Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Oh lavendel wat fijn zeg! Hier nog wel ad voor mijn pnd. Maar voor mijn gevoel moet ik dat levenslang blijven slikken. Mijn leven is redelijk leefbaar, maar daar is ook alles mee gezegt. Afgelopen 2 weken ging het wel weer, maar de 2 weken daarvoor waren een hel.

En bah bah, die poep. Luiers nemen spuitpoep ook heel slecht op.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
22-08-2018 14:45
Oh lavendel wat fijn zeg! Hier nog wel ad voor mijn pnd. Maar voor mijn gevoel moet ik dat levenslang blijven slikken. Mijn leven is redelijk leefbaar, maar daar is ook alles mee gezegt. Afgelopen 2 weken ging het wel weer, maar de 2 weken daarvoor waren een hel.

En bah bah, die poep. Luiers nemen spuitpoep ook heel slecht op.
Hier ook hoor, boheme.. :hug:
Luiers nemen alles verbazingwekkend langzaam op.
Ik weet niet meer wat, wanneer en waar ik iets had geknoeid, maar ik had om een vage reden wél een luier bij de hand en voor een doekje moest ik lopen, dus ik denk, dan die luier maar even snel. Niet dus. Ik heb me daar echt over verbaasd.
Ik denk dat spuitpoep gewoon te hard en te snel gaat :$
Boheme en obelix :hug: was niet mijn bedoeling iemand een naar gevoel te geven. Wat goed is voor jou/jullie is het belangrijkste!
Lavendel_12 schreef:
22-08-2018 15:24
Boheme en obelix :hug: was niet mijn bedoeling iemand een naar gevoel te geven. Wat goed is voor jou/jullie is het belangrijkste!

Oh dat doe je helemaal niet. :lips: Ik ben echt oprecht heel blij voor je dat het zo goed gaat. :heart:
obelix84 schreef:
22-08-2018 15:07
Hier ook hoor, boheme.. :hug:
We komen er wel. :hug:
Hm, Rozetje heeft rode vlekjes. Niet heel veel, een paar op een been, iets op een arm, paar in het gezicht. Lijkt niet te jeuken, ze heeft geen koorts, ik denk niet dat het muggenbulten zijn (dacht ik eerst wel) en ik denk dat er plekjes bijkomen, maar ik zie het niet zo goed. Zolang ze er geen last van heeft maar gewoon laten gaan toch?
Anders maak je wat foto's, dan kan je bijhouden of er vlekjes bij komen. Zolang ze nog blij is en je je geen zorgen maakt, zou ik het laten gaan.

(Weet niet hoe de opvang erover denkt, thuisblijfmoeder die hier spreekt ;-) )
Foto's. zo simpel kan het zijn. Ik dacht om met een pen rondjes er om te tekenen maar zag al een uitgebreide tekening ontstaan door haar gedraai :)
Hi rosings! Heeft ze geen waterpokken?
rosings schreef:
22-08-2018 18:58
Foto's. zo simpel kan het zijn. Ik dacht om met een pen rondjes er om te tekenen maar zag al een uitgebreide tekening ontstaan door haar gedraai :)
Als het alleen om het aantal gaat, kan je ze ook alleen markeren door een stipje of een kruisje ernaast, dan hoeft er geen rondje omheen. Een rondje is wél handig als je wilt weten of vlekken/ bulten/ insectenbijten ook nog groter worden.
Vraagje

Dames: ik ging vandaag hardlopen in de wandelwagen hardlopen met zoon, 8 kilometer. Maar iedereen kijkt dan zo blij die ik tegenkom vooral vrouwen?
Westerpaviljoen schreef:
22-08-2018 19:14
Vraagje

Dames: ik ging vandaag hardlopen in de wandelwagen hardlopen met zoon, 8 kilometer. Maar iedereen kijkt dan zo blij die ik tegenkom vooral vrouwen?
Wat heeft dit met het topic te maken?

Als ze blij kijken zullen ze het wel leuk vinden hè.
Maartje2016 schreef:
22-08-2018 15:16
Luiers nemen alles verbazingwekkend langzaam op.
Ik weet niet meer wat, wanneer en waar ik iets had geknoeid, maar ik had om een vage reden wél een luier bij de hand en voor een doekje moest ik lopen, dus ik denk, dan die luier maar even snel. Niet dus. Ik heb me daar echt over verbaasd.
Ik denk dat spuitpoep gewoon te hard en te snel gaat :$
Klantenservice van Pampers vertelde mij dat luiers niet bedoeld zijn om ontlasting op te nemen. Dus dat blijf in de luier liggen.
Boheme schreef:
22-08-2018 19:52
Wat heeft dit met het topic te maken?

Als ze blij kijken zullen ze het wel leuk vinden hè.
We bespreken hoe toch alles van onze dreumesen?
Westerpaviljoen schreef:
22-08-2018 19:14
Vraagje

Dat je er een vraagteken achter hebt gezet, maakt het nog geen vraag, WP ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Westerpaviljoen schreef:
22-08-2018 20:17
We bespreken hoe toch alles van onze dreumesen?
Jahoor, maar ook in het 1 kind topic stel je deze 'vraag'. Aandachtvragerij als je het mij vraagt. Stop toch gewoon met dat domme irritante forumtypetje te spelen die leuk met de vrouwtjes mee wil doen. Misschien dat mensen je dan wel serieus kunnen nemen.

En nu maar onder negeer, beter voor mijn bloeddruk
Boheme schreef:
22-08-2018 19:54
Klantenservice van Pampers vertelde mij dat luiers niet bedoeld zijn om ontlasting op te nemen. Dus dat blijf in de luier liggen.
Ah dat wist ik ook niet, weer wat geleerd. Elsa is heel goed te pas maar had ook wat dunne poep, net weer doorgelekt in haar romper...

We hadden vandaag de 18mnd check bij het cb en tot mn verbazing zat ze weer netjes op haar lijn. Ze ziet er ook goed uit maar soms heb ik het idee dat ze van de lucht leeft als ik zie wat zij eet.
Wat fijn lavendel! @boheme en Obelix, jullie komen er ook zeker!
Hoi allemaal
Ik kom graag met jullie meeschrijven :)
Onze zoon wordt vrijdag 1 en ik merk dat ik de afgelopen weken het baby topic aan het ontgroeien ben. Dus ik kom gezellig hier mee kletsen :)
Ondertussen ook zwanger van nummer 2 en maart 2018 uitgerekend. Zal wel druk worden straks :lol:

Zoon had een lastige start (ik ook met PE) en krijgt nu nog medicijnen voor verborgen reflux. Stoppen en afbouwen was tot nu toe hels. Met medicijnen is hij tevreden, slaapt goed en zeer ondeugend aan het worden. Als hij ‘stout’ is kan hij me ook echt uitlachen... bijvoorbeeld op t aankleedkussen als ie even stil moet liggen (want poep) gaat ie keihard lachen als ik een beetje bozig zeg dat ie gewoon even moet blijven liggen tot ik klaar ben. Vaak gaat ie daarna huilen. Dat verschonen is echt super leuk dus begrijpen jullie vast wel.
Verder is ie druk met auto’s, stapelbekers en blokken en het ontdekken van de vormenstoof. Lopen doet ie aan de bank. Geloof dat ie nu af en toe een beetje losstaat maar hij vindt dat vooral nog heel eng. Ohja en hij is heel erg druk, zit nooit op schoot en kan heel hard gillen. En hij is natuurlijk de allerliefste ;)
Envelop :bigkiss:

Welkom Teckeltje!

Zoon is momenteel zo aan het uitdagen. Bewust stoute dingen doen en als ik hem een standje geef probeert hij een andere kant op te kijken of staat hij me gewoon uit te lachen. Heb soms het gevoel dat ik heel de dag hem moet corrigeren en uiteindelijk denk ik ook 'laaaaaat ook maar'. Maar dat kan niet natuurlijk, blegh, consequent blijven sucks.
Boheme schreef:
22-08-2018 20:35
Jahoor, maar ook in het 1 kind topic stel je deze 'vraag'. Aandachtvragerij als je het mij vraagt. Stop toch gewoon met dat domme irritante forumtypetje te spelen die leuk met de vrouwtjes mee wil doen. Misschien dat mensen je dan wel serieus kunnen nemen.

En nu maar onder negeer, beter voor mijn bloeddruk
Ja nu kan ik niet in de door jou gewenste rol vervallen:-)
Ik vernam laatst van iemand dat dreumesen niet lachen als je boos wordt omdat ze je uitdagen. Dreumesen krijgen door dat ze als ze een bepaalde actie doen een standje krijgen. En vervolgens gaan ze dat uittesten: echt élke keer? Ja, zie je, papa/mama doet het wéér! HAHA! Ik snap het!
Het stukje ‘oh ik mag dit dus niet’ komt daarna pas ;)

@Teckel: welkom! Had al gelezen dat je weer zwanger was, maar weet niet of ik je al gefeliciteerd had dus voor de zekerheid: gefeliciteerd! Wat leuk!

@spuitluiers: breek me de bek niet open :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@lavendel: wat fijn dat het zoveel beter gaat!

@rosings: vlekjesziekten zijn bijna allemaal al lang voor de vlekjes zichtbaar worden besmettelijk. Thuishouden als rozetje zich niet ziek voelt heeft dus weinig nut.
Boheme schreef:
22-08-2018 20:56
Zoon is momenteel zo aan het uitdagen. Bewust stoute dingen doen en als ik hem een standje geef probeert hij een andere kant op te kijken of staat hij me gewoon uit te lachen. Heb soms het gevoel dat ik heel de dag hem moet corrigeren en uiteindelijk denk ik ook 'laaaaaat ook maar'. Maar dat kan niet natuurlijk, blegh, consequent blijven sucks.
Ik vind dit geen leuke fase. Ik ben voor mijn gevoel bijna heel de dag agent aan het spelen. Het copycatten en praten vind ik trouwens wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven