Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van de rompers van de action! Rekken lekker mee en ik vind ze nog leuk ook. Nu eet onze dreumes in zijn romper dus ze gaan niet super lang mee hier omdat ik ze dan echt niet meer schoon gewassen krijg, dus dan is het wel fijn als ze niet teveel kosten.

Van de week pakte dreumes mijn glas drinken en stapelde die met veel teveel kracht op het glas van zijn vader. Werd ik best behoorlijk boos om, want gevaarlijk :whip: en toen zei hij terwijl hij bij papa op schoot zat en ik de glasscherven opruimde met een beteuterd gezichtje “ Sowry, mama, sowry” nouuuuuu toen smolt ik toch wel helemaal, hoor. Heb ook nooit iets tegen hem gezegd van zeg maar sorry ofzo, maar ik zeg het zelf wel altijd tegen hem als ik hem per ongeluk krab, op zijn tenen ga staan oid en dat gebeurt veel te vaak :proud:
Update over dreumes en z'n neus. De zwelling is voor groot deel afgenomen en 't ziet er goed uit. Niet scheef oid. Hij is ook vrolijk. Vannacht wel veel wakker geweest en gehuild maar ging dan zelf weer slapen als ie z'n speentje had gevonden. Alleen mama zat iedere x rechtop in bed ivm die neus. Lijkt dus met een sisser af te lopen gelukkig.

Qua rompers hebben wij van alles. De bamboe rompers vd hema zijn favoriet maar die hebben ze niet altijd op voorraad. Heb eens wat van petit bateau gekocht in de sale maar niks bijzonders aan. Zeeman vind ik 't katoen stug van. Rompers van bambino van kruidvat vind ik ook top. En die van primark ook trouwens.
De Zeemanrompers met knoopjes oo de schouders! Heb ik vanaf dag 1 en zijn echt heel fijn. Die andere van Zeeman zijn inderdaad minder. Maar die met knoopjes zijn een soort t-shirt stof. Veel stretch erin. En mooie pasvorm. Lang en niet te wijd. Fan dus :)
Die van zeeman koop ik een maat groter. Verder veel hema, c&a en lidl.
Hoera voor de niet gebroken neus!

En hoera voor kleuren met resultaat! Als ze nu strepen zet zie je ze gelijk :)

De meeste van rozetjes kleren komen via krijg-de-kleertjes vooral bij een ruilpunt soms online. Dus ik heb van alle merken wel rompertje liggen geloof ik :)
Fijn Teckel! :yes:

@rompers: voor zoon hadden we altijd met korte mouw van de c&a in een maat groter. Voor dochter vind ik die te lomp, dus hebben we die van de zeeman met drukkers op de schouders.
Voor lange mouwen hebben we altijd rompers van de H&M.
Hier rompers van carter's. Ik ben fan en wil geen andere meer. Zoon wil ze alleen niet meer aan. Hij is er binnenkort weer uitgegroeid en ik twijfel of ik voor hem boxershorts en hemdjes zal gaan kopen. Dat vindt hij helemaal leuk waarschijnlijk, maar of het praktisch is met een luier weet ik niet, jullie?
Hij krijgt met kerst een dekbed en peuterkussen met leuke overtrekken.
Ik vind m nog zo schattig in zn slaapzak, maar ook dat wil hij niet meer. Hij wordt zo snel groot :-o.
Na mijn miskraam is mijn lijf totaal ontregeld lijkt het wel, dus ik vraag me steeds meer af of die 3e er ooit nog wel gaat komen. En dan word ik helemaal emotioneel van mn baby die al bijna peuter is. Rottige hormonen ook, hopelijk ben ik snel weer mijn eigen nuchtere zelf :facepalm:
@funnymiss: zoon heeft hier luiers met een boxer en hemdje aan, zijn we in de zomer mee begonnen, gaat prima.
Wij hebben wel hemdjes en boxers liggen maar ik wil pas boxers gebruiken als hij zindelijk is. Zodat het duidelijk is dat je in luier plast en in boxer niet.
funnymiss schreef:
15-12-2018 11:02
Na mijn miskraam is mijn lijf totaal ontregeld lijkt het wel, dus ik vraag me steeds meer af of die 3e er ooit nog wel gaat komen. En dan word ik helemaal emotioneel van mn baby die al bijna peuter is. Rottige hormonen ook, hopelijk ben ik snel weer mijn eigen nuchtere zelf :facepalm:
Het is pas een maandje geleden toch? Gun jezelf een beetje tijd, het is niet niks.. :hug:
-Dudette- schreef:
15-12-2018 12:18
Het is pas een maandje geleden toch? Gun jezelf een beetje tijd, het is niet niks.. :hug:
7 weken geleden nu. Maar ik vloei nog steeds, en behoorlijk hevig ook, zo erg dat ik me er langzamerhand ziek/zwak van begin te voelen. Alles is gecheckt en alles is gewoon 'schoon'. Maar vanwege het vele bloedverlies heb ik nu een hormoonkuur gekregen van de huisarts, om als het ware, te resetten. Hoop dus dat dat helpt.
Betekenen blaasjes rond de mond altijd mond- en klauwzeer of kan het ook iets minder onschuldigs zijn?
Sterkte funnymiss...

En geen idee wp, huisartsenpost even bellen? T klinkt sowieso niet prettig voor de kleine man.
rosings schreef:
15-12-2018 13:07
Sterkte funnymiss...

En geen idee wp, huisartsenpost even bellen? T klinkt sowieso niet prettig voor de kleine man.
Het is sinds vanochtend dus eerst maar een paracetamol erin. Hij is vannacht ook twee keer huilend wakker geworden en dat gebeurt anders nooit.
En misschien heeft hij wel een sprongetje. Ach we zien het wel weer. Het leven met een dreumes is altijd in beweging elke kaar als je denkt nu zijn we steady dan......
Westerpaviljoen schreef:
15-12-2018 12:49
Betekenen blaasjes rond de mond altijd mond- en klauwzeer of kan het ook iets minder onschuldigs zijn?
Mond hand voetziekte geeft ook blaasjes meen ik en komt vaak voor.
1-Aapje schreef:
15-12-2018 14:59
Mond hand voetziekte geeft ook blaasjes meen ik en komt vaak voor.
Mond-hand-voet lijjt te heersen als ik het forum zo een beetje lees.
Of krentenbaard?
Mond en klauw ziekte :rofl:
In de sneeuw spelen: met gebreide wantjes of blote handen?
GlitterCupcake schreef:
16-12-2018 03:37
Mond en klauw ziekte :rofl:
@WP heb je eigenlijk gewoon een klein lammetje ipv een dreumesje..? :hihi:

@Rosings.. zolang ze wantjes accepteert zou ik die altijd aan laten.. maar ze worden natuurlijk wel nat en dan heb je er ook vrij weinig aan. Dochter accepteert hier wantjes totdat ze haar handen wil gebruiken, dus dat vind ik meestal wel een goede deal..
Ok mond en klauwziekte

Jullie hebben gelijk

Ik vermoed dat KDV m dan ook gaat weigeren....Of zal ik m gewoon schminken als zwarte piet?
Leuk he die sneeuwpret vandaag :-) Zoon heeft met de buurkinderen sleetje gereden en in de sneeuw rond gestampt.
Zijn wantjes, sjaal en muts weigert hij steevast. Muts zet ik 10x direct weer op als hij hem aftrekt zodat hij die uiteindelijk wel laat zitten. Maar zn sjaal en wanten wordt em echt niet. Vriend zei nog hoopvol 'laat hem de kou maar ervaren, dan wil hij straks vast wel zn wantjes aan'. Maar echt niet hoor. Wel huilen om zn pijnlijke koude handen, maar alsnog beslist zn wantjes weigeren. Conclusie: terug naar binnen.
Vriend heeft hem om haf 11 al in zijn bed gelegd dus ik ben benieuwd wat de middag gaat brengen.

Wester, het zou ook nog krentenbaard kunnen zijn. Met zwarte piet schmink kom je inmiddels niet meer weg denk ik haha.

Funnymiss, dat is ook naar dat je zo blijft vloeien. Ik kan me voorstellen dat zo'n lijfelijke reminder het er niet makkelijker op maakt. Hopelijk gaat de kuur helpen.

Zoon draagt hier ook al een tijdje een onderbroek over zn luier, met een hemdje. Alleen in bed nog wel vaak een romper.

Ik ga vanmiddag maar eens op zoek naar snowboots voor hem denk ik.
rosings schreef:
16-12-2018 09:36
In de sneeuw spelen: met gebreide wantjes of blote handen?
Zoon pakte het op met blote handjes om vervolgens wel te zeggen dat het koud was. Wantjes en handschoenen weigert ie.
Hier trekt ze zelf dr wantjes aan! Zodra we binnen zijn moet alles UIT!

Ik vrees er een beetje voor dat ze toch naar de KNO arts moet. Ze is nu 5 dagen onderweg met de vervolg antibiotica voor de oorontsteking die nog niet helemaal weg was. Ze is wel een stuk beter te pas, maar mei momenten nog wat huilerig en hangerig. Ze zit ook af en toe nog aan dat ene oor. Ik ga heel hard duimen dat de ha dinsdag niks ziet in het oor, maar hou er ook wel rekening mee dat het niet weg is.

Het voelt ook een beetje vreemd omdat ze niet af en aan oorontstekingen heeft gehad. En dan na één hardnekkige ontsteking misschien toch naar de KNO moeten.

Nou ja we nemen het maar zoals het komt.

Hier nog steeds rompers van de Hema.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven