December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Amber ligt in bed, maar heb er een hard hoofd in of ze gaat slapen...

Volgens mij hangt er hier een buikgriepje in de lucht...

Amber had vanmorgen echt 2 keer onwijs vieze poepluiers en mijn maagdarmstelsel is ook wat onrustig, al hou ik wel alles nog binnen. Mijn moeder heeft het ook hoorde ik, dsu daar zullen we het zaterdag wel van gekregen hebben....

Mainecoon, jammer dat de kraamvisite niet door ging...

Indian, jeetje je zal wel geschrokken zijn zeg, hoe is het nu met hem??

Falcon, lekker dat je zo genoten hebt!

De taart is van multivlaai, was ook erg lekker! Was voor het eerst, anders haalde ik ze meestal ook bij de hema, maar dacht doe eens wat anders!

Mette, leuk he die jurk...heeft ze zelf uitgezocht!

Klinkt gezellig zo'n sintweekend, jammer dat je het nu weer moet bezuren.....

Tinus, lekker dat je in iedergeval weer online kan!

Was het gezellig met je nieuwe "schoonzus"?

Fijn dat Manuel het steeds meer naar zijn zin krijgt op het kdv!

Geloof me het is de leeftijd, maar als ik midden in zo'n driftbui zit zie ik dat ook niet zo helder meer!

Sannie, ik hoop dat Casper snel weer helemaal de oude is! Jammer dat hij de sint nou gemist heeft, gelukkig beseffen ze dat dit jaar nog niet zo!

Flodder, wat fijn dat je helemaal weer vrolijk bent!

Amber heeft van de weel ook weer een paar keer op het toilet geplast! Stoer is dat he!

Oef, lekker dat het huis weer een beurtje krijgt nu!

Lastig he die driftbuien, ze halen soms echt het bloed onder je nagels vandaan...

Wat het meenemen van brian betreft, bij ons hebben ze van te voren aangegevn dat ze de kidneren soms mee nemen naar eensenvijver, winkel o.i.d, dsu ik weet dat ze niet perse altijd op het kdv is, maar mee naar een leidster is wel weer wat anders, maar tja het is ook een uitstapje natuurlijk...

Op het potje gaat Amber wel zitten, maar meestal als ze echt moet plassen gaat ze naar de wc (met verkleiner), dat heeft tot nu toe meer resultat opgeleverd dan op de po.

Ach het komt wel, Justin was ook veel later dan zij.

Yora, ja hoor we zitten weer tegelijk!

Ziet er leuk uit dat konijn!

Succes met al het klussen en freublen!

Ga Amber maar weer halen, want die ligt nu al een half uur te klagen, dat wordt hem niet meer!
He meiden,

Jee wat een gezelligheid hier!

Oef; moest ontzettend lachen om de afkeurende blikken van je schoonmaakster

Over het slaan, Nova slaat niet. Heeft ze ook niet te proberen, moet ik je eerlijk zeggen. Ik zou haar meteen heul, heul boos op de gang zetten. Slaan ed is voor mij echt een stap te ver.

Ik negeer ook ander ongewenst gedrag niet. Negeren vind ik een soort oogluikend toestaan, en vooral bij de peuterleeftijd, vind ik het belangrijk om duidelijk te zijn. Dus ik snap je helemaal als je zegt dat je het lastig vindt om het te negeren.

Over het mee naar huis nemen van de leidster; bij ons op het kdv bespreken ouders en leidster in het kennismakingsgesprek of het goed of het kind meemag buiten het kc. Bijvoorbeeld wandelen met de bolderwagen, een boodschapje enz. Ouders tekenen hiervoor. Als dit niet met je besproken is, snap ik dat het heel raar is, en een onveilig idee dat als jij denkt dat Brian veilig op het kdv zit, waar jij hem 's morgens gebracht hebt, terwijl hij door het verkeer meegaat en bij iemand anders speelt dat je hier boos over bent of dit heel raar vindt.

Zou ik ook vinden eerlijk gezegd. Aan de andere kant, is het wel leuk voor Brian als ze op die manier even 1 op 1 contact hebben. Maar dan nog, even naar de suup of met iemand mee naar huis, vind ik trouwens nu ik erover nadenk wel een heel verschil.

Hoe heeft ze hem trouwens meegenomen? Op de fiets of was ze met de auto?

Tinus; Haha, herkenning hoor! Ik heb nu standaard zo'n muntje voor een kar in m'n zak zitten, want Noof kan ook niet 'los' in de supermarkt. Zij ziet zoveel dingen waar ze aan wilt zitten, en dat wil ik natuurlijk niet Wat een drama was dat zeg. Pfff kwam bekaf de winkel uit, haha!
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 01-12-2008 14:02
Reden: even een zin iets duidelijker gemaakt.. Schrijf zoals ik het zou zeggen, en dat is niet altijd even duidelijk, haha!
% gewijzigd
Tinus, lekker dat je thuis weer internet hebt. Hopelijk gaat het niet zo lastig met de administratieve afwikkeling (op Kassa zie je zooooveel klachten voorbijkomen, wat een verschrikkelijke service hebben sommige providers zeg).

Tinus: Ik denk dat leren luisteren niet zomaar de eerste keren lukt, bijna 2 is toch erg jong nog? Het begint pas, voor mijn gevoel. Ik ga altijd op zijn hoogte zitten en zeg dan dat hij niet mag slaan, en verder probeer ik hem altijd maar te pakken en af te leiden met 'kijk dit of dat'. Ik vind het vooral moeilijk om vast te stellen wat echt niet mag van mij (als ik er zelf van overtuigd ben, zet ik heel streng door, maar als ik twijfel gaat het helemaal mis). M is nog niet echt driftig geweest, hij slaat alleen soms boos tegen dingen (muur, speelgoed) en dan zeg ik er alleen maar wat van (doe niet zo gek), maar als hij mensen of dieren slaat grijp ik resoluut in. Hij is wel goed op te voeden geloof, ik hij kijkt altijd naar me voor goed- of afkeuring, soms met een heeeel uitdagende blik. Ik krijg als het ware van hemzelf de kans om in te grijpen. Ik was van tevoren ook een beetje bang dat hij een 'vervelend rotjong' zou worden maar heb er nu met een paar ervaringen wel vertrouwen in dat ik hem wel aan kan, haha. Maarrrrr, een supermarktscene zal ongetwijfeld nog volgen.. ik probeer zo'n situatie te vermijden. Dus niet zelf met de buggy en hij met zo'n karretje, want dat is te onhandig om hem bij te sturen. Als hij zo'n karretje heeft laat ik hem helpen en ook bij de kassa laat ik hem dingen op de band leggen. Daarna zet hij soms zelf het karretje weer terug maar meestal moet ik razendsnel zijn om hem in de buggy te zetten om te voorkomen dat hij gaat racen.

Oef: M heeft een paar maanden geleden een paar keer op het potje gepoept maar durft nu absoluut niet meer. Ik kreeg als tip van het CB om nu eerst eens te proberen hem op de wc te laten plassen, staand op een krukje. Gister geprobeerd toen hij het over plassen had, maar zonder opzetbril is dat erg lastig (hij plast zo tussen zijn benen door over de rand denk ik!) Maar ik doe dat echt alleen spelenderwijs, ik heb geen haast. Het potje is even weggezet.

Misschien een knuffel of pop op het potje zetten om voor te doen? Bij ons werkte dat goed bij tandenpoetsen, hij ging het meteen nadoen. Heb je al geprobeerd hem erop te zetten terwijl hij een boekje las? Of eerst voor de tv, later zonder.
Hey

Gisteren hebben we Sinterklaas gevierd bij opa en oma. Zwarte piet kwam op bezoek en Kaya herkende hem meteen! Ze vond de piet wel interessant, niet eng, maar wel spannend. De oudere kindjes waren diep onder de indruk van alles! Ze heeft "Hopla" gekregen, dat spelletje met het konijn. Alleen is Hopla een verstokte roker met longemfyseem, niet normaal meer wat voor een geluid er uitkomt! Ben al op zoek gegaan naar een schroevendraaiertje om de batterij te checken want dit hoort echt niet! (maar is wel heul grappig haha!)

Kaya heeft zich flink volgepropt met sint-snoep, gelukkig viel ze de komkommertjes en de pompoensoep ook aan toen die op tafel werden gezet dus het meiske heeft ook nog wat gezonds binnen gekregen. Als ik dan naar die oudere kindjes en hun snoep-aanval keek... echt absurd wat die naar binnen (mochten!) werken!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met "lekkers" voor de kleintjes. Kaya is nog steeds hartstikke blij met haar rozijntjes/dadels/gedroogde abrikoosjes of rijstwafel. Een "echt" koekje krijgt ze hoogst zelden en snoep heeft ze 1 keer gehad (een yoghurtgum die ze in wel 15 muizenhapjes heeft opgegeten). Ik zie soms op kinderfeestjes zoveel van die zoete meuk langskomen dat ik er bijna bang van wordt. Vindt het zo onnodig nog!

En ik heb net (eindelijk) een afdrukje gemaakt van Yahnoa's hand en voet (in de DAS-klei). Dat ben ik al wéken van plan maar het kwam er steeds niet van. Nu dus eindelijk die kleine klauwtjes vastgelegd!

Potje: Wij hebben hetzelfde probleem Oef: Mevrouw wil echt niet blijven zitten op haar potje. 10 seconden is al lang. Ik denk dat ze er nog niet echt aan toe is dus ik laat het er nu even bij zitten. (haha... zie de woordspeling nu pas) Ik moet zeggen dat ik dat nu ook even niet zo erg vindt omdat ik het al druk genoeg heb met 2.

oh.... telefoon.... misschien tot straks!
O ja, Oef; misschien is zo'n wcverkleiner met trapje iets voor Brian. Kan hij klimmen en zitten op de wc. Kun je ook voordoen

Falcon; en? hoe bevalt je meeschrijf vivahobby tot nu toe? Druk hé?
Jaaa hier ook zo'n wc-verkleiner. Een roze natuurlijk! En Yora vind het heel interessant. Volgens mij heeft Yora maaanden geleden eens op het potje gepoept maar nu doet ze het niet meer. Ik heb nog katoenen luiers liggen (als echte geit) misschien die eens gaan proberen om haar sneller zindelijk te laten worden :p
Hey A1mee, crosspost! Hoplakonijn aan de zuurstoffles..

Over het snoepen; Noof krijgt hier ook geen snoep, eigenlijk de gewone tussendoortjes. Fruit, ontbijtkoekje, of af en toe een doosje rozijntjes.

Maar met feestjes, of andere gelegenheden mag ze wel snoepen hoor.

Ik moet alleen wel heel erg opletten dan, want ze kent dan geen rem. Zoals gister met wat sintschuim, pepernootjes ed. Daar wilt ze helemaal op los gaan. Snap ik ook wel, want ze krijgt het anders nooit. Maar ze krijgt dus een apart bakje, en wat ze daarin heeft mag ze opeten, voor de rest niet. De rest is voor de 'grote' mensen. Bij anderen vraag ik ook om een bakje/koffiefilter oid. Ik wil namelijk niet dat ze uit chips/snoepbakjes op tafel gaat graaien.
Kuch, Yora eet soms wel chocola en laatst een spekkie na sintmaarten.

Mette: Dat krijgt ze anders nooit, gaat hier toch niet helemaal op hoor. Yora krijgt ook niet heel veel snoep maar pepernoten eet ze er echt maar een paar van. Bij chocola heb ik de 'rem' maar niet getest.

A1mee: Ik heb Hopla ook! Vorig jaar voor dr verjaardag gekregen. Hopla deed het bij mij helemaal niet. Ik heb toen een nieuwe Hopla opgestuurd gekregen. Zonder problemen en heel snel.
o ja, en dan de pop of knuffel heeel hard prijzen natuurlijk!

Wat veel reacties alweer, terwijl ik aan het schrijven was.

Mette, heb je zeurpijn in je bekken of echt hevige steken/doorzakken? Getver, irritant he dat je niet in je normale tempo dingen kunt doen.

O ja Oef, over de creche: raar als je iets niet verwacht, vooral uitspreken denk ik. Kun je het voor een volgende keer voorkomen.

Wij waren ook erg verbaasd dat M die knakworst had gehad, later bleek ook nog dat het geen vergissing was geweest maar dat ze M anders sneu vonden, hij wilde het graag. Kijk, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dus maar duidelijk uitgesproken wat wij (niet) willen.
waaah, werd gebeld en nu zitten er weer berichten tussen, haha.

Mette, ja erg druk! kost drie keer zoveel tijd als alleen lezen!
Falcon; Heb last van het doorzakken van m'n linkerbeen.Steken in m;n bil, stuitje, en een dovig gevoel in m'n linkerbovenbeen. Maar goed, dagje rustig aan en dan gaat het wel weer.

O ja, Tinus de vorige keer had ik geen bekkeninstabilieit. Is echt gekomen door de ontwrichting van m'n bekken bij de bevalling.

Maar moet eerlijk zeggen dat het me nog best goed af gaat zo. Ben ook wel trouw aan de oefeningen hoor. Alleen als ik teveel doe beperkt het me in het functioneren. Met slapen heb ik al tijden last, maar daar heb ik overdag dan niet zo'n last van.

Yora; wij hebben ook de roze verkleiner, haha! Alleen durft ze niet op de wc, wel op het potje. Het is na de vakantie wekenlang heel goed gegaan, met soms wel 5 plassen op een dag. Daarna was het weer helemaal over, en wilde ze niet meer.
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 01-12-2008 14:32
Reden: woordje erbij..
% gewijzigd
Zo veel geschreven ineens: gezellie!

Haha, toch heerlijk dat jullie zoveel herkennen. Ik voelde me vanmorgen zo lullig toen die kassière behoorlijk afkeurend keek. Ik denk dat Manuel toch echt te klein is voor dat minikarretje. Alleen ben ik bang dat ie de volgende keer weer een scène trapt omdat ie het niet meer mag van mama. Mmm, toch binnenkort maar zonder kind boodschappen halen denk ik.

A1mee: Ik vind dat ook heel moeilijk hoor. Het liefste wil ik niet dat Manuel chips en snoepjes eet, dus thuis krijgt hij het niet. Laatst heb ik hem thuis wel een snoepje gegeven en nu vraagt hij er telkens om. Foutje van mama dus, had ik het maar niet gedaan... In ieder geval vind ik dat het bij uitzondering wel kan. Als we een keer in de zoveel tijd een feestje of verjaardag hebben dan kijk ik maar even de andere kant op. Tegenhouden heeft geen zin. Laatst zei iemand tegen me dat ze na een verjaardag maar gewoon accepteert dat haar kindjes geen trek meer hebben in avondeten. En toen bedacht ik me dat als het heel af en toe gebeurt dat het ook weer geen ramp is.

Ik probeer hem daarna gewoon een balansdagje te geven...

Marloes: Ja schoonzus lijkt me een erg leuke meid. Ze spreekt goed Engels en kwam op mij over als een intelligente tante. Ik wil haar wel graag beter leren kennen.

Ik heb ff een topic geopend over de zomervakantie. Ik kom er zelf niet echt uit. Iemand van jullie nog leuke tips?
Zo druk hier zeg, haha! Iedereen tegelijk lijkt wel...

Mette: Oh ja, jij had zwangerschapschapsvergiftiging en de b.i. kwam later pas. Ben je eigenlijjk nog strenger op controle vanwege het verloop van je vorige zw-schap? En weet je al iets over een bevalling? Wordt het dit keer een geplande keizersnede?
Hey Tinus, wat een gezelligheid hier!

O ja, over het karretje, afleiden als je erlangs gaat, geef hem dan een boodschappenbriefje, of laat hem de andere kant op kijken. He Manu, kijk daar een...

Ik zal je topic even lezen..

O ja, nog iets over het weekend. Zaterdag dus de schoonfamilie. Nu had schoonmoeder op alle pakjes voor Nova een rijmpje gedaan.

En dan moest Noof eerst luisteren voordat ze het pakje open mocht maken.

Jullie snappen natuurlijk dat dát niet ging..X-D Noof snapte natuurlijk niets van de rijmpjes en snapte al helemaal niet waarom ze haar cadeau niet mocht openmaken. Sneu voor al het werk van schoonmoeder. Maar ik snap daadwerkelijk niet dat als je zelf moeder bent, dat je dan van een kind van nog geen 2 verwacht dat ze naar je rijmpjes gaat luisteren en ze ook begrijpt en ook braaf kan wachten met het openmaken van het pakje..

Maar goed, ik heb maar gezegd dat ik de rijmpjes wel in haar plakboek plak, voor later..
A1mee,

M krijgt thuis alleen rozijntjes en ontbijtkoek en soms een gewoon koekje/cake (als dat er in het weekend is, bijvoorbeeld). Verder lust hij graag kaas, gistermiddag had man een kaasplankje gemaakt en dan eet hij lekker mee, veel te veel gehad eigenlijk... Hij heeft wel eens wat chocola gehad maar dat was op een feestje. Gewone snoepjes mot hij niet, die spuugt hij uit, haha. Of stopt ze niet eens in zijn mond, hij weet gewoon niet wat het zijn! Da's wel makkelijk.. Met zijn verjaardag heeft hij behalve versierde cake ook pepernoten gehad en heeft hij helemaal niks gewoons meer gehad... maar dat mag voor ee keertje wel.
nou nou wat een drukte hier. Voor wie er vanavond nog moet gaan bijlezen; sterkte!

Tinus; ik ben onder controle van de gyn. En de baby komt idd met een keizersnede, omdat m'n bekken iets scheef staat waardoor de baby waarschijnlijk weer klem komt te zitten. En aangezien Nova al 4160 woog met 37,5 week. En ik daarbij ook nog een zwangerschapsvergiftiging, waardoor ze dus kleiner was dan dat ik dat niet had gehad.. Moet je nagaan wat een reus het was geweest als ik geen hoge bloeddruk had en 42 weken had gelopen..

Dat wordt idd vanavond pas bijlezen, Roxanne slaat dr slaapje over vandaag en wilt aaaaaaaaaaaaandacht

Kuss! en houden jullie je eigen eens even in met dat geschrijf!

Moest echt even kijken ofdat alle postings van vandaag waren

xx
Mette, haha, ja oma's zijn volgens mij echt vergeten hoe het was. Jammer van hun energie als ze iets verwachten wat er niet in zit. Mijn schoonma zei bij mijn weekendje weg: 'en, zei M ook: hoop dat u er snel weer bent mama'. Huh, kind van 2 snapt dat echt nog niet, en hoeft al helemaal geen u tegen mij te zeggen!! (bij man thuis zeggen ze u tegen hun ouders, das iets gristelijks..wij deden dat thuis vroeger ook maar zijn er vanaf gestapt, vind dat zo raar, u tegen je ouders..)
Nou ik krijg weer de bibbers als ik aan jouw bevalling denk, Mette. Wel een heel fijn idee dat je dit keer niet de spanning hebt van een 'gewone' bevalling. Niet dat een kz nou zo leuk is, maar in jouw geval is het risico op complicaties natuurlijk juist groter als je gewoon zou bevallen. Zie je er tegenop eigenlijk of ben je er wel relaxed onder?

Goeie tip van dat afleiden, ga ik proberen!

En wel sneu voor je moeder ja... Nou maar hopen dat Nova het wel waardeert als ze eenmaal kan lezen. Wel heel leuk dat je het wilt bewaren, is het niet helemaal voor niets geweest!

Falcon: Haha, bijna een fulltime job hè, het hier bijhouden!! Maar wel leuk toch?

Ik heb ook weer rijstwafels voor Manuel gekocht om te snacken. Vind ie hartstikke lekker.
o snel M wakker maken, anders is hij vanavond weer wakker.
Ja ik ga ook Manuel uit bed halen. Die slaapt al vanaf half twaalf. Das al 3,5 uur!!! Zeker moe van zijn kattekwaad-streken...
ja, Tinus, ik heb achteraf spijt dat ik niet eerder ben mee gaan schrijven, dat was leuker geweest voor iedereen. Het is nu twee jaar verschil, dat is raar. Maar ja, ik had gewoon helemaal geen account en dat was zo'n grote stap. Heb hem in mei heel impulsief aangemaakt voor een topic over achternamen (heb ik al eens gezegd he). Bij een volgende zwangerschap ga ik meteen met zo'n maandtopic meeschrijven, of beter nog: zo'n topic openen.

inderdaad: succes vanavond met bijlezen (oa Nurse)
Haha, Falcon! Ikke niet hoor. Mocht ik weer zwanger worden dan blijf ik lekker hier. Geen doen om 2 van dit soort topics bij te houden!!

Maar ik ga nu echt afsluiten. Manu moet zijn bedje uit. En nu maar hopen dat ie wat gezelliger is als vanmorgen.

Tot later!
Hiiii !

Sorry dat ik zo'n tijd niets heb laten horen. Niet echt een reden, gewoon een beetje december-2006-moe laten we maar zeggen! En hoe langer je dan niet schrijft, hoe lastiger het is om weer bij te gaan lezen.

Alles prima in ieder geval, Vent en ik zijn net terug van een paar dagen vakantie, mijn moeder was hier om op te passen. Was errug lekker!

Gefeliciteerd aan alle (bijna-)tweejarigen, jemig wat gaat het idioot hard zeg! Ik heb nu nog regelmatig dat ik naar Leah of Aimee kijk en dat ik me verbaas dat ze zo groot zijn. Raar!

Ik ga me een beetje op de achtergrond houden, maar hoop dat alles goed gaat in ieder geval, vooral natuurlijk met de zwangeren onder jullie!
He Ainne, jammer dat een beetje 'moe' werd van ons. Leuk iig om weer wat van je te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven