Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Alle reacties Link kopieren
@iedereen: bedankt voor de tips! Ik ga de opties eens bekijken. Doordat iemand zei dat het knutselspul in de kelder staat, bedacht ik me dat ik ook nog aan onze inpandige garage kan denken daarvoor. Helemaal nooit overwogen om het gewoon de woonkamer uit te doen :-$
En voor op zolder zal ik eens nadenken of een stellingkast of van die bakken/kisten haalbaar zijn. Weggooien is nog geen optie helaas, want er is nog een baby op komst (en bijv dreumes wil straks ook nog met toettoet spelen, maar heeft momenteel al ander speelgoed beneden).

@Yellow: hier ook een meisje op komst na 2 jongens. Heb al gedacht aan: een eigen besteksetje, een bedelarmband, een eigen pop met toebehoren, poppenwagentje, poppenhuis, uitbreiding op theespulletjes, dat soort dingen. Maar ik ga dat niet als kraamcadeau vragen, want ik zal toch ook met sinterklaas en verjaardagen steeds nog met iets op de proppen moeten komen. Dus dan toch gewoon de praktische dingen vragen: toch bonnen, hydrofieldoeken, meisjesspenenkoord, kleertjes (maar ik ben makkelijk qua kleren), verzorgingsartikelen die ik ook echt gebruik, boekjes, etc. En mijn favoriet: aan mensen niet vragen om spullen, maar om oppas voor oudste(n) of eten. Maar dat is meer een cadeau voor mezelf dan voor baby ;-)
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree misschien nog iets als een kinderbestek met naam? (staat op mijn lijstje maar nog niet gehad anders heb ik sinterklaaskado ;-)) evt wat badspullen van merk x wat jullie gebruiken dus. Verder heb ik hier wat voorleesboeken erop gezet, had nog waskussenhoe nodig mijn wagenspanner had ik weggegooid want stuk. Ik vond het sowieso lastig wist het geslacht niet dus moest uniseks en hebben veel want oudere broer en zus.
Alle reacties Link kopieren
TVP! Dochter wordt over 1,5 maand 1 en ik vind het maar lastig ;-) Zelf weten we wat we willen geven, maar alle vragen van andere mensen vind ik lastig te beantwoorden!
Iemand tips voor een kind van bijna 1?

Ik dacht aan 'ervaringsspeelgoed' zoals klei of kinetisch zand. Maar ze stopt nog steeds wel dingen in haar mond, dus vertrouw het nog niet zo goed. Misschien een eetbare variant?

En poppen? is er zoiets als een instapmodel?
Mijn oudste kind heeft een pop, daar is ze erg in geinteresseerd, maar ik weet niet zeker of dat komt omdat de oudste er altijd zo op reageert als ze de pop pakt, of dat het haar echt om de pop gaat.
Ik heb nu idd een kinderbestekje met naam, een spaarpot met naam en eem geboorte toren op het lijstje staan. Maar de huidige jongste is net 1 dus verzorgingsspullen ed zijn er genoeg. Wasgel, shampo ed een hele voorraad maar gaat iig vanzelf wel op. Voor de huidige jongste is er ook een prachtige gehaakte wagenspanner gekomen en die is na een half jaar nog helemaal mooi en grijs dus kan prima voor een meisje.

Dekentjes, aankleedkussenhoezen, speenkoord ed maak ik zelf, voor de middelste ook gedaan en vond ik zo leuk..

Armbandje had ik nog niet bedacht, en een eigen pop met toebehoren is denk ik juist met wat ouder leuk. Deze pop is sowieso nog van mij geweest en ik jeb er nog 2 oude met kleren op zolder liggen. 1 met een pakje dat nog door een overleden oma is gemaakt :heart:

Dan toch vooral boekjes denk ik en het mensen zelf maar laten uitzoeken. In het ergste geval wordt het niet (veel) gebruikt. Een tante vraagt nooit om suggesties en komt altijd met de grappigste dingen aan. Een enorm kitsch muziekdoosje van een kersboom met glitters dat ik nooit gekocht zou hebben voor een baby en gek dat de oudste op dat ding is! Zij is sowieso echt een hele leuke en lieve tante. Anderen willen het liefst een lijstje en kopen dan daar iets van dat ze leuk vinden maar dat vind ik echt lastig voor deze.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
tv[
pimpelmeesje123 schreef:
01-08-2018 09:34
Herkenbaar mijn derde is nu net 6 weken... maar met sinterklaas moet ze natuurlijk ook kadootjes…. ben echt nog aan het nadenken... wobbel vind ik trouwens ook leuk maar vraag me af hoeveel er mee gespeeld gaat worden en of het geen sta in de weg wordt.... sowieso moet ik wat opruimen maar het is zo vervelend als je met verjaardagen sta in de weg speelgoed krijgt het kan nu eenmaal niet meteen weg. toettoet ligt hier op kamer zoon (is 5 nu) maar speelt er nog regelmatig mee dus dat blijft nog even, zit voor het grootste deel in speelgoedkist.
De 2 jongens klimmen op alles en de oudste heeft er ergens anders mee gespeelt, voor hun is het denk ik een groot succes. En als ik hem even weg wil hebben kan hij achterin de voorraadkast. Sus hier komt hij sowieso en dan hoeft er verder niet echt iets, alleen om wat uit te pakken te hebben misschien maar dat kannook gewoon een pyama zijn oid. Kerst vieren we dan weer wel met familie dus moet ik wel wat op verzinnen.

Toettoet staat hier ook op de kamer van de oudste en regelmatig speelt hij daar mee of spelen n ze samen met alles. Dat gaat voorlopig idd nog niet weg.

Ik kijk er wel echt naar uit dat de loopwagen, box, babyswing en wipstoel weg kunnen. Ik laat het nu allemaal expres staan omdat ik andwrs zo ga balen van de ruimte die ik kwijt raak van het terug zetten als het een paar maanden weg is geweest.

Heb jij BeatBo of de mini versie al? Dat is hier echt een enorme hit.
Toverspiegel schreef:
01-08-2018 09:59
Iemand tips voor een kind van bijna 1?

Ik dacht aan 'ervaringsspeelgoed' zoals klei of kinetisch zand. Maar ze stopt nog steeds wel dingen in haar mond, dus vertrouw het nog niet zo goed. Misschien een eetbare variant?

En poppen? is er zoiets als een instapmodel?
Mijn oudste kind heeft een pop, daar is ze erg in geinteresseerd, maar ik weet niet zeker of dat komt omdat de oudste er altijd zo op reageert als ze de pop pakt, of dat het haar echt om de pop gaat.
Ligt er heel erg aan wat je al hebt van de oudste. Joueco heeft wel mooie puzzels bv die net even anders zijn (hun doolhof puzzel bv).
tpv, vind het altijd zo lastig voor de middelste, eind november jarig, sint en kerst. Zoveel momenten in dezelfde fase.
Hij wordt 3, dus als mensen al tips hebben.
Alle reacties Link kopieren
beatbo is misschien wel idee voor sinterklaas dan kan ik daarnaast idd wat nuttige dingen doen. opa en oma kopen ook altijd iets maar goed ik mag roepen wat ;-) maar kan niet met alleen maar nuttige dingen aankomen. Mijn middelste wordt in november 3 dus zit iets meer tussen. En wil gewoon niet mijn huis vol hebben... meestal doen we met kerst ook nog wel iets maar dan hebben nuttige kado's mijn voorkeur dus kleding (die ze anders ook wel kregen) nachtlamp electrische tandenborstel dat soort dingen. Al had de oudste vorig jaar geluk kreeg een grote doos lego die ik al jaar had staan maar met sinterklaas vond ik dat teveel. Heb nu voor dochter (die dus 3 wordt) al doos lego friends ziekenhuis liggen omdat ze lego van grote broer geweldig vind. Moet alleen nog kijken waar ik het geef. Verjaardag of sinterklaas. Had ook al slaaptrainer bedacht aangezien ze vroeger uit bed begint te komen maar verder nog geen idee.

Misschien voor jongste nog een eigen pop maarja welke dan? Wil eigenlijk wel een die ik nu al zou kunnen geven bij wijze van (baby van 6 weken heeft nog 0 interesse natuurlijk) .
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel schreef:
01-08-2018 09:59
Iemand tips voor een kind van bijna 1?

Ik dacht aan 'ervaringsspeelgoed' zoals klei of kinetisch zand. Maar ze stopt nog steeds wel dingen in haar mond, dus vertrouw het nog niet zo goed. Misschien een eetbare variant?

En poppen? is er zoiets als een instapmodel?
Mijn oudste kind heeft een pop, daar is ze erg in geinteresseerd, maar ik weet niet zeker of dat komt omdat de oudste er altijd zo op reageert als ze de pop pakt, of dat het haar echt om de pop gaat.
kinetisch zand zou ik nog niet doen... wij hebben het voor oudste toen gedaan toen hij 3 werd... ze spelen er nog steeds wel mee maar dochter van 2,5 kan nog steeds erg slecht het op de tafel laten (hebben Ikea dienblad met randjes waar het dan op ligt) en vloer ligt vrij vol... je zuigt het wel makkelijk op maar je bent dan snel door je zand heen ;-) Klei hebben we hier niet speelt ze lekker op kdv mee en dat vind ik wel helemaal prima.
pimpelmeesje123 schreef:
01-08-2018 10:36
beatbo is misschien wel idee voor sinterklaas dan kan ik daarnaast idd wat nuttige dingen doen. opa en oma kopen ook altijd iets maar goed ik mag roepen wat ;-) maar kan niet met alleen maar nuttige dingen aankomen. Mijn middelste wordt in november 3 dus zit iets meer tussen. En wil gewoon niet mijn huis vol hebben... meestal doen we met kerst ook nog wel iets maar dan hebben nuttige kado's mijn voorkeur dus kleding (die ze anders ook wel kregen) nachtlamp electrische tandenborstel dat soort dingen. Al had de oudste vorig jaar geluk kreeg een grote doos lego die ik al jaar had staan maar met sinterklaas vond ik dat teveel. Heb nu voor dochter (die dus 3 wordt) al doos lego friends ziekenhuis liggen omdat ze lego van grote broer geweldig vind. Moet alleen nog kijken waar ik het geef. Verjaardag of sinterklaas. Had ook al slaaptrainer bedacht aangezien ze vroeger uit bed begint te komen maar verder nog geen idee.

Misschien voor jongste nog een eigen pop maarja welke dan? Wil eigenlijk wel een die ik nu al zou kunnen geven bij wijze van (baby van 6 weken heeft nog 0 interesse natuurlijk) .
Als sugestie voor opa en oma: zo'n invul boek? Oma verteld oid. En een prentenboek er bij (mama kwijt) ennde dingen van wee gallary zijn erg leuk en gericht op nog echte kleintjes door het zwart witte en grote contrasten. Verder iets voor haar kamertje? Poster, nachtlampje oid?

En als pop zou je een lappenpopkunnen doen. Of een leerpop met oa een rits, knopen ed in de kleding.
Alle reacties Link kopieren
@YellowLemonTree: misschien kun je nog een luiertaart vragen? Luiers heb je altijd nodig.

Heeft er iemand ervaring met van die slaaptrainer-wekkers? Dochter is ruim 2.5 maar twijfel of ik haar zover krijg het op te volgen. Volgens de verkopers zou het vanaf die leeftijd moeten kunmem.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
01-08-2018 11:10
@YellowLemonTree: misschien kun je nog een luiertaart vragen? Luiers heb je altijd nodig.

Heeft er iemand ervaring met van die slaaptrainer-wekkers? Dochter is ruim 2.5 maar twijfel of ik haar zover krijg het op te volgen. Volgens de verkopers zou het vanaf die leeftijd moeten kunmem.
hier hebben we toen voor oudste sam het schaap gekocht van zazu. wil hem straks voor dochter ook maar... hij luisterde redelijk ook omdat het met open ogen gaat en kleurtjes... maar daarnaast staat er een klok op. dus ik ben fan. hij is redelijk hufterproef al doen ogen het niet helemaal perfect meer blijven af en toe hangen maar als ik kijk hoeveel ze eraan hebben gezeten toen het niet moest...
Alle reacties Link kopieren
Tvp, reageer vanavond denk ik
Alle reacties Link kopieren
Als je meerdere kinderen hebt en alles al hebt. Waarom moet je dan nog meer kopen? Het jongere kind krijgt misschien minder nieuwe spullen maar heeft meer keuze dan de oudste ooit zal hebben (gehad).

Hier ben ik dus gestopt met iedere keer nieuwe spullen te kopen omdat we gewoon al zoveel hebben. Ook kijk ik meer naar wanneer ze die spullen nodig hebben of kunnen gebruiken dan naar een speciale (feest)dag. Beetje jammer om zomerspullen te kopen bij een verjaardag in de winter.

Als kinderen interesse hebben in bepaalde spullen of activiteiten haal ik het op dat moment en kijk ik of we zoiets al hebben.

Verder kunnen zaken als nieuwe kleding, boeken, spelletjes toch ook met verjaardagen of feestdagen?

Ook werkt het goed om iets te geven wat kind kan uitbreiden en waarbij anderen aanvullingen kunnen geven (zoals een treinbaan, boekenserie, spellen met uitbreidingen of baby born met alle aanvullingen of zaken zoals lego, duplo of playmobiel). Ook worden hier op verjaardagen vaak cadeaukaarten van de intertoys gegeven. Dan kan je samen met kind met alle kaarten naar de winkel en iets groters kopen.

Bij een 2e of volgend kind kan je het beste cadeaukaarten vragen (van de hema en prenatal). Dan kan je zelf kijken wat en wanneer je iets nodig hebt.

Opruimen gaat hier het beste in grote stellingkasten en grote plastic kisten met deksel (in de zolder en schuur).
evelien2010 schreef:
01-08-2018 11:19
Als je meerdere kinderen hebt en alles al hebt. Waarom moet je dan nog meer kopen? Het jongere kind krijgt misschien minder nieuwe spullen maar heeft meer keuze dan de oudste ooit zal hebben (gehad).

Hier ben ik dus gestopt met iedere keer nieuwe spullen te kopen omdat we gewoon al zoveel hebben. Ook kijk ik meer naar wanneer ze die spullen nodig hebben of kunnen gebruiken dan naar een speciale (feest)dag. Beetje jammer om zomerspullen te kopen bij een verjaardag in de winter.

Als kinderen interesse hebben in bepaalde spullen of activiteiten haal ik het op dat moment en kijk ik of we zoiets al hebben.

Verder kunnen zaken als nieuwe kleding, boeken, spelletjes toch ook met verjaardagen of feestdagen?

Ook werkt het goed om iets te geven wat kind kan uitbreiden en waarbij anderen aanvullingen kunnen geven (zoals een treinbaan, boekenserie, spellen met uitbreidingen of baby born met alle aanvullingen of zaken zoals lego, duplo of playmobiel). Ook worden hier op verjaardagen vaak cadeaukaarten van de intertoys gegeven. Dan kan je samen met kind met alle kaarten naar de winkel en iets groters kopen.

Bij een 2e of volgend kind kan je het beste cadeaukaarten vragen (van de hema en prenatal). Dan kan je zelf kijken wat en wanneer je iets nodig hebt.

Opruimen gaat hier het beste in grote stellingkasten en grote plastic kisten met deksel (in de zolder en schuur).
Als dit op mij gericht is ik hoef niet nu iets te kopen en voor de feestdagen geef ik ze samen iets groters wat voor de jongste nu nog niet zo leuk is maar met een half jaar misschien al interessant.

Ik krijg de vraag wel van anderen en daar vroeg ik suggesties voor. Cadeaubonnen doen ze in de familie niet aan, anders had ik naasr 5 ideeen van mezelf voor gepersonalizeerde dingen wel aangegeven dat er een bedrag in de spaarpot mocht of op de spaarrekening wat ze later zelf kan uitgeven. Aanvulbaar speelgoed is leuk, maar duplo is er genoeg en smartmax en de treinbaan heeft een baby nog niks aan. Om maar dingen te vragen die echt niks aanvullen van wat we al hebben en dus ongebruikt weer weg gaan vind ik zonde.

En waar lees je dat mensen suggesties zoeken voor zomaar tussendoor? Ik lees hier juist dingen voor verjaardagen en feestdagen. Het is toch helemaal niet gek dat je voor die momenten antwoordt wil geven op de vraag 'joh, zijn er nog iedeeen voor de verjaardag van x/sinterklaas/kerst?'.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
01-08-2018 11:19
Als je meerdere kinderen hebt en alles al hebt. Waarom moet je dan nog meer kopen? Het jongere kind krijgt misschien minder nieuwe spullen maar heeft meer keuze dan de oudste ooit zal hebben (gehad).

Hier ben ik dus gestopt met iedere keer nieuwe spullen te kopen omdat we gewoon al zoveel hebben. Ook kijk ik meer naar wanneer ze die spullen nodig hebben of kunnen gebruiken dan naar een speciale (feest)dag. Beetje jammer om zomerspullen te kopen bij een verjaardag in de winter.

Als kinderen interesse hebben in bepaalde spullen of activiteiten haal ik het op dat moment en kijk ik of we zoiets al hebben.

Verder kunnen zaken als nieuwe kleding, boeken, spelletjes toch ook met verjaardagen of feestdagen?

Ook werkt het goed om iets te geven wat kind kan uitbreiden en waarbij anderen aanvullingen kunnen geven (zoals een treinbaan, boekenserie, spellen met uitbreidingen of baby born met alle aanvullingen of zaken zoals lego, duplo of playmobiel). Ook worden hier op verjaardagen vaak cadeaukaarten van de intertoys gegeven. Dan kan je samen met kind met alle kaarten naar de winkel en iets groters kopen.

Bij een 2e of volgend kind kan je het beste cadeaukaarten vragen (van de hema en prenatal). Dan kan je zelf kijken wat en wanneer je iets nodig hebt.

Opruimen gaat hier het beste in grote stellingkasten en grote plastic kisten met deksel (in de zolder en schuur).
Hier idd ook vooral voor visite... en baby gaat met sinterklaas wslk kleding krijgen ook.... maar wil ook gewoon met sinterklaas/verjaardag een cadeau geven wat echt voor kind zelf is. Ja je hebt gelijk jongste heeft meer keus straks dan oudste ooit gehad heeft... oudste daarentegen kreeg regelmatig een cadeau dat zal de jongste veel minder krijgen betekend dit dan dat zij nooit iets krijgt met sinterklaas/kerst/verjaardag dat vind ik ook niet eerlijk. Maar heb dus ook geen zin in enorm veel prullaria/spullen en speelgoed wat heel veel ruimte inneemt. En kwa kadokaarten ik merk toch dat mensen dat niet snel doen, voor oudste had ik dat ook aangegeven met zijn verjaardag en hij heeft welgeteld 0 bonnen gehad. Heb zelfs spullen gehad die ik pertinent niet wilde... dus ik ga eens wat wegmoffelen zodat we weer ruimte hebben.


Maar goed dat is persoonlijk ik vind met sinterklaar 10-20 kado's per kind niet nodig of elke dag schoen zetten maar zijn ook mensen die dat doen... dus on topic leuke en/of nuttige ideeen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Knutselspullen opbergen:
- kleurpotloden, verfkwasten en viltstiften rechtop in een beker of emmertje
- bij elkaar horende spullen zoals bijv. kleispullen en verfspullen per soort in een plastic mandje, evt. een categorie 'overig' maken voor wat nergens bij hoort
- kleurboeken en papier in een of meer brievenbakken of tijdschriftcassettes

Verder heb ik in een opbergkast nog een schoenendoos staan met wat materialen (paar lege keukenrollen, eierdoos - ideaal om verf in te doen! - en een leeg blikje enzo) en liggen er een paar verfschorten in een la in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Kind van bijna 1:
Ik zou als ze alles in haar mond stopt nog even wachten met klei en kinetisch zand e.d. (kinetisch zand komt er hier sowieso niet in vanwege de zooi, ze mogen buiten in de zandbak en binnen met klei en dat vind ik wel genoeg). Wat mijn dochter wel al heel erg leuk vond en goed kon vanaf 1 jaar was kleuren met Stabilo Woody potloden. Dat is een soort kruising tussen een potlood en een waskrijtje. Voordeel t.o.v. een potlood is dat je het maar op papier hoeft te zetten en er komt kleur af, dus vanaf 1 jaar al heel goed mee te kleuren. Voordeel t.o.v. waskrijtjes is dat het makkelijker te hanteren is en langer leuk blijft. Als ze groter zijn kunnen ze bijv. raamtekeningen ermee maken of aquarellen. En het is afwasbaar, zelfs van muren. Ik was eerst vrij skeptisch omdat het nogal duur is (niet schreeuwend duur, maar wel t.o.v. gewone potloden of waskrijtjes), maar op het kdv had mijn dochter er zoveel plezier van dat ik ze toch heb aangeschaft. We gebruiken ze nu al jaren heel veel, dus het was de investering wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nichtje van 1 en een neefje van 2 (en zelf twee oudere kinderen) en ik heb voor de jongste 2 (geen broer en zus) nu elk zo'n speeltunnel gekocht. Mijn kinderen hadden die ook al peuter en kleuter en vonden dat erg leuk, al dan niet in combi met een tipitentje.

Zoiets, dus:
https://www.ikea.com/be/nl/producten/ba ... hildren_nl

Da's misschien ook nog een idee? Ruimt ook redelijk makkelijk op.
Alle reacties Link kopieren
Voor een baby met al broers/zussen boven zich:
Wij hebben een zoon en dochter (bijna 6 en 3) en verwachten in september een baby, dus hebben hetzelfde (luxe)probleem. Maar op zich heb ik toch best al wat ideeen, in de volgende categorieen:

- Dingen die inmiddels kapot, kwijt of niet meer zo heel mooi meer zijn.
Zeker bij een derde zijn er vast wel zulke dingen als nr 2 al dingen van nr 1 gebruikt heeft. Bij ons is dat bijv. een leuk flapjesboek van Dribbel waar inmiddels aardig wat flapjes uit gescheurd zijn en nog meer boeken die stukgelezen zijn, dingen als hoeslakens/autostoelhoes/slaapzakjes/etc die vlekken of slijtage vertonen, een leuke bal van O-Ball die baby's al heel gauw kunnen vastpakken die kwijt is, een badring waar binnenin viezigheid in is aangekoekt, pyjama's en rompers die inmiddels wat pillig of uitgelubberd zijn (en daarbij is smaak iets minder van belang vind ik zelf, of je kunt om een specifieke pyjama of romper vragen - ik houd bijv. van de stretch rompers van de Hema, dus ik vraag specifiek die), leren slofjes - ik vind die van Aapies heel fijn - die al afgeragd zijn door de oudsten.

- Dingen waar je de vorige keer het bestaan / de handigheid nog niet van wist of die je toen te duur/luxe vond.
Bij ons is dat bijv. een newborn set voor de Tripp Trapp (en hoezen ervoor), slofjes van Lodger (vorige keren andere slofjes gehad maar die gingen steeds uit), een Dooky zonnescherm voor de kinderwagen (vorige keren met parasolletje geklooid maar dat was geen succes), Silly Billyz slabben (schorten van Ikea leken lang te voldoen maar gingen op een gegeven moment doorlekken), babyspeelgoed met een grote spiegel (hebben we nog niet en vonden ze op het kdv heel erg leuk), een wasbare zwemluier, een mooi sprookjesboek (leuk voor allemaal maar helemaal niet gek om als kraamcadeau/sintcadeau te vragen voor een baby), sock-ons.

- Persoonlijke dingen
Bijv. iets met de naam erop/erin, bijv. een slaapzak, handdoek, bestek, boek, etc. Maar ook dingen die elk kind zelf heeft/houdt, zoals bijv. een spaarpot, een haarlokdoosje (tandendoosje vind ik niet nodig, die heb je pas over 6 jaar nodig), een toilettasje (klinkt misschien gek voor een baby, maar ik vind het al direct heel handig om een paar luiers en doekjes in te doen voor als je kort even weggaat: dan kun je die gewoon in je eigen tas gooien en hoef je niet zo'n grote luiertas mee te sjouwen), een leuk koffertje/bewaardoos om babyspulletjes in te bewaren (eerste setje kleding, geboortekaartje, eerste schoentjes, etc.).

Verder zal ik als mensen vragen wat ik als kraamcadeau wil denk ik wel aangeven kleding leuk te vinden, maar wel het seizoen erbij aangeven (winterkleding maat 62) en dat we niet van aaneengesloten pakjes houden maar meer van losse broekjes en truitjes. Je kunt ook bijv. aangeven dat je van een bepaald merk of winkel houdt, dat je van vrolijk gekleurde of juist vrij neutral kleding houdt, van lief of stoer, etc., dat verkleint het risico op kleding die totaal niet je smaak is. Of je vraagt wel kleding aan je beste vriendin die jouw smaak heel goed kent, maar niet aan bijv. je tante of buurvrouw.

Met Sinterklaas vind ik het belangrijk dat de baby wel iets krijgt, maar puur vanwege de andere kinderen die anders gek opkijken. Want ze zal sowieso al enorm veel hebben en niets te klagen hebben. Doordat ze de derde is zal ze veel meer speelgoed hebben dan haar broer en zus omdat er nu al zoveel in huis is, dus voor haarzelf hoeft het niet. Bij onze tweede hebben we veel dingen gegeven die we toch al hadden of wilden hebben. Vooral praktische dingen, zoals een nieuw speentje, slofjes en kleding. Voor haar hebben we ook veel minder uitgegeven toen dan voor de oudste en daar heb ik echt geen gevoelens van oneerlijkheid bij gehad. Als al je kinderen cadeautjes krijgen, genoeg speelgoed/kleding/spulletjes hebben en zelf niet het gevoel hebben benadeeld of bevoordeeld te worden, wat zou er dan niet eerlijk aan zijn? Oudere kinderen letten ook vooral op of de baby ook wel cadeautjes krijgt, niet op wat het dan precies is en al helemaal niet op hoe duur het was.

Verder ben ik van plan om met Sinterklaas de kinderen gezamenlijk Kapla te geven. Nu zal vooral de oudste dat leuk vinden, maar uiteindelijk is het voor allemaal leuk om mee te spelen en geef ik het daarom liever aan allemaal. En vanaf een jaar zal de jongste er ook al wat mee kunnen denk ik. Hetzelfde geldt voor iets als Smartmax of als je een baby en peuter hebt voor Duplo.

Hopelijk levert dit lange verhaal wat inspiratie op!
GlitterCupcake schreef:
01-08-2018 08:32
Wij hebben trouwens ook zo’n ding onder het ledikant van dreumes:

Afbeelding


We hadden het eerst onder de bank maar dreumes vind het ook fijn om in de slaapkamer te spelen. Misschien levert het inspiratie op.
Waarvan is deze? Ik wil voor kerst enzo treinbaan vragen en dit lijkt me ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven