Attachment parenting en andere grachtengordelonzin

25-11-2019 13:42 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.viva.nl/mama/opvoedmethoden ... parenting/

Ik ging net echt stuk om deze tekst. [....]
Ook typisch dat ze nu al uit elkaar is met haar ex.

Ik heb spijt van het lezen [...]...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2019 15:44
Reden: Provoceren
37.86% gewijzigd
heel grappig vond ik het (net gelezen). Je moet blijkbaar alles doen wat je intuitie je ingeeft behalve als je intuitie je ingeeft dat je geen borstvoeding moet geven of je kind niet moet dragen, want dan moet je vooral niet je intuitie volgen maar het boek.
florence13 schreef:
25-11-2019 13:47
heel grappig vond ik het (net gelezen). Je moet blijkbaar alles doen wat je intuitie je ingeeft behalve als je intuitie je ingeeft dat je geen borstvoeding moet geven of je kind niet moet dragen, want dan moet je vooral niet je intuitie volgen maar het boek.
Ik zie nu een kind van 6 voor me dat in de pauze nog de tiet krijgt.
Nou of t zo leuk is voor een kind om altijd mee te moeten... lunchen als ze niet stil wil zitten...

Ik kan mijn dochtertje met gemak mee nemen op veel van mijn eigen dingen maar dan moet ze weer in de auto weer mee enz ik laat haar juist vaak dan thuis bij pappa omdat ze thuis gewoon heerlijk zelf kan spelen met de playmobile enz.

Ze is drie maar zegt soms al als we een drukke dag hadden mamma ik heb nog niet gespeeld!

Samen slapen moet ieder doen wat goed voelt volgens mij is er geen goed of fout.
where ever you go, go with your heart
Jeetje, wat een hoop narigheid in je openingspost. Hoe komt het dat je er zo fel op reageert? Volgens mij zegt dit meer over jou dan over dat artikel.
Lethe schreef:
25-11-2019 13:48
Ik zie nu een kind van 6 voor me dat in de pauze nog de tiet krijgt.
En een kind dat tot haar 25e hysterisch gaat krijsen als ze haar zin niet krijgt.
Als ik dat artikel lees krijg ik het al benauwd. Blij dat onze kinderen zelf aangeven wanneer ze ergens wel of geen behoefte aan hebben.
Skawa schreef:
25-11-2019 13:50

Samen slapen moet ieder doen wat goed voelt volgens mij is er geen goed of fout.
dat is dus mijn punt, iedereen moet zijn intuitie volgen, behalve als je intuitie zegt dat je niet samen wil slapen, dan moet je het boek volgen en dus wel samen slapen. Het hele idee is tegenstrijdig.
Dat doen vrouwen in Afrika ook.
Borstvoeding geven tot het kind jaar of 4 is, et kind de hele dag dragen,kind naast de moeder slapen...etc
Zo fancy is dat niet.
wittereiger schreef:
25-11-2019 13:51
Jeetje, wat een hoop narigheid in je openingspost. Hoe komt het dat je er zo fel op reageert? Volgens mij zegt dit meer over jou dan over dat artikel.
nee dat zegt wat over de moeder van TO, die heeft vast niet attachment-geparent opgevoed. TO kan daar helemaal niets aan doen.
Ik moet er niet aan denken, een kind continu aan mij vastgeplakt.

Ik heb in mijn omgeving mensen die zo opvoeden. Op een verjaardag kun je geen normaal gesprek voeren, omdat kinderen van 8 en 5 hele tijd op schoot zitten. En met onze kinderen spelen, zoals ze normaal doen, willen ze ook niet, als er onbekende kinderen bij zijn. Dan plakken ze dus aan papa en mama
Lethe schreef:
25-11-2019 13:42
https://www.viva.nl/mama/opvoedmethoden ... parenting/
Ik heb spijt van het lezen van deze troep...

Dat had ik bij het lezen van je OP.

En nee, ik doe niet aan AP, ben geen grachtengordel type, mijn kind heeft een gewone naam en ik heb geen borstvoeding gegeven.
Brunette84 schreef:
25-11-2019 13:52
Dat doen vrouwen in Afrika ook.
Borstvoeding geven tot het kind jaar of 4 is, et kind de hele dag dragen,kind naast de moeder slapen...etc
Zo fancy is dat niet.
Daar hebben ze ook 10 kinderen die werken en niet naar school gaan. Zou dat niet als voorbeeld nemen.
Leuk voor Gina.
Ik vraag me altijd af wat er schuilgaat achter zo naar praten over hoe andere ouders het doen. Laat ze lekker.
sinrostro wijzigde dit bericht op 25-11-2019 13:56
1.17% gewijzigd
huismeermin schreef:
25-11-2019 13:51
En een kind dat tot haar 25e hysterisch gaat krijsen als ze haar zin niet krijgt.
I'm a princess!
Niks quinoakutterigs of grachtengordeltyperigs aan hoor. Hele volksstammen doen het zo. Of niet. En dat is ook niet erg.
SinRostro schreef:
25-11-2019 13:56
Leuk voor Gina.
Ik vraag me altijd af wat er schuilgaat achter zo narig praten over hoe andere ouders het doen. Laat ze lekker.
Iemand die elk jaar meer krijsende kinderen en ouders die geen nee zeggen ziet.
Ik vind dat die moeder lekker zelf moet weten hoe ze haar kind opvoedt.
En iemand quinoakut noemen omdat ze er andere opvoedideeën op nahoudt, getuigt niet bepaald van klasse.
Je kiest er zelf voor om daar last van te hebben. Bovendien is het maar de vraag of het door AP komt.
Ik lees geen gekke dingen . Hooguit een paar dingen die ik nooit zou doen , zoals 24/7 bij je kind zijn en het overal mee naar toe slepen .
Dat ze gescheiden is vond ik dan wel weer interessant . Veel ouders in mijn omgeving die gescheiden zijn neigen naar deze manier van opvoeden , maar dan meer uit schuldgevoel , waardoor overcompensatie ontstaat.
MollyMalone schreef:
25-11-2019 13:57
Ik vind dat die moeder lekker zelf moet weten hoe ze haar kind opvoedt.
En iemand quinoakut noemen omdat ze er andere opvoedideeën op nahoudt, getuigt niet bepaald van klasse.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2019 15:46
Reden: Provoceren
5.88% gewijzigd
SinRostro schreef:
25-11-2019 13:58
Je kiest er zelf voor om daar last van te hebben. Bovendien is het maar de vraag of het door AP komt.
'I'm sorry you feel this way'.
Stoer hoor van jou.
Goh, wij voeden ook op volgens attachment parenting, maar onze kinderen hebben normale namen, zijn niet hsp en hangen ook niet doorlopend aan m'n tiet. We slapen wel samen, dat dan weer wel :heart:

Maar goed, wij wonen niet in de grachtengordel en vreten liever een zak pepernoten leeg dan dat we aan de quinoa zitten, dus wij zijn zeker niet "echt". Maar mijn intuïtie zegt dat die zak met pepernoten toch echt veel lekkerder is :yum:
mater_matuta wijzigde dit bericht op 25-11-2019 14:05
1.15% gewijzigd
Nou die Gina zou zelf geconfronteerd worden met de gevolgen van haar opvoedingsstijl. Zij moet zelf die slapeloze nachten doormaken, de driftbuien, tot de eeuwigheid borstvoeding geven, de puberteit . Haar keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven