Gezondheid alle pijlers

Weer migraine

27-09-2019 02:18 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel een beetje om dit op het forum te gooien omdat ik me een aansteller voel, maar goed, ik zoek ervaringen, want ik vind die aura eng.

5 jaar geleden voor het eerst migraine. Oogmigraine, dus geen hoofdpijn. 7 keer, waarvan eenmaal drie keer op één dag, de laatste met milde hoofdpijn. Daarna 4 jaar geen last gehad.
En nu is het terug. Eerst vandaag om 20:30, alleen aura, en daarstraks net voor ik naar bed wilde weer rond 0:25. Nu met wat hoofdpijn.

Nu vraag ik me af of ik bij de huisarts langs zal gaan. De aanvallen waren jaren weg, en nu ineens twee keer in 4 uur. Ik maak nu al zorgen om morgen.
Migraineurs op Viva, hebben jullie ook wel eens meerdere aanvallen per dag? Stel ik me nu gewoon aan?
Of is het toch beter om even bij de huisarts langs te gaan?

Pffff. Ik baal. Als er reacties komen antwoord ik morgen. De hoofdpijn wordt nu vervelend, dus ik wil nu slapen in het donker, voor het erger wordt.

Bij voorbaat dank.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij leek de migraine hormoonafhankelijk en is er jaren lang geprobeerd om het met anticonceptie onder controle te krijgen. Dat is nooit goed gelukt.
Daarna een beta blocker. Dat werkte veel beter, maar weg bleven de aanvallen niet. Ze kwamen wel minder vaak.
Uiteindelijk kwam de diagnose B12 tekort en ben ik B12 in injectievorm gaan gebruiken. De migraine aanvallen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag voor degenen die ‘alleen’ aura’s hebben. Ik ben al vanaf mijn puberteit bekend met het zien van die aura’s. Dat was altijd een half uurtje ofzo en dan ging het wel weer. Wel wat last van misselijkheid of darmproblemen, maar verder niet echt ziek.

Nu ben ik 46 en ik merk de laatste paar keren dat ik niet snel van die aura’s afkom. Na een half uur wordt het minder, maar daarna komt er gewoon weer een nieuwe achteraan. Gisteravond 3 achter elkaar en hele avond zoet mee geweest.
Is dit herkenbaar voor sommigen? Ik voelde ook voor het eerst dat ik echt niet lekker was en dat ik hoofdpijn kreeg.
O, ik hoop zo dat dit niet het begin van ergere migraine is...
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
28-11-2019 12:29
Bij mij leek de migraine hormoonafhankelijk en is er jaren lang geprobeerd om het met anticonceptie onder controle te krijgen. Dat is nooit goed gelukt.
Daarna een beta blocker. Dat werkte veel beter, maar weg bleven de aanvallen niet. Ze kwamen wel minder vaak.
Uiteindelijk kwam de diagnose B12 tekort en ben ik B12 in injectievorm gaan gebruiken. De migraine aanvallen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Wat fijn dat je de oorzaak en daarmee een passende oplossing gevonden hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren meerdere aura's achter elkaar een begin van de overgang, dus ook hormoon-gerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
01-12-2019 08:42
Bij mij waren meerdere aura's achter elkaar een begin van de overgang, dus ook hormoon-gerelateerd.
Ja, dat denk ik ook.
Maar is dat bij jou zo gebleven, of is het erger of minder geworden naar verloop van tijd?
Dolfine schreef:
28-11-2019 12:29
Bij mij leek de migraine hormoonafhankelijk en is er jaren lang geprobeerd om het met anticonceptie onder controle te krijgen. Dat is nooit goed gelukt.
Daarna een beta blocker. Dat werkte veel beter, maar weg bleven de aanvallen niet. Ze kwamen wel minder vaak.
Uiteindelijk kwam de diagnose B12 tekort en ben ik B12 in injectievorm gaan gebruiken. De migraine aanvallen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ik zat de laatste keer wel tegen de ondergrens aan met mijn B12 gehalte, maar niet voldoende om injecties te krijgen. Ik slik er nu pilletjes voor.
Wat fijn dat bij jou de oplossing gevonden is.
Ik ben doorverwezen naar de hoofdpijnpoli en ik heb een bètablokker gekregen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-12-2019 09:39
Ik zat de laatste keer wel tegen de ondergrens aan met mijn B12 gehalte, maar niet voldoende om injecties te krijgen. Ik slik er nu pilletjes voor.
Wat fijn dat bij jou de oplossing gevonden is.
Kort door de bocht: als jij dierlijke producten eet, zullen de pillen alleen je bloedwaardes verhogen en verder weinig doen voor je klachten.
Ik zat met mijn B12 waarde nog niet op de ondergrens, wel in het zogenaamde "grijze gebied" en heb pillen niet geaccepteerd.
Behalve migraine had ik ook o.a klachten als tintelingen in mijn armen en benen, problemen met lopen, extreme vermoeidheid, niet meer op woorden kunnen komen (en dat zijn dan nog maar een paar van de klachten).
Helaas wist (en weet) mijn huisarts niets over B12 tekort en ben ik jaren lang "het bos ingestuurd" met opmerkingen als: je hebt het te druk.
Mocht je meer willen weten, dan mag je me een PB sturen (ik hoop dat ik die zie).
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
28-11-2019 12:29
Bij mij leek de migraine hormoonafhankelijk en is er jaren lang geprobeerd om het met anticonceptie onder controle te krijgen. Dat is nooit goed gelukt.
Daarna een beta blocker. Dat werkte veel beter, maar weg bleven de aanvallen niet. Ze kwamen wel minder vaak.
Uiteindelijk kwam de diagnose B12 tekort en ben ik B12 in injectievorm gaan gebruiken. De migraine aanvallen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat is fijn zeg! Ik heb ook een B12 tekort ( al vele jaren) en spuit ook B12, maar helaas geen effect op de migraine :-(
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
02-12-2019 16:24
Kort door de bocht: als jij dierlijke producten eet, zullen de pillen alleen je bloedwaardes verhogen en verder weinig doen voor je klachten.
Ik zat met mijn B12 waarde nog niet op de ondergrens, wel in het zogenaamde "grijze gebied" en heb pillen niet geaccepteerd.
Behalve migraine had ik ook o.a klachten als tintelingen in mijn armen en benen, problemen met lopen, extreme vermoeidheid, niet meer op woorden kunnen komen (en dat zijn dan nog maar een paar van de klachten).
Helaas wist (en weet) mijn huisarts niets over B12 tekort en ben ik jaren lang "het bos ingestuurd" met opmerkingen als: je hebt het te druk.
Mocht je meer willen weten, dan mag je me een PB sturen (ik hoop dat ik die zie).
Klopt als een bus ;-)
Toevallig ook lid van de Facebook groep " b12, de vergeten ziekte"?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd migraine als ik menstrueer en die migraine aanval duurt echt superlang. Als in 4 a 5 dagen, ongeacht of ik iets slik. Aanval kan wel gedempt worden, maar afhankelijk van meerdere triptanen gedurende de aanval. Deze maand weer ongesteld, voelde het begin van de aanval en kon pas veel later op de dag een triptaan nemen. Het gekke was......volgende ochtend migraine weg. Maar dan ook écht weg, kwam niet terug. Nog nooit mee gemaakt.
Het blijft allemaal 1 groot mysterie.

Wel blij mee ofc ;-)
Dolfine schreef:
02-12-2019 16:24
Kort door de bocht: als jij dierlijke producten eet, zullen de pillen alleen je bloedwaardes verhogen en verder weinig doen voor je klachten.
Ik zat met mijn B12 waarde nog niet op de ondergrens, wel in het zogenaamde "grijze gebied" en heb pillen niet geaccepteerd.
Behalve migraine had ik ook o.a klachten als tintelingen in mijn armen en benen, problemen met lopen, extreme vermoeidheid, niet meer op woorden kunnen komen (en dat zijn dan nog maar een paar van de klachten).
Helaas wist (en weet) mijn huisarts niets over B12 tekort en ben ik jaren lang "het bos ingestuurd" met opmerkingen als: je hebt het te druk.
Mocht je meer willen weten, dan mag je me een PB sturen (ik hoop dat ik die zie).
Maar ik heb, voor zover ik weet, er geen klachten van.
Bij mij doet de bèta-blokker ook wel wat. Al anderhalve week geen aanval gehad :cheer2:
Mij overkwam dit een half jaartje terug, plotseling uit het niets.
Ik had wel veel stress, zat niet lekker in mijn vel en gooi het daarop.
Een week lang elke dag een aanval (zonder echt hoofdpijn btw)...ik vond t doodeng!

Bij mij was het niet de B12, deze spuit ik wekelijks, maar echt de stress.
Kan dat bij jou ook zijn?
En om nu gelijk over beta blokkers te beginnen vind ik wel heftig eigenlijk.
Je kan, als het weer langer aanhoudt, eens vragen om een poli te mogen bezoeken maar ik zou niet zomaar aan de beta blokkers beginnen, daar kan je je heel erg slecht door voelen weet ik vanuit mijn eigen ervaring...hele dag een zombie!
Enjoyyourlife schreef:
19-12-2019 09:41
Mij overkwam dit een half jaartje terug, plotseling uit het niets.
Ik had wel veel stress, zat niet lekker in mijn vel en gooi het daarop.
Een week lang elke dag een aanval (zonder echt hoofdpijn btw)...ik vond t doodeng!

Bij mij was het niet de B12, deze spuit ik wekelijks, maar echt de stress.
Kan dat bij jou ook zijn?
En om nu gelijk over beta blokkers te beginnen vind ik wel heftig eigenlijk.
Je kan, als het weer langer aanhoudt, eens vragen om een poli te mogen bezoeken maar ik zou niet zomaar aan de beta blokkers beginnen, daar kan je je heel erg slecht door voelen weet ik vanuit mijn eigen ervaring...hele dag een zombie!
Mijn bloeddruk is ook verhoogd, dus die bloeddrukverlager had ik sowieso gekregen. Behalve dat ik het nu opeens koud heb en mijn hartslag een stuk normaler is, ondervind ik er geen merkbaar effect van.

Ik heb in januari een afspraak op de hoofdpijnpoli.
lise1985 schreef:
19-12-2019 09:45
Mijn bloeddruk is ook verhoogd, dus die bloeddrukverlager had ik sowieso gekregen. Behalve dat ik het nu opeens koud heb en mijn hartslag een stuk normaler is, ondervind ik er geen merkbaar effect van.

Ik heb in januari een afspraak op de hoofdpijnpoli.
Ah ja dan is het idd een andere insteek.
Mijn bloeddruk is meestal erg laag net als mijn hartslag
Wow! Bedankt dames, ik heb vandaag weer heel veel geleerd door het lezen van jullie posts!

Ik had tijdens mijn jeugd, als puber en als jong volwassene altijd hele zware migraine-aanvallen. In de loop der jaren wordt het steeds minder en tegenwoordig heb ik bijna alleen jullie zogenoemde "oogmigraine". Hoewel ik het vaak meerdere keren per week ervaar, heb ik daar gelukkig weinig last van. Het is met name visueel (natuurlijk ook wat last van geur, licht en geluid, beetje hoofdpijn, beetje misselijk), maar de ernstige misselijkheid en de ernstige hoofdpijnen blijven gelukkig uit!

TO ik zou me niet druk maken om die aura's. Ze zijn volgens mij niet schadelijk. Ik heb er al ruim 37 jaar last van en zover ik weet is er niks door aangetast.

TO, succes bij de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
19-12-2019 00:16
Klopt als een bus ;-)
Toevallig ook lid van de Facebook groep " b12, de vergeten ziekte"?
Zeker! Ik heb al hun informatie heel hard nodig gehad om de juiste behandeling los te praten bij mijn huisarts. Beter gezegd: mijn man heeft dat gedaan, omdat ik te ziek was om het zelf te doen.

En even als aanvulling: migraine kent heel veel oorzaken. Het is vaak echt zoeken naar een werkende behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
19-12-2019 11:14
Zeker! Ik heb al hun informatie heel hard nodig gehad om de juiste behandeling los te praten bij mijn huisarts. Beter gezegd: mijn man heeft dat gedaan, omdat ik te ziek was om het zelf te doen.

En even als aanvulling: migraine kent heel veel oorzaken. Het is vaak echt zoeken naar een werkende behandeling.
Kon haast niet anders toen ik je post las ;-)
Heb er ook veel aan gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven