dochter wil niet praten

30-12-2019 21:51 138 berichten
niet meer van toepassing
anoniem_81157 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 10:16
Reden: oud
97.07% gewijzigd
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2020 09:30
Aan TO zou ik echter nogmaals van harte willen adviseren dochter serieus te nemen en zelf ook de schoonouders een tijdje over te slaan om ruimte te creëren om uit te vinden wat er speelt.
En haar man dan? Die zou ik ook bij z'n ouders weg houden voortaan, hij loopt ook gevaar
Murrmurr schreef:
04-01-2020 10:01
En haar man dan? Die zou ik ook bij z'n ouders weg houden voortaan, hij loopt ook gevaar
Waarom neem jij aan dat dochter liegt of overdrijft?
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2020 15:30
Waarom neem jij aan dat dochter liegt of overdrijft?
Hoe kan ze overdrijven, ze zegt dat hij ooit het woord vrijen geeft gebruikt. Als dat echt zo is dan lijkt me dat een onhandige woordkeuze. Waarom zou dat gelogen of overdreven zijn? Ik denk dat tijdelijk het contact verbreken een pietsje overdramatisch is
Murrmurr schreef:
04-01-2020 08:29
Heel erg vreemd ja. Het lijkt wel alsof ze in andere landen andere woorden voor dingen hebben.
Ben jij ook een Belgische Murrmurr ?
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 01:43
Reden: Typfout
0.73% gewijzigd
Ik zie het zo voor me :” Sterrenwacht , ga even met opa vrijen ( terwijl dan knuffelen wordt bedoeld ) buuuuh !!!
Heb trouwens nooit geknuffeld met opa’s of oma’s. Die waren daar veel te afstandelijk voor . Nee, geen liefdevolle familie . Ergens spijtig .
Heb je met die gekke opa hier over gehad of niet
Sterrenwacht007 schreef:
05-01-2020 01:42
Ben jij ook een Belgische Murrmurr ?
Neen
Murrmurr schreef:
05-01-2020 01:23
Hoe kan ze overdrijven, ze zegt dat hij ooit het woord vrijen geeft gebruikt. Als dat echt zo is dan lijkt me dat een onhandige woordkeuze. Waarom zou dat gelogen of overdreven zijn? Ik denk dat tijdelijk het contact verbreken een pietsje overdramatisch is
Als het puur om het woord ging dan zou dochter niet per se dichtklappen als moeder probeert uit te vinden waarom dat haar van streek maakt. Kan zijn om allerlei redenen, ik ken moeder en dochter niet en heb geen idee van hun verstandhouding. Ik denk wel dat áls er iets is gebeurd, dochter dat niet zal vertellen zolang er gezellig contact is met opa en oma. En dat baseer ik dan weer op de casus van een misbruikende opa die ik zelf ken en op de casus die een slachtoffer in dit topic beschreef.

Dus als je wilt uitvinden of er meer zit achter deze uitspraak en dit gedrag van dochter en er zou werkelijk meer achter zitten, dan maak je daar alleen ruimte voor als je zelf afstand neemt. Denk ik.
Schrijf haar een kaartje of briefje. Schrijf daarin dat ze altijd bij je mag komen. Ook als ze het wil schrijven.
Alle reacties Link kopieren
is TO nog ergens?
Hoi TanteJuul,

Stap 1 is denk ik, om bij je dochter na te gaan of ze weet dat "vrijen" door de oudere generatie als niet-seksueel knuffelen wordt gebruikt.

Pas dan kan je dochter bepalen of er sprake was van woordverwarring tussen haar en opa, of dat ze er meer achter moet zoeken.

Toen ik basisschoolkind was, zei mijn moeder eens tegen mij: "Zit je lekker met je konijn te vrijen?" Ik had net seksuele voorlichting gehad d.m.v. een boek, waarin men voor coïtus het woord 'vrijen' gebruikte.
Ik was totaal gechoqueerd dat mijn moeder zo'n perverse suggestie deed over mij en mijn (mannetjes)konijn.

Gelukkig bemerkte mijn moeder mijn schok en kon ze het gauw rechtzetten. Zonder dit voorval had ik waarschijnlijk nu nog steeds niet geweten dat 'vrijen' ook niet-seksueel gebruikt kan worden. In de streek waarin ik ben opgegroeid is dit namelijk verder geen gebruikelijke zegswijze (meer) voor knuffelen.
Ik ben benieuwd of jullie nog wat opheldering hebben kunnen bereiken?
Java schreef:
21-02-2020 04:12
Ik ben benieuwd of jullie nog wat opheldering hebben kunnen bereiken?
/ik ben ook benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven