Geparfumeerde baby

13-09-2019 14:49 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_390517 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 01:26
98.95% gewijzigd
Ik zou gewoon de waarheid zeggen. Er zullen genoeg mensen zijn die daar rekening mee willen houden.
Gewoon zeggen hoe het zit, bij aankomst bezoek die er nog geen kennis van heeft.
Ik werk via de thuiszorg bij een cliënt die dit ook heeft en wij moeten gewoon rekening daar mee houden.
Ik zou dit ook echt in het geboortekaartje zetten.
Oei lastig. Ik heb het zelfde probleem ten aanzien van geuren en parfum, ik ga al naar binnen als mijn buurvrouw haar was buiten ophangt. Ik vind het voor mijzelf een groot probleem en weet er zelf al niet eens altijd goed mee om te gaan, parfum is er echt overal, heel naar.

Mijn enige tip is laat mensen op z’n minst hun handen wassen als ze de baby willen vasthouden... verder weet ik het niet behalve dan kleding verschonen en een washand over het gezichtje als visite weg is.

Oh ja en zeggen inderdaad is ook een oplossing mijn ervaring is dat er erg weinig rekening mee gehouden wordt, plus als ze dat wel doen, en iemand heeft een jas aan die zit over het algemeen onder en hup dan zit het ook alweer aan iemand. En de kleding is vaak gewassen met geurig wasmiddel met Als je er gevoelig voor bent is ieder vleugje al heftig.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 15:22
26.83% gewijzigd
Ik zou gewoon de waarheid vertellen. Kunnen ze daar meteen ook met andere gelegenheden rekening mee houden, waar dat mogelijk is.
Ik zou het ook op het geboortekaartje zetten of vermelden bij het maken van de afspraak voor het kraambezoek.

Fijn dat jullie langskomen! Lotus heeft een syntetische geur allergie, willen jullie alsjeblieft geen parfum of andere sterk geurende producten gebruiken die dag? Tot Vrijdag!
Je kunt het vriendelijk vragen als mensen bellen om langs te komen toch?
En verder zou ik een 'visite omslagdoek' gebruiken zodat de geur daar in zit.
Of even omkleden na bezoek.

In dit geval is een kraamfeest misschien ook nog een goede oplossing zodat een groot deel van de mensen in één keer kennis kunnen maken en je niet wekenlang die stress ervaart.
Ik heb daar geen last van en hield altijd de baby bij me. Vond geloof ik niemand erg. Jouw criterium lijkt me een hele goeie.
Froezel schreef:
13-09-2019 15:16
Ik werk via de thuiszorg bij een cliënt die dit ook heeft en wij moeten gewoon rekening daar mee houden.
Ik zou dit denk ik ook doen, maar dan met een los briefje bij het geboortekaartje.
Ik zou het ook niet in het kaartje, maar in een los briefje zetten.
rosings schreef:
13-09-2019 15:19
Ik zou het ook op het geboortekaartje zetten of vermelden bij het maken van de afspraak voor het kraambezoek.

Fijn dat jullie langskomen! Lotus heeft een syntetische geur allergie, willen jullie alsjeblieft geen parfum of andere sterk geurende producten gebruiken die dag? Tot Vrijdag!
Dat had ik ook bedacht, maar mijn ervaring is dat mensen zelf heel dingen niet ruiken omdat ze het dagelijks gebruiken, of zelf zo lekker vinden ruiken (of zelf niet zo sterk vinden ruiken). Wasverzachter bijvoorbeeld. Dus het algemeen vragen of vermelden helpt denk ik niet... Want dan moeten ze al hun lichaamsproducten niet gebruiken of vervangen en hun kleding apart was. Zouden mensen dat echt doen?
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:22
Dat had ik ook bedacht, maar mijn ervaring is dat mensen zelf heel dingen niet ruiken omdat ze het dagelijks gebruiken, of zelf zo lekker vinden ruiken (of zelf niet zo sterk vinden ruiken). Wasverzachter bijvoorbeeld. Dus het algemeen vragen of vermelden helpt denk ik niet... Want dan moeten ze al hun lichaamsproducten niet gebruiken of vervangen en hun kleding apart was. Zouden mensen dat echt doen?
Jouw kind, jouw huis, jouw regels. Als ze in een wolk van parfum langs willen komen, dan wijs je ze gewoon de deur. Of je laat het je vriend/man/kraamhulp doen.
Ik snap je probleem niet. Blijkbaar weet iedereen al dat je allergisch bent voor parfum. Ik neem aan dat je zeperige, geparfumeerde mensen dus ook niet zoent. Het enige dat je nu nog uit hoeft te leggen, is dat je die reactie dus ook zal hebben als je kind is vastgehouden door iemand die jij niet kan zoenen.

Ik zou het voor de zekerheid even melden bij het maken van een afspraak.
Frizz schreef:
13-09-2019 15:20
Ik heb daar geen last van en hield altijd de baby bij me. Vond geloof ik niemand erg. Jouw criterium lijkt me een hele goeie.

Zelfs bij je familie/schoonfamilie? Mijn schoonmoeder zou het zich persoonlijk heel zwaar aantrekken als ze de baby niet mocht vasthouden.
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:22
Nee dat doen mensen niet, mensen gaan niet speciaal hun was in geurloze neutral wassen voor een kraamvisite. Als je parfum zegt denken mensen aan dat flesje en realiseren ze zich niet dat de wasverzachter en wasmiddel ook op je keel slaat.
Ik zou het gewoon eerlijk vertellen, maar niet op het geboortekaartje zetten.
Maar gewoon vragen of ze er rekening mee willen houden en waar ze dan op moeten letten (niet iedereen weet/kent dat).
Ik zie het probleem niet.
Ik vind de omslagdoek van Stippeltjes ook een goeie tip.
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 15:26
Zeker!

Inderdaad
yette schreef:
13-09-2019 15:24
Ik snap je probleem niet. Blijkbaar weet iedereen al dat je allergisch bent voor parfum. Ik neem aan dat je zeperige, geparfumeerde mensen dus ook niet zoent. Het enige dat je nu nog uit hoeft te leggen, is dat je die reactie dus ook zal hebben als je kind is vastgehouden door iemand die jij niet kan zoenen.

Ik zou het voor de zekerheid even melden bij het maken van een afspraak.

Het gaat met name om vrienden/schoonfamilie. Tot nog toe wordt er buiten eigen familie ook vaker moeilijk over gedaan, bijvoorbeeld als ik vraag of er een raam open mag als ik op visite ben. Dan vindt bijvoorbeeld de gastvrouw het vervelend omdat ze het zelf te koud vindt en geen vest aan wil doen.
Maar ruik jij het ook als iemand douchegel heeft gebruikt in de ochtend en dan s middags op bezoek komt?
Ik zou namelijk denken dat ik geen parfum mag dragen wat uiteraard geen probleem is maar ik geloof niet dat ik eraan zou denken dat ik geen douchegel mag gebruiken of wasmiddel met een luchtje. Krijg je echt lichamelijke klachten?
wolkie wijzigde dit bericht op 13-09-2019 15:32
52.27% gewijzigd
Zodat de geur niet op de baby komt?
Lotus1990 schreef:
13-09-2019 15:29
Zodat de geur niet op de baby komt?

Yep.
Froezel schreef:
13-09-2019 15:16
Precies! Ik had een tante die dit had, en als we bij haar op bezoek gingen, hielden we er gewoon rekening mee. Geen enkel probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven