Geparfumeerde baby

13-09-2019 14:49 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_390517 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 01:26
98.95% gewijzigd
Ik zou hier maar alvast assertief in worden. Ik kreeg mijn kinderen compleet geparfumeerd terug van het kdv, ik vond dat wel een goed teken. Ze waren goed geknuffeld
Maar als je dit zo ernstig hebt moet je zoveel mogelijk op je strepen gaan staan en zo vroeg mogelijk denk ik.
Ik deel de meningen verder over dat getrut over kinderen vasthouden en knuffelen niet, maar probeer vanuit uit je probleem met geuren met je mee te denken.
Waarom begin je daar nu pas over? Ik kan ook niet tegen die parfumwalmen en als m'n moeder met me mee wil in de auto dan moet ze dus geen parfum op doen want in zo'n kleine ruimte is dat niet te harden. Lijkt me dat je dat van je visite ook kunt vragen omdat je er niet tegen kan. Nergens voor nodig dat mensen zich vol spuiten.
Lijkt me echt heel lastig. Jouw baby, jouw regels. Gewoon de waarheid vertellen. Als mensen moeilijk willen doen, doen ze dat toch wel. Ik mag aannemen dat je intimi op bezoek krijgt en dat die rekening met je zullen houden. Kennissen en allerlei andere ver weg mensen zou ik sowieso niet op kraamvisite laten komen.

Maar je zegt wasmiddel. Hoe moet ik dat voor me zien als visite? Moet ik dan eerst mijn kleding wassen met Neutral of zonder wasmiddel voordat ik langs kom? Of kan je iets wat eenmaal in de kast hangt wel hebben?
Snowpink schreef:
13-09-2019 17:42
Lijkt me echt heel lastig. Jouw baby, jouw regels. Gewoon de waarheid vertellen. Als mensen moeilijk willen doen, doen ze dat toch wel. Ik mag aannemen dat je intimi op bezoek krijgt en dat die rekening met je zullen houden. Kennissen en allerlei andere ver weg mensen zou ik sowieso niet op kraamvisite laten komen.

Maar je zegt wasmiddel. Hoe moet ik dat voor me zien als visite? Moet ik dan eerst mijn kleding wassen met Neutral of zonder wasmiddel voordat ik langs kom? Of kan je iets wat eenmaal in de kast hangt wel hebben?

Dan zou je je kleding twee keer met geurloos wasmiddel moeten wassen, in de buitenlucht laten drogen en naderhand niet tussen ‘geurende’ kleding hangen of leggen :-?
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 17:47
Dan zou je je kleding twee keer met geurloos wasmiddel moeten wassen, in de buitenlucht laten drogen en naderhand niet tussen ‘geurende’ kleding hangen of leggen :-?
Is het niet een idee dat bezoek wat dicht bij jullie staat een overhemd of shirt ofzo standaard bij jullie in de kast hebben? Net zoals sommige mensen huissloffen hebben voor bezoek? Dan was je dat ene kledingstuk gewoon steeds voor ze met je eigen was mee, heb je daar nooit problemen mee.
redbulletje schreef:
13-09-2019 17:33
Waarom begin je daar nu pas over? Ik kan ook niet tegen die parfumwalmen en als m'n moeder met me mee wil in de auto dan moet ze dus geen parfum op doen want in zo'n kleine ruimte is dat niet te harden. Lijkt me dat je dat van je visite ook kunt vragen omdat je er niet tegen kan. Nergens voor nodig dat mensen zich vol spuiten.

Omdat het geen beginnen aan is, alleen al de wasverzachter ruik ik na een week dat iemand erin heeft gezeten nog aan de stoel (die worden dus binnenkort door houten vervangen). Maar met een baby vind ik het een heel ander verhaal omdat ik er goed voor wil kunnen zorgen er van kunnen genieten, dat wil ik me niet laten verpesten doordat mensen hem/haar vast willen houden en mij vervolgens met de geur laten zitten.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 17:50
Omdat het geen beginnen aan is, alleen al de wasverzachter ruik ik na een week dat iemand erin heeft gezeten nog aan de stoel (die worden dus binnenkort door houten vervangen). Maar met een baby vind ik het een heel ander verhaal omdat ik er goed voor wil kunnen zorgen er van kunnen genieten, dat wil ik me niet laten verpesten doordat mensen hem/haar vast willen houden en mij vervolgens met de geur laten zitten.

Als dat al teveel is, kunnen mensen die normaal gesproken iets met parfum gebruiken, dus niet je baby vasthouden. Die geur zit namelijk ook in hun bank, in hun autostoel en in hun jas. Dan moeten ze al hun kleding eerst twee keer wassen, buiten laten drogen en na het aantrekken zonder jas op de fiets naar jou toekomen. Het lijkt me handiger als je die mensen de baby gewoon niet laat vasthouden.
Zwaar overdreven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maartje2016 schreef:
Is het niet een idee dat bezoek wat dicht bij jullie staat een overhemd of shirt ofzo standaard bij jullie in de kast hebben? Net zoals sommige mensen huissloffen hebben voor bezoek? Dan was je dat ene kledingstuk gewoon steeds voor ze met je eigen was mee, heb je daar nooit problemen mee.

Dat helpt niet voldoende omdat de geur van de broek en onderkleding daar gewoon doorheen trekt, plus dat geur ook in de huid trekt dus dan is het kwaad al geschied.
Je kan de baby best aan een knaapje buiten hangen hoor.
Goh wat vervelend dat je zoiets hebt. dan moet het dagelijks leven tussen mensen toch een marteling zijn? Overal zijn syntethische geuren.

Ik zou dan idd je baby gewoon niet door anderen vast laten houden. Dat lijkt me het makkelijkst. Als je mijn zus of goede vriendin was zou ik me overigens met alle liefde aanpassen (hierrrrr die baby :biggrin: ), maar ik weet niet of je dat van iedereen kunt verwachten.

Maar als je je er niet goed bij voelt, dan gewoon bij niemand.
Hoe zie je dit voor je in de toekomst dan, je kunt toch niet van iedereen verwachten dat ze andere parfum en neutral wasmiddel gaan gebruiken? Op het Kdv, familie, vrienden, .. niemand kan oppassen tenzij ze al hun wasmiddelen vervangen? Ik vind het vrij bizar.
Maartje2016 schreef:
13-09-2019 16:24
Dan gaat zo'n kleintje toch veels te vaak in bad? Steeds dat gepluk voor de lol van het bezoek :-?
Normaal gaat je kind toch ook 1x p.d. In bad of is dat ook veranderd ondertussen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Gatekeeper* schreef:
13-09-2019 18:06
Je kan de baby best aan een knaapje buiten hangen hoor.

Dan probeer ik liever een babyomslagdoek :’)
Ik had een collega met zware allergie, als zij op kantoor was (Ik vergat het wel eens) mochten we zelfs geen deodorant gebruiken
Hielden we ook, zoveel mogelijk rekening mee

Ik had het echt al veel eerder aanslingeren!
Niks viezer dan dat je baby naar andermans parfum ruikt.. op ons kdv mogen de leidsters ook geen parfum dragen. Geur tussen moeder en kind is echt iets instictiefs. Toen ik was bevallen moest ik ook echt wennen aan de geur van mijn kinderen, alsof ik ze moest leren kennen.
LoveDobby schreef:
13-09-2019 18:09
Normaal gaat je kind toch ook 1x p.d. In bad of is dat ook veranderd ondertussen.
Doorgaans max 2x in de week tegenwoordig.

(Maar ze blijven inderdaad alles steeds veranderen :-? )
TO, geef dit van die allergie trouwens heeeeel duidelijk aan bij de intake van de kraamzorg, of bel misschien van te voren naar verschillende organisaties om te checken hoe zij ermee om kunnen gaan voor je je bij iemand aanmeld!

Je verzoek is tenslotte net "ietsjes" zwaarder dan alleen een kraamhulp die niet rookt ;-)
Dan werk je zelf zeker ook niet?
een baby die even word vast gehouden stinkt toch niet gelijk naar de ander
Welke klachten krijg je ervan dan? Want eerlijk gezegd klinkt het mij ook zwaar overdreven inde oren. Parfum snap ik nog maar wasverzachter een week later nog ruiken geloof ik gewoonweg niet. Kan het zijn dat je er teveel op gefixeerd bent?
Dit lijkt me echt heel lastig. Maar hoe doe je dat in het dagelijks leven? Werk, vrienden, sporten, een keertje uit gaan eten?
Bij bezoek dat geregeld gaat komen, bv je (schoon)ouders, zou ik het van tevoren aangeven. Ik neem aan dat ze er dan wel rekening mee houden? En het incidentele bezoek zou ik de baby gewoon niet laten vasthouden.
Ik snap niet zo goed wat de borstvoeding ermee te maken heeft?

Overigens gaan waar ik woon de baby´s wel elke dag in bad. En met hun huidjes is niks mis. Dus de baby wassen en schone kleren aan is ook gewoon nog een optie.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 17:59
Dat helpt niet voldoende omdat de geur van de broek en onderkleding daar gewoon doorheen trekt, plus dat geur ook in de huid trekt dus dan is het kwaad al geschied.
Maar hoe leef jij dan? Kom je ooit je huis uit?

Ik bedoel het niet verkeerd maar ik heb hier (in deze extreme mate) nog nooit van gehoord en kan me er weinig bij voorstellen.
Lotus1990 schreef:
Maar dan kun je dus ook niet werken, niet met het OV, niks.
Ik zou eerder proberen meer tolerant te worden denk ik.
Iemand opperde al een kraamfeest, ik vind het normaal gesproken niks, maar zou het nu ideeal vinden. Duidelijke tekst op de uitnodiging, dan 1 keer 1 middag stress, baby daarna extra goed badderen en geen gedoe meer verder. Lijkt me een stuk fijner in plaats van weken gedoe met al je visite. Schoonouders mag ik hopen (dat die je wel enigszins een beetje kennen) dat ze zich kunnen aanpassen als ze de baby eerder willen zien dan op het feest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven