Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
oooowww jongens, ben zo trots op mezelf. Heb lekker voor mezelf gekozen vanmiddag. Wel met hard bonkend hart, maar toch gedaan.

Het ging om periode kerst / oud en nieuw / verjaardag Roan. Mijn moeder is net als Roan op 31 december jarig. Ze heeft haar verjaardag verplaatst naar de dag ervoor zodat ze ook naar Roan kan. Ik heb in de kerstvakantie praktisch geen extra vrij. Moet dus maandag voor kerst werken, 1e kerstdag naar schoonouders (in Groningen, dus lekker makkelijk), 2e kerstdag naar mijn vader in Duitsland (1,5 uur rijden), dag na kerst werken. Zondag de 30e mijn moeder haar verjaardag (Meppel, 1 uur rijden) en 's middags wilde mijn vader langskomen voor Roan zijn verjaardag (kan de 31e niet) en de 31e Roan zijn verjaardag. Vanaf januari ga ik op een paar uur na weer volledig werken. Ook weer wennen dus.

Dat wordt me veel te druk/ Ik moet de donderdag na kerst gewoon werken, 2 januari werken en de dag voor kerst ook. Heb nu m'n moeder afgebeld en m'n vader voorgesteld om Roan zijn verjaardag bij hem tijdens kerst te vieren. Pffff. Knap van mij. Beetje meer rust.
@babba, je hebt inderdaad een meisje dat eet als een dokwerker. Heeft ze blijkbaar nodig want ze verbrand het meeste.
hoi meiden,

ff snel een berichtje. Mees is echt ziek vandaag. hij was weer heel verkouden en hoesten etc.

vandaag heeft ie alleen maar lopen spugen, jengelen en wilde alleen meer op getilt worden. hij heeft al twee keer zn bedje onder gespuugd. als ie moet hoesten dan zit zn slijm in de weg zeg maar en dan moet ie spugen. komt alles er weer uit. hij is echt zielig. weet niet wat ie wil. ik heb hem nu lekker in bed gedaan, paracetamol en hoestdrank tegen slijm.

Belde mijn schoonmoeder net op of ze ff langs kon komen om 18:00? nou nee het komt nu niet uit. huilend kind, bram druk eten koken etc. Gisteren was vriendlief jarig en ze kon niet ff langs komen want de poes was ziek! nou dan hoef je echt niet vandaag te komen hoor. Gelukkig was vriend het ook helemaal zat met dat mens!

sorry voor het ego bericht, maar ga nu op de bank zitten heb geen puf om te reageren sorry!

oja Ris Gefeliciteerd!!!
Zo weer een week later en nog steeds geen pc. Het probleem zit in ieder geveal niet in het keukenkastje de monteur heeft het goed gedaaan. De provider heeft vergeten ons op gebeid van techniek te verhuizen, administartief wel goed gegaan. Onze aansluiting zit nog in het oude huis. De nieuwe bewoner kon zijn telefoon niet aan de praat krijgen. N-man heeft op zijn werk gebeld en het kon nog tien dagen duren voor het geregeld was. Dus nog vier dagen te gaan..... Ben benieuwd, ik vertrouw dat soort oezeggingen gewoon niet zo goed. Vanaf dan schrijf ik dan ook weer actief mee want nu is het echt niet bij te benen. Ik hou het nu dan ook maar even bij een update. Dan weten jullie dat we nog niet van de aardbodem verdwenen zijn.

Kyran is al ziek vanaf maandag. Hij had oppeens 39,4 graden koorts. Nou begreep ik dat dat voor bb niet zo erg is maar ons mannetje heeft nog nooit meer dan 38 gehad en dat was na vaccinatie. Wij waren dus best een beetje ongerust. Alledrie niet goed geslapen die nacht. Volgende dag was hij megaverkouden met groen snot en roggelhoest. En ook nog vier (!) tanden die tegelijk aan het doorkomen zijn. Ik zie ze al vanaf dinsdag zitten maar tot nu toe nog geen echte doorbraak. Ook eten en drinken wil niet zo goed gaan maar hij kan het wel missen. Vooral melk en yoghurt wil hij niet alleen water. Nou vind ik zuivel ook een drama als ik last heb van mijn keel dus ik ga ervan uit dat het wel beter gaat al hij opknapt. Koorts is inmiddels wel weer weg maar verkoudheid niet. Kyran is wel weer zijn vrolijke zelf maar met vlagen heel huilerig en echt zielig. En hij slaapt enorm veel.

Kyran heeft mij inmiddels ook aangestoken. Ik lig nu al drie dagen met flinke griep op bed. Ook snot en roggelhoest, behoorlijk ellendig want astma. Overal spierpijn en heel moe. Gelukkig even geen geklus in huis dit weekend en N-man heeft lekker met Kyran kunnen tuttelen (voor het eerst in maanden). Hoop dat ik me morgen weer beter voel want dan ben ik weer alleen thuis met het mannetje en kan ik niet de hele dag op bed liggen.

Verder nog steeds erg druk hier. Ben inmiddels ruim 34 weken zwanger (dinsdag 35). Dus alles gaat drie keer zo langzaam. Moet nog veel uitpakken en de kamer van Nieuwie is ook nog niet klaar. Kyrans kamer daarom ook niet want de meeste spullen van nieuwie staan bij kyran. Wel wordt deze week de muurschildering afgemaakt en kan ik verder met de kamertjes. Ook worden de muren in het trapgat en hal gespachtelputzt zodat eindelijk de traphekjes opgehangen kunnen worden. Nu durf ik Kyran dus echt niet boven los te laten hij is zo snel met kruipen voor je het weet ligt ie onder aan de trap. Dan kan je boven ook wat meer aan de slag nu kan dat dus eigenlijk alleen als Kyran bij oppas is.

Wel heb ik de wieg voor de bb vast in onze kamer gezet en opgemaakt. Nu heb ik toch wel meer het gevoel dat er ook echt een kleintje bijkomt. Dat gevoel mis ik toch wel af en toe door alle drukte. Bij Kyran was ik er veel meer mee bezig. Nu wordt ik er elke keer dat ik het wiegje zie even mee geconfronteerd en dat voelt heel goed. Had nog wel even geprobeerd of Kyran er nog in paste. NOT. Man, wat groeien die kinderen snel zeg. Nog geen jaar geleden kon hij er nog ruim in. Nu lijkt hij wel een reus.

Hebben jullie de kerstboom al staan? En wat vinden jullie kindjes ervan? Kyran greep direct naar de dichstbijzijnde bal. Gelukkig plastic voor de katten. Heb hem die maar gegeven en sindsdien vind hij de boom niet interessant meer tenzij hij zijn kerstbal niet kan vinden. Boom opgezet midden in de nacht (vrijdag) want N-man verkouden en die snurkt dan zo hard dat ik er wakker van wordt. En ook nog slapeloze-zwanger-nachten. In combinatie met griep dan valt er dus weinig te slapen. Toch nog wat nuttigs gedaan. Maar was blij dat Kyran om half zeven wakker werd. Heb de mannen lekker laten aanklooien en ben weer lekker naar bed gegaan. Hahaha.

Nou tot zover mijn up-date. Ik ga weer lekker mijn bed in want voel me nog steeds niet echt lekker. Tot snel hopelijk met gewoon internet.
Hai hai!

Ik ben (op 10 minuten na) precies 34 jaar geleden geboren!!! Jonge jonge... was ook op een zondag en ivm de oliecrisis mochten er geen auto's rijden; een zogenaamde autoloze zondag (maar dat is tuurlijk vér voor jullie tijd haha).

Drukke dag gehad terwijl er niet zo heel veel bezoek zou komen. Ik heb het maar van 11 tot 17 gevierd en mijn ouders, zus en schoonfamilie zijn blijven eten en ik ben helemaal kapot!

De man had niet geknutseld met Ella maar hij had een videofilmpje gemaakt. Zo schattig! Hij had Ella op de bank gezet in het voedingskussen en hij zat er naast met de gitaar. Ging hij verjaardagsliedjes zingen en dan kon Ella mooi klappen of dansen, maar Ella vond het lampje van de camera te leuk om iets anders te doen. Echt superleuk!

Ik heb vorige week nieuwe kleren gekocht dus dat was mijn cadeau van de man en van Ella had ik een nieuwe etui met een foto van haar erop. Ook weer zo leuk!

Verder ben ik goed verwend met parfum, badschuim, bloemen, kerstversiering en cadeaubonnen.

De taart was totaaaaaal mislukt wb uiterlijk (oftewel, te platte bodem want ik had een te grote springvorm gebruikt voor de hoeveelheid koekjes, daarboven op teveel taartvulling met als gevolg dat de hele taart ingestort was) maar hij smaakte overheerlijk!

Krokus, ik ben idd niet zo moeilijk met warm eten. Als Roan overdag goed gegeten heeft, lijkt het me geen bezwaar als het 's avonds wat minder is, dat heb ik tenminste met Ella.

Pebb; ik herken wat Floor doet met die voedingen! Dat heeft Ella dus ook gehad! (en nog een beetje wel).

Je hebt trouwens helemaal gelijk; over 2 dagen heb ik al weer weekend (nou ja.. deze week niet omdat we woensdag vergadering hebben). Maar ik vind het heel onprettig dat ik zo denk. Ik zou het jammer moeten vinden dat de werkweek er weer op zit ipv dat ik er van baal dat die week 2 hele dagen duurt...

Speen wil ze niet meer. Aan de ene kant wel jammer, want ze werd er altijd zo lekker rustig van, maar ze gooide 'm steeds weg. Nu moet ze 'm niet meer. De man had net van die speenkoorden gekocht met 2 bijbehorende spenen.... zonde!!!

Niniane, doe maar lekker rustig he! Nog maar 5 weken!!! Wauw, wat is het weer snel gegaan!

Zielig dat Kyran ziek is; geef 'm maar een knuffel van mij (dat helpt!)

Pepiet, veel beterschapskusjes voor Mees, wat naar dat hij zo ziek is.

Beetje warrig verhaal, maar dat komt omdat ik zo moe ben. Ik ga maar lekker naar bed.

Doei!
Ris, had je nog helemaal niet gefeliciteerd. KNUFFEL!

Niniaan, rustig aan meis
Daar ben ik ook nog heel even, voordat man en ik het bed in duiken met een overgebleven zak strooigoed, hij met HP7 en ik voor de tv Heerlijk hoor. Net bij Jasje staan kijken samen en dan zijn we zó dolgelukkig en nog steeds zó dankbaar dat we haar hebben...smelt smelt...

Kreeg vanmiddag een sms'je dat mijn duopartner van school bevallen is van een gezonde dochter! Fijn weer dat alles goed was. Meisje was krap zes pond en aangezien ze steeds op controle moest omdat het kindje achter zou blijven in de groei viel me dit alles mee. Ze was twee dagen overtijd dus dat is ook mee gevallen voor haar. Morgen leuk nieuws aan de kids in de klas vertellen!

Verder geen belangrijke dingen hier. Lees over een hoop zieke kindjes. Beterschap voor Mees en Kyran! Jeetje Niniane, wat schiet het al op met je zw. schap. Geniet er nog wel even van hoor want vijf weken zijn zó voorbij!!!! En volgens mij heb je de tijd nog niet gehad om er echt goed bij stil te staan. Doen hoor!!! En Pepiet met d'r schoonmoeder, ik heb me rot gelachen, kan niet op zoons verjaardag komen omdat de kat ziek is...whahahahaha! Manlief en ik kunnen altijd zo lekker lachen om die schoonmoederverhalen van jou maar van jouw kant is het natuurlijk gewoon super irritant. Maar je had gelijk hoor. Dat mens spoort niet als ik het zo lees.

Risje lekker verwend op haar verjaardag. Fijne dag gehad dus, leuk! Jammer dat je taart zo mislukt was. Ik had er wel even bij kunnen zeggen dat je een kleine springvorm gebruiken moest; ben ik vergeten...sorry!

Morgen moet ik weer werken. Nog twee weken en dan is het twee weken vakantie. Schiet al lekker op. Manlief heeft dan ook vakantie dus dat is wel gezellig. Maar hij gaat ook al die nieuwe Ikea dingen dan in elkaar zetten. Dus vast ook wel een beetje druk...

Morgen weer drukke dag met Jas wegbrengen enz. dus ik ga naar bed en nog even tv kijken. Heel misschien gaat de man wel fietsen morgen zodat ik de auto heb; doet 'ie wel eens vaker om mij te plezieren en ik moet zeggen dat ik op dit moment erg hoop dat hij het morgen weer besluit te doen...

Tot morgen!!!
@ ris; niets ver voor jullie tijd ik ben uit hetzelfde bouwjaar. maar dan van de 31 ste.

@mmmoi; ja raar wijf he!

@niniane; hahaha midden in de nacht de kerstboom opzetten! wel heel nuttig. had je een kerstmuziekje erbij opgezet?

Vervelend dat Kyran ook zo ziek is.en nu jou ook heeft aangestoken.

@ krokus; heel goed voor jezelf opgekomen! kan me voorstellen dat het echt veels te druk wordt. ook voor Roan. denk om de drie RRR

verder is Mees vandaag gelukkig een beetje beter. hij heeft de hele avond en nacht doorgeslapen en om 6 uur had ie honger (snap ik best) dus flesje erin en weer verder gaan slapen. nu ligt ie alweer te slapen. HIj drinkt nu ineens ook limonade uit een gewonen beker.

ik ben de kerstkaarten aan het schrijven en ga vanmiddag de kerstboom van de zolder trekken.
Ik ga komend weekend de boom opzetten, we hebben ook zo'n fijne nepperd. Ik zag gister op het jeugdjournaal dat je een boom kan adopteren! Lijkt me ook wel een fijn idee. Je haalt een boom, krijgt een nummer,zet de boom in huis, na oud en nieuw breng je hem terug en het jaar daarop kun je hem weer ophalen!

Meisje krijgt er 3 tanden bij! ! rechts beneden en 2 boven! is nu met een koud washandje aan de haal.

Ga afsluiten, want moet naar opppas!

Doeggies!
Pepiet, gelukkig ben ik niet de enige uit dit bouwjaar haha!

Maarre... in het lijstje (oude versie?) sta jij nog als 32 jarige, dat kan dan dus niet kloppen he?

Ik heb me weer ziek gemeld, ik kreeg bijna paniekaanvallen als ik dacht aan school en wat er allemaal nog moet gebeuren (lees: wat ík allemaal nog moet doen voor mijn klas). Ik probeer te veranderen, mijn manier van lesgeven aan te passen, flexibeler te zijn, ga naar de psych, maar als er op school niks verandert, schiet ik dus niks op....

Straks komt mijn baas langs, ben benieuwd, volgens mij denkt ze dat ik een griepje heb ofzo....

Ga ff Ella rechtleggen in bed.

Hé, ik zie dat pluizebol dezelfde Avatar heeft als Annie! Verwarrend.....
Ris, gefeliciteerd met je verjaardag!

Niniane, ik loop een dag op je achter, ben de 16e uitgerekend. Irritant dat verhuizen van het internet. Hier gaan dat soort dingen dus ook nooit in een keer goed helaas.

Mees is ziek. Beterschap!

Ringel, klinkt leuk van die bomen, maar mag je hem ook adopteren zonder hem daadwerkelijk in je huis neer te zetten? Hier allergisch voor de echte bomen, dus een nepperd. Maar wel een hele mooie nepperd! En meisje aan de tandjes. Zielig is dat toch. Max is aan het kiezen krijgen bezig. Pakt hij ineens je hand en zet zijn volle gebitje erin, AUW.

Verder weet ik het even niet meer. Dementie viert hoogtij alhier. Zit manlief midden in een verhaal tegen mij, vergeet ik dat hij tegen mij aan het praten is. Erg!! Op zich alles rustig. Dametje is druk en ligt volledig ingedaald, dus mijn blaas heeft het zwaar te verduren. Ook is het in de ribben hangen en kijken hoe snel we mammas maaginhoud weer omhoog kunnen krijgen een zéér geliefd spelletje. Ach nog maar een week of vijf en dan is het weer voorbij. Gaat hard dit keer. Kan me nauwelijks nog indenken dat ik vorig jaar ook al behoorlijk zwanger rondliep deze periode.

Hier de sint weer gehad (gelukkig!) en de boom opgezet. Een mooie nepperd, in verband met allergiën. En plastic ballen (Ikea!) in verband met rondstuiterende, kruipende en rennende kinderen. De tweede box staat inmiddels klaar in de kamer. We moeten wel een tweede, want Max is een ongeleid projectiel en moet dus af en toe in de box (bij plasse, afwassen en eten koken bijvoorbeeld) en samen met meisje in een box lijkt me niet goed voor haar hoofdje. Aai de baby op zijn Max doen we maar niet. Dat is dus meer baf baf baf op je hoofd en met twee handen in je gezicht of haar grijpen.

We hebben ook nog even besloten om de hele tent te verbouwen alhier. Alle kamers moeten omgegooid om alle kinderen een eigen plekje te geven. Ian en Des samen gaat echt niet, dus word het Des met meisje op een kamer en Max en Ian. Dus de twee grote kamers moeten door muurtjes in tweeën gedeeld en dan alle meubels etc. verhuisd. Zondag halen we Max zijn nieuwe meubeltjes, dus hard werken met een volle buik. (Nog steeds geen bolle helaas). manlief heeft echt de nesteldrang. Ik helemaal niet eigenlijk. Hang liever met een boek op de bank, maar helaas pindakaas. We moeten het span ergens laten zometeen.

Ik kom snel weer, dag lieve meiden. Knuffels voor iedereen die ik ben vergeten.

Barbara
behehheeee, vannochtend maar even met Mats naar de huisarts geweest vanwege een zeehondenhoestje. Gelukkig klonken zijn longen schoon en viel het erg mee. Lief is vandaag ook thuis, heeft helemaal geen stem en hoge-koorts-aanvallen en ik kan alleen maar ademen als Adje van Paul de Leeuw, ik heb nog nooit zo'n verstopte neus gehad, bleghhhh!

Vandaag dus niet naar school geweest maar wel druk.

Ik heb niet alles gelezen, heb een soort van watten in mijn hoofd die iedere minuut 1000 hersencellen laat afsterven en kan me niet bepaald concentreren. Weet ook niet meer waar ik over wou schrijven.

Sorry, ik ga even stomen!

pff, nou, daar ging mijn ik-kom-voor-mezelf-op-bui. Mijn moeder belde dat ze het toch niet leuk vond dat we niet kwamen. Heb nogmaals geprobeerd uit te leggen dat het me te druk is en dat ze immers de volgende dag naar Groningen komen. "tja, toch ben ik wel teleurgesteld". Pfff. Naja, om de lieve vrede te bewaren maar wel heen. Bah.
Gatver Annie, dat plaatje is niet goed voor mijn maag... Al wat beter met je verstopte neus? Hier ook nog steeds. Overdag weinig last maar de hele nacht kan ik niet door mijn neus ademen. Erg irritant want ik krijg ook kriebelhoest van die mondademing...tja, weinig aan te doen. Van stomen krijg ik het alleen maar bloedheet en nog benauwder!

@Krokus: Gewoon voor jezelf opkomen hoor, je had vol moeten houden dat je het te druk vindt! Anders gewoon nog eens opbellen en dan afbellen. Gewoon schijt hebben aan alles anders ben je na de feestdagen helemaal kapot! Bij mijn familie ook al gezeur over wie wanneer waar eet en ik vind het allemaal best. Tweede kerstdag ben ik thuis en daar blijf ik ook. Kleine meid is jarig en ik vier het en wie wil komen is welkom, maar ik zelf ga niet weg die dag. Jammer dan als ik iemand daardoor teleurstel; het is niet anders.

@FF: Leuk om af en toe zo over je te lezen. Klinkt als een heftige verbouwing die jullie de laatste paar weekjes voor de bevalling nog even door moeten! Is het wel handig; een jongen en een meid op één kamer? Tja, als het niet anders kan is het helaas niet anders natuurlijk... maar ooit in de toekomst zul je het dan ws. wéér moeten veranderen...wat een gedoe hè, een groot gezin!

@Ris: Vervelend dat het nog steeds niet goed gaat op je werk. Kun je aangeven wat er dan precies mis gaat met de directrice? Op een gegeven moment zie je dan gewoong een uitweg meer hè, als alles zich zo opstapelt.

@Ringel: Jeetje, drie tandjes tegelijk die doorkomen! Jasmijn heeft gelukkig tot nu toe heel weinig last gehad van d'r tanden die door kwamen. Zag ik opeens dat ze een nieuwe tand er bij had en dan was 'ie al best wel groot; gek hoor.

@Pepiet: Mees duidelijk niet lekker, dat 'ie zoveel slaapt. Voor jullie wel lekker rustig, haha! Ach, hij is geloof ik niet zo'n moeilijk mannetje als hij wakker is, toch?

Vandaag weer een drukke dag gehad. Meisje naar de oppas. Ik had lekker de auto, dat scheelt zoveeeeeel! Ik vind mijn lieve man echt dapper dat hij door takke weer en wind 10 km fietst, 20 totaal. Goed gedaan jongen! Vanaf de vakantie moet 'ie het iedere maandag want dan gaat Jasmijn naar de nieuwe oppas en die woont helemaal uit de route van mijn school; als ik dan nog moet gaan fietsen red ik het niet op tijd. Dus ga ik lekker met de auto dan. Wel zielig voor de man als het dan winterweer wordt...

Gelukkig gaat het bij mij op school aardig goed. Alleen is het nu wel natuurlijk een loeidrukke tijd; kerst en bijna vakantie. Vandaag met de kids de kerstboom opgetuigd in de klas en wat versiering aangebracht. Ook nog iets gecreabeaat voor de andere juf die zondag bevallen is. Vrijdag ga ik op kraamvisite met een andere collega. Ik heb pas bevallen collega net gebeld en alles gaat gelukkig heel goed. De bevalling is haar best mee gevallen. Heerlijk, de kraamtijd in! Zo'n fijne tijd vond ik dat!

Vanavond heb ik lekker weinig te doen. De man gaat het nieuwe tv meubel ophangen. In de kerstvakantie gaan we een flatscreen kopen en een dvd harddisk recorder. Ik kan nu steeds niks opnemen en dat vind ik heel vervelend! Iemand nog een Philips breedbeeld op bijbehorend meubel kopen? Vier jaar oud voor een klein prijsje Is nog helemaal zo goed als nieuw en zilverkleurig. Ik ga lekker douchen en voor de tv hangen of een boek lezen ofzo. Morgen weer een drukke dag; we hebben een cursusdag op school. Dus 's avonds kom ik wel weer bijpraten. Groetjes!
Annie!!! Gatverdegatver wat een smerig plaatje (die snot is tot daar aan toe.. maar die vent! bahbahbah!!! hihi)

Mmmoi, het contact met mijn directeur is op zich best goed, maar zij is van het aanpakken en harde werken (en ik ook wel, máár ik heb mijn beperkingen; zowiezo mijn diabetes, en het feit dat van mij verwacht wordt dat ik 4 dagen werk in mijn 2 dagen prop werkt natuurlijk ook niet mee).

Gelukkig kan ik dat dus wel tegen haar zeggen, maar het komt niet altijd aan of binnen. Ze heeft er een soort blinde vlek voor. Maar nu is de boodschap luid en duidelijk aangekomen. Ik zou dus eigenlijk vandaag weer volledig hersteld zijn, maar de gedachte daaraan benauwde me zo! Daarbij heb ik weer een koortslip (2e in 2 weken) én stuiterende suikers. Voor mij signalen genoeg om te zeggen dat het dus niet gaat. Sommigen zullen me wel een zeiwijf vinden, maar dat is dan jammer.

Enniewee... mijn directeur is vanmiddag op de koffie geweest (ook nog ivm mijn verjaardag). Ze heeft gedacht over een oplossing voor de hele situatie. Eigenlijk was het plan om de groep waar ik in sta anders aan te pakken (en ook de groep van mijn parallelcollega). Dat zou betekenen dat we voor de 3e keer in 1,5 jaar tijd iets anders gaan doen. Vanmiddag zei ze dat we mss rigoreuze aanpassingen moeten doen. We hebben nu met een hele krappe formatie 5 groepen. We zouden ook naar 4 groepen kunnen gaan en dan zou ik "overblijven" als extra kracht. Eerlijk gezegd zie ik dat wel zitten. Ik weet natuurlijk niet wat het team daar van vindt, maar dat wacht ik gewoon af.

Krokus, wat een vervelende situatie! Ik ben ook niet zo'n held... ik zou denk ik ook toegegeven hebben en dus toch maar zou gaan. Mss kan je het even laten rusten, er nog eens goed over nadenken en het dan over een paar dagen nogmaals proberen? Zet dan ook even voor jezelf op papier wat je wilt zeggen, waarom je het te druk vindt etc etc. Mss dat ze dan wel vatbaar is voor je argumenten? Sterkte ermee!

Verder voor iedereen die ziekig is; heeeeel veeeeel beterschap!!! KUS!
Gisteren was ik zo moe na het hele sinterklaasgebeuren dus ik kom nu even kletsen. Floor heeft gisteren haar duwwagen gekregen en ze was er harstikke blij mee. Ik dacht dat ze het moest leren maar ze liep er zo mee weg. In het begin ging de wagen wel wat harder dan haar voetjes dus dat zag er erg grappig uit maar nu staat ze gewoon rechtop.

Ik riep vorige week bij het CB nog zo hard dat Floor nog niet kon klappen, zit ik bij mijn ouders terwijl ik dat vertel en ze doet zo mijn vader na met klappen!! Blijkt dus dat ze dat al een tijdje bij mijn vader doet maar dat heeft hij nooit verteld en bij mij doet ze het nooit.

Vanavond ook weer een geweldige peuterpuber actie, wat een aansteller is onze dochter zeg, haha. Ze wilde de gang in kruipen maar dat mag ze niet dus ik deed de deur snel dicht. Gaat ze dus languit op haar buik op de grond liggen, ook met haar hoofd en dan schoppen met haar beentje en een "ikwil-ikwil" geluidje erbij. Ik kon mijn lachen nog inhouden tot ze wat anders aan het doen was zodat ze niet zou merken dat ik reageerde maar daarna kwam ik niet meer bij.

Verder luister ze steeds beter, ze vind het niet leuk als iets niet mag maar als je NEE zegt luistert ze bijna altijd.

@krokus: naja, tot zover de poging om voor jezelf op te komen. Ik hoop toch dat wij niet van die ouders worden later al kan ik Floor nu helemaal niet missen dus dan misschien ook wel niet.

@annie: gatver, die foto! Jullie zijn heel zielig met z'n allen, beterschap. En jullie kunnen niet eens voor elkaar zorgen. Fijn dat er met Mats niks ergs was.

@FantasticFour: ha, tussen alle verbouwingen, kerstbomen en boxen ook de computer nog even gevonden. Fijn dat alles goed gaat, het klinkt alsof deze zwangerschap wat makkelijker gaat als de vorige.

Je moet over een week of 2 wel vaker gaan langskomen hoor, we willen het wel snel horen natuurlijk als jullie meisje er is. Ben je al gewend aan het idee dat er een meisje bijkomt na al die jongens?

@ris: he bah meisje, ik vind het echt rot dat het zo moeizaam gaat met werken. Hoe is het gegaan toen je baas er was vanmiddag?

Autoloze zondagen heb ik wel over gehoord maar is inderdaad voor mijn tijd.

@ringel: het is wel een goed idee van die kerstbomen, ik heb er wel vaker van gehoord. Nadeel is dat lang niet alle kerstbomen het redden als ze steeds verplaatst worden maar het idee is goed.

Wij nemen wel een echte maar ik heb nog niet helemaal bedacht hoe we dat gaan doen zonder dat Floor lekkere naaldjes gaat eten.

Bij ons gaat het ook vaak zo trouwens. Als manlief wat moet dan gaat hij het doen zonder te overleggen, hij gaat er toch wel van uit dat ik bij Floor blijf en als ik iets wil doen en het dan ook nog eerst overleg dan gaat ie helemaal moeilijk doen want hij wou net.............. Om niet goed van te worden soms.

@pepiet: hoe is de boom geworden? Klikt toch gek hoor "van zolder trekken", ik ben alleen een echte gewend.

@mmmoi: hoera, wel een wereldburger erbij. Hoe vonden de kinderen op school het?

Ik kan er ook zo genieten als ik naar Floor kijk. Het is ook wel goed om daar af en toe bij stil te staan want het gaat zo snel. De dagen vliegen soms voorbij.

@niniane: is kyran al weer wat opgeknapt? Toch wee een gek idee zeker dat er straks weer zo'n klein frummel in de wieg ligt? Leuk dat je daar op zulke momenten nog even bij stil staat, ik kan me voorstellen dat je soms bijna vergeet dat er nog een baby bijkomt.

@babba: ik hoop dat jouw gevoel goed is maar ik kan het me niet voorstellen. Het lijkt me weer net zo'n gek idee om zwanger te zijn als de eerste keer.

Wat een naar verhaal van die bekende zeg. Dat wens je toch niemand toe, moeder niet, die arme kinderen niet en ook vader die er nu alleen voor staat niet.

Mijn moeder heeft vandaag heel lief goulash met gehakballetjes en gestoomd brood voor ons gekookt. Floor heeft vooral van de diepvriesdoperwten gesmuld. Ze heeft wel 2 opscheplepels erwten 1 voor 1 naar binnen gewerkt. Het duurde dus wel even maar ze zat heerlijk te smullen. Het brood wilde ze ook nog wel maar de goulash was toch nog wat te culinair voor haar.

Ik ga nu lekker de finale van HNTM kijken. Ik heb me er nog niet erg in verdiept dus ik heb geen voorkeur. Alleen die hoogblonde vind ik niet zo leuk.

Ik had ondertussen de post van Mmmoi en Ris alweer gemist tijdens het tikken.

@ris: ik was al mosterd met mijn vraag naar het bezoek van je baas. Klinkt goed die oplossing, super dat er nu naar je wordt geluisterd.

@mmmoi:die arme man van jou, geef hem maar een lekkere kop warme chocomel als dank voor het fietsen.

De kraamtijd was inderdaad heerlijk, ik kijk nu alweer naar een volgende uit.
En de finale van HNTM is pas volgende week.... nu wél de finale van Project Catwalk!!!
haha, ik was er al achter Ris. Project Catwalk zegt me niks.
jaaaaaaa was ik ook wer ff, wat een drukte zeg zo!

@FF, over drukte gesproken, jij maakt het wel helemaal bont! Doe je wel een beetje kalm aan? Heb je nog van die *piep* opmerkignen gehad die je tijdnes Max' zwangerschap voor je kiezen kreeg?

@Annie, blleeeeeeegh, waar haal je ze vandaan! beterschap en snotterse voor jullie allemaal.

@ Ris, fijn dat er nu wel naar je geluisterd wordt. Werk je op een heel kleine school? En die autoloze zondag iid wel eens via geschiedenislessen over gehoord. Ben zelf van '77 (goed bouwjaar) en heb de winter van'79 meegemaakt (sta ik als hummel van 2 naast een sneeuwbult van 2 meter hoog! ongekend)

@Pepiet, beterschap met Mees. Klinkt misschien heel stom, maar als ik aan de namen van jouw ventjes denk kom ik steeds op Sam en Moos uit (maar dat is mijn associatie daarmee dan) en de bijbehorende flauwe mopjes.....:-)

@Nininane, ook jij hebt over 2 weken meldplicht elke dag hoor (ben je 37 weken en mag je thuis bevallen, maar euh....duh.......dat weet je natuurlijk al lang.

@Mmmoi, wateen fijne vent heb jij (doe mij er zo 1!) alle gekheid op een stokje....de mijne is natuurlijk de allerliefste, maar toch wel een dapperd hoor, omda zo te doen. Heb je nog steeds ouderschapsverlof, of heb je nooit meer dan 2 dagen gewerkt?

@Pebbles, ik vind dat zo achterlijk van mannen he, alles wat zij willen moet maar zomaar zonder overleg kunnen en dat moetn wij klaarblijkelijk maar allemaal oke vinden, maar als het andersom gebeurt moet je met allerlei argumenten aan komen zetten, waarom het juist zou moeten. BAH. Weet je wat het is, ik krijg het gevoel dat ik ondermeind wordt in m'n eigenwaarde. Dat ik me constant moet verantwoorden als ik eens wat wil doen. Bijvoorbeeld, Lief doet dus eigenlijk alle boodschappen, zonder er bij stil t estaan, dat ik dan een paar uur met meisje thuis ben (wat ik niet erg vindt) maar ik wil ook wel eens boodschappen doen....even lekker de deur uit, zonder poespas, wetende dat thuis voor wijffie goed gezorgd wordt. Maar dat gaat er bij hem op de 1 of andere manier niet in. Het komt allemaal uit een goed hart, maar ik raak op zo'm manier mijn onafhankelijkheid kwijt (en dat wil ik dus niet)

@Krokus, ik snap dat je, je moeder ook niet te kort wil doen, maar ik denk dat je echt voor jezelf moet kiezen hoor. Kan me voorstellen dat je bloeddruk nu al naar ongekende hoogten stijgt als je er al aan denkt wat je de komende weken nog allemaal te verstouwen krijgt (en dan nog verplicht "gezellig" doen, terwijl je op je tandvlees loopt) Nee meisje, ik denk dat je het in eerste instantie voor jezelf goed voorelkaar had, maar dat je moeder nu op je schuld gevoel aan het inwerken is. Heel logisch vanuit haar bekeken, maar tenenkrommend voor jou (maar als je volgend jaar weer overspannen thuis wil gaan zitten........-> oei onder de gordel, niet kwaad bedoelt, maar om je een extra argument te geven, waarom je bij jezelf moet blijven en de voor jou (en Roan!!!!) juiste keuze te maken. Je mannetje heeft recht op een gezellige en vrolijke (en vooral ontspannen) 1e verjaardag en dt mag je hem niet ontzeggen. Dikke knuffel......

@Kerst, wij doen HELEMAAL NIKS!!!!!!!!!! heerlijk relaxed, geen gedoe en gesodemieter met ouders, schoonouders of who ever........lekker met z'n 3tjes, lekker eten de hele dag in pyama rondhangen en voor de buis zitten schransen. Perfecte kerst (en ik hoef niet op m'n tandvlees te lopen om dat Lief zonodig een uitgebreid kerst diner in elkaar wil draaien, waarbij hij dus 4 dagen boodschappen aan het doen is, kijk de halve slag is al gewonnen in mijn voordeel:-))

@Baba, war zit je? Hoe gaat het nu met je vriend? Kan hij het allemaal een beetje bevatten wat er de laatse weken allemaal is gebeurd?

en voor iedereen nog een heel dikke welterusten knuffel en dat onze kleintejs maar weer snel allemaal uit die lappenmand zijn.......vind het 100 x niks
oke, mocht iemand zich op de 1 of andere manier storen aan op/ aanmerkingen hebben van mijn kant, dan hoor ik dat wel he......kan soms nog wel eens een beetje (boel) kort door de bocht zijn......beetje feedback zo af en toe kan geen kwaad.

truste
zelfs op dit tijdstip de eerste van vandaag!!!!!!

Mayte heeft als carriere gezkozen om DJ te worden, zoveel mogelijk knopjes van verschillende activity dingen in toetsen en dan zelf er nog bij galmen ook.....HOERAAAAA wat een feest (maar niet heus) wel weer grappig dat ze wel een voorkeur heeft voor een paar liedjes, want ze ramt net zo lang door tot ze het juiste liedje heeft gevonden (een bijzonder kind of niet dan!!)
Ringel; volgens mij ben jij de enige die altijd op dinsdag vrij is, vandaar dat je zo lang alleen zit te wezen hier (haha).

Ik herken wel wat je bedoelt over Lief die de boodschappen doet. Ik vind het ook heerlijk om even alleen te zijn hoewel ik enorm geniet van Ella om me heen. Maar soms is het wel lekker om even niet met haar vanalles te moeten doen.

Ik heb niet zo veel te melden. Ella is lekker bij oma zodat ik net de kerstboom heb opgezet; het is hier één grote zooi nu. Ondertussen kijk ik nu de 2e aflevering van Idols (stond nog op de dvd). Eigenlijk zou ik moeten gaan slapen... maar ja... héb ik eens tijd voor mezelf, dan wil ik vanalles doen ipv slapen.

Ik had nog vette mazzel trouwens met mijn ballen (kerstballen he). Ik dacht dat we alleen maar glazen, breekbare ballen hadden. Maar ooit heb ik eens plastic ballen gekocht bij het Kruidvat. Dat was ik alleen ff vergeten. Maar nu kwamen ze dus supergoed van pas. Het zijn wel hele erge blingbling ballen (met paars, zilver, roze en glimmers) en dat is niet helemaal mijn ding, maar ik vind het nu wel heel leuk (waarom ik dan ooit die ballen gekocht heb??? Omdat ze goedkoop waren!)

Ik heb met mijn verjaardag een cadeaubon gekregen van het tuincentrum en ook nog een boel geld, dat ga ik lekker uitgeven in het tuincentrum aan lichtjes en plakfiguren voor op het raam. Je kunt nooit genoeg lichtjes in je huis hebben vind ik. En ik wil nog ergens een "baby's eerste kerst" kerstbal scoren voor Ella.

Zo, nu ga ik alle dozen maar weer naar boven slepen.

ringel; leuke baan toch voor Mayte?!
@Ris, ja dat heb ik idd ook wel gedcht, dat ik hier helemaal remi en solo zit te wezen en iedereen aan het werk, ben ik an die Arbeit ja, dan is het hier een dolle boel! maar saai is het wel!

Ik ga nu heel politiek correct reageren op Mayte d'r beroepskeuze......" als ze maar gelukkig wordt" (wie heeft teiltje, buwoark) ik zie haar natuurlijk het liefst afgestudeerd master op master endan lekker veel geld verdienen enzo.....maar dat is nou eenmaal 1 van die dignen die je niet in de hand hebt. We merken het wel.

ga aardappels schillen voor de stamppot maus.......
Zo, daar ben ik weer...heftige dag gehad met cursus; het ging o.a. over kritiek geven op collega's en dat kan best wel even zwaar zijn. Emotioneel erg vermoeiend dus. Ik heb geen kritiek gekregen hoor.

Daarna nog wat aan de rapporten gedaan; die zijn nu gelukkig af. Toen Jasmijn opgehaald bij mijn ouders; ik was daar pas om half zes dus heb haar daar nog even eten en een toetje gegeven en toen naar huis. Eenmaal thuis Jasmijn gebadderd want die zat weer onder de poep, voorgelezen en naar bed. Ze was gelijk stil en is dat nog, gelukkig!

Jasmijn wordt zó bijdehand joh, ze weet al alles uit het boekje wat ik vraag aan te wijzen en ze weet ook al de geluiden van een schaap, koe, hond, kip en poes. Verder kan ze ook aanwijzen: neus, oor, oog en mond. Het lijkt wel of ze er iedere dag weer dingen bij leert; niet normaal! Wel heel erg leuk, dat wel...Einde opschepmodus

@Ringel: Ik werkte altijd fulltime voor de klas maar na mijn verlof ben ik twee dagen gaan werken. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel genoeg vind. Het is best een gedoe op de fiets 's morgens door weer en wind heel vroeg Jasmijn weg brengen. Ik moet echt wel om acht uur op school zíjn dus moet ik haar eigenlijk altijd op mijn werkdagen wakker maken. Ontbijten doet ze bij de oppas dus moet haar alleen aankleden. Badderen doe ik de avond ervoor al. Al met al een hoop geregel, klaar geleg en na gedenk...Op maandag gaat ze naar een oppas die alleen mijn campingbedje in huis heeft en verder niets. Dus moet ik álles meegeven; van slaapzak t/m eten en speelgoed. En de buggy en dat vind ik altijd zo'n klus, zeker op de vroege ochtend, alles op de fiets pakken enzo.

Op dinsdag gaat ze naar mijn moeder en die heeft eigenlijk álles zelf al; pak luiers, box, speelgoed, kinderstoel, eten, drinken, duowagen enz. Dus dat is nooit zo'n vervelende dag om haar weg te brengen. Dan doe je een klein tasje op je fiets en je vertrekt...

@Ris: Lekker je kerstboom opgezet...manlief is met mijn vader nu weer bezig aan het tv meubel en als dat klaar is kan ik morgen uitgebreid schoon maken en daarna mijn huis in kerstsfeer brengen. Ik neem geen boom maar ik heb al een groot zelf gemaakt kerststuk staan en verder komen er lichtjes, ballen, nepsneeuw enz. als decoratie te liggen/hangen. Omdat Jas jarig is met kerst moet ik op 1e kerstdag 's avonds alweer alles versieren met ballonnen en slingers; vermoeiend!

@Pebbles: De kids op school vonden het heel leuk dat de juf een dochter had gekregen; ze vroegen zo'n beetje iedere dag of ik al nieuws had, ook gisteren weer. En eindelijk kon ik met JA antwoorden! Vrijdag ga ik lekker op bezoek; ben zó gek op babies, kan niet wachten haar te zien! Maar eerst iets leuks voor haar uitzoeken; vrijdag begint bij ons in dorp de uitverkoop dus ga lekker shoppen! (Ook voor Jasmijn )

Nou, dat was het geloof ik alweer, het was erg veel Ringel, Ris en Pebbles dus weinig te reageren voor mij, hihi!

Get, de mannen maken erg veel herrie met boren enzo; hoop niet dat Jasmijn weer wakker wordt want die lag net zo lekker te pitten. Ik ga badderen en voor de buis hangen; boven dan...beneden geen meubel en dus ook geen tv. Bovendien zou ik er niets van verstaan ook al deed de tv het wel!

Later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven