Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, alles goed hier, misselijk, misselijk, misselijk. Kom eventjes voor Krokus. Nou ja, meer voor Roan. Je weet misschien nog wel dat wij dezelfde problemen hebben met Ruben wat eten betreft. Nu gaat hij op het kdv waar hij heen zal gaan, zijn avondeten om 4 uur krijgen. Dus wij dachten, misschien weten zij iets dat ik niet weet. Dus wij ook om 4 uur voeren, en wat denk je? Alles gaat erin en huilen om meer. We denken nu dat hij gewoon te moe is geweest om 's avonds nog te eten. Dus nu krijgt hij zijn warme hap en dan nog een boterham en dan nog een half flesje pyamapap. We hebben hem trouwens ook een tijd uit zijn kinderstoel gehaald, dus hij komt bij mij aan de bank staan terwijl ik het eten erin schuif. Vanavond proberen we de stoel weer. Misschien is het een idee om de tijd te veranderen??
he bloem,

tnx voor de tip. Moet zeggen dat ik er zelf ook al over na had zitten denken. Op de dagen dat hij thuis is eens wat eerder aanbieden. Heb ook al geprobeerd hem bij mij op schoot te voeren. Weet je wat ik het lastige vind, ik wil niet dat mijn zoon over mij heen loopt en in alles zijn zin krijgt. Ik merk heel erg dat meneer een dramkont kan zijn die graag zijn zin krijgt, en het is heel makkelijk om voor de goede vrede maar te doen wat hij wil. Dus waar ligt de grens tussen hem teveel zijn zin geven en niet.

Ik zal het iig vanavond eens proberen. Haal hem zo op van de creche en dan maak ik meteen zijn eten warm.

Eet Ruben trouwens vers of uit een potje. Roan steekt bij vers eten helemaal zijn middelvinger op. Monster
Heeeej!

Druk druk hier, jullie schrijven wat af...ik had even geen tijd om te reageren. Gezellige dag gehad. Vanochtend dat knulletje van mijn vriendin erbij; gelukkig is hij heel lief dus daar had je niet zoveel last van. Toen ze hem weer kwam halen hadden we het over die aanbieding van Center Parcs en we besloten daar met onze 2 gezinnen heen te gaan. Vanavond hebben we geboekt: een VIP huisje met sauna!!! Whoehoe, echt zin in. 2 Mei vertrekken we pas dus dat duurt nog wel even, maar we hebben nu alvast de voorpret.

Vanmiddag ben ik met mijn moeder en Jasmijn wezen winkelen en heb 2 broeken en een shirt gekocht. Eindelijk wat voor mezelf, haha. Vanavond komen er vrienden op de koffie dus al met al een drukke dag.

Jasmijn had vandaag niet zoveel geslapen dus was hartstikke moe. Nu lag ze netjes 19 uur in bed maar sinsdien ligt ze alleen maar te schreeuwen. Best irritant. Voor haarzelf ook want ze moet bekaf zijn...

@Krokus: Lastig dat Roan niet wil eten. Ik heb hier helaas geen tips voor je. Die van Bloem leek me wel handig. Jasmijn eet als een bouwvakker (gelukkig)...

@Bloem: Vervelend voor je dat je zo misselijk bent. Spuug je ook echt of dat niet? Ik viel in mijn zw.schap daardoor kilo's af; jij ook?

@Ringel: Wat is CFB?

@Pepiet: Wie is de MOl, geweldig! Ik wil wel meedoen

@Annie: Au, tepel bijten, dat doet geweldig zeer, ik weet er helaas alles van...

@Ris: Leuk man, online cadeautjes! Diegene die jou had heeft wel originele ideeën, ik zou er niet op gekomen zijn!

@Pebbles: Hoe is je haar geworden? Complete make-over ofzo? Enne, ook al zo gek van marsepein, hier nog eentje

Jasmijn brult nog steeeeeds. Ik denk dat ik maar even in moet grijpen want ze gaat zo helemaal over de rooie....Doei!
Hoi hoi,

Stagedag weer gehad!!! Stond eerste half uur er alleen voor, de juf had zich verslapen. Ging goed, de kinderen zijn zulke schatjes, maar wel errug druk!!!

Pepiet, gevulde eieren, mmmmmmm. Ik doe dat altijd als volgt, klodder mayo, klein uitje, beetje parpikapoeder en veel kerrie!!!! Heerlijk! Zelfde drab is ook heerlijk op stokbrood.

Pebbles, zet je een foto op de groep van je kapsel? Ik ben wel benieuwd. Extensions heb ik niet nodig, mijn haar is momeenteel a la Amy Winehouse; erg woest namelijk!

Bloem, lastig dat je zo misselijk bent, had je dat biuj Ruben ook? Ik ben heel af en toe beetje gammel, maar tis te doen!

Ringel, wat een verhaal van je werk, erg zeg! Ik vindt je een dapper wijf. Volgens mij ben je echt een kei in je werk en erg bevlogen. Mooi is dat!

Ris; hoe is het nu met je bekkie? Gaat het al weer wat beter? Raar dat zo'n tandarts dan in 1 keer 6 gaatjes vindt! Wat een gedoe zeg.

Mmmoi, lastig dat Jasmijn zo over haar toeren was. Leuk dat je voor jezelf bent wezen winkelen, ik denk daar ook vaak niet aan!

Krokus, dat Roan alleen potjes lust, wat een eigenwijs zeg. Ik hoop dat dat snel goed komt!

Oja, ik doe ook graag mee aan de mollenpoule! Heb nog geen seizoen gemist! Dit jaar doet Pieter Jan Hagens de presentatie, weer even wennen, al vond ik hem bj Jules wel gaaf!

Nou, ik ga lekker bankhangen en snoepen van alle resten sinterklaassnoep. Dat moet snel op immers!!!

Fijne avond allen!

Kus
Oh, zie weer zulke grote fouten in mijn tekst, ben zo'n ongeduld die niet even rustig naleest en ik typ met twee vingers al kijkend op mijn toetsenbord....

.......Tis verschikkelijk!!!!!
hehe, een drukke dag van extensions zetten, suprise maken, cadeautjes inpakken en wassen en stofzuigen alles onder onder genot van een jengelende dreumes (het baby is er nu echt vanaf) aan mijn been.

Vooral die laatste factor maakt de rest niet echt makkelijk maar het is allemaal gelukt.

En geloof het of niet, Floor is meteen gaan slapen vanavond. Ik ben net nog even gaan kijken of het wel goed ging want ik vond het wel heel verdacht.

@annie: ik kreeg echt kromme tenen bij het lezen van al die spelfouten .

Mijn haar is niet zo spannend hoor, ik heb eigenlijk aangevuld wat er uit is gevallen. Het gaat waarschijnlijk toch altijd in een staart. Morgen nog wel snel even naar de kapper om weer een leuke schuine pony te knippen.

Ik probeer me jou met een Amy Winehouse hooibaal voor te stellen maar kost me toch wel moeiten. Het stomme is dat ik door die Avatar van jou bijna denk dat jij dat bent terwijl ik je gewoon in het echt ken.

@mmoi: geen make over dus, ik heb niet zo'n lef. Ooit een keer mijn haar kortgeknipt maar ik ben toch meer van het langere haar.

Mijn marsepein liefde is zo erg dat ik het elk jaar apart op mijn lijstje vermeld anders baal ik als een stekker als ik geen marsepein heb gekregen.

Toch even op vakantie in mei, is het je toch nog gelukt. Je was toch bang dat manlief niet weg wilde?

Jasmijn nog een beetje vlot gaan slapen?

@krokus: is het gelukt met het eten? Ik laat nu sinds een week of 2 alles zelf eten door Floor. Van pizza, tot spinaziedrab en ovenschotel. De eerste dagen gooide ze er erg mee maar nu eet ze met smaak echt ongelofelijk veel. Het eten is daardoor ook een stuk rustiger en gezelliger, lekker met zijn drieen aan tafel.

@bloem: hoi terug. Balen dat je zo misselijk bent, hopelijk gaat het snel weer over. Zoals je weet wil ik ook graag weer zwanger worden en bij Floor ben ik nooit misselijk geweest maar ze zeggen dat de tweede zwangerschap vaak anders is dus ik houd mijn hart vast.

@pepiet: count me in voor de mollenpool. Op zondagavond is nu ook al "die is de mol" waarin de nieuwe kandidaten worden voorgesteld en met oude deelnemers wordt gepraat, best leuk om te zien.

Ik weet dat Georgina Verbaan mee doet maar ik kan me niet voorstellen dat zij het is. Nog maar 9 potentiele kandidaten over dan voor mij om te kiezen.

Veel plezier morgen met de verjaardag.

morgen en overmogen sinterklaas vieren maar we zijn weer vroeg thuis dus ik denk dat ik nog wel even langs kom van het weekend.

Euh...voor wie het vroeg, CFB is controle fysieke beheersing. Zijn allerlei grepen en truukjes hoe je iemand die waanzinnig uit zijn plaat gaat, met minmaal 3 man naar de grond kan werken, hoe je jezelf uit benarde situaties kan redden en met name hoe je de ander geen pijn kan doen (terwijl die jou wel pijn doet!0

en Annie, thanx voor het compliment......

Vind ik jullie eigenlijk allemaal wel, topwijven! Geen idee of ik jullie IRL ooit zou tegen komen en uberhaupt me in contact raken, maar dat maakt dit medium van internet ook zo fijn.

Vandaag weer veel te veel geld uitgegeven aan een nieuwe fotocamera, nieuwe agenda, nieuwe dvdspeler enneuh......oh ja kwam er nog een boek binnen van bol.com en heeft lief zijn kerstcadeau van zijn werk al gehad. Mag hij iets uitzoeken uit een boekkie en dat komt dan met de post, was dit jaar een stoompan van princess.......ben benieuwd of we het ooit gaan gebruiken

gaan nu filmpje kijken op nieuwe dvdspeler (yihaw neiuwe seizoen van scrubs!!!)
@ringel: schaam schaam, ik was helemaal vergeten op jou te reageren en dat terwijl je zo'n lief compliment voor ons hebt gegeven.

Ik schrok wel even van dat verhaal van die doorgedraaide moeder. Toch een hele andere wereld dan ik gewend ben en jullie moeten daar dus zelfs cursussen voor doen. Het houdt je werk wel afwisselend maar of dit nou de afwisseling is die je wil hebben vraag ik me af?

Zo'n cadeauboekje heeft manlief ook wel eens gehad. Hij heeft het toen aan een goed doel geschonken, dat was ook een optie. Er stond niks in wat hij echt graag wilde hebben.

Pebbles; wie dat lijk heeft ingegraven, dat wil ik dan natuurlijk wel weten hahaaha!

Wie is de mol???? ja, geweldig! Ik weet nog dat ik dat vorig jaar zo heerlijk vond om gewoon te kunnen kijken. Kwam op donderdagavond; mijn muziekavond, dus nam ik het op en keek ik het later, niet zo heel handig.

Verder geen drol onthouden van wat jullie geschreven hebben....

Doei!
Ben ik ook nog even heel snel langs gekomen...na drie kwartier schreeuwen en een klein flesje tussendoor is Jasmijn om kwart voor acht gaan slapen. De laatste tijd gaat ze steeds zo laat, maar gelukkig word ze pas rond half acht meestal wakker. Dus wel goed te doen.

Morgen gaan we naar Ikea voor een nieuwe kledingkast een een tv meubel. En nog wat lusse spulletjes. Jasmijn gaat even naar oma omdat het voor haar toch niet echt leuk is daar. Nog te jong voor het ballenbad vrees ik ...

Manlief moet 's middags weg dus we zijn niet te laat thuis. Kan ik mooi nog wat in huis doen, want daar is de hele week nog niks van gekomen. Echt slecht.

@Ringel: Lief van je dat je dat zegt. Ik vind jullie ook allemaal topvrouwen en -moeders!!! En dat CFB klinkt eng. Wel goed dat je dat allemaal aandurft. Bij ons op school is 1 keer slechts een ouder zo kwaad geworden dan hij erg vervelend werd. Maar dat viel allemaal nog mee bij alles wat jij hier vertelt. Hij schopte slechts een deuk in de archiefkast van de directeur die die later moest vergoeden, haha!

@Pebbs: Ben toch wel benieuwd naar je haar. Posten hoor, die foto. Manlief wilde wel op vakantie maar niet naar het buitenland. Dus goede compromis. Hij wilde het liefste wel met vrienden dus dat is ook gelukt.

@Ris: Wie is de mol is echt mijn lievelingsprogramma. De man vindt er helemaal niets aan. En de jouwe? Toch kijk ik het altijd hoor, gaat 'ie maar boven zitten of achter de pc !

@Annie: Die spelfouten had ik niet eens gezien maar nu je het zegt ebn ki ngo ene kree gnaa kijkne ne ki zga re tohc wle vlee! Snappie?

O ja, Pebbs, hoest met oefenen????
pfffft spelfouten.....ben zelf erg typlectisch aan het zijn, en kijk m'n berichtjes ook niet na op vauten. Ik ga er maar simpelweg van uit dat jullie het meeste wel snappen van wt ik hier neer plemp.

Alhoewel ik wel altijd het eausm topic op overige even bj lees, om te kijken wat voor dingen daar worden gequote (echt grappig om te lezen) ben er al een poos niet geweest.

En m'n werk......sja, ben niet het type wat van 9.00 tot 17.00 de hele tijd naar een scherm kan staren. Vind het onwijs leuk om te doen en geen dag is hetzelfde. Maar af en toe wordt ik er ook horendol van, op de groep gaan we om met de kids (en ouders) maar op het hoofdgebouw denken ze in bedden en productiviteit, heeeeel frustrerend omdat ze daar het menselijke aspect nog wel eens uit het oog verliezen. Zo hebben we momenteel 7 kids op de groep (7 adhd'ers en aanverwante beperkingen op 1 groep!!!!!) en dat draai je met 2 man, we hadden er altijd 6 en dat is echt zo veel meer rust, dat je 1 kind verschil dus echt merkt. Maar het worden er straks 8 kids, met 2 man en dat is aanpakken gebalzen (kinderen worden gestressed en druk van elkaar, dit vertellen we 100 keer per week, maar neeee er wordt gezellig nog een kind neergeplempt.

goed, wijffie hier ligt weer op bed en ik ga zo maar eens douchen en straks weer an die Arbeit ja.......

fijen dag allemaal

(ik wil ook naar IKEA!!!!!!!!)

Pebbels, je NOD komt wel erg dichtbij nu........hoest met de klus?
Ik had uitslaapochtend!!! Hoera!! Tot half elf in bed gelegen, heerlijk.

Manlief is nu met Floor boodschappen aan het doen en dit is de eerste keer in maanden dat ik thuis ben zonder dat Floor er is, heel vreemd.

Mijn NOD is inderdaad volgend weekend, jullie houden het goed in de gaten, haha. Even afwachten dus, ik merk niks bijzonders. Het is ook nog maar de eerste poging dus ik verwacht er nog niet zoveel van.

Ik voel me soms wel een beetje schuldig naar Floor toe. De laatste dagen is ze heel opstandig en dan vraag ik me weleens af of ze het door zou hebben.

@ris: SPOILER: Nick heeft Maya ingemetseld.

@ringel: bij mij kwam ooit een beroepskeuze test dat ik maatschappelijk werkster in een jeugdgevangenis moest worden. Dat vond ik toen wel heel stoer klinken maar als ik zo jouw verhalen hoor dan was ik waarschijnlijk toch wat minder stoer geweest en ik vind het echt super dat er mensen (zoals jij) zijn die opkomen voor deze kinderen. Hoe lastig ze ook zijn, het blijven kinderen.

@mmmoi: veel plezier met de benny's en de bjorn's vandaag.
Nou, we zijn weer terug van Ikea en alles is aangeschaft, behalve 1 dom ladefrontje van 6 euro die niet op voorraad was....grrrrr... dus nu is de kast straks af op 1 laatje na...dat is zo super Ikea achtig! Altijd mist er wel iets. Jasmijn was lief geweest bij opa en oma en ligt nu nog even in bed, daar had ze maar een uurtje geslapen en was wakker van een poepbroek. Nu laat ik haar heel even een tukje doen anders redt ze het niet. Eigenlijk moet ik nu huishouden gaan doen maar ik heb he-le-maal geen zin dus ik doe het denk ik maar niet...

Verder geen nieuws.

@Ringel: Waarom wil je naar Ikea? Dan ga je toch gewoon?

@Pebbles: Waar staat NOD eigenlijk voor; naderende ongesteldheids datum ofzo?
nou, ben supertrots op mijn mannetje. We zijn vandaag naar mijn moeder in Meppel geweest. Haar man is jarig. Lange stukken rijden vermijden we al een maand of 3 omdat Roan de boel bij elkaar gilt. Is niet leuk. Vandaag met goede moed geprobeerd en het ging hartstikke goed. Roan een dikke fles gegeven en als hij begon te piepen fles in z'n mond geduwd.

@pebbles, als je floor eten geeft, geef je dan brokken of prak je het? (pizza prakken, hahaha, maar goed, je snapt wat ik bedoel)

@annie, dus een half uurtje een heuse juf alleen geweest. Hoe gaat het op dit moment? Ben je over je studiedip heen?

@mmoi, ik trek de ikea alleen maar op rustige weekdagen. Zou niet snel op drukke vrijdagen of zaterdagen heengaan. Frustrerend dat Jas zo kan huilen als ze op bed moet. Gilt ze dan echt de boel bij elkaar of is het wat jammeren.

@ringel, werkze, same here, ik kan ook niet lang achter een bureau zitten. Word ik gillend gek.

@pebbles, lekker uitslapen. Roan was vanochtend om 6 uur wakker. Dikke fles erin en weer teruggelegd. Uiteindelijk zijn we er alle drie om half acht uitgegaan en om half negen weer in. Man en ik wat quality time, hahahaha en Roan lekker pitten.

Morgen hele dag niets gepland. Heerlijk.
De eerste sinterklaasviering zit er weer op. We zijn allemaal heel erg verwend.

Voor Floor hadden we een Fisher Price mobiele telefoon gehaald met een schermpje en die vond ze helemaal leuk. Elke keer meezingen als er een muziekje uit kwam.

Zelf wat leesvoer gekregen en een lekkere warme trui.

De dag was alleen wat te lang voor Floor. Ze had van 1 tot 2 nog geslapen maar door de drukte was ze om half 5 al helemaal over de zeik en wilde ze niks meer, ook niet in bed. Om 5 uur hebben we haar eten gegeven en dat heeft ze lekker op zitten smikkelen met nog een grote bak yoghurt erachteraan en daarna was alles weer goed.

@mmmoi: da's een goeie. Volgens mij betekend het Niet Ongesteld Dag. Dat hoop je althans, dat je niet ongesteld wordt. Maar ik kan het ook fout hebben hoor. Die van jou klonk ook wel logisch.

Ga je nog Idols kijken zo? Ikke wel.

@krokus: ik geef het eten echt in stukken. De stukken maak ik niet te klein en niet te groot, dat ze net in haar vuistje kunnen ongeveer. Ze kan ook pepernoten wegkrijgen dus dan moet een aardappel helemaal lukken.

Ik werd er zelf ook een beetje moe van dat ze soms niet wilde eten en dan zat je maar met die lepel voor haar mond te klooien.

Ik besteed er nu eigenlijk geen aandacht aan. We gaan met z'n drieen aan tafel en zij krijgt haar eigen bordje voor haar neus. De eerste dagen baalde ze een beetje dat ze geen prak kreeg volgens mij maar nu zit ze zo lekker te smikkelen. Ik leg er ook altijd 2 of 3 verschillende dingen op, dus aardappels, groente en vlees bijvoorbeeld. Dan zie je heel duidelijk dat ze voorkeur heeft en soms iets helemaal laat liggen. Gisteren hadden we spinazie met aardappels en gekookt ei. Het ei was meteen weg en daarna heeft ze zich op de kledderige spinazie gestort. De aardappel heeft ze niet aangeraakt terwijl ze die vandaag weer wel goed at.

Ik wil er gewoon geen gedoe meer om hebben en ze kan het best hebben als ze een dag geen avondeten eet.

Flink verhaal weer geworden zie ik maar ik ben er gewoon heel blij mee met de rust die we nu aan tafel hebben.

Nu lekker idols kijken. Ik vind Neil leuk, die doet al jaren met zijn hele familie mee dus die mag nu wel een keer verder komen vind ik.
Pebbels: NEE!!!! Wat een hufter (dit gaat over ATWT dat snap je wel he?? haha). Hoe is je haar geworden? Ik heb het vandaag voor het eerst in eeeeeuwen weer een keer zelf geverfd. Normaal laat ik dat de kapper doen, maar die is maandag bevallen van een zoontje, dus dat duurt nog ff voor ik daar weer naar toe kan. Het is gelukkig redelijk goed gelukt.

Leuk he dat zelf eten van de kindjes? Tenminste; ik vind het geweldig.

Ella heeft nu door waar die vork voor dient die we steeds naast haar bordje leggen. Ze pakt nu wat te eten en legt dat dan op de vork (of lepel) en probeert het dan in haar mond te stoppen. Dat lukt nog niet, maar ze doet goed haar best.

Krokus; gaan jullie dat met Roan nu ook doen? En hoe is het nu met eten? Krijgt hij nu wat eerder zijn eten? Hier maakt dat niet zoveel uit. Het is wel zo dat ze makkelijker brood eet, dus als ze heel moe is, dan maak ik me niet zo druk omdat ze geen warm eten krijgt. Liever een boterham dan niks. Ze eet toch 2 keer per dag fruit, dus ze komt wel aan haar vitamientjes.

fijn dat het zo goed ging in de auto!

NOD is idd Niet Ongesteldheids Dag; idd omdat je NIET ongesteld wil worden.

Annie; ik lees gewoon over je fouten heen hoor!

Ringel; wel topic bedoel jij? Lijkt me wel grapsig.

Zo, hier is alles in orde voor morgen (jarig; 34....) 2 monchoutaarten staan in de koelkast, er is versierd, de man heeft iets leuks met Ella gekocht, ik heb nieuwe kleren en ik heb geen ruk zin om mijn verjaardag te vieren. Komt omdat het zondag is (ik haat zondagen, dan is het nml bijna maandag....)

Doei!
@ris: het voordeel van maandag is dat het dan alweer bijna dinsdag is en na dinsdag is je werkweek alweer voorbij;-).

De buurvrouw(kapster) heeft mijn haar weer mooi geknipt. Ik heb weer een mooie schuine pony en ze heeft een mooie frummel knot gemaakt wat mij nooit lukt.

Dat topic waar Ringel het over had ga ik ook eens kijken. Ik kijk wel atijd naar (on)flatteuze foto's van vips en naar zwanger en kinder foto's van bekende mensen. Altijd leuk om te zien hoe de sterren er niet gefotoshopt uitzien.

Ho idols gaat weer verder.
als ik jullie zo lees ben ik nog iets te krampachtig met de voeding bezig. Ik heb hem weleens zelf brokjes eten gegeven, daar gaat hij echter vaak mee gooien. Dan ben ik bang dat hij te weinig binnenkrijgt.

Hij wordt vrij snel dwars bij het eten. Heel raar. Laatste paar dagen let ik er juist op dat ik hem niet te laat eten geef. Hij is dan nog in een heel goed humeur, maar een hap of 5 nadat ik hem in zijn stoeltje zet vindt hij het mooi geweest en gaat hij jammeren. Hoofdje weg doen, met hand wegduwen, enz.

Heb ook bedacht om samen met Roan te gaan eten, alleen dat is praktisch gezien erg lastig. Het is echt een ochtendmensje. We geven hem tegen 17.15 eten en voor ons is dat ivm werk lastig. Langer ophouden lukt niet, dan zitten we hem alleen maar in de weg omdat het mannetje echt bekaf is.

Maar goed, vanavond ging super. Hij heeft bijna een heel potje leeggegeten. Truc was om heel snel eten te geven. Hahaha.

@pebbles, je laat haar dus ook lekker in de spinazie grijpen. Doe je dan dat bloeb-gebeuren of spinazie zonder creme. En je hebt idd gelijk hoor. Een paar dagen wat minder eten is ook niet erg.

Zo grappig trouwens, ik vond nog een speen terug van toen Roan een paar weken oud was. Die gaf ik aan hem maar hij snapt niet echt wat hij er mee moet. Stopt de verkeerde kant in z'n mond, of op z'n kop. Hahaha. Ziet er ook heel raar uit bij hem. Gebruiken jullie kindjes nog een speen?

Nu lekker slapen!
om Ris bij te vallen.....ooooooooooh (hij is toch het broertje van Mark, waar Katie mee getrouwd is en het lijk wat jullie bedoelen is toch die in Carly's kelder is gevonden. Weet ook nog niet wie nu "oakdale confedential heeft geschreven, kun je trouwens ook echt kopen!)

@Eten, sja hier nog steeds van de makkelijk en een potje gaat er zo in. Wijffie laat het zich ook wel lekker aanleunen hoor, gaat er eens goed voor zitten in de kinderstoel (lees: onderuitgezakt) doet zo een paar keer d'r mond open en dicht en het potje is verdwenen. Af en toe smoort ze in een stukje aardappel, het kauwen heft ze nog niet echt onder de knie, miss toch thuis maar prakjes eten. OOk samen eten is hier niet echt een realiseerbaar iets. De ene keer ben ik er, dan weer niet. Of Lief is heel laat....we geven d'r altijd rond 17.00 eten en gaat daarna uitbuiken in de box, zodatwij rustig kunnen eten. We geven ook al zo af en toe 12 maanden potjes....alleen zo'n hele pot is nog al veel......

@Speen, nope, helemaal niks, we zijn dat ding een paar keer vergeten toen ze een paar maanden was tijdens het wandelen en ze viel ook zo in slaap, dus helemaal maar afgeschaft en ze heeft er nooit meer naar getaald

@Ikea, wil gewoon graag weer een keer heen om eindelijk die paneel gordijnen op te halen die ik zo graag voor de ramen wil, er moet (weeeeeeer)een keukenkastje geruild worden, We hebben een beuken keuken, kregen eerst een beRken kastje mee, toen wel een beUken kastje maar een totaal andere kleur!! *zucht* hoe Ikea, maar ze hebben er wel erg veel erg leuke spullen!

@Ris, alvast van harte gefeliciteerd meid! al weer 34 hele winters jong! hoop dat je morgen toch een wijs leuke dag hebt, je hebt er moeite genoeg voor gedaan toch! (poehee zelfs je haar geverfd!)

Nederland is 11e geworden bij het junior songfestival. Toch wel jammer hoor, vind het een erg leuk liedje: denk goed na, over het bestaan, neem een wijs besluihuit, voor je het weet is het gedaan, adem in adem uihuit! Nu heeft Wit-Rusland gewonnen (ook een leuk liedje, maar je verstaat er geen hol van)

werk, sja.........helaas zijn er altijd te weinig mensen die dit willen (kunnen) doen. En dat heeft vnl te maken met geld. Kan me dan ook erg boos maken om mensen wiens kinderen zijn uitgeplaatst, daar gebeurt vervolgens wat mee, en dan de hulpverlening de schuld geven (boehoehoe, wij zijn goede ouders, maar ze hebben ons de kans niet gegeven boehoehoe) Net als zo'n zaak als Savanna, waarbij de voogd terecht moet staan. Tuurlijk het is niet oke wat er is gebeurt, maar de meeste mensen weten niet dat zo'n voogd, naast dat meisje, nog eens 30 gezinnen heeft (met pak 'em beet 3 kinderen, reken maar uit) waar dergelijke crises zich voordoen, die hij/ zij wel heeft weten te voorkomen......en juist deze ene pakt dan zo groot uit in de media. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat het juist dat meisje is geweest en dat valt ook niet goed te praten, maar het is zo verdomd makkelijk om maar met je vinger naar een ander te wijzen.........ben ik toch behoorlijk allergisch voor geworden.........maar het hele jeugd hulpverlenings orgaan is zo traaaaaag en log en groot en gaat via zoveel verschillende mensen dat er idd wel eens een kind door heen glipt, met alle gevolgen van dien. Nu moetne ze naar mijn idee bedenken hoe ze verschillende instanties aan elkaar kunnen koppelen zodat dergelijke dingen never nooit meer kunnen gebeuren (echt ze weten van de ander niet wanneer die een scheet heeft gelaten bij wijze van spreken)

Goed dit was weer mijn relaas van vandaag.

Welterusten en tot morgen........

(o ja eausms is dus op overige......check 'em wel ff)

Hoera, Ris is jarig!! Maak er een mooie dag van.

We hebben vannacht weer even pedagogisch beleid gevoerd. De afgelopen weken is het erin geslopen dat ze eerst af en toe wakker werd en dan nog een borstvoeding kreeg. De afgelopen week was het bijna elke nacht om 11uur, daarna om 3 uur en dan vaak om 6 uur weer wakker. Gisteren vond ik het welletjes geweest en hebben we haar laten huilen toen ze om 11 uur wakker werd. Af en toe even terug om haar terug te leggen en de speen te geven. Ze heeft een uur moord en brand geschreeuwt en ik begon wel een beetje te balen dat ik eraan begonnen was maar als je dan toegeeft is het hek helemaal van de dam dus maar stug volhouden. Om 12 uur ein-de-lijk weer gaan slapen en daarna was ik zo hyper dat het tot half 3 duurde voordat ik zelf ook weer sliep. Ik verwachte haar dus weer om 3 uur maar het was ineens kwart over 7! Harstikke goed dus. Ik hoop dat het vannacht al beter gaat en dat ze zich eerder gewonnen geeft.

Eten: die potjes, ook 12 maanden potjes vind ze niet echt lekker en na een paar happen gaat ze dan vaak haar hoofd wegdraaien en de lepel wegduwen.

Ik ga het er ook niet in duwen dus dan maar niet.

Het zal ook vast niet voor elk kind hetzelfde werken, de ene is gek op potjes en de ander juist helemaal niet. Voor ons werkt dit heel goed.

@krokus: volgens mij is de grootste valkuil met eten dat je er teveel aandacht aan gaat besteden. Daar gaan ze vaak alleen maar lastig van eten.

Misschien kan je tijdens het eten van Roan zelf een boterham of fruit ofzo eten. Goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze toch?

Die spinazie heb ik trouwens uit de vriezer gehaald, de grof gesneden variant zonder creme. Ik heb hem biologisch van AH genomen maar ze hebben hem ook van Iglo of van AH eigen merk. Dan zijn de blaadjes nog bijna heel waardoor het makkelijker te pakken is.

Eventueel kan de creme er later nog bij als het portie van Floor eraf is maar ik hou daar toch niet zo van.

Hier wel een speen trouwens. Ik wilde er eigenlijk echt niet aan maar ze wordt er zo lekker rustig van en ze slaapt er makkelijker van in. Overdag gebruik ik hem eigenlijk nooit meer trouwens, alleen in bed bij het inslapen.

@ringel: Ik vind het in dat opzicht ook belachelijk hoe de jeugdzorg in elkaar zit. Zolang je kind "normaal" is ga je naar het consultatiebureau en de schoolarts en is er niks aan de hand. Maar als er iets afwijkends is dan wordt je vaak langs tig instanties gestuurd voordat je goeie hulp hebt gevonden.

Ik heb altijd zo te doen met die kinderen. Of het nou aan de ouders ligt of aan het jeugdzorg systeem, het kind is er de dupe van.

Ik heb het hele juniorsongfestival gemist. Het gewone songfestival kijk ik wel altijd, dat vind ik zo leuk.

Idols was gisteren ook weer leuk. Die jongen waar ik het gisteren over had is uiteindelijk wel doorgegaan maar het is wel een jankerd hoor, een beetje huilen vind ik niet erg maar dit was echt verschikkelijk.

Ik moet nu echt aan mijn gedicht gaan werken want vanmiddag mogen we weer sinterklaas gaan vieren.
RIS gefeliciteerd. Hopenlijk heb je een heerlijke dag met man en meissie!!!

Pebbles: wel spannende tijden voor jou weer aangebroken. Haha vind jou wel zo'n type die meteen weer zwanger is. Gebaseerd op niks, maar zo'n gevoel van zal niet lang duren.

Ringel: al jouw verhalen van werk komen mij altijd zo bekend voor. Grappig. Bij ons heet die cursus DDG.

Wat betreft eten. Aimee eet op dit moment juist weer zooooo veel. Waar laat ze het. En ze eet alles. Potjes, vers in stukken van bord. Brood met pesto vond ze zelfs lekker.

Als ze minder goed eten dan is dat met de potjes. Ook na paar happen jengelen. Het ging dan in die periodes beter om haar zelf gewoon van bord te laten eten. Van zoek het maar uit....

Nu zit ze weer in een periode dat ze huilt wanneer het op is...

Ze begint de dag met 200cc melk, dan boterham en af soms meteen fruit (bij uitslapen) Ontwbijt en dan in de middag ook zo 2 boterhammen.

Haha en gisterenavond heeft ze een waterijsje op, vond ze echt lekker.

Hoeveel ze groeien en aankomen heeft toch wel heel veel met aanleg te maken. Want als ik hier soms zo lees eet Aimee net zoveel en vaak nog meer dan de rest. En dan nog maar net 8 kilo.

Hier nog steeds speentje. Vooral snachts en in de auto. Ze is er echt wel dol op, koppelt ze ook aan slapen. Heb nog geen plannen om het af te bouwen. Zolang ze overdag maar geen speen in heeft.

Deze week zo'n erg verhaal gehoord. Iemand die ik ken van vroeger uit ouderlijk dorp, blijkt overleden te zijn aan kanker. 29 jaar kindje van 2 en een baby van 5 maanden oud liet ze achter. Einde van de zwangerschap had ze erg veel last van hoestbuien. Bleken al uitzaaingen van kanker te zijn. Bevalling snel ingeleid. 2 dagen na de bevalling kreeg ze haar doodvonnis. hele lijf vol met kanker en gewoon niets van gemerkt..En daarna dus binnen 5 maanden bekeken.

Dan ben je wel even blij met wat je hebt en ook dus weer 'don't take life for granted'. Moeten nu gewoon genieten.

Verhaal heeft dus wel indruk op mij gemaakt, vooral omdat je weet wie het is.

Nu ga ik maar eens poetsen. jippie/
Ris, van harte, maak er een mooie dag van
He bah Baba, wat shit verhaal.........moeten nu idd genieten, voor je het weet is het voorbij.

Een oud klasgenootje van mij heeft borstkanker en er is 1 borst bij d'r afgezet. Ook een ventje van net een jaar......pffffft.

Net woorden met Lief, ik moet dus een was van een week weg vouwen, maar hij had bedacht de schuur op te ruimen (moet ook gebeuren, maar heb liever schone en gevouwen kleding dan opgeruimde schuur. Met andere woorden, ik wil m'n ding ff doen, hij ook. Maar op de 1 of andere manier is ZIJN ding altijd belangrijker dan het mijne. Kan daar woest om worden. doe nu dus ff helemaal niks, hij kan de rambam krijgen. Doet ie het lekker zelf. BAH BAH BAH (en ook altijd van lulargumenten, ja maar ik ben maar zo veel dagen in de week vrij, ja lul, ik nog minder, maar jij moet altijd voor.......stuk verdriet. grrrrrr ben echt boos!)
zo ringel, lekker hier spuien, voordat je je kerel een klauwhamer naar z'n kop gooit.

Ik heb eigenlijk maar weinig echt ruzie met man. Hij is niet zo'n ruziemaker en ik voel me altijd schuldig als ik mijn sjacherijn op hem afreageer.
Hallo dan! Lekker bij gelezen hier terwijl ik probeer Jasmijn in slaap te krijgen, tenminste, dat moet ze zelf doen, en aangezien ik nu even niets meer hoor is het volgens mij gelukt Ze heeft de laatste dagen een erg irritant schema; 12 uur slapen tot 13 uur en dat is natuurlijk gewoon veel te kort. Dus moet ze rond 15 uur alweer slapen want als dat later wordt wil ze 's avonds helemaal niet meer... o shit, ze huilt, dus slaapt nog niet ;-(

Even kijken, waar wilde ik ook alweer op reageren:

@Ris: Gefeliciteerd! Enneh, wat vonden ze van de monchoutaart met recept á la Mmmoi?

@Eten: Jasmijn eet nog steeds alles van warm eten, potjes of vers, maakt niet uit. Gisteren ook potje voor 12 maanden op, zo'n grote, en die gaat er helemaal in en dan nog een toetje er achteraan. Ook het melk drinken gaat weer een klein beetje beter; tussen de middag wil ze nu af en toe wel een flesje van ong. 100 ml, het is niet veel maar toch iets! Warm eten geef ik haar nog gewoon zelf en dan geprakt, gaat er allemaal prima in. Brood eten gaat tussen de middag ook heel goed; ik prik een stukje aan haar vork en dan doet zij het zelf in haar mond. Ze probeert ook al zelf te prikken maar ze duwt niet hard genoeg waardoor het stukje brood niet blijft hangen of er halverwege haar mond vanaf valt (waarop Jasmijn weer zegt: 'Oh, oh...' á la de Tubbies).

Ze is nu gewoon aan het kletsen in haar bed. Spenen en doekje er uit gegooid natuurlijk... oja:

@Speen: Jasmijn slaapt met een speen en een koekeldoekje (spuugdoekje van Prénatal van dat zachte verlours achtige spul). Associeert speen ook met slapen (tenminste, meestal ... ). Heel soms mag ze ook wel eens wakker worden of rustig worden met de speen op schoot maar dan moet ze wel op schoot blijven zitten. Als ze huilt ofzo bijv. Ze mag hem niet gewoon overdag als het geen slaaptijd is. Haha ik heb trouwens gemerkt dat ze wel heel verantwoord eerst de speen uit haar mond haalt voordat ze wat gaat zeggen; zo'n grappig gezicht is dat!

@Pebbles: Ik weet gelijk welke jongen je bedoelt; die met die rode vlekken in zijn nek Ik vind hem wel aardig zingen maar zijn persoonlijkheid niet echt geweldig. Heb gisteren ook Idols zitten kijken, blijf het toch leuk vinden.

Nu ga ik lekker een boekje lezen. Jasmijn ligt nog steeds te kakelen, nou ik laat haar nog lekker even in bed liggen, rust ze tenminste wel van uit ook al slaapt ze dan maar niet.

Later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven