Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Grrrrrrr net een flinke aanvaring gehad hier met iemand op straat... wat een tr*t zeg

Was vanmorgen beetje laat met Umaxi naar school te brengen, met als gevolg dat de hele boel daar volgeparkeerd stond. Tel daar de regenbuien bij op, iedereen dus met de auto en je kunt je de chaos voorstellen.

Nou ligt er vlakbij school een bejaardencentrum met een parkeerterreinttje. Ik weet dat ik daar eigenlijk niet mag staan maar ik had gewoon echt geen andere mogelijkheid, ik heb een baby van 11 weken oud en die kan ik nou eenmaal niet voorop de fiets zetten.

Goed, dus ik Umini uit de auto gehaald en met maxi-cosi op onderstel gezet, komt er een andere auto aanrijden waar zij uitstapt. "Of ik mijn auto wel even wilde wegzetten, want nu kon zij daar niet parkeren". Onzin, plekken zat! Nog vriendelijk proberen uit te leggen dat ik het snapte dat het heel vervelend was maar dat ik nu even geen andere mogelijkheid had, maar nee, ik moest weg. En heel gauw mijn baby weer in de auto zetten. Toen werd ik kwaaaad... grrr. Heb het netjes gehouden hoor, heb gezegd dat ze de bon maar op moest sturen maar dat ik die auto NIET ging verplaatsen en ben weggelopen.

Kan me echt heel goed voorstellen dat het frustrerend is als iedereen daar maar gaat staan, maar als het droog is is er sowieso nooit wat aan de hand en ik heb nou eenmaal geen andere mogelijkheid dan de auto om bij school te komen.

Nou daar stonden we hoor in de stromende regen

Heb Umaxi naar school gebracht en was binnen 5 minuten weer terug. Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Pff.
Pfff Uma wat een gedoe. Laat haar zelf een ander plekje zoeken, ruzie zoekertje is dat.

Goed dat je gewoon bent blijven staan. Ik hoop dat ik dat ook had gedaan ( heb nog een beetje last van mijn gedresseerde beleefdheids verleden ) en al helemaal vervelend dat ze jou en de kleine ophield in de regen !!

Stom mens.
Even heel snel: vannacht half 5 en kwart voor 7, ik ben heel blij. Nu hopen dat ze dit doorzet. Nog niet bijgelezen, kom later terug maar wilde vast even laten weten hoe fijn deze nacht was
Joepie !!!! Super Sardegna!

Hier weer verhitte moeder want werkstuk... Mmm.. Vordert gelijk de verbouwing.

Nou hij is weer bezig maar wilde dat ik typ en dat wil ik niet meer in groep 7. Hij moet het toch leren ? Ik zou het een kleine moeite vinden en mn handen jeuken maar ik denk dat hij het zelf moet doen.

Ik hoop zo dat ik iets slims bedacht heb. Bij Halffords hadden ze een zadel dat rond/ ovaal was. Stuk korter dan standaard. Mss kan ik dan wrl met Ootje op de fiets.
Uma, je zou ze toch... gefrustreerd oud wijf zonder kleinkinderen zeker.

Tssssk.

Sardegna, wat fijn!!!! Oh echt heerlijk. Dat is dus gewoon 1x toch? Al is kwart voor 7 mss net iets te vroeg of is dat jou opsta-tijd? Ik heb dan nog een half uurtje.

Viool, dat is dan toch zo;n rok-zadel? Ik glij daar vanaf ha ha, maar mss is het wat voor je.

Nou ja zeg; ik zat vanmorgen met Aatje bij judo. Zit er een jochie van 14 mnd ofzo met een Dora koekje. dus Aatje naar hem toe en hij geeft dat koekje. Ik pak het af en geef het weer aan dat jongetje. Begint ze te brullen!! En echt dramatisch. Hoofd in haar nek, om zich heen slaan. Iedereen keek op en om.

Ik zie Bengel en Uma nu al heel hard lachen en hoor jullie denken 'wacht maar'. Nou idd, wacht maar En ik hoef niet eens lang te wachten. Mevrouwtje ik wil mijn zin. Hallo zeg.
Haaai, hier uitgeruste sardegna

Ja kwart voor 7 is wat vroeg, maar ze ging aan de borst nog even lekker doortukken tot 7.10, ik soes dan nog een beetje. kwart over 7 is hier de opsta-tijd

Ha ha, die aatje, ook leuk toch een dame met pit! Maar wel je handen vol aan straks denk ik zo, haar 1e driftbui al voor haar 1e verjaardag. Ben benieuwd of Lmeisje ook zo pittig wordt, tot nu toe is ze een zoeterd hoor. Wel soms bozig als ik iets afpak, maar duurt nooit lang. Ze is snel weer in voor wat nieuws of een knuffel. Mijn knuffelbeertje

Uma, nou ja wat een PIEP-wijf, echt, doe normaal, ze ziet toch dat jij met drie kinderen waaronder 1 minibaby in de regen staat?!!! Grrrrrr, ben plaatsvervangend boos.

RW geen spijt dat je de meeting gemist hebt?

Viool wat lastig met dat werkstuk, hij moet z'n eigen verantwoordelijkheden leren natuurlijk, en tegelijk wil je hem ook goed begeleiden en behoeden voor tijdnood/slecht eindresultaat. Hopelijk leert hij per keer bij hoe hij het beter aan moet pakken.

Er schijnen trouwens mama-sturen te bestaan die je op een gewone fiets kunt (laten) zetten om meer ruimte voor het voorzitje en je eigen instap te creëren. Misschien even informeren bij de fietsenzaak? Of googelen? Lijkt me wat voor jouw fiets viool.

Half uurtje gezwommen net, in het water was het prima, als je een beetje doorzwemt blijf je warm genoeg, maar naderhand was het wel een beetje bibberen hoor, brrr, lekkere fleecetrui aan nu (charming )

Ik ben benieuwd wat Lmeisje er komende nacht van bakt.
Viool:

http://www.moederstuur.nl/

Heeft ze gelijk een mee-stuur-stuurtje
he dames even advies ik ben aan het kijken voor een fiets voor oudste hij heeft nu een 12 inch fietsje en kan sinds dit weekend zonder zijwieltjes (hoera!) Op en afstappen lukt nog niet alleen maar dat is denk ik een kwestie van oefenen.

Nu wil ik voor zijn verjaardag een 16 inch fietsje kopen deze is wel heel klein (maar wel fijn om te oefenen) ik zie van die gave beachcruisers maar daar is die opstap best hoog (stang in het midden zeg maar)

Als ze eenmaal goed kunnen fietsen maakt dat dan nog uit of is een lage afstap dan toch nog handiger?

hij word 5

deze
is dat wat voor een jongetje van 5? Hij is klein voor zijn leeftijd heeft nu maat 104/110 is 17 kilo dit is een 16 inch fietsje ik denk er zelf aan dat hij dan na de grote vakantie hierop kan fietsen wat denken jullie is de stang te hoog voor de opstap?
en die zijwieltjes kunnen er dan dus af hoera ik ben zo trots!!!
Hoera voor Lmeisje van Sardegna. Je had gewoon veel eerder met ons op stap moeten gaan, haha. Nee hoor, ik hoop heel hard dat ze gewoon zo doorgaat en jou je nachten weer teruggeeft.

Uma daar kan ik nou ook helemaal niet tegen. Als het nou de laatst parkeer plaats was, oké dan snap ik dat wel, maar zo... Blegh sjagerijn.

Amalia ik lach niet hoor, maar ik vind het wel heel leuk om te lezen. Wat een heerlijk boefje is dat nu al.

Met mijn "gat" gaat het zeer goed. Ik heb er gelukkig helemaal geen pijn van gehad. Gisteren alleen heel erg hoofdpijn, maar ik weet niet precies waar dat vandaan kwam. Het is me dus heel erg meegevallen. Gelukkig maar, want in september moet de volgende eruit.

Morgen gaan we een dagje naar Dolfinarium. Ik hoop dat het droog blijft. Weet iemand wat voor weer het gaat worden?

Kan ik zelf natuurlijk ook naar kijken op teletekst.
Wat een stoere fiets RS. Mijn oudste rijdt hier ook al een jaar op 16 inch, maar dat zit natuurlijk geen stang op. Eigenlijk geen idee dus!

Heb je je eigen identiteit nog niet terug kunnen vinden? Vreemd hoor!

Oja over een maand ben ik pas 37, maar Uma vond het nodig om dat nu alvast te veranderen (en bedankt Uma!!!!!!!).
RS misschien even meten hoe hoog de stang is, en of hij dan kan stilstaan met de fiets met de stang tussen zijn benen. Dan kan hij nl ook een noodstop maken,of gewoon opstappen, zonder iets te bezeren (als je begrijpt wat ik bedoel?)
RS ik zou een met lage instap kiezen. Juist het op- en afstappen is in het begin nog wat lastig en daar maak je het met zo'n stang niet makkelijker mee. Leuk zeg, dat 'ie zonder zijwieltjes kan fietsen.

Fijn dat je kies meevalt bengel.

Tsja, als Lmeisje nou weer gaat spoken mag ik dus weer gezellig met jullie uit eten?!
De jongens gingen hier trouwens gelijk naar 18 inch toen ze zonder zijwieltjes fietsten. De frames zijn tegenwoordig allemaal heel laag met de zadelpennen, waardoor een grotere wielmaat niet eens een veel hoger zadel geeft. Als ik jou was zou ik gewoon een keer met hem gaan passen in een fietsenzaak, daar hebben ze allerlei soorten en maten staan.
Amalia gefeliciteerd met je moeder (of was dat nou gisteren? ben het alweer kwijt)
Bengel het gaat warmer weer worden en ik zag 70 kans op ZON

RW 16 inch moet goed zijn !

Dat is een mooi klein maatje. Wij hebben ook een 16 inch crosser gehad voor de jongens, een loekie bmx geweldig ding !!!

Amalia pittig hoor hahaha ! Ik denk dat Ootje er ook zo'n eentje is maar tegelijk ook heel zacht en open, er staan dagelijks meerdere mensen aan haar te friemelen etc en ze lacht ALTIJD

En kijkt heel geduldig en aandachtig naar iedereen.
Hier 16 inch 20 inch 24 inch, 26 inch, alles gehad. Onee die 18 inch dus niet.
Wat vind je van het moederstuur viool? Lijkt mij ook wel wat eigenlijk.
Bedankt voor de tips! Het is echt nog een ukkie hoor dus ik denk echt dat 16 inch wel hoog genoeg is. Ik ga nog even bedenken ik vind het wel een gave fiets namelijk.

Uma wat een verhaal goed dat je bent blijven staan achterlijk mens zeg!!!!

Sardegna wat heerlijk dat de nachten weer wat beter gaan ik ben echt blij voor je!!! Dan ziet de wereld er gelijk weer beter uit he!!!

amalia ik moet stiekem lachen om je verhaal echt anders he een meisje!!! Dat beloofd nog wat haha

Ik had zondag wel even om het hoekje willen kijken maar heb geen spijt van mijn beslissing hoor! Misschien ga ik de volgende keer wel mee

J is jengelig al een paar dagen volgensmij tandjes/ sprongetje inslapen duurt ook langer, keihard huilen (en dan mamamaaaa roepen heel dramatisch zielig!!!) Normaal mag hij speen en knuffel alleen in bed maar nu kreeg hij hem om 16.00 al pfff ik kreeg oorpijn van dat gejengel

Ik vind dit een moeilijke leeftijd hij wil zoveel meer nu en het lukt nog niet buikschuift nog steeds trekt zich nu wel op en zit ook veel op zijn knietjes. Hij wil zo graag meespelen met de andere 2 en dat mag dan niet zo zielig
Nou jaaaa, Uma, wat een doos, zeg, daar op die parkeerplaats!

Echt bot! Zo iemand ziet toch ook wat de situatie is? Belachelijk, hoor! Goed dat je gewoon bent blijven staan.

Sardegja, wat fijn! Lekker een beetje bij kunnen slapen! Hopelijk is dit blijvend!

Pfff, ik voelde me vannacht een beetje jou...Volgens mij ben ik echt elk uur wakker geweest door R. Niks voor haar, maar ze moest steeds een beetje huilen. Ik hoefde er niet uit, want ze sliep steeds zelf weer verder, maar voelde me best brak vanmorgen, want je ligt toch steeds wakker.

Ik heb het idee, dat er tanden aan komen. Ze kwijlt heel veel, steeds vuistje in haar mond. Dus misschien is dat het. En ook nog

superverkouden erbij...

O jee, die Aatje is een pittige, snelle dame zo te lezen. Zowaar al een echte driftbui met -hoofd-in-de-nek-gooien erbij... Dat wordt niet nog wat...dat IS al wat!

Viool, vind dat je gelijk hebt, hoor. Groep 7, dan kan mviool vast eerst zelf proberen te typen. Maar ik snap, dat je handen jeuken, hoor. Lukt het hem een beetje?

RS, oudste heeft zelfde gewicht als jouw oudste en maat 110/116. Hij fietst op een 18 inch fiets. Net als bij Sardegna ook geen 16 gehad en dat gaat prima!

Bengel, fijn, dat je geen last hebt van je "gat"! (hihihi, klinkt idd heel stom zo!)
Ach, arme J...

Amalia, heb je nu trouwens nog kaartjes voor het concert?
Viool zit je ook weer te janken, of sta ik er nu alleen voor?
ik zit ook te janken vreselijk programma heerlijke tranentrekker pfffff

Ik ben sowieso een beetje labiel (ongesteld dus scoort ook punten he) vind het toch wel wat dat oudste 5 word over een mnd. Waar blijft de tijd, wat word hij groot (en wat een leuke leeftijd is dit toch!) feestje voorbereiden, hij lekker mee discussieren word er wel emo van hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven