Geparfumeerde baby

13-09-2019 14:49 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_390517 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 01:26
98.95% gewijzigd
wolkie schreef:
13-09-2019 15:28
Maar ruik jij het ook als iemand douchegel heeft gebruikt in de ochtend en dan s middags op bezoek komt??

Ligt aan welke douchegel, maar als iemand douchegel met een geurtje heeft is de kans heel klein dat ze de andere producten zonder gebruiken.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:29
Zodat de geur niet op de baby komt?

Ja. Als een beschermend laagje.
Tessa44- schreef:
13-09-2019 15:25
Nee dat doen mensen niet, mensen gaan niet speciaal hun was in geurloze neutral wassen voor een kraamvisite. Als je parfum zegt denken mensen aan dat flesje en realiseren ze zich niet dat de wasverzachter en wasmiddel ook op je keel slaat.

Dus dan zeg ik het vantevoren, en moet ik nog steeds weigeren als ze er zijn omdat ze het niet goed genoeg hebben gedaan. Dat lijkt me nog vervelender dan een leugentje om bestwil vertellen...
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 15:31
Ja. Als een beschermend laagje.

Dat zou ik wel kunnen proberen, en werkt het niet dan weet ik dat ook snel genoeg!
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 15:26
Ik vind de omslagdoek van Stippeltjes ook een goeie tip.

Bedankt voor de tip!
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:22
Dat had ik ook bedacht, maar mijn ervaring is dat mensen zelf heel dingen niet ruiken omdat ze het dagelijks gebruiken, of zelf zo lekker vinden ruiken (of zelf niet zo sterk vinden ruiken). Wasverzachter bijvoorbeeld. Dus het algemeen vragen of vermelden helpt denk ik niet... Want dan moeten ze al hun lichaamsproducten niet gebruiken of vervangen en hun kleding apart was. Zouden mensen dat echt doen?
Ik zou dat absoluut doen bij een vriendin of een andere goed bekende, het is voor jou toch ook geen keuze dat je er last van hebt. Van schoonouders kan je het ook zeker verlangen, bij kennissen wordt het lastig maar dat betekent dus dat zij de baby niet vasthouden.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:32
Dus dan zeg ik het vantevoren, en moet ik nog steeds weigeren als ze er zijn omdat ze het niet goed genoeg hebben gedaan. Dat lijkt me nog vervelender dan een leugentje om bestwil vertellen...
Het zal niet eenmalig zijn dat ze je kind zien/vast willen houden lijkt me. Dus wel eerlijk zijn.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:34
Bedankt voor de tip!

De eer komt Stippeltjes toe :)
Onze dochter is ook gevoelig voor producten met parfum dus wij hebben alles uit huis gedaan, ik merk nu pas op hoe sterk dingen ruiken en kan het ook echt vies vinden als iemand een luchtje op heeft of wasmiddel met parfum gebruikt. Het is echt een kwestie van gewenning en ik snap dus heel goed dat anderen het niet zo door hebben die wel veel parfumproducten gebruiken.

Desondanks zou ik het zeker wel benoemen al helemaal bij mensen die dichtbij je staan. Mijn ouders zijn voor dochter ook zonder parfum gaan leven en we zien ze maar eens per maand ongeveer. Vonden ze helemaal niet zo lastig gelukkig.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:32
Van mij hoef je ze niet te weigeren ik reageerde op je bericht, ik denk niet dat mensen speciaal voor één kraamvisite ander wasmiddel gaan kopen, ik denk dat je die illusie niet moet hebben.

En ik weet niet hoe het met jou zit, maar kleding die altijd met geur wasmiddel gewassen wordt - daar gaat de geur er echt niet uit met één keertje wassen, ik ben zo gevoelig dat ik mensen nog dagen kan ruiken in mijn huis als ze op visite zijn geweest. Het trekt gewoon in de bank.
Stippeltjesbehang schreef:
13-09-2019 15:19
Je kunt het vriendelijk vragen als mensen bellen om langs te komen toch?
En verder zou ik een 'visite omslagdoek' gebruiken zodat de geur daar in zit.
Of even omkleden na bezoek.

In dit geval is een kraamfeest misschien ook nog een goede oplossing zodat een groot deel van de mensen in één keer kennis kunnen maken en je niet wekenlang die stress ervaart.
Bedankt voor de tips!
Gewoon zeggen is het makkelijkst. En misschien helpt het om de baby in een specifieke wikkeldoek te leggen als iemand anders het vast heeft, dan kan je die wikkeldoek weghalen als jij de baby pakt. Misschien is er dan minder geuroverdracht direct op jouw baby.

Edit: oh mosterd zie ik!
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 13-09-2019 15:42
4.76% gewijzigd
Tessa44- schreef:
13-09-2019 15:39
Van mij hoef je ze niet te weigeren ik reageerde op je bericht, ik denk niet dat mensen speciaal voor één kraamvisite ander wasmiddel gaan kopen, ik denk dat je die illusie niet moet hebben.

En ik weet niet hoe het met jou zit, maar kleding die altijd met geur wasmiddel gewassen wordt - daar gaat de geur er echt niet uit met één keertje wassen, ik ben zo gevoelig dat ik mensen nog dagen kan ruiken in mijn huis als ze op visite zijn geweest. Het trekt gewoon in de bank.

Nee dat bedacht ik me ook, maar omdat veel mensen zeggen dat ik het gewoon aan kan geven, terwijl het daar waarschijnlijk niet mee is opgelost. Ik denk ook niet dat mensen dat doen.

Dat met de bank hebben wij hier met onze gestoffeerde stoelen, die vervangen we binnenkort door houten stoelen, dat maakt al veel uit.
Envelop schreef:
13-09-2019 15:38
Onze dochter is ook gevoelig voor producten met parfum dus wij hebben alles uit huis gedaan, ik merk nu pas op hoe sterk dingen ruiken en kan het ook echt vies vinden als iemand een luchtje op heeft of wasmiddel met parfum gebruikt. Het is echt een kwestie van gewenning en ik snap dus heel goed dat anderen het niet zo door hebben die wel veel parfumproducten gebruiken.

Desondanks zou ik het zeker wel benoemen al helemaal bij mensen die dichtbij je staan. Mijn ouders zijn voor dochter ook zonder parfum gaan leven en we zien ze maar eens per maand ongeveer. Vonden ze helemaal niet zo lastig gelukkig.

Wauw wat lief van ze!
Ik draag met kraamvisite sowieso geen parfum. Dan zit de moeder heel de dag met een kind dat naar mijn parfum ruikt...
Mijn moeder waste ons vroeger als iemand ons vastgehouden had... en ze heeft geen last van geuren en parfum, dus dat doen mensen zonder allergie ook. Ze kon het niet uitstaan dat we dan 'vreemd' roken.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:43
Wauw wat lief van ze!
Ik zou het voor een goede vriendin ook doen maar dan moet ik wel weten hoeveel last ze er van heeft en waar je op moet letten. Dat kan alleen maar doordat jij het duidelijk aangeeft.
Kun je echt tegen geen enkel geurtje of zijn het meer de sterke geuren en parfum walmen? Lijkt me wel lastig.

Ik ben zelf iemand die iedere dag parfum gebruikt, gewoon 1 spraytje en klaar. Zonder voel ik de hele dag dat ik iets mis. Maar ik wil geen hele walm en van sterke geuren krijg ik zelf hoofdpijn dus die gebruik ik niet.

Als ik bij jou op kraamvisite kom dan zal ik een keer niet mijn parfum flesje pakken maar voor de rest wordt het lastig want naast mijn deo heeft alles wel iets van een geurtje.
Stomme tip misschien, maar zeg nadrukkelijk tegen mensen dat je liever geen baby badproducten ontvangt. Op een of andere manier denken mensen vaak dat dat ongeparfumeerd en hypoallergeen is (want het is toch voor een baby?) en dat is het dus allesbehalve natuurlijk...
karliin schreef:
13-09-2019 15:45
Ik draag met kraamvisite sowieso geen parfum. Dan zit de moeder heel de dag met een kind dat naar mijn parfum ruikt...

Ik hoop dat er meer mensen zo denken en doen, ik zie nu best een beetje op tegen alle visite.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:42
Nee dat bedacht ik me ook, maar omdat veel mensen zeggen dat ik het gewoon aan kan geven, terwijl het daar waarschijnlijk niet mee is opgelost. Ik denk ook niet dat mensen dat doen.

Dat met de bank hebben wij hier met onze gestoffeerde stoelen, die vervangen we binnenkort door houten stoelen, dat maakt al veel uit.
Directe familie zal er rekening mee houden - hoop ik voor je! maar ik heb het zo vaak gevraagd en mijn ervaring is gewoon niet heel positief. Men ruikt het echt zelf niet meer. Mijn zoon is nu puber en zijn vriendjes komen langs de axe vliegt me om de oren. Heel naar niet echt veel aan te doen ik kan toch moeilijk vragen geen vrienden meer mee naar huis te nemen. Alleen als ze blijven logeren vraag ik het expliciet anders slaap ik zelf niet.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:22
Dat had ik ook bedacht, maar mijn ervaring is dat mensen zelf heel dingen niet ruiken omdat ze het dagelijks gebruiken, of zelf zo lekker vinden ruiken (of zelf niet zo sterk vinden ruiken). Wasverzachter bijvoorbeeld. Dus het algemeen vragen of vermelden helpt denk ik niet... Want dan moeten ze al hun lichaamsproducten niet gebruiken of vervangen en hun kleding apart was. Zouden mensen dat echt doen?
Oef, ik heb het probleem ook. Ik krijg echt bartsende koppijn als ik in de buurt ben geweest van iemand die parfum/ geurende deo gebruikt. Hoe vaak ik wel niet verkast ben in het ov omdat een of andere idioot met deo ging rond spuiten... Ik merk ook dat er over het algemeen weinig begrip voor is. Want het ruikt toch zo lekker :sick: Een vriend van mij blijft maar met regelmaat deo opspuiten vlak voor hij bij mij in de auto stapt. Hij lijkt maar niet te snappen dat hij daarmee mijn autorit en de uren daarna tot een hel maakt. EN is toch best beledigd als ik hem keer op keer weer vraag dat niet te doen.

Ik heb eigenlijk geen tips voor je, Behalve aan iedereen die langs komt zeggen dat, als ze sterk ruikende middelen gebruikt hebben, je baby gewoon niet mogen aanraken. Punt. Geen discussie. Is schoonmoeders beledigd: vriendelijk aangeven dat ze je baby de volgende keer wel mag oppakken als ze dan geen parfum/deo/waswachterspul op heeft. Ik zou niet gaan werken met doeken. Want als je baby een peuter/kleuter is en bij oma op schoot kruipt, heb je ook een stinkend kind. En moet je dat weer oplossen. Dan kun je beter nu duidelijk zijn.
CallieB schreef:
13-09-2019 15:47
Stomme tip misschien, maar zeg nadrukkelijk tegen mensen dat je liever geen baby badproducten ontvangt. Op een of andere manier denken mensen vaak dat dat ongeparfumeerd en hypoallergeen is (want het is toch voor een baby?) en dat is het dus allesbehalve natuurlijk...
Oja, wij kregen bij ons tweede kind ook een Zwitsal pakket cadeau van schoonouders terwijl ze weten dat dochter niet tegen geparfumeerde producten kan :facepalm:
Hoe doet de familie het nu? Hoeveel afstand moeten ze bewaren?

Ik denk dat je zeker ook familie kunt zeggen dat ze de baby niet vast krijgen als ze er geen rekening mee houden. Dan doen ze maar wat moeite. (Een vanijn kinderen mocht de eerste week ook niet teveel opgepakt worden door een gebroken sleutelbeen. Jammer voor de familie, maar oppakken mochten ze dus niet.)
CallieB schreef:
13-09-2019 15:47

Geen stomme tip hoor! Als ik een zwitsalpakket ofzo zou krijgen zou ik daar heel weinig mee kunnen. En dat vind ik zo’n zonde van de moeite
Ik denk dat als je het ruim van te voren vraagt aan je schoonouders, dat ze best willen overstappen naar neutral. Het is er ook van huismerk, dat is net zo duur als normaal wasmiddel. Van anderen kan je het niet vragen, maar je schoonouders zie je misschien elke week wel?
Je kan toch uitleggen dat je je er best druk om maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven