Dochter wil oppassen

22-09-2012 21:55 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Mijn dochter is 12 jaar, en wil graag oppassen samen met haar vriendin. Ze willen er geen geld voor, mag wel hoeft niet. Nou vind ik dat niet zo'n fijn idee maar goed. ze hebbn wel ervaring... nu mijn vraag zou jij 2 meiden van 12 laten oppassen?

- Ja, omdat

- Nee, omdat

Alvast bedankt!
Nee. Te jong, te veel verantwoordelijkheid.
nee , kids van 12 hebben bijna zelf nog oppas nodig....
Dat hangt echt van de 12-jarige in kwestie af. De een kan het zonder problemen, de ander kan beter nog een aantal jaar wachten.
Nee ik vind haar ook nog te jong om zoveel verantwoordelijkheid te dragen
Ja, maar dat ligt aan de meiden en of er achtervang is. Ons buurmeisje van 12,5 gaat binnenkort ook bij ons oppassen. Ze is enorm verantwoordelijk en een verstandig meisje. Ook is haar moeder thuis voor het geval iets niet lekker loopt.
Ligt eraan welke leeftijd. Baby's nee. Maar kindje vanaf 4 jaar bezig houden ja.
Wel als haar eigen ouders zo dichtbij waren dat de oppas een soort van levende babyfoon zou zijn die bij problemen haar ouders zou kunnen inschakelen (en als ik die ouders dan ook kende).
Nee, of moeders moet naast mijn huis wonen.

Maar sowieso niet op baby's of kinderen onder de 4.
Nee, te jong.
Nee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, absoluut niet.

Ik paste vroeger op toen ik 14 was, maar ik vind 14 nu zelfs nog te jong.
Nee. Veel te jong.
Nee, behalve als levende babyfoon inderdaad.

Ik paste als 14-jarige wel op, maar dan met mijn moeder als achterwacht.

Kinderen van 12 kunnen best spelen met de oppaskinderen en ze wat limonade en koekjes geven, maar weten niet hoe te handelen bij rare situaties (mensen aan de deur), ongelukjes in huis en dergelijke.
quote:emma77emma schreef op 22 september 2012 @ 22:02:

Nee, absoluut niet.

Ik paste vroeger op toen ik 14 was, maar ik vind 14 nu zelfs nog te jong.Ik dus ook. Daar had ik het laatst nog met iemand over.
Ik ben begonnen met oppassen toen ik 12 was bij een peuter van 2. Daarvoor paste ik overdag ook al regelmatig op hetzelfde meisje. Misschien een idee om daarmee te beginnen?
Nee echt niet.

Vraag me af of 12 jarigen echt kunnen handelen in geval van nood.

Brand, verstikking, weet ik veel wat.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Nee, te jong, vanwege de redenen die ginevra noemt.
Zwaar onverantwoord. Vanaf een jaar of 18 zou ik mijn kinderen aan iemand toevertrouwen.

Met 12 heb je nog geen enkel inzicht. Logisch, het zijn kinderen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:sophiax schreef op 22 september 2012 @ 22:07:

Ik ben begonnen met oppassen toen ik 12 was bij een peuter van 2. Daarvoor paste ik overdag ook al regelmatig op hetzelfde meisje. Misschien een idee om daarmee te beginnen?Ik snap de ouders niet die daar mee akkoord zouden gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Nee, ze mogen wel (als ik ze ken) komen spelen met mijn kinderen als ze dat leuk vinden. Maar voor oppas vind ik ze veel te jong.
nee

14-15 op zijn vroegst, liefst met ervaring van jonge kinderen

Het oppassen zekls is nog niet het issue he?

Maar wat als het anders loopt..... daar gaat het ook om, vind ik
Je bent zelf een theepot
Hangt van het kind af, ik pastte toen ik 12 was met een vriendinnetje op. de kinderen waren 3jaar en 6. En ze lagen al op bed. Het ging meestal maar om 1 of 2 uurtjes en het waren buurtkinderen.

Als je zelf ook een oogje in het zeil houdt.. Komt dat vast allemaal goed..
Allen als het het buurmeisje is en de moeder ook thuis is, dan Zou ik het wel durven voor een uurtje ofzo
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven