***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Icke: heb je echt een abonnement op het zwemmen? Bij ons kun je gewoon gaan wanneer je wilt (maar dat is niet in alle zwembaden zo hoor). Wel zo makkelijk.

Spitsmuis: ik doreg trouwens veel jurkjes van king Louis. Die rekken lekker mee en rekken zelfs weer terug. Ik heb ze alleen niet meer aan gehad sindsdien, want ik was ze nogal zat...

Je moet wel leuke spullen kopen, want ik zet in op minstens 41 weken zwanger!
Ja, echt een abonnement. en als er een les uitvalt dan moeten we gewoon doobetalen (leuk met zomervakantie, andere vakanties, gfeestdagen:()

Ja, Muis, dat is ook een goede: je moet er minstens nog 36 weken mee doen met dat zwangerschapsspul!
Gezellig Icke: dat spreken we af!!!! Jammer van het babyzwemmen, maar ik kan me goed voorstellen dat het zo niet gaat. Straks als hij wat ouder is en alleen 's middags slaapt is het wat makkelijker te plannen.

Fleur is een echte knuffel. Ze is soms net een aapje en klemt zich dan helemaal aan je vast. Armen om de nek en knuffelen maar. Ze was laatst bij vrienden van ons (met een even oude dreumes) Zij had Fleur in bed gelegd en was helemaal verbaasd over hoe stevig ze zich vast grijpt. haar kinderen (dochter en zoontje) deden dat dus niet. Ze vroeg zich wel af of het dan niet extra verleidelijk was om haar maar niet in bed te leggen en lekker door te knuffelen. maar dat doen we overdag al genoeg, dus daar heb ik geen last van.

Het huis is weer 'bijna' schoon. Als Fleur zo wakker wordt ga ik lekker de deur uit. Mooi weer vandaag!
Ick, ik kon destijds ook helemaal niets vinden bij H&M Mama, maar deze keer hebben ze echt leuke dingen! Ik heb een spijkerrok, een badpak (voor als ik op vakantie ga), schofterig veel shirts (stuk of 20), een spijkerbroek, vier andere broeken, vier overhemden, espadrilles (vond ze leuk) en nog wat andere dingetjes die ik vergeten ben gekocht. Vorige keer liep ik veel in Future Maman en Noppies, maar daar ben ik een beetje op uitgekeken.
Ick, wat belachelijk dat je gewoon moet doorbetalen als een les uitvalt! Ze snappen toch dat kleintjes gebonden zijn aan slaapjes? Misschien daarom juist: veel mensen komen niet opdagen en zij kunnen lekker incasseren.

Steijn is trouwens niet echt een lefgozertje; hij durft zich echt niet te laten vallen. In bad ondergaat hij een ware transformatie en durft dan ineens van alles en nog wat! Gekkie. (maar wel een lief gekkie!)

Lara, waar kocht jij King Louis? Hier, in mijn pittoreske plaatsje, is het namelijk niet te krijgen. (een van de redenen waarom ik ergens anders wil wonen: je kan hier totaal niet shoppen) Ik heb in Rotterdam wel eens iets van Petit Louis voor de jochies gekocht, misschien kan ik daar eens gaan kijken.

Drop, Fleurtje oogt ook echt als een knuffeltje! Ik vind het zo'n mooi meisje, met haar donkere haartjes en blauwe oogjes! Kijk maar uit over een jaar of 15: ik ben bang dat je bepukkelde, op scooters rijdende, uit de kluiten gewassen, melkmuilknullen uit de tuin moet jagen! Schaf maar vast een goede tuinslang aan! (Niet dat de maart/april/mei 2007 knulletjes zo worden! Zij worden uitstekend opgevoede, beleefde en knappe jongens!)
Als ik Dropje zou zijn zou ik een kuisheidsgordel kopen...!

Icke: wat vreselijk suf zeg, en geldklopperij bovendien!

Muisje: hier heb je twee winkels die het verkopen. Soms heeft Sissy Boy iets en je hebt het ook online. Staat een lijstje thuis in mijn computer, kan ik je vanmiddag wel even geven.

Getver de getver. Ik wilde wat archieveren op kantoor, ligt er een dode muis!! Iemand moet hem weghalen (en ik ben het niet...)
Ik moet zo te lezen ook maar eens gaan kijken bij H&M. Ik heb geen zin om deze keer veel uit te geven aan zwangerschapskleiding, ik wacht liever tot ik straks weer echt leuke spullen kan dragen, als ik over een paar maandjes weer helemaal strak en slank ben (positief denken is gezond!), en H&M is lekker goedkoop. Ik ga meteen even naar de site straks. Verder heb ik nog een stuk of 30 king louie jurken liggen van vorige zwangerschappen dus ik kom de zomer wel door.

Fachat, vreselijk dat je nog steeds zulke nachten hebt... Ik moest er tot ruim een week geleden ook nog elke nacht uit om Morris te voeden. Ik kon gewoon niet meer, ik zat er helemaal doorheen. En dat was dan maar één keertje even voeden en weer wegleggen. Nu gaat vriend met hem zitten 's nachts en het werkt. Ik heb geen idee waarom het nu ineens wel werkt, ik weet wel dat ik me een stuk beter voel. Als Morris niet gewoon weer wil slapen krijgt hij een flesje (hij wil ook geen echte speen). Hij slaapt nu zelfs door soms, een flesje is toch minder lekker dan een echte mama.

Ik zou niet voor cold turkey gaan als ik jou was (dat zegt m'n gevoel hoor, misschien is het juist wel de oplossing om het wel te doen), ik hou niet van die methodes waarbij je baby's laat huilen, ik kan het gewoon niet, ik vind het zielig!

Beterschap voor Kaj ook, arme jongen!

Xaloy, super dat het zo goed gaat met Robbie, jullie zijn met recht apetrots!

Spitsmuis, wat ontzettend lief van Steijn! Kan me voorstellen dat je helemaal smolt!

Morris staat te gillen in bed, moet nu echt even kijken. Hij moet gaan slapen want dan heb ik m'n uurtje vrij!!
Nou, kom net van de ha en Kaj heeft een flinke oor- en keelontsteking. Hij ligt weer lekker onder een deken op de bank voor de televisie. Ik hoop dat de pijn snel wat minder wordt want hij heeft er echt heel veel last van.

Wauw Spitsmuis, zo te lezen heb je echt de H&M mama afdeling leeggekocht!

Ole wil ook echt geen speentje, heb het regelmatig geprobeerd, maar hij begrijpt het nut van een speentje ook niet helemaal. Cold Turkey gaat bij mij ook niet werken hoor, ik hou er idd ook niet van Ole zo lang te laten huilen, ik kan dat gewoon niet. Misschien moet ik toch maar eens gaan stoppen met de bv. Ik zal het alleen zo ontzettend missen, het zijn zulke fijne momenten!

Icke, hier moet je ook een abonnement nemen op babyzwemmen, is ook precies de reden waarom ik het niet doe. Met Kaj in A'dam kon ik komen wanneer ik wilde, was echt veel idealer. Je kan ook gewoon zelf met hem gaan zwemmen. Deden we ook vaak met Kaj.

Wat lief van Steijntje Spitsmuis! Ik zie het al helemaal voor me!

Wel jammer, ik zou een fiets voor Kaj gaan ophalen vandaag. Dat heb ik nu dus moeten afzeggen. Misschien dat ik hem vanavond even ga halen!
Maar Fachat, je hoeft toch niet te stoppen met borstvoeding als je dat niet wil? Morris krijgt nu ook nog steeds z'n drie voedingen overdag, alleen 's nachts doe ik het niet meer. Wil je vriend het niet een paar nachten proberen, en dan misschien een flesje (water) geven? Het is de moeite waard om het te proberen.

Morris wil niet slapen, ik vrees dat z'n slaapje aan het verschuiven is/korter aan het worden is. Heel heel jammer, want het zijn de enige uurtjes dat ik rust heb, op de dagen dat Lars 's ochtends op de peuterspeelzaal zit. Die moet ik nu al bijna weer gaan ophalen...
Weet iemand als ik nu iets bij de Albert bestel of ze dat nog voor 17.00 uur kunnen bezorgen?
Nee, dat moet minstens een dag vantevoren. Zie webwinkel.albert.nl. Je begint met de bezorgtijd selecteren.
Heb een vraagje aan de mama's van de lopende kindjes. Hoeveel kosten kinderschoenen bij jullie in NL?

Hier tussen de 85 en 100 euro, dus dacht ik ff naar NL te gaan voor goedkopere schoenen (als X loopt) als het de moeite loont qua prijs. En ook waar kan ik ze kopen net over de grens?
Oh jammer, dan zal ik toch even naar de supermarkt moeten..

Micha, ik ben bang dat de bv heel snel terug gaat lopen als ik dan ook niet meer voed. Ole krijgt nu overdag nog 1 a 2 keer bv (als ik thuis ben, anders opvolgmelk). 's avonds voor het slapen krijgt hij meestal (als hij niet net zijn eten op heeft) een fles pap en 'snachts/ 'ochtends dus bv. Ik ben bang dat als ik die nachtvoeding laat vervallen en ik dus overdag ook geen bv meer geef het wel heel snel achteruit zal gaan.

Vriend is 's nachts niet erg behulpzaam, in het begin wel, maar als het te lang duurt wordt bhij wel zo chagerijnig dat hij op Ole of Kaj gaat mopperen. Vannacht bijvoorbeeld, Kaj was bij ons in bed gekropen, dicht tegen mij aan, maar werd dus telkens wakker en huilen, de eerste paar keer krijgt Kaj een aai over zijn bol van hem, maar na een paar keer vindt hij dat Kaj nu toch echt moet ophouden met huilen en gaan slapen (hij wordt enigzins boos), want hij moet morgen ook werken. Uiteindelijk tilt hij Kaj dan terug naar zijn eigen bed. Na een uur kruipt Kaj dan weer in bed, zo dicht tegen me aan omdat hij Fachatman niet wakker wil maken. Voor Ole gaat hij ook wel zijn bed uit hoor, maar omdat het hem meestal niet lukt hem weer aan het slapen te krijgen, ben ik meestal de klos. Fachatman slaapt ook wel door het huilen heen. Ik niet, ik hoor elk kuchje en kreuntje, dus al gaat Fachatman eruit, ik slaap pas weer als Ole weer slaapt. Als ik nou stop met die bv 's nachts kunnen we het wel beter verdelen (omstebeurt een nacht ofzo). Wat ook niet helpt is dat hij wel veel meer van het laten huilen is, dus als ik na een tijdje toch naar Ole wil (of dat hij gaat) vind hij dat ik maar moet gaan of hem laten huilen, tja....
Dat is behoorlijk aan de prijs Wichke, voor 40/50 euro moet je wel een goed paar kinderschoenen kunnen kopen! Waar in de buurt woon je (welke grensplaatsen)?
De naamslabber van spitsmuis?

www.kaatjekeutel.nl
fachat : hulst is niet zo ver van hier
Haha, die Framboos!
Fachat, zit ff op m'n werk snel bij te lezen en wilde even op jou reageren met een !

Ik wordt zelf niet als levende speen gebruikt, maar Isis wil ook geen echte speen en wel vaak nog 2 a 3 keer per nacht drinken bij mij.

Was het helemaal beu en (dat klinkt misschien wel enorm stom, maar mijn idee was 'baat het niet...') ik vertel haar nu elke avond dat de nacht is om te slapen, daar wordt ze groot van, rust ze van uit enz. enz. en dat ze als ze wakker wordt zelf moet proberen weer in slaap te komen.

Als ze nu wakker wordt ga ik er ook niet gelijk meer naar toe, meestal huilt ze dan ook niet echt maar moppert een beetje en vaak valt ze dan vanzelf weer in slaap.

Doe ik nu zo'n 2 weken en vaak hoef ik er nu nog maar 1 x per nacht uit..... scheelt al heel erg vind ik.

Ze ging de laatste tijd ook vaker huilen als ik d'r gevoed had, denk echt dat ze mijn weerstand om er elke keer uit te moeten aanvoelde. Sterkte iig, ik zal proberen wat langer-doorslaap-vibes naar je door te sturen
fachat heb het al gevonden, bij scapino in hulst hebben ze mooie schoentjes, voor maar 25 euro, daar ga ik zeker langs als Xander begint te lopen.
Mariekje, ik ben blij met de herkenning!

1 keer per nacht eruit zou ik idd ook helemaal niet zo erg vinden! Hoelang laat jij haar nu dan huilen voordat ze in slaap valt / jij er naartoe gaat? Ik zal eens proberen hem voor het slapen gaan te vertellen over hoe goed het is om te slapen, etc. (idd baat het niet...) Fijn om te horen dat er bij jou wel verbetering in zit!
Zit ik met Ole een broodje te eten aan tafel, is Kaj op de bank in slaap gevallen, de arme lieverd.

Zo stom trouwens, was ik net de bijsluiter van zijn medicijnen aan het lezen, kom ik erachter dat het op een hele andere naam staat en ook op het etiket staat: Pieter de Jong. Ik de apotheek gebeld, hadden ze een foutje gemaakt, Pieter de Jong had dezelfde geb.datum als Kaj, vandaar. De medicijnen kloppen wel. Ik vind dit wel ontzettend sloridg van een apotheek. Het hadden ook de verkeerde medicijnen kunnen zijn!
Aan die albert heb je ook niets, op zijn vroegst kan het donderdrag bezorgd worden!

Leuke foto's trouwens op msn zeg!
Framboosje, top-internetter! Is het inderdaad die, Spitsmuisje? Zit er geen label in?

Fachat: wat enorm slordig van de apotheek! Ik vind dat ze drie keer moeten dubbelchecken. gelukkig was het wel het goede medicijn.
Dit soort dingen gebeuren helaas vaker bij apotheken. Ik kreeg ooit tabletjes die ik onder de tong moest leggen. Ik moest malariatabletten hebben, maar kreeg iets tegen hartkachten (de productnaam was bijna hetzelfde) was toen ook wel blij dat ik de bijsluiter eerst had gelezen.

jippie, Fleur is wakker, kan ik eindelijk de deur uit....
Framboos, jij bent goehoehoed! De slabbers zijn inderdaad van Kaatje Keutel!

Fach, arme Kaj! Hopelijk is hij snel beter! Wel slecht trouwens van de apotheek...Ik let dus nooit op dat soort dingen (had een blind vertrouwen in de apo), maar dat doe ik maar wel vanaf nu.

Het beste vriendinnetje van Steijn en Hugo is vanochtend keihard van de trap gevallen. Op het moment gaat het redelijk met haar, maar mijn vriendin moet haar vannacht elk uur wakker maken. En met wakker maken bedoel ik dus ook echt klaarwakker. Mensen, ik ben me rot geschrokken! Tot nu toe wijst niets op een hersenschudding of inwendige bloedingen/kneuzingen, maar toch...Het is vandaag haar eerste verjaardag (ze vierde het gister) en het had heel anders af kunnen lopen. Mijn vriendin is echt een heel verantwoordelijke supermoeder, maar ze was vergeten het traphekje dicht te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven