Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Ach Bam.. kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt. Tuurlijk zitten er een hoop positieve kanten aan, maar eerst moet je die chemo door.

(f)
Later is nu
voor Bam.
Bam, wat vervelend dat je weer chemo moet krijgen... Sterkte meid, ik hoop echt dat de bijwerkingen stukken minder zullen zijn!

Pim, ik weet niet of je de site kent, maar voor (ook wat goedkopere) huisjes kun je eventueel ook kijken op groepsaccommodaties.com. Afgelopen sinterklaas hebben wij van die site een 12-persoons huisjes gehuurd voor (inclusief schoonmaak) 425 euro. De meeste huisjes zijn alleen wel particulier en staan niet op een park: ik weet niet of dat uitmaakt?

En verder sterkte met jullie keuze: dit soort zaken zijn altijd een moeilijke afweging.
Oh ja, ik wil graag een foto op groot doek laten afdrukken. Volgens mij kan dat bij iemand uit onze eigen kroeg toch?? Wie mailt mij even het juiste webadres??
Ely mailen Toet.

Bam,

Pim, moeilijk dilemma. Ik ben dol op centjes. Maar ook op mijn rust. En op tijd met de kindjes. Aan de andere kant, Mieflief werkt ook 5 dagen en ik hoor zijn kindjes niet klagen. Hem ook niet trouwens.

Hier een ziek meisje. Miefliefs dochter begon vannacht te *censuur* en hield daar niet meer mee op. Het meiske houdt echter geen rekening met de rommel die ze achterlaat en *censuur* dus gewoon overal. Op de grond, over het hele bed. O-ver-al. Jak jak jak.

Nu ben ik megabrak en voel ik me ook een beetje ziekig. Maar hè, ik wil niet. Dus ben ik morgen gewoon weer fit.
Ik geloof dat je keus al gemaakt is Pimp, maar als je wilt, kan ik jullie positie nog even voor de benauwendheid tegen een aantal punten van mij spiegelen...?

Geen werkster

Geen oppas thuis (waar je overigens bij de belasting een gedeelte van terug kan krijgen, ooit gedaan?)

Noch 2 ouders

Geen vaste baan

Geen koophuis

Geen grote leasebakmetverwarmdebuitenspiegels

Geen dubbel salaris

Nu 2maanden dubbele lasten (bij een derde ben ik failliet, en ik heb 0 back up, ik bedoel eigenlijk, eeuwig op het randje levend)

Noóit 'laarzen' voor mezelf

Wel fulltimewerk

En gelukkige kinders.

(Daarentegen ga ik natuurlijk wel 4 keer per jaar (onbetaald) naar het buitenland.)

Met andere woorden.

Bij mij zou het/er niet eens een keus zijn.

Mado, mocht ik me morgen niet ,elden:

Alvast van HARTE, piepkuiken!

Hoe is het met... Hoe heet zo iemand eigenlijk... Demoedervanjestieverds, meave?

Ik heb nog een kerstpakketkado.

Een fotoafdruk van 30x30cm, bij fairtrade.

Ik wil wel, heel graag zelfs, maar ik heb... géen gezinsfoto (ja, 1, maar analoog). En dat zou ik, als ik toch een doek doe, heel graag willen.

Dus mocht iemand anders dat willen. Of iets anders van fairtrade (kaarsen, bedeltjes, spiegeltjes en kralen, jeweetwel. Juist wat ik allemaal probeer weg te doen. Ik wilde eigenlijk alleen dat doek.) laat je het me weten?

Bij meerdere gegadigden doen we kop/munt ofzo.
Kjong, foto laten inscannen en zo digitaal maken?

Bambi, heel veel sterkte. Ik duim voor je!
*ril* Da's nie leuk, Meave.

Bam, Kweetniet wat ik moet zeggen.

Klote voor je.

Pim; doen, die baan van Pompel! Dat is een aanbod dat je niet kunt weigeren, denk ik!

En over huisje(s): maakt mij niet uit (1 of 2 huisjes) en vind de tip van Roque wel goed klinken.
Baan van Pompel klinkt super, Pimpel! Houdt alleen de Pompeldag thuis jullie nu nog tegen? Jullie gaan er financieel hoe dan ook op vooruit, ondanks dat jullie kosten kwijt zijn aan kinderopvang? Doen dan!

Mado, alvast heel erg gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je je morgen wat beter voelt, want zo ziek en zielig zijn op je eigenste verjaardag is wel sneu.

Kus voor jou, Bam.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Nou... tila... ik gleufnie dat ik díe foto groot wil.

Chip is daar 9 weken met knikkebolletje.

Kman en Kjongen zijn schrikachtig verdrietig want we gaan die dag weer naar huis.

En ik ben daar... kalend, groot, breed, rond, bleek en armoedig ( )

Onze voeten staan er niet op.
Kjong, ik heb een scanner.....

Bambi
quote:kjong schreef op 20 januari 2009 @ 23:05:

Nou... tila... ik gleufnie dat ik díe foto groot wil.

Chip is daar 9 weken met knikkebolletje.

Kman en Kjongen zijn schrikachtig verdrietig want we gaan die dag weer naar huis.

En ik ben daar... kalend, groot, breed, rond, bleek en armoedig ( )

Onze voeten staan er niet op.Laten scannen èn fotosjoppen?
Iemand langs laten komen met een digitale camera, volgende keer als familie bij elkaar is? En dan natuurljik wél de voeten erop Of is die bon slechts korte tijd geldig?

Jachbáh Meave... (en ik zat net te ontbijten)

Voelt zij én jij je al wat beter?

Madootje

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

En dat je maar een hele bijzondere dag mag hebben, op deze dag van de mijlpaal

Later is nu
Lief dat wij je bon mogen Kjong, maar hoe lang is ie nog geldig? Want als dat nog hele jaar is bijv. dan komt er zeker nog wel een moment dat iemand een foto voor je kan maken. En op zo'n doek hoeft toch ook niet per se een gezinsfoto? Kan ook een andere foto zijn van iets wat je mooi vindt; uitzicht in verweggistan, strand van stadinbuurtvan Kjongtown, je tuin, wat dan ook??

HIEPERDEPIEPHOERA VOOR MADOOTJE, in de gloriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Smak, smak, smak.

En hoewel het inderdaad zo is dat situatie van Kjong je iedereen wel weer even met beide benen op de grond zet (voor het geval je daar niet stond ) is het natuurlijk wel zo dat jouw gevoel jouw gevoel is Pimpel. Ik snap Kjong, en ook iedereen die hier zegt Doen die baan, maar jullie zijn de enige die die keuze echt kunnen maken. Ik heb geen idee hoe de financiële situatie nu is. Of je de keuze uberhaupt hebt om nee te zeggen tegen meer geld. Want natuurlijk wennen die kinderen wel aan die extra dag opvang/oppas en houden ze daar heus niets aan over. En natuurlijk is Pompel nog jong genoeg om niet nu al per se bij de baan die hij heeft (met zoals je zelf schrijft nu ook een leuke baan, met leuk toekomstperspectief en veiligheid) te blijven hangen. Maar je moet, vind ik, wel zeker weten dat het ook echt iets is wat hij (en jij) wilt. Alleen voor geld overstag gaan zou ik zelf te weinig vinden als je je nu ook redt (maar nogmaals, dat kan ik makkelijk zeggen misschien, geen idee). Ik vind laarzen en kapper leuk, maar ik kan zonder. Maar dingen als een weekend weg met jullie en/of ergens naar toe kunnen met de trein vind ik dan wel weer belangrijk. En als die ruimte er dan weer wel is.

Ik bedoel met Alleen voor geld zou ik het niet doen ook dat hij die baan ook wel echt leuk genoeg moet vinden om de thuisdag voor op te geven. Want anders gaat het straks tegen werken; dan word hij er niet vrolijker op, en jij ook niet (en jij draait ook al twee banen, wat jou ook veel energie kost!).

Nou ja, affijn, aan mij heb je dus niks. Maar ik verbaas me gewoon over het feit dat iedereen meteen roept: Meer geld? Doen! Ik heb de periode dat we bij Emmaus woonden en echt niets over hielden toch als heel goed ervaren omdat er wel tijd en aandacht voor andere dingen was.

Aan de andere kant; luister maar naar ze (en niet naar mij ), want je weet dat ik meestal ook maar gewoon net rond kom, die andere mensen over het algemeen grotere huizen hebben, en wel een auto enzo Misschien doen ik het wel helemaal fout.
Oh ja, Kjong, bon kan je ook op MP zetten; hou je er nog wat aan over. Want mijn moeder zou zeggen over jouw idee dat wij hem mogen hebben: "Die Kjong, die geeft zichzelf nog een eens weg!".
Oh ja, Ely mailen.

En Meave, sterkte met *censuur*. Hoe gaat ie nu met haar en d'r moeder?
Heelsnelvanwegenogsteedszodruk:

Ik heb weinig recht van spreken want redelijk riant hier waar het financiën betreft, maar sluit mer erg aan bij Toet over Pompel-dilemma. Een dag bij de kindjes is ook heel bewuste keuze geweest en brengt hen en hem veel. Natuurlijk kan iedereen wennen aan anders, en als het moet dan moet het gewoon: simpel zat. Maar je zou er niet over beginnen als er kennelijk niet een keuze ís: jullie redden het nu namelijk ook. Dat er problemen zijn omdat jullie in het verleden niet goed hebben opgelet, is een feit, maar in principe redden jullie het op dit inkomen ook, toch? Zeker als op een bepaald moment de achterstanden zijn ingelopen. En van meer naar minder werken is lastig. Snel ouderschapsverof inzetten als ze je per se voor 40 uur willen, lijkt me ook niet eenvoudig aan te kaarten.

Afijn: wat Toet zegt

~rent weer terug naar bureau en begraaft zich in werk~
Toet.... daarom ben jij zo geweldig! Echt. En je stukkie klopt helemaal. Jij doen het niet fout; o.a. ik ben gewoon zo'n materiele oppervlakkige muts die wel echt gelukkiger wordt van een beetje geld om handen. Beetje overdreven, uiteraard, maar toch.
Toet zegt al wat ik wil zeggen...

Ja blijkbaar is er een keuze, anders zouden we niet nadenken. (Maar het is niet dat het super gaat ofzo, financiën bezorgen ons nog maandelijks hoofdpijn en buikpijn).

Pompel zei het gisteren heel mooi: Ik ruil een glanzende parel in voor een plank vol cliché's. Maar mét die cliché's kunnen kleine pareltjes gekocht worden.

(Hij moet dus heel veel gezintijd inleveren, maar dan kunnen we straks wel op vakantie, eens met z'n allen naar vrienden (ipv altijd iedereen bij ons), naar de dierentuin of pretpark, of misschien wel een weekendje weg?)

Nou ja, ik vemoed dat hij het uiteindelijk wel gaat doen...

Wel allemaal bedankt voor meedenken en meningen.

Madootje van harte!!!!

Meave erg veel sterkte!

Bam, ook hier nog even Gotvergetenkutchemo!! BAH!
hahahahaha Xop, lekker ding. Het is maar goed dat ik je ken. Want een materiele oppervlakkige muts ben je echt niet. Ik kan me voorstellen hoor dat meer financiële zekerheid een veilig gevoel geeft. Vind ik niets materieels of mutserigs aan.

En hee, ik zou soms ook best de huizen willen hebben die anderen hebben, of het gemak van een lekkere auto. En kan me ook helemaal voorstellen dat je daar blij/gelukkig van wordt.

Maar uiteindelijk komt het er bij mij (of ons eigenlijk, want Lief en ik doen het samen) dat we altijd net andere keuzes maken, waardoor die dingen er niet zijn. Maar tegen meer geld zou ik niet automatisch nee zeggen hoor Maar dus ook niet gelijk automatisch ja. Vandaar dat Pimpel eigenlijk niets aan me heeft
quote:pimpel schreef op 21 januari 2009 @ 10:06:

(Hij moet dus heel veel gezintijd inleveren, maar dan kunnen we straks wel op vakantie, eens met z'n allen naar vrienden (ipv altijd iedereen bij ons), naar de dierentuin of pretpark, of misschien wel een weekendje weg?)

!Kijk, dat klinkt goed, zo zou ik ook gaan denken! Hoewel volgens mij iedereen het reuze leuk vindt om naar jullie te komen. Er hangt een zeer bijzondere gastvrije sfeer bij jullie waar mensen graag van mee genieten!
Dat is zeker zo; het is heel bijzonder (vind ik dan ) om te zien hoe de PImpels het doen. Vreselijk leuke en mooie kindjes, twee hele betrokken ouders die ook nog eens oog hebben voor sfeer, jullie doen leuke dingen met die kinderen, en met elkaar niet te vergeten . Dat is niet Gewoon; dat valt op. En als je dan zo'n keuze moet maken, is dat wel erg lastig; dat snap ik.

En ik bedoelde ook niet met "DOEN!" dat je dat alleen voor het geld moet doen. Alleen als Pompel inderdaad ook voldoening uit zijn werk kan halen en jullie het rond krijgen qua opvang. Maar zo'n kans laten liggen in deze tijd (economisch want wie krijgt er nu nog een vast contract aangeboden?) én gezien jullie financiële situatie, zou niet handig zijn. In mijn ogen dan.

En Toet; jij geeft ook altijd alles weg, troela. Haha, je moeder heeft het dus over jou, als ze dat zegt. En ook bij jou; de keuzen die jullie maken zijn bewonderenswaardig. Jullie gezin is fijn, jullie zijn allebei hele fijne mensen en hebben ook nog eens oog voor andere mensen. Ook niet Gewoon hoor, ik vind het heel gaaf!

Die kindjes van ons, boffen maar. We (alle Cheersvrouwen) vormen een solide basis, in weer en wind, maar die kinderen hebben het leuk en zijn veilig. ~schouderklopt haar vriendinnen~

Wat Pompel dus ook kiest; het is altijd goed.

~pakt koffie en gaat weer achter het bureau zitten~
Geld is ook niet belangrijk maar wordt het wel als je er regelmatig zorgen over hebt.. Maar kan me ook voorstellen dat je/Pompel zou zeggen: Fuck dat geld, ik wil die waardevolle extra tijd met mijn kinderen niet inleveren, zeker als je dit al gewend bent sinds geboorte van Loentje.. Moeilijk man. Ben benieuwd, Pimp.. Wel enorm leuk voor Pompel trouwens, dat hij zo'n aanbod krijgt, leuke opsteker!

Mijn herten bleken een vrije dag te hebben vandaag.. moet toch wat vaker (en op tijd) die nieuwsbrieven lezen..
Elke maand buik- en hoofdpijn om financiën? Dan baan doen! En lekker op zoek naar nieuwe balans werk/privé door iets van extra geld te investeren in schoonmaakster en dingen als weekend weg. Nieuw ritueel zoeken om Pompel-kindertijd te vervangen en elke maand even blij naar je salarisstrook kijken!
Het blijft moeilijk zeg zo'n keuze Pim. Geldzorgen zijn niet fijn, maar rust in huis is ook belangrijk. Maar als ik je hoor over iedere maand buikpijn om de financiën en hoor dat Pompel zijn grote parels om kan zetten in kleine (wat mooi verwoord) dan klinkt het wel als een verstandige keuze om voor de nieuwe baan te gaan. Domme vraag misschien, maar heeft hij op zijn huidige werk al gevraagd of ze hem, gezien dit aanbod, meer willen bieden om hem te houden?

Bam, wat ongelooflijk kut dat je weer aan de chemo moet.

Bedankt voor de felicitaties.

Stukje taart iemand?

Ik heb besloten mijn verjaardag te vieren met een bezoekje aan de huisarts. Vannacht weer koorts en barstende koppijn. Begin het een beetje zat te worden. Van de huisarst een antibioticakuur gekregen. Precies wat ik altijd al wilde hebben voor mijn verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven