Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
rust...................

Manlief had vandaag (en morgen en overmogen) cursus in Schiedam en dat is van ons af precies aan de andere kant van Nederland.

Ik moet dus vandaag en donderdag Floor halen en brengen van het KDV, tussendoor werken en helaas stond (en staat) manlief in de file dus ik moest daarna nog koken, samen eten en Floor naar bed brengen.

Ondertussen staat de vaatwasser vrolijk rondjes te draaien en is Floor zonder een piepje gaan slapen dus nu even tijd voor mezelf (en voor jullie).

Wat is dat toch met de naam Floor? Is het zo moelijk? Er zijn zoveel mensen die Fleur tergen haar zeggen terwijl je dan net hebt gezegd dat ze Floor heeft en zelfs haar opa doet het soms per ongeluk.

Vandaag een reis voor eind mei geboekt en dan geef je alle gegevens door en dan zetten ze Fleur op het boekingsformulier!?

Ik hoor een auto voorrijden die boekseboekseboeks doet dus volgens mij is manlief weer thuis................................................ja.

@ringel: volgens mij ben je inderdaad de enige die vrij is op dinsdag. Wat een glanscarrieres heb je voor Mayte in gedachten, DJ, Master in het een en ander.

Boodschappen probleem komt me heel bekend voor. Manlief wil of alleen of hij wil dat ik met Floor ga. Ofwel, hij wil dat ik bij Floor blijf.

@ris: ik wil ook nog een leuke bal voor Floor. Tuincentrum durf ik alleen niet heen rond deze tijd van het jaar, ik ben niet zo van de kerstkermis.

en dat was iedereen alweer

heb ik je bericht alweer gemist mmmoi.

Fijn weekend
Hoi hoi meiden,

Gaat weer iets beter, lief heeft weer wat meer stemgeluid, ik wat meer adem en Mats weer wat meer zin in alles! We hebben juist goed voor elkaar kunnen zorgen, ik heb lief lang laten uitslapen en hem toen uit bed gehaald omdat ik vond dat ie mee naar buiten moest, was zulk heerlijk weer. Vanmiddag ben ik een poosje op bed gaan liggen.

Ringel, ik vind helemaal niet dat je bot overkomt, fijn juist om meningen van anderen te horen!

Ris; raar dat je denkt dat mensen je een zeikwijf zullen vinden. Zoals ik het zie (en ik denk de meesten), is diabetes gewoon een pokkeziekte die veel invloed op je leven heeft. Als jij je niet lekker voelt, dan is dat shit, maar absoluut geen gezeur! Goed dat je voor je eigen gezondheid hebt gekozen!

Pebbles, wat knap dat Floor achter zo'n duwwagen aan loopt. Mats loopt nu heel goed mee aan de hand, maar ik vind het nog steeds een beetje een ongeleid projectiel en laat hem in de kamer niet te veel los. Omdat hij momnteel zo vaak koorts heeft, draagt ie zijn helm heel weinig, ik merk dat ik me dan veel drukker maak wat betreft vallen enzo!

Wij gaan aankomend weekend kerstboom kopen, ik sta elke avond met Mats uit het raam te kijken naar de overburen, daar zijn een aantal flinke kerstkamers te zien!

Nu, ik ga even TV kijken, kom morgen weer wat kanger, merk dat het veel isnapping kost (nadenken dan he, hihihi)

Ik zal geen vieze plaatjes meer plakken, nah, eentje dan, om het af te leren HIHIHI

Sam, het lelijkste hondje ter wereld (RIP)
aaaaah, is dat schatigge hondje dood?

Grappig dat je bang bent dat Mats valt zonder helm. Floor stoot inderdaad regelmatig haar hoofd en valt ook wel eens om maar zolang het niet tegen de punt van de tafel is vind ik het niet zo erg, het hoort erbij.

Haha, dat plaatje dan, echt weer iets voor Annie...

Gek eigenlijk, wij zijn juist een beetje aan het 'oefenen' met Jasmijn los te laten lopen, ze kan al een paar seconden rechtop blijven staan totdat ze op haar kont ploft en ze probeert ook al stapjes te zetten, maar ze valt heel erg snel toch om. Haha, redressiehelm van Mats wordt gewoon als valhelm gebruikt maar ik kan het me wel voorstellen, als je hem met helm gewend bent!

@Pebbs: Heerlijk, vakantie!!! Waar gaan jullie nu naar toe? Wij natuurlijk naar center parcs op 2 mei, wanneer gaan jullie?

Ik ben net lekker in bad geweest maar beneden zijn ze nog lang niet klaar met het meubel in elkaar zetten en ophangen dus ik ga maar voor de tv hangen op onze slaapkamer. Ik kom hier nu niet meer hoor, het werkt zo verslavend, hihi...

Doei!!!
hoi meiden,

mijn telefoonlijn is dood!!! al van gisteravond. dus ook geen internet. (maar ik zit nu op de verbinding van de buurman te internetten wel met toestemming hoor!

echt heb er helemaal de balen van . eind van de week begin volgende week krijgen we pas een nieuwe lifebox. echt niet normaal! heb dus ook geen analoge lijn meer van kpn. stom stom stom!

maar ja ondertussen is de kerstboom vandaag opgezet en de tuin versierd

had er alle tijd voor zo zonder internet.

pebbles;ja de boom van zolder trekken. ik had ook liever een echte, maar vriend wil geen vallende naalden. een echte is niet zoveel werk als onze nepperd. eerste van zolder trekken dan in elkaar zetten en de takken plooien etc. ben de hele middag bezig geweest. maar hij staat nu.

ringel; sam en moos!!! ze heeten Bram en Mees

Ris; ik vind je geen zeurkees hoor! hopelijk lukt het om als extra te mogen werken. zal een hoop stress schelen.

annie; wat heb je toch weer een gekke plaatjes. van de week zei iemand al van je avatar. ook ik denk steeds dat jij het bent

over valhelmen gesproken, mijn kids hebben we ook een nodig. Bram kwam vandaag uit school met een heeeeele dikke lip. hij was op de glijbaan gevallen. t ziet er niet uit, en hij buit het meteen uit! kan niet meer normaal praten en niet meer eten, maar wel snoepjes.......... jaaaaa tuurlijk!

en Mees ging vandaag aan de wandel een stap of 10 los en knalde toen op zn hoofdje. handige harry's kinderen heb ik. goh van wie zouden ze het hebben

verder ga ik nu te bed. ben moe
Haha Pepiet, geen internet zou voor mij een groter drama zijn dan geen telefoon. Realiseerde me vanavond dat ik forumverslaafd ben. Ga dus minderen.

@ringel. Niet bot hoor. Zo vat ik het niet op. Weet je wat het is, heb eigenlijk geen zin om er gedoe om te maken. Heb er nog steeds enorm veel moeite mee dat mijn moeder de beslissing heeft genomen om 2 jaar naar Portugal te gaan. Vooral omdat ze altijd aangaf zo graag een hechte band met haar kleinkind te willen. Heb dus meer moeite met het feit dat ze niet gewoon zegt "ach meis, dat snap ik, blijf lekker thuis" dan de extra drukte die het bezoekje op zal leveren. Maar goed, gelijk maar besloten dat we naar opa van manlief gaan, die woont op 20 minuten rijden van mijn moeder.

@ris, rustig aan doen. Ik weet wat overspannen zijn met je kan doen.

@annie @mmoi, wat grappig. Roan staat nog maar net aan de tafel en dat doet hij nog niet regelmatig. Ben dus nog absoluut niet bezig met evt lopen.

Roan heeft weer goed de griep te pakken. Zo sneu. Echt een lelijk hoestje. Veel snot en zwaar ademen. Vanmiddag 39.3 koorts. Zo hoog heeft hij nog nooit gehad. Ik moet morgen werken. Roan hoeft gelukkig niet naar kinderopvang en donderdag ben ik vrij. Ik ga er dus maar vanuit dat het vrijdag een stuk beter is.
De eerste????? Het is al middag

@mmmoi: we gaan naar Zakynthos via Elizewashere. Rustig gelgen appartement met groot grasveld en een peuterbadje. Op 100 meter van het strand. Wel een auto erbij want het ligt wat verder van dorpjes en restaurantjes en dan kunnen we nog wat van het eiland zien.

We gaan 31 mei dus eigenlijk gaan we de eerste week van juni. Als we eerder gaan is het water nog zo koud.

Het zal vast niet lang meer duren voordat Jasmijn gaat lopen, ze is zo snel met alles. Dat ze al zoveel dingen herkent en kan aanwijzen is ook al zo knap.

Floor wordt wel steeds stabieler maar echt los staan lukt nog net niet.

@krokus: goed begin om van je forum verslaving af te komen, eerst weer een lang bericht schrijven . Sterkte met Roan, ook hij wordt dus niet gespaard.

@pepiet: dat is dan weer het voordeel van een echte boom, die is meteen in model. Wat een brokkenpiloten die kinderen van jou. Enne, snoepjes eten is natuurlijk veeeeeel makkelijker dan gewoon eten.

Zo, ik ben er wel hoor, maar had het druk vanmorgen. Het tv meubel hangt maar daardoor zag mijn huis er niet meer uit, qua stof dan. Ben vanochtend direct aan de slag gegaan; Jas had ik gisterenavond al gebadderd en mezelf ook, dus het was mezelf in oude kleren hijsen, Jasmijn aankleden en pap geven, en poetsen maar. Ik heb er nu het af is wel een goed gevoel over. Helaas heeft de man pas in de kerstvakantie tijd om een nieuwe tv te gaan uitzoeken en ophangen enzo dus dan zal alles weer ontzettend onder het stof komen te zitten. Maar goed; nu is het weer helemaal netjes. Nu kijken we alleen nog even naar de oude tv op een nieuw meubel.

Jasje is trouwens niet wakker geworden ondanks alle boor en hamer herrie! Ik ben ook nog in bad geweest en ze sliep overal doorheen. Vanochtend werd ze kwart over zeven/ half acht weer wakker. Ze doet het zo super de laatste weken!!!

Jasmijn ligt lekker te slapen (alleen middagslaap, ochtend nog wel geprobeerd maar ze ging alleen maar staan gillen) en ik heb de kerstdoos van zolder gehaald. Wij nemen geen boom want we geven er allebei niet om en Jas beseft het toch niet. Bovendien zou ze er alleen maar aan zitten en met haar verjaardag is het ook niet handig. Dan willen we weer slingers en balonnen! Dus ik houd het maar bij een beetje decoratie materiaal; ook gezellig. Daarna ga ik mezelf opfrissen en als Jasje dan wakker wordt richting het tuincentrum wandelen. Dat is hier behoorlijk dichtbij. Kijken of ik iets leuks nog kan aanschaffen om in huis te zetten! Daarna nog even naar de boekhandel voor een Nijntje boekje; Jasmijn heeft er 2 en ze is er helemaal waus van, maar wij zijn die verhaaltjes nu wel spuugzat, haha! Dus even een mooie nieuwe halen. Wij lezen altijd al voor, voordat ze gaat slapen. Zakje al aan, speentje in, doekje in haar hand en op schoot. Ze heeft een bankje op haar slaapkamer. Zo lekker zit ze dan te genieten! Heerlijk is dat. Daarna gaat ze heel rustig slapen, tenminste, de laatste dagen wel.

@Pebbles: Klinkt heerlijk, die vakantie! Ik ben wel eens op Zakhyntos geweest en vond het daar geweldig. Toen waren we nog jong en met mijn beste vriendin met haar (toen nog) vriend en hebben we in een jeep de meest onbegaanbare wegen op gezocht. Kwamen we bovenin bergen met geweldig uitzicht op baaien. Super!!! Hoe lang gaan jullie, een week?

@Pepiet: Irritant! Dat heb ik ook een tijdje gehad in de flat waar we tijdelijk moesten wonen, verschrikkelijk was dat. Ik moet nog kotsen als ik aan die flat denk maar dat komt ook omdat ik daar zwanger werd en altijd misselijk was. Het stonk er ook zo verschrikkelijk. En dan doet je telefoon het niet, en ook een heleboel andere dingen deden het vaak niet daar... ik wil er eigenlijk niet meer aan terug denken!

@Krokus: Als je op dit topic maar niet mindert, vind ik het best! Hahaha!
Oh, zoiets stoms. Vannochtend werd ik wakker van een huilende Mats, bril gezocht (min 6) zodat ik op de klok kon kijken. Ik daacht dat het rond 7 uur was, dus heb ik hem er uit gehaald en mee naar ons bed genomen om te voeden. Hij drinkt lekker en ik zet de TV aan, maar helemaal geen RTL4 nieuws te zien? Huhh???? Weekend??? Nee, MUTS, het was nog maar 5.35 uur! Vreselijk!

Natuurlijk ging Mats daarna braaf weer lekker 2 uur slapen zodat ie rond 8 uur weer rise en shine was.....SUKKELMAMA

Verder gaat het weer wat beter! Ik ben zo aan het groeien door de rust die ik nu heb dat ik echt al 6 maanden zwanger lijk! Straks krijg ik morgen bij de VK te horen dat het er 2 zijn, ieks!

Toedels, ik ga met mijn mannen even lopend naar de super!
@annie: jeetje, dat zou wat zijn hee. Anders heb je al wel heel vroeg een flinke buik. Een maand of 3 ben je nu ongeveer toch? Bij de tweede gaat het vaak wel sneller maar dit is wel heel snel.

@mmmoi: "toen waren we nog jong" haha, je klinkt stokoud. Goed om te horen dat Zakynthos beviel. Ik ben er nog nooit geweest dus ik ben heel beniewd.

Sinds een weekje ongeveer slaapt Floor ook weer als een zonnetje. Vanmorgen was het 8 uur en dat is voor haar echt gigantisch laat. Wel lekker hoor na een paar lastige weken. Veel plezier met de kerstspulletjes neerzetten. Wij hebben normaal alleen een boom (en manlief zoekt altijd de allergrootste uit) maar misschien dat ik dit jaar ook eens naar wat kaarsjes ofzo ga kijken.

Hallo!!!

Ik ga ook ff opscheppen over Ella hoor!

Vorige week wilde ze nog niet aan het handje lopen, nu wel. En niet alleen met hulp van 2 handen, maar soms ook met 1 handje vast. Heel soms probeert ze ook over te stappen van de tafel naar de stoel, maar meestal gaat ze dan tussendoor even zitten.

Gisteren aan tafel pakte ze haar vorkje (ligt altijd klaar, maar ze eet meestal met haar handjes) en ging er mee in haar eten roeren om vervolgens de vork in haar mond te stoppen. Omdat haar motoriek nog niet zo heel goed is, kwam er een kwak puree in haar oog, maar ze heeft het zo nog een paar keer geprobeerd.

Bij mijn ouders heeft ze van de week zélf haar beschuit mogen soppen in de yoghurt; ze is niet vies van wat rommel en troep. Dat ging wel goed, soppen en in haar mond doen.

Wij hadden hier dezelfde slaapproblemen net als Floor, maar hebben maandag (weer) besloten haar te laten liggen als ze 's nachts wakker zou worden (en zou gaan brullen om eruit te mogen) Het heeft van 1 tot 2 uur geduurd, maar toen sliep ze wel door. Gisterennacht heeft ze doorgeslapen!

Vanmorgen zijn we naar de kapper geweest. Het is een beetje een schuine bobline geworden (haha; dat kan ik zelf ook!), maar het ziet er toch wel koddig uit. Ze heeft het hartstikke goed gedaan, ze mocht op mijn schoot staan mét kapmantel aan. Heel grappig!

Zo, dat was wel genoeg denk ik he?

annie, ik ben benieuwd hoe het morgen is bij de VK. Is dat je eerste keer weer? Veel plezier in elk geval!

Doei!
@ris: wat een donders he, die kinderen. Ella slaapt dus ook gewoon weer door na 1 nachtje streng zijn.

En lopen aan 1 handje, knap zeg.
Jee, Ris, wat gaat Ella ook snel in 1 keer! Zo wonderlijk wat ze binnen korte tijd in een keer allemaal kunnen!

Pebbles, misschien dat wij ook maar even weer wat strenger moeten worden voor Mats, hij spookt af en toe zo vroeg in de avond en vroeg in de morgen. De echt nachtelijke uren slaapt ie door.

Vanavond hebben we Mats voor het eerst opvolgmelk gegeven. Ik ga de borstvoeding echt af bouwen (snik), Mats bij me te vaak, heb daardoor veel last van mijn tepels, ook hebben we het idee dat het niet genoeg meer is (hij komt vroeger in de ochtend en het is vaak binnen 5 minuten klaar. Vind het jammer maar heb er vrede mee! Ik ga deze week alleen de ochtendvoeding nog geven, hoe lang ik dat volhou, zien we wel weer. De vaondvoeding is nu voor papa. Hij had de fles binnen 7 minuten leeg (inc boerpauze), hij heeft 200 CC gehad. Hoe doen jullie dat? We hebben Kruidvatmelk gegeven (Standaard 3 vanaf 10 maanden), welke geven jullie?

Raar om zulke andere vragen te hebben!!!!
Wat schrijven jullie elke keer veel. ben op dit moment zo druk met werk...

Mmmoi: Jasmijn is echt wijs,,,Knap al vanalles aanwijzen. Haha maar ze is dan ook de oudste en tsja dan moet je het goede voorbeeld geven.

Annie: ben wel benieuwd naar jouw 6 maanden buik. Heb je nog geen echo gehad? Een tweeling zou wel leuk zijn. 3 kinderen binnen 1,5 jaar pff.

Bevalt school nog of nog steeds wel twijfels?

Ris: Ella een nieuwe look. Echt dametje nu.

Hoe is het met jou...Wat een gedoe met je werk. Wil je wel binnen die cshool blijven of is een carriereswitch ook een optie.

Lijkt mij dat het geen maanden moet duren dat jij 2 dagen per week ellendig voelt en dan ook nog de dag ervoor.

En wat iemand al zei icm diabetes is het niet niks.

Krokus: Hoe is het met jou en werk. Ben je nu weer volledig aan de slag.

Moeilijk om nee te zeggen. Maar wat jullie willen is ook belangrijk. Je gaat toch alle bezoeken afleggen dus keuze is genomen.

Wanneer vertrekt jouw moeder naar Portugal? Wat gaat ze daar doen. Wel leuk en warm vakantie-adresje.

Is Roan nog ziek?

Pebbles: jullie vakantie klinkt heerlijk. Heb je nu iets om naat uit te kijken.

Misschien wel hoogzwanger in de zon. Iets van 7 maanden dan toch.

Ringel: weet dat jij flink wat klets had neergeknald. Haha alleen vergeten wat.

Hoe is het met jou en Mayte....babe.

En de man weer in het gareel haha.

Oja Annie volgens mij mag je Mats ook gewone melk geven. Hij is bijna 1 jaar. Anders straks weer de poedermelk afwennen.

Bij ons zei CB dat opvolgmelk 3 onzin is en onnodig geld. Een kind moet 90% van de vitamines uit eten halen en niet uit de melk. Zo van het klopt dat er in poedermelk meer vitamines zitten, maar dus overbodig als ze alles eten.

Daarbij zitten er veel meer calorien in en kan ervoor zorgen dat kinderen minder goed eten. Vanaf nu hebben ze niet zoveel meer nodig en dan kan melk ervoor zorgen dat eten erbij inschiet.

Aimee is nu aan de gewone melk. Ging eigenlijk prima. Drinkt het net zo goed als andere. Drinkt alleen in de ochtend nog 1 fles en dan in middag soms een beetje melk of niet. Avondfles is eraf.

Was weer even mijn bijdrage.
Hoi, even snel. Annie, wat goed dat Mats de opvolgmelk dronk. Ruben wil er nog niet aan dus zit nog op 3-6 voedingen per 24 uur.. Krijgt hij dus 1 fles opvolgmelk en 1 borst? Even hart onder de riem, ik heb hier een enorme pens, ziet er echt uit als overdreven formaat bierbuik.. Erg charmant!!
Wij gerbuiken nog steeds de 2 melk van friso.....het laatste pak staat nu in de kast en ik denk dat we na ook helemaal over zijn op "gewone" melk, alhoeewl ik het altijd wel erg bijzonder heb gevonden dat mensen koemelk drinken (koeien hebben toch ook geen mensen melk....stel je dat eens voor, zegt de ene koe tegen de andere koe, mijn kalfje heeft een mensenmelk allergie, zoooo vervelend, al die krampjes enzo)

Alle kindjes gaan nu wel in rap tempo he! ook ff opschepmodus aan hoor: Mayte loopt nog niet echt los, maar tis wel aan d'r te merken dat ze graag wil. Tussen de tafel en bank in, loopt ze al wel en ook achter d'r loopauto, stoeltje, krukje, doos, wat maar schuiven wil. Ook oversteken doet ze nu zonder op d'r bips te gaan zitten......ach en verder is een lekker ding. O ja dansen.....echt ze is nu al dol op reggea (nogal wiedes ze hoort weinig anders) en begint met d'r achterwerk te schudden. Bij klap es in ja handjes op het laatst helemaal mee wiegen en bij de maneschijn klapt ze op het laatst ook mee.....

Ga slapen, heb van 12.30 tot 23.00 gewerkt, Lief snurkt de hele straat bijelkaar. Meisje morgne ws weer om 6.00 wakker en ik ben 4 hele dagen vrij! JOEHOE!
ff heel snel, ringel ik heb nog een fles haarlotion en een fles bodymilk van dat spul gevonden wat jij zo lekker vindt. Mag je wel hebben.
heeee super, met name de bodymilk!........Je bent een engel!

Had ik nog ff een vraagje aan iedereen, hoeveel zijn jullie gemiddeld aan opvang per maand kwijt? (zonder de toeslag van de belasting, dus zeg maar het bruto bedrag. Hier schommelt het tussen de 200,- en 300,- euro. Vanwege wisselende werktijden de ene keer wat meer dan de andere keer. Krijg van de belasting ongeveer 150,- per maand terug.

was ik ff benieuwd naar. ga plassen! (neee niet op een container oid.......volgend jaar weer hoor,als het aan mij ligt)

@Pebbels, overmorgen je NOD (vindt het zo'n stomme afkorting, maar heb ook geen alternatief) voel je al wat?
Haaaaallllooo!!!

En dan is het weer donderdag, de dag waarop het hier altijd zo rustig is (naar mijn idee dan, omdat ik vrij ben zelf). Meisje ligt net weer in bed, hoewel, ze zal wel weer zitten of staan....duurt altijd wel even voordat ze in slaap valt. Ik heb vanochtend bar weinig gedaan, behalve dan Jasmijn badderen, vaatwasser uitruimen en wasje vouwen. En Jas eten geven natuurlijk. Had ideeën om heel goed schoon te gaan maken maar ik heb toch geen zin Straks als ze slaapt misschien wel even er tegenaan. En als ze wakker wordt op de fiets naar de AH.

Gisterenavond hadden we rapportenavond op school. 10 minuten gesprekken met de ouders. Ging wel goed. Duopartner (niet die net bevallen is, maar haar invaller) was er ook bij en helaas verschillen wij nog wel eens van mening per kind. Dat is bij die gesprekken niet echt handig. Maar kids doen bij mij ook anders dan bij hem. Bij hem vervelender helaas...Ouders gaven het ook aan. We weten niet zo goed hoe we het moeten veranderen...

Vanavond nog zo'n avond en dan ben ik er lekker weer vanaf. Morgen shoppen voor Jasmijn en de baby van collega in de uitverkoop die dan begint bij een heel leuke winkel in het dorp. Daarna op kraamvisite. Leuke dag dus wel.

@Ringel: Welk merk was het ook alweer dat jij zo graag gebruikt? Zal ik ook eens om me heen kijken of ik het kan vinden!

@Krokus: Je bent wel heel lief hoor, dat je dat allemaal in de gaten houdt. Doe mij maar Zwitsal daar vind je vast genoeg van in je kastjes...

@Bloem: Plaats een keertje een foto van je zwangere buik, lijkt me leuk! Ben heel benieuwd. Gaat het dit keer idd sneller dan bij Ruben?

@Babba: Het is wel leuk dat Jas zoveel kan maar soms ook wel vermoeiend. Toch is het ook wel geinig dat ze zo leergierig is; vanochtend is ze een dik kwartier bezig geweest met proberen de sluiting van de maxi cosi (die nog in de kamer staat voor noodgevallen en om in te zitten tv kijken, haha) dicht te krijgen. Echt de twee gespjes op elkaar en dan in dat andere ding proppen. Lukte niet maar ik stond al zo versteld van het feit dat ze wist dat die twee dingen eerst op elkaar moesten!

@Annie: Als ik jou was zou ik ook gelijk koemelk geven, Jasmijn is nu eindelijk aan de opvolgmelk gewend (vindt het nog niet echt een feest) en nu zeggen ze op het CB weer dat ik koemelk moet gaan wennen...tja...

@Ris: Ella gaat ook al zo veel leren dus...grappig is dat hè. En af en toe gewoon lekker die opschepmodus aan hoor !

@Pebbs: Leef met je mee voor dit weekend...laat je het ons wel weten???
@babba. Ben nog niet volledig aan de slag. Werk nu 20 uur. Wil in januari 25 uur en vanaf 1 februari weer volledig. Zie het echt wel zitten. Ik merk dat ik bijgeleerd heb het afgelopen half jaar. Kan dingen iets beter van me af zetten. Op dit moment is er wat commotie op mijn werk rondom een collega die een officiele waarschuwing krijgt. Het is een hele gebekte assertieve vrouw. Als ik zeg type indische buurt dan snapt Ringel wel wat ik bedoel denk ik. Ergens ben ik een beetje bang voor haar. Ben er nu dus ook wel mee bezig, maar het valt me mee in welke mate het is.

Hoe is het met je vriend. Kan hij het verlies van zijn vader een beetje een plekje geven?

@pebbles, heer zeg, slapen tot 8 uur. Roan is altijd tussen 6 en 7 wakker. Ik geef hem dan een fles en leg hem weer terug. Soms heb ik geluk en valt hij weer in slaap tot een uur of half negen. Meestal laten we hem keuvelen en gaat 1 van ons er tegen half acht uit.

@annie, ik zou ook geen opvolgmelk 3 geven. Gewoon overstappen naar normale melk. Mats is toch een goede eter? Die krijgt op die manier alle vitamines wel binnen.

Flessemoeders, geven jullie nog vaak de fles? Ik weet dat ik het af moet bouwen, maar Roan geniet er nog zo van. Denk dat ik nog wel een tijdje de fles geef. Hij krijgt nu nog 2 flessen per dag.

@ris, wat een spurtje maakt ella ineens. Jemig. Roan doet nog niets van dat alles. Lekker lui joch. Hij heeft zich een week of 2 geleden een paar keer opgetrokken aan de tafel, maar inmiddels vertikt hij dat ook.

@mmoi, bestelling staat genoteerd!

Vanavond komt dat meisje dat al 32 weken zwanger was zonder dat ze het wist. Ze komt samen met haar vriend. Heel benieuwd naar hoe het gaat.

Groetjes!
Krokus; ik ben dan wel geen flessenmoeder, maar volgens mij is het niet erg als Roan nog één (of twee) keer per dag uit de fles drinkt. Zeker als het zo'n gezellig moment is én als je daarnaast ook drinken geeft uit een beker. Dan oefent hij dat toch ook?

Ik vind het goed van je dat je wb je werk dingen op een rijtje hebt en het ook echt ziet zitten om straks weer volledig aan het werk te zijn.

Ik ben vandaag teruggeweest bij de ARBO. Zij heeft me voor 2 maanden uit de roulatie gehaald. Mijn directeur heeft in het team besproken wat ze mij ook had voorgesteld en dat is unaniem aangenomen (ik vraag me af of het echt unaniem was, maar dat hoor ik vast nog wel). Dus we gaan van 5 groepen naar 4 en ik krijg dan géén groep! Pfjoew! Voorlopig blijf ik nog thuis. Ik zit nu te wachten op een telefoontje één van de algemeen directeuren. Aangezien mijn direct leiding gevende geen garanties kan geven over jobrotation heb ik op aanraden van de Arbo, deze stap gezet. De alg. dir. die personeelszaken in zijn takenpakket heeft, zou wel wat voor me kunnen betekenen. Heb vanmorgen gebeld, maar toen was hij er niet. Moet nu wachten tot ik teruggebeld ga worden.

Ella is trouwens de laatste dagen heel veel aan het slapen. Zowel overdag als 's nachts. Ze houdt het nu amper 2,5-3 uur vol om wakker te zijn en wil dan weer tukken. Als ze wakker is, is ze wel heel actief. Ik hoop maar dat het niks geks is.... (maak me gelijk zorgen he.... maf mens dat ik ben).

Gisteren hadden we verjaardag van haar grote neef (die werd 4 en gaat vandaag voor het eerst naar school). Omdat er nog 2 andere kindjes waren, heeft ze eerst een tijdje bij haar tante op schoot gezeten om het tafereel te bekijken. Toen die jongetjes weg waren, kwam ze zelf helemaal los! Zo grappig! Ze bleef wel op één plekje zitten, maar zat daar heerlijk te roepen en te kletsen en aandacht te vragen van het andere bezoek.

En wat ze nu ook doet (en eerst noooooit) is ons het eten van de vork kijken! We aten gisteren een ijsje en zij wilde ook! Helaas, ze heeft een frikkenmoeder dus zij kreeg gewoon yoghurt. Dat pikte ze wel, maar ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren.... (snel zorgen dat ik frozen yoghurt heb voor haar).

Annie ben je al bij de VK geweest?

Even nog over je bv (niet dat ik je om wil lullen om niet te stoppen hoor!) Maar Ella drinkt ook steeds korter, ze kunnen nu veel meer drinken in korte tijd; dat wil niet zeggen dat ze ook minder binnen krijgen. Je kunt natuurlijk altijd proberen je productie weer op te voeren door 'm elke keer als je denkt dat hij dorst heeft, aan te leggen. Maar als hij zoveel bijt en je er zulke pijnlijke tepels van hebt, zou ik dat ook niet doen.

Over opvolgmelk weet ik niks, ik weet wel dat het voor mij ook een reden geweest is om Ella zo lang mogelijk zelf te voeden, dat ik niet hoefde over te stappen op opvolgmelk en daarna op gewone melk. Maar ja... Mats is natuurlijk wel een stukkie jonger dan onze mopjes. Mss kun je eerst alleen karnemelk, kwark en volle yoghurt proberen? En anders even navragen bij het CB ofzo? Sterkte er mee in elk geval.

Mmmoi, lastig als je niet dezelfde mening deelt met je duo-partner. Hebben jullie wel doorgesproken van te voren? Dat deden wij nml wel altijd, dan hadden we onze menigsverschillen al besproken en dan hadden ouders in elk geval niet door dat wij een andere mening hadden, of konden we het zeggen dat het bij dé één zo was en bij de ander niet.

De enige manier om dingen op te lossen is er over te praten en hele duidelijke afspraken te maken die bij jou en bij hem gelden. Ik heb zo een aantal kinderen in de klas die zich heel anders gedragen bij mij dan bij mijn directeur en dat is niet in mijn voordeel! Met een aantal kinderen hebben we daarom apart afspraken gemaakt (dus niet voor de hele klas) en daar houden alle leerkrachten in onze groep zich aan, zodat de kinderen weten dat we over een aantal dingen hetzelfde denken (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel).

Zo, Ellabella wordt wakker, ik ga eens zien hoe ze er bij ligt (of zit of staat... )

Kus!
even een kleine correctie, vertelde ik laatst dat dametje 3 tanden krijgt, het blijken er dus 4 tezijn! 2 boven en 2 beneden. arm wichie, tanden poetsen gaat momenteel dan ook dramatisch, eten heeft ze ook niet veel zin in, is ook nog eens mega super snotterig en heeft zo'n fijn blaf hoestje. heb van de week tijmsiroop voor kleine kinderen gehaald, merk wel dat het helpt want het is lang zo venijnig niet meer.

Ga ff Oprah kijken, lekker hoor zo'n vrije donderdag! hmmmmmm nog 3 dagen te gaan!
Hoi meisjes,

Goh, ik had helemaal niet aan gewone melk gedacht, geven jullie dat dan warm ofzo? En dan vanuit een fles? Mats vond het wel heel lekker hoor, zo'n warme fles voor het slapen gaan. Ik vraag het begin januari op het Cb en dan zie ik wel, tot zolang hoop ik in ieder geval de ochtend misschien nog BV te geven.

Ris, wat ben je toch een scheet! Tuurlijk kun je me niet omlullen, ik vind het ook heel jammer om Mats minder Bv te geven, maar ik ben de hele tijd zo bang voor het bijten. 's Ochtends heeft hij me nog nooit gebeten, dat is ook nog altijd mooi klokken wat ie doet. Maar met de avond voeding was het constant kloten, wegkijken, sabbelen, mij knijpen enz. Ik had echt het idde dat ie niks meer van me nam. Ik was dan ook heel verbaasd dat die fles met 200 CC zo op was! Maar het is goed zo. In juli begint het hele circus van voor af aan, ik wil hoe dan ook dit kindje ook bv geven, ook al ging het in het begin met Mats kl*te! Voor mij was dat het waard!

Baba, fijn weer wat van je te horen meis! Alles goed verder? Hoe doet je mooie meid het?

Ringel, sjee, 4 tanden, mijn hemel! Gebruik je er wat voor? Ik heb Chamodent in huis, nog niet zo vaak gebruikt. Mats heeft nu 7 tanden. Sterkte met je zeehondenmeisje!

Krokus, sjonge jonge, het blijft maar sudderen op je werk! Ik hoop dat je jet allemaal trekt! Hahaha, Indische buurtcollega, das nie niks!

Vanavond ga ik naar de VK, spannend! Bloem, ben jij al geweest en heb je al een echo gehad?

SPANNEND!

Oaj, net een kerstboom gehaald en opgetuigd, leuk!!! We hebben een heel kleintje en dan nog zo'n lichttak op de schouw boven de houtkachel met allemaal prullaria! Mats gaf er niet zo veel om, die vindt het momenteel alleen maar leuk om alles wat in de box ligt heel hard op de vloer te knallen! Wij schrikken ons steeds rot en een lol dat ie dan heeft! kleine Branie!

Kus!
@ris, geen zorgen maken joh. Lees je opschepstukje even terug over wat voor ontwikkelingen ella allemaal doormaakt. Geen wonder dat ze zoveel slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven