij hoor....heerlijk zulke mensen!



Mijn been ziet er trouwens nog steeds niet uit. Mijn enkel is hartstikke dik, vooral 's avonds, het ziet soms ook helemaal paars. Ik kan geen schoen aan, ik loop op mijn slippers of op mijn wandelschoenen (van die enorm elegante stappers) en iets anders kan ik niet aan. Iedere keer als ik dat zie dan denk ik aan jou Duo Penotti opmerking hahaha



Nou, alvast heel veel sterkte voor woensdag, ik hoop dat het je meevalt en dat je snel echt mag gaan lopen.



Groetjes,

NannieB
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Nou de schroeven zijn er uit!!

Dat vond ik al zo fijn, dat ik dus ook helemaal niet tegen op zag, maar wat wil je ook na twee en halve maand "onbelast".

Ik moest er s'middags ook al meteen gewicht op zetten, wat wel pijnlijk is maar ben iig weer een stap verder.

Mijn been is/was mooi roze en eigenlijk nog wel een beetje.

De jodium is blijkbaar wel hardnekkig hahaha, vooral op die dooie huid wat er nog op mijn voet zit, ziet er wel komisch uit.

Ik moet wel zelf mijn grote pleister verschonen, maar heb vandaag de pleister eraf gehaald en zag er mooi, schoon en droog uit, dus heb er maar niks meer over heen geplakt.



Maandag mag ik weer verder met fysio en dan zal het ook wel een stuk harder gaan.

Mijn enkel is nu wel beetje dik, maar die heeft natuurlijk weer een optater gehad door de chirurg.

Het nadeel was dat men bij mij niet zo goed een infuus erin konden krijgen, dus 2 gaten verder en handen in warm water gehad en naar beneden gehouden is het eindelijk gelukt.

Het duurde zo lang blijkbaar dat de chirurgen en andere mensen iedere keer kwamen kijken waar ik bleef, was best grappig.

Heb veel lol gehad daar, heb er ook bijna een uur moeten wachten.

De 1e keer had ik narcose en deze keer heb ik het met ruggeprik gedaan, wat me niet tegen viel, tuurlijk is dat geprik niet fijn, maar je bent na de tijd wel beter te pas.



Ik hoop ook voor jou dat het allemaal snel en soepel gaat.

Altijd gezellig als je een beetje contact hebt met andere mensen want als je afgeleid wordt denk je niet zo aan de pijn.

succes!!



groetjes Stitch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven