Cheers!

18-06-2007 13:54 704 berichten
Alle reacties Link kopieren
dat er maar veel goed nieuws in deze nieuwe kroeg mag komen
Later is nu
Goeiemorgen! Over een paar uur zijn alle Boeken, groot en klein, klaar met school en werk en is het vakantie in de Bibliotheek. Heerlijk. 

Gisteren was het afscheid van Oudste Boek van de basisschool. Om 4 uur zaten we met zijn allen in de aula. De kinderen hadden een afstudeerhoedje (zoals in Amerikaanse highschoolfilms) geknutseld en zagen er heel groot uit zo. Ze werden omgeroepen, liepen over de rode loper naar het podium en kregen een heus diploma.

Prikkende oogjes natuurlijk, zo'n definitief afscheid. Vervolgens kregen ze allemaal een heus champagneglas met nepchampagne, er was een gezamelijke toast en de hoedjes gingen de lucht in.

Ik ben nu dus officieel moeder van een brugklasser. :o

Volgend jaar hetzelfde scenario voor Jongste Boek, gelukkig nog geen definitief afscheid van de basisschool nu. Ik ben een watje.
Oh wow Livre, wat lijkt me dat geweldig (klinkt als een mooi afscheid) en tegelijkertijd ook verschrikkelijk. Ben blij dat dat nog niet aan de orde is hier. Vind het al heel wat dat middelste Noot naar groep 3 gaat, hij is nog meer van het spelen, zeg maar. :) 

Heb net de nieuwe klassenindeling gekregen en ben wel blij met zijn nieuwe juf, maar baal wel omdat hij maar samen met 3 andere klasgenootjes in een nieuwe groep komt. Vraag me sterk af of dat niet anders had gekund.

In mijn lagere schoolcarriere heb ik nooit van klas gewisseld. Op de kleuterschool samen begonnen en pas in de zesde klas afscheid genomen (wat verhuizingen en zittenblijvers niet meegerekend).

Hoe gaat dat op jullie scholen?

Middelste zit ook net tegen het afzwemmen aan, Bentetje. Helaas hebben we nog maar 1 week les en dan is het vakantie, dus het gaat nu (komende zaterdag laatste keer afzwemmen) niet meer lukken.

We gaan in de vakantie flink oefenen, dan is 'ie hopelijk in september aan de beurt en dan zal B er wel snel achteraan gaan. *duimduim*

En dan na een paar jaar begint het hele riedeltje van voren af aan. :P

Pimpel, supermom-nominee!!! Dat badderen had ik echt wel over geslagen... :D
Goedenmiddag!

Hier blijven ze ook met z'n allen in dezelfde klas, Veranoo. Kom waarschijnlijk ook dat de school niet groter is dan 1 klas per groep (? haha, begrijpen we dat?) dus er valt weinig te wisselen. Wel zo rustig en dus weer blij voor deze kleine school gekozen te hebben ... LD krijgt zelfs een bijzondere klas, gemengd 6/8. Er zitten in groep 8 slechts 7 leerlingen, ofzo, alleen maar meiden. In haar groep zitten na de vakantie nog 14 leerlingen, dus samen nog een gewone groepaantal, maar toch een raar mengsel. LD vindt het geweldig en wij zullen er wel aan wennen. Het is op zich wel raar dat, door omstandigheden, er dit jaar zo'n 6 kinderen uit haar groep vertrokken zijn.

Afscheid van de lagere school lijkt mij ook raar. Ik had neit echt moeite met afscheid van de creche, maar vond het wel vooral jammer, dat ik de dames en heren leidsters/ers niet meer zou zien, terwijl ik er toch 4 jaar lang wekelijks gezellig een kopje koffie gedronken heb. Gelukkig heb ik ze teruggevonden op hyves :D

Wel leuk, dat ze van die hoedjes gemaakt hadden!

Ik heb al 2 Viva's uit en ben halverwege de nieuwe Esta. Heerlijk dagje. Valt me wel op, als je meerdere tijdschriften leest, dat veel korte stukjes 'nieuws' overal in terug te vinden is. Ook was de vorige Esta groen en zo ook de volgende Viva .. daar is vast over nagedacht, maar het voelt als na-apen (terwijl de Viva redactie dit idee al had, voordat de Esta uitkwam, natuurlijk) Ook hilarisch: 'man in bed' van Viva van vorige week is dezelfde 'man in bed' in de Viva deze week. Andere zinnen zijn eruit gelicht.

Ik zie dat vaker; dezelfde artikelen 2x in de krant (zelfde exemplaar of dag later weer) maar in tijdschriften was het me nog nooit zo opgevallen.

Ben ik vandaag eigenlijk vooral vrij omdat LE vrij is op de vrijdagmiddag en dat meestal door Elvis opgevangen wordt. Is LE na 12 uur gelijk met vriendje mee. Dat had ik misschien dan beter direct kunnen regelen. Achja, ik heb er wel een heerlijk rustig dagje aan overgehouden zo.

Toedels weer
Later is nu
Hoi!

Zohee, dat zou mooi zijn, Bent. als GG al zou kunnen afzwemmen! Kan ik me bij Noah nog lááááng niets bij voorstellen, die zwemt wel al in het diepe maar het gaat volgens zwemjuf niet zo goed, is nog wat te bang enzo. Zondag gaan we weer met 'm oefenen in zwembad. Zit ook nog in traagste groepje, sinds augustus ofzo. :D Denk dat het bij Noah een tig-jaren project gaat worden. 

Qua klassen..  Noah gaat naar groep 3 en inderdaad ook naar een nieuwe klas. Er zijn hier 3 kleuterklasjes (groepen 1/2 zitten bij elkaar) maar inclusief Noah zijn er dit jaar maar 8 kleuters die naar groep 3 gaan. Zal een klein klasje worden, dus. (met de zittenblijvers van huidige groep 3.)

Yentl naar groep 2, blijft lekker in haar vertrouwde klasje met lieve juffen. 

De hertjes krijgen trouwens bijzonder verlof. :) Ben toch maar gewoon naar juffen en directeur gegaan, het zou me niet lekker zitten als ik ze ziek zou melden, ondanks kans op afwijzing. Ook als het verzoek zou worden afgewezen, gingen we sowieso toch wel. Maar dan is het wel duidelijk en eerlijk. Kan er een boete komen van schoolinspectie, die we niet betalen maar dan leggen we e.e.a. gerust uit aan een rechter. Konden ons niet voorstellen dat die eventuele rechter het dan allemaal erg ongeoorloofd zou vinden. Maar is allemaal niet nodig, directeur ging direkt akkoord. Bijzonder verlof schijnt sowieso gegeven te worden bij ernstige ziekte bij aanverwanten. Fijn.

A.s. maandagochtend wordt Yentl geopereerd aan haar liesbreuk, dan een paar dagen uitrusten voor haar, wij inpakken en donderdag vliegen we voor 10 dagen naar Hongarije.
Fijn Bambi!

Gelukkig, een directeur met gezond verstand en gevoel voor zaken!
Later is nu
wat fijn bambi! Dat is precies hoe ik het aangepakt zou hebben :o. Fijn te lezen dat er nog wel begrip is voor zulk soort situaties! Heerlijk vooruitzicht meid, kan je zonder kriebels lekker weg en genieten met elkaar!

Wat typisch dat dat zo`n klein klasje wordt zeg, dat dat rendabel is. Bij ons ook kleine-klasjes-problematiek (de school loopt terug in leerlingenaantal helaas). GG komt volgend jaar in schakelklas 3-4, ik vind het prima. Ben benieuwd hoe hij het vindt. Hij kent die kinderen allemaal van vorig jaar kleuterklas, dat is leuk. Juf denkt dat hij erg zal moeten wennen, verwacht ik ook wel eigenlijk.

Livre, wat een enorm leuke manier van afscheid nemen van de basisschool!!! Spannend hoor!

Jemig, wij moeten gewoon nog 3 weken naar school, wat een verschil is dat toch binnen Nederland. Heb net in een vakantiegerelateerde file gestaan, nadeel altijd!
KK krijgt trouwens ook een nieuwe juf (1 van de 2), er is er eentje wegbezuinigd namelijk ;(, jammer!
Afmelding van de Familie Toet. Na heel veel tranen bij de crematie (ouders mogen pas dood na hun tachtigste eigenlijk) nu door naar weekend weg.

DOEG!!!!!!

En Bam; Goed zo; hoop dat je ondanks alles toch kunt genieten van een fijne vakantie!!!!!!!
droog de tranen maar gauw en een heel fijn weekend!!!
Fijn dat het toch gelukt is, Bam. Kan me voorstellen dat gewoon ziekmelden je niet lekker zou zitten en ben blij dat het nu gewoon geen probleem oplevert. Wanneer gaan jullie nu weg?

Pfffff, moe. Lag gisteravond pas rond half 2 in m'n bed, want ben naar Pearl Jam in Nijmegen geweest. En sjeeeeeeeeeeeeeeemig, wat een geweldig concert was dat zeg. En wat is Eddie Vedder toch een ontzettend mooie man. Niet alleen door zijn uiterlijk, maar zeker ook door zijn energie, zijn houding naar het publiek toe, zijn bezieling en vooral zijn passie. Mijn toekomstige man, kan ik jullie vertellen
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
oja? weet alexman dat al ?

Ze hebben het leuk gehad, helemaal door het dolle, hebben geen hap avondeten op en liggen nu na te genieten in hun bed...

Bentos en ik zouden met zijn tweëen gaan kaasfonduen, nu kan ik de cacquelon niet vinden, waarschijnlijk is die niet meeverhuisd.... stom! Wat nu/
Gaaf zeg! Zou ik me ook prima vermaken, Alex. Mag ik de volgende keer mee?

Fijn dat je legaal met je kinderen op vakantie kan, Bam.

Hoe is het met Yentl? Heeft ze nu ook last van spanningen voor die operatie?

De Bloesjes hebben nu ook vakantie. Was erg leuk, vanmorgen! Heb er een paar uur lang zo uitgezien:  Krijg je spierpijn van in je kaken, heus.

Ik weet niet hoe ik erop kwam maar tijdens het eten vertelde ik over Lola Ferrari. Die hebben we gegoogled toen de borden leeg waren (heul snel). Haha, die ogen van die kinderen!  Ze zijn helemaal onder de indruk nu, spelen nu met hun speelgoed en ik hoor ineens verdacht vaak het woord "tieten" vallen. Moet ik maar weer afleren.

De kinderen in een klas husselen: vind ik ook niet slim. Ze kunnen het vast wel aan hoor maar of het nou zo leuk is? Ik kan me wel voorstellen dat ze dat doen als er een groep is met een probleem. We hebben hier een groep drie die verschrikkelijk is omdat er een paar hele dominante, agressieve jochies in zitten. Zonder reden slaan ze kinderen, drijven ze in een hoek of lopen ze omver. De Bloesjes incluis, voor mijn neus. :o:@ Eé n van die jochies gaat naar een andere school (zijn derde inmiddels) en iedereen haalde opgelucht adem toen dat bekend werd.

Bentetje in een vakantiefile? Stond je tussen de sleurhutten, meid? :P
quote:

Ze hebben het leuk gehad, helemaal door het dolle, hebben geen hap avondeten op en liggen nu na te genieten in hun bed...

Bentos en ik zouden met zijn tweëen gaan kaasfonduen, nu kan ik de cacquelon niet vinden, waarschijnlijk is die niet meeverhuisd.... stom! Wat nu/???????

Aha.

Wat dacht je van een ovenschaal?
quote:

Hihi, ja. Hij ruilt mij dan gewoon in voor Jenna Jameson. Althans: toen die er nog lekker uitzag. Geen idee eigenlijk voor wie hij me nu zou gaan inruilen.

Kaasfondue kun je overigens ook in een gewone pan met dikke bodem opwarmen. Is alleen niet zo 'gesjellig' :P
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
En niet meeverhuisd? Gniffel. Dan zitten die mensen nu in jullie pannetje te roeren.
Donderdag gaan we weg, Alex. Heb je niet gezien waarschijnlijk. Lé-zen.

(kijk, want nu móet ik wel een beetje kattig tegen je doen want Eddie Vedder is sinds mijn 14e al van mij, já? In my bloody lovely imagination dan wel, maar toch. Da's bijzaak. Lekker dat je zo genoten hebt! Heb ze heel lang geleden eens gezien op Pinkpop, waren ze ook zo geweldig.

ditis eejn cacquelon bloes!

Leuk dat het bij de bloeskes zo leuk was zeg! Was de hoofdrol belangrijk?
Pearl Jam, gaaf!!! Ben wederom jaloers Alex.

Pompel was gisteren ook in Nijmegen (voor zijn werk) en heeft eea meegekregen, klonk goed,  zeidie. :D

Lekker kaasfondeu! Heb je nog een oplossing gevonden Bentetje?

Bam, wat fijn zeg, dat bijzonder verlof.  Hoe je je dáár in elk geval niet meer druk over te maken.

Mag ik applaus? Ben (alweer ) naar de tandarts geweest, rotte kies is gevuld (godzijdank was het alleen maar een gaatje, ik dacht echt dat het iets ergers was, zoveel pijn!) Dat is dan de 3e x  in een jaar tijd. Zou ik op deze manier van mijn angst afkomen??? Heb nu ook een afspraak staan voor gewone controle, want om nou altijd alleen maar met pijn te gaan... dus volgende maand wéér!

Toetje, jij was sinds ons Groningen-weekend toch ook gegaan??? Maar hoe zit het met Mimsey vraag ik me af? De afspraak was toch dat we allemaal binnen een jaar zouden gaan?
Super dat je toch gewoon met de kinderen op vakantie mag gaan, Bambi!

Wel raar dat er niet een soort protocol voor is (wat ook in de schoolgids zou moeten staan), maar misschien gaan anderen er dan weer misbruik van maken?

Ik kijk er van op dat jullie kinderen in zulke kleine klasjes zitten. Ter vergelijking: Oudste komt nu in een klas met 27 kinderen (ze hebben van 3 groepen 3 nu 2 groepen 4 'moeten' maken) en middelste in een groep van 21 kinderen (er zijn ook nu weer 3 groepen 3).

Ik denk dat ik maar ga verhuizen... ik begin steeds meer te twijfelen aan die school. En we waren er destijds zo enthousiast over. :?
Sja, Verano, ik kan niet zeggen dat ik in een kleinere stad woon dan jij, of wel? wij hebben van alle 'goede' scholen in de buurt, bewust de kleine gekozen, die op dat moment niet goed bekend stond. Wij vonden 'm toen al leuk, vooral omdat we regelmatig in het belendende (is dat een woord?) buurthuis aanwezig waren.

Naturist zijn, wat maakt het uit met dit weer? Ik zit morgen de hele dag bij m'n ouders op de camping. Ik denk toch wel met kleren aan ... en moet ook nog de TT drukte trotseren... brrr Maarja, de weersvoorspellingen zo'n 50 km naar het zuiden zijn wél beter dan hier.

Ga nu  maar naar bed

heb net "Pay it forward" gezien en zit te janken. Watje, nogweer

Truste
Later is nu
Dat kleine klasje waar Noah straks in komt, is ook wel erg uitzondering hier, Verano. Hij zit nu in een groep 1/2- klas met 35 kinderen. Bij Yentl's klas zitten in totaal 28 kinderen, geloof ik. De laatste paar weken hebben ze daarom ook een extra 4e kleutergroep gemaakt, door iedere week een stuk of 6 kinderen uit die 3 klassen bij elkaar te voegen. Klassen werden nu veel te groot.

Maar school is te klein, dus het zijn maar tijdelijke oplossingen. Er kan na de zomer geen extra kleuterklas gemaakt worden bij gebrek aan lokalen. Nu wordt er voor dit 'spoed'- klasje een ruimte gehuurd bij aangrenzende buurthuis. Sja, dat fokt ook allemaal maar door hier in de buurt, al die kinderen moeten ook naar school enzo, daar wordt dan weer niet over nagedacht.

Pfff, morgen moet Bambo aan het werk, iets met bloedspoed, terwijl we allemaal leuke plannen hadden. Bah, heb helemaal geen zin om morgen alleen te zijn met die 3 hertjes. Ont-áárd! Nahja, ga zo maar vast wat knutselspullen klaarzetten en wat werkjes voor ze verzinnen, is ook wel gezellig.
Mogguh...

*humeur-waarschuwing*

Godgloeiende. Tweede nacht op rij met maar drie uur slaap (gok ik) is iets te veel van het goede. Gisteravond ws te veel cola gedronken en kon dus niet slapen, vannacht was Jootje vreselijk aan het spoken en vanaf 4.45 uur lag hij te miepen/piepen/huilen bij ons in bed. Hij zegt dat hij pijn heeft. Hij heeft geen koorts. En volgens mij valt die kleine verrader nú op de bank in slaap. Grom.

Echt, normaal gesproken voel ik erg met mijn kindjes mee als ze ziek zijn en kan ik een hoop van ze hebben, maar nu ben ik alleen maar loei-chagrijnig en word ik steeds boos. :? Vietje was ook erg vroeg uit de veren trouwens. Oh, hij is gewoon wakker.

*einde humeur-waarschuwing*

Bam, Alex, je mogen de beste man delen hoor, ik hoef  'm niet.

Kaasfondue is lekker Bent. Ik doe er hier niemand echt een plezier mee, dus eet het af en toe bij mijn ouders.

Ik ben gister met Mootje naar een Capoeira-avond geweest, hij lag uiteindelijk pas om half elf op bed! :$ Maar hij heeft beloofd uit te slapen. We zullen zien.
Eergisteravond te veel cola.

Ohhh, ik word gek van het geblèèèr en voel me megaschuldig omdat ik er niet tegen kan terwijl kind gewoon blijkbaar ergens last van heeft.
Sterkte Meave!

Even nog over dat zwemles:

Hier gaat zwemles gewoon altijd door, he. Ook tijdens vakanties, dus ook zomervakantie. Als je op vakantie bent, heb je dikke pech want je moet toch betalen voor die dagen waarop niet gezwommen is. Ook bij ziekte van kind: Jammer, tóch betalen. Zelfs vorig jaar, toen Sinterklaas-avond op een dinsdag viel (zwemdag van Noah) gingen zwemlessen gewoon door, kwam je kind niet; weer jammer, gewoon betalen. Je hoeft alleen een les niet te betalen als kind geopereerd wordt/is, maar dat moet dan wel een week vantevoren worden aangegeven. Ik vind dat echt raar...  hoe gaat dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven