Dochter 14.5 - tot hoe laat uit.

06-08-2025 19:16 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter gaat af en toe uit. Gewoon de stad in met vriendinnen. De meesten van haar vriendinnen hoeven niet voor middernacht of 1 uur thuis te zijn. Ze kunnen niet met elkaar naar huis want iedereen woont net buiten de stad en heeft een andere terugweg.
Ik zei 23 uur tegen haar maar ze is het daar natuurlijk niet mee eens.
Hoe denken anderen erover op deze leeftijd?
appelvlaai0 schreef:
09-08-2025 08:32
Zeker gaan wij alle buren inlichten.
En mijn partner is ook geen voorstander van alcohol, ook niet waar wij bij zijn.
Ik ook niet trouwens.
Net wat je zegt, wij zijn wel verantwoordelijk.
Dan is het dus duidelijk, geen alcohol. 02:00 vind ik ook laat, 01:00 is een prima tijd imo.
appelvlaai0 schreef:
09-08-2025 08:07
Maar deze dan?

Bonus Puberdochter wordt 15 en wil een feetje geven.
Tot 2.00 snachts, en wel bij ons thuis.
En bij ons thuis houdt in dat wij vrij klein wonen, een 3 kamer appartement.
Het is vrij gehorig in dit complex en iedereen houdt ook rekening met elkaar.
Wij hebben de limiet op 1.00 uur gezet, daarna moet iedereen weg zijn.
Vanaf 23.00 uur geluid dempen.
En ja, dat wil ze niet, prima..dan gaat het feest niet door..klaar.
Ze vroeg wel of wij erbij wilden zijn, dat is wel heel lief, maar met reden..want of er alcohol geschonken mag worden, want er zijn ook 16 en 17 jarigen bij, en ze is dan immers "al" 15.
Vriend staat er niet open in om dit te doen.

Hoe zouden jullie dit oppakken?
Maar dochter is het niet eens met tijdslimiet, je zegt prima dan gaat feest niet door. Maar feest blijkt uit je verdere vragen wel door te gaan of lees ik het nu gewoon verkeerd?

Ik zou sowieso geen feestje toelaten in appartementencomplex. Goedkoop buurtgebouw oid zou ik naar kijken. Alcohol is sowieso een no go bij feestjes >18 jaar. Dus daar zou geen discussie over mogelijk zijn.
In dit geval zou ik zelf eens gaan kijken op die plek. Zelf een terrasje pakken, kijken hoe de sfeer is tot een uur of 1, wat de tieners daar doen, etc. En als er nog een hoop 14-jarigen rond hangen en de sfeer veilig en gemoedelijk is, dan zie ik geen probleem. En als dat niet zo is, dan heb ik ook het antwoord.

Zou kind wel ophalen als het ver terugfietsen is. En ook af en toe zelf gezellig naar dat plein toe gaan (afgezonderd van kind). Zo ging dat bij ons vroeger ook tijdens de eerste stadsfeesten, braderie, kermis etc. Ik hing in de stad rond en mijn ouders ook. Op een bepaalde tijd troffen we elkaar. En later mocht ik steeds vaker, werd ik opgehaald terwijl mijn ouders thuis waren, ging ik tot later, ging ik alleen etc.
_horizon_ wijzigde dit bericht op 09-08-2025 10:24
12.77% gewijzigd
Pimpelmeesje87 schreef:
06-08-2025 19:44
Toen ik die leeftijd had lag ik om 23u in bed.

Tja, en ik zat al te poolen in een bar en mocht na middernacht thuiskomen. Dorp, overzichtelijk, vertrouwen.. Maakt allemaal uit. En zeker geen andere tijd dan de vriendinnen want dan moet je alleen over straat. Ik zou even contact opnemen met de ouders en een gezamenlijk plan maken.
appelvlaai0 schreef:
09-08-2025 08:07
Maar deze dan?

Bonus Puberdochter wordt 15 en wil een feetje geven.
Tot 2.00 snachts, en wel bij ons thuis.
En bij ons thuis houdt in dat wij vrij klein wonen, een 3 kamer appartement.
Het is vrij gehorig in dit complex en iedereen houdt ook rekening met elkaar.
Wij hebben de limiet op 1.00 uur gezet, daarna moet iedereen weg zijn.
Vanaf 23.00 uur geluid dempen.
En ja, dat wil ze niet, prima..dan gaat het feest niet door..klaar.
Ze vroeg wel of wij erbij wilden zijn, dat is wel heel lief, maar met reden..want of er alcohol geschonken mag worden, want er zijn ook 16 en 17 jarigen bij, en ze is dan immers "al" 15.
Vriend staat er niet open in om dit te doen.

Hoe zouden jullie dit oppakken?
Wat een ‘grappige’ vraag is dit zeg.

Zeker nadat je net iemand anders in notabene hetzelfde topic zo de maat hebt genomen:
appelvlaai0 schreef:
07-08-2025 08:26
14 jaar en dan mogen ze na 0.00 thuiskomen??
Ben je niet goed?
ApproachableAlec schreef:
09-08-2025 09:55
Wat een ‘grappige’ vraag is dit zeg.

Zeker nadat je net iemand anders in notabene hetzelfde topic zo de maat hebt genomen:
:applause:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven