Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al bezig met lijstjes voor de feestdagen.
Voor sint heb ik al 2 spellen liggen. Denk van opa een doos duplo en misschien nog maxi strijkkralen.
Voor kerst een kinderbijbel, uitbreiding magnetisch bouwspeelgoed en iets om te knutselen.
Voor verjaardag (begin januari, ze wordt 3): van ons een step. Twijfel tussen een treinbaan of iets van playmobil van opa.
Sunshinee85 schreef:
03-08-2018 18:01
Wat voor speelgoed kan ik kopen voor mijn zoontje van 6 maanden? Knisperboek, bijtring en rammelaar hebben we al en daar is hij wel blij mee.

Hij vindt het fijn om op zijn buik op het speelkleed te liggen. Ideeen voor dit soort speelgoed?
Ik heb toen de aapje spiegel van Fischer price gekocht. Deze: https://www.lidl-shop.nl/FISHER-PRICE-B ... gIeXPD_BwE

Was een hit hier! Lekker naar jezelf loeren vanaf je buik.
Alle reacties Link kopieren
Sunshinee85 schreef:
03-08-2018 18:01
Wat voor speelgoed kan ik kopen voor mijn zoontje van 6 maanden? Knisperboek, bijtring en rammelaar hebben we al en daar is hij wel blij mee.

Hij vindt het fijn om op zijn buik op het speelkleed te liggen. Ideeen voor dit soort speelgoed?
Auto van oball. Misschien nog beetje vroeg met 6mnd maar met 8 mnd reden mijn kinderen daar eindeloos mee heen en weer terwijl ze op hun buik lagen.
nootboek wijzigde dit bericht op 03-08-2018 21:13
1.08% gewijzigd
Dat Oball spul was hier ook populair. Vanaf inimini af aan :)
Ja oball is idd ook erg leuk voor ze. En nu met bijna 1 jaar nog wel soms interessant
Alle reacties Link kopieren
Ja hier gebruikten ze de oball auto en ballen zelfs met 3 jaar nog. Tijdens een opruimactie heb ik ze doorgeschoven naar een neefje, maar anders waren ze wellicht nog steeds in gebruik... ballen en autos in welke vorm dan ook zijn hier altijd populair, zelfs de babyvarianten.
Wat ik zo schattig vond aan die Oball is dat een baby die kan vastgrijpen met zijn kleine prut vingertjes en heel hard heen en weer kan meppen :heart: Het is heel makkelijk vastgrijpen. En die verontwaardiging als zijn mollige armpje ‘vast’ zat in de grootste Oball :flirting:

Wij hadden ook de Oball kikker en daar zitten handvatjes met kralen aan waar een baby op kan kauwen met tandjes krijgen.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
03-08-2018 20:41
Dat Oball spul was hier ook populair. Vanaf inimini af aan :)
Hier was het het eerste speeltje wat dochter echt zelf vasthield met 4 maanden
:flirting:
Hier was de oball rammelaar ook zijn eerste speeltje. De auto komt nog bijna dagelijks tevoorschijn. Mijn neefje van 3 maanden speelt met zo'n oball 😍
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar inspiratie voor onze dochter van 3,5. Ze is qua spelen een echte 'scharrelaar' die een beetje ronddoolt in de kamer en niet of nauwelijks zelf tot spelen komt. Ze raakt daardoor zo verveeld dat ze voortdurend aan ons hangt en haar broer loopt te irriteren. Wat ik zoek hoeft niet per se ander/nieuw speelgoed te zijn, suggesties voor een andere manier om met iets bestaands te spelen of hoe ermee om te gaan zijn ook welkom (of herkenning en dat het weer over gaat haha). Haar broer heeft ook zo'n fase doorgemaakt, maar bij hem was het veel eerder weer voorbij, toen hij het fantasiespel en later het bouwen goed onder de knie kreeg. Als we dochter zelf entertainen of met haar op stap gaan is er geen probleem, maar we willen/kunnen niet continu alleen maar met haar bezig zijn, zeker niet nu ik (hoog)zwanger ben.

Waar ze zich wel mee een tijdje mee vermaakt: kleien, zandbak, met water aanklooien en met poppen of knuffels spelen, maar zeker dat laatste eigenlijk alleen samen met ons. Verder wil ze continu alleen maar wat haar grote broer doet/heeft (wat vaak leidt tot ruzie). Kinetisch zand (ligt voor de hand met interesse voor klei en zandbak) komt er hier niet in vanwege de zooi. Iemand nog een andere suggestie?
niet ideaal misschien met de baby straks, maar strijkkralen? Geeft hier ook veel plezier. Werkboekjes vond mijn dochter rond die leeftijd erg leuk. En puzzels waren hier toen (en nog) ook echt een succes.
Alle reacties Link kopieren
sleutelhuis schreef:
05-08-2018 22:36
niet ideaal misschien met de baby straks, maar strijkkralen? Geeft hier ook veel plezier. Werkboekjes vond mijn dochter rond die leeftijd erg leuk. En puzzels waren hier toen (en nog) ook echt een succes.
Dank je wel! Strijkkralen is denk ik motorisch nog net een beetje lastig en ik heb zo'n pesthekel aan strijken dat de strijkplank ver weg opgeborgen is, maar ik houd het in mijn achterhoofd. Misschien bestaat er iets mozaïek-achtigs dat net wat makkelijker te hanteren is en wat je niet hoeft te strijken? De baby tijgert voorlopig nog niet rond, dus juist nu kan het nog wel goed. Voor werkboekjes lijkt ze me misschien wel het type, maar wat is daarin al leuk en goed zelfstandig te doen voor een 3-jarige? Ik merk dat zelfs mijn zoon van net 6 ons bij dat soort dingen vaak nodig heeft om bijv. te lezen wat de opdracht is. Puzzels vind ze bij vlagen leuk, misschien maar weer eens vaker stimuleren. Ze geeft wel snel op, als het even niet past is het jammeren dat ze het niet kan en we moeten helpen.
Alle reacties Link kopieren
Werkboekjes kan mijn ruim 3 jarige ook nog niet zelf. Maar ik maak wel knutselbladen voor hem die heel wat makkelijker zijn. Bijv. dan teken ik met een dikke zwarte stift een bloem met 10 blaadjes op een papier en krijgt hij 10 veertjes en een pritt stift, met de opdracht dat er in elk blaadje een veertje moet komen. En daarna moet het middenstuk helemaal vol stickertjes of helemaal ingekleurd. Zulk soort makkelijke dingen.
Loco kan natuurlijk ook al wel, alleen is dat minder creatief, dus vraagt weer meer van de concentratie voor mijn gevoel.

Duplo bouwsels stap voor stap namaken begint nu ook te lukken. Lego ook trouwens, maar dat is motorisch wel uitdagender, dus als ze niet zo’n doorzetter is zou ik het bij duplo houden. Maar dus met een voorbeeld wat ze kan namaken (en eventueel zo’n stap voor stap handleiding, als dat prettiger is voor haar.

Met strijkkralen komt ie bij mij trouwens nooit tot het strijkgedeelte. Hij probeert oneindig lang om die kraaltjes op het pinnetje te zetten en dan ineens is hij er klaar mee en gooit alles terug in de bak :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Aquabeads ipv strijkkralen? Zijn volgens mij iets groter en strijken is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
pimpelmeesje123 schreef:
01-08-2018 11:55
Hier idd ook vooral voor visite... en baby gaat met sinterklaas wslk kleding krijgen ook.... maar wil ook gewoon met sinterklaas/verjaardag een cadeau geven wat echt voor kind zelf is. Ja je hebt gelijk jongste heeft meer keus straks dan oudste ooit gehad heeft... oudste daarentegen kreeg regelmatig een cadeau dat zal de jongste veel minder krijgen betekend dit dan dat zij nooit iets krijgt met sinterklaas/kerst/verjaardag dat vind ik ook niet eerlijk. Maar heb dus ook geen zin in enorm veel prullaria/spullen en speelgoed wat heel veel ruimte inneemt. En kwa kadokaarten ik merk toch dat mensen dat niet snel doen, voor oudste had ik dat ook aangegeven met zijn verjaardag en hij heeft welgeteld 0 bonnen gehad. Heb zelfs spullen gehad die ik pertinent niet wilde... dus ik ga eens wat wegmoffelen zodat we weer ruimte hebben.


Maar goed dat is persoonlijk ik vind met sinterklaar 10-20 kado's per kind niet nodig of elke dag schoen zetten maar zijn ook mensen die dat doen... dus on topic leuke en/of nuttige ideeen :-)
Is het een idee om aan mensen poppenkastpoppen/poppenkastknuffels te vragen? Zelf heb ik living puppets dieren (handpoppen.nl) en die zijn echt leuk. Als je van iedereen één pop zou krijgen, heb je bij elkaar een heel waardevol cadeau. Ik zou het heel leuk vinden om een hele set bij elkaar te kunnen sparen met behulp van ooms, tantes, opa, oma.
Baby/dreumes/peuter kan ermee slapen want zijn knuffels maar kan ook mee gespeeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu ook maxistrijkkralen. Die wil ik ook halen voor sint/kerst. Mijn dochter is dan bijna 3
Alle reacties Link kopieren
Gister trouwens via de duitse amazon hesl voordelig het playmobil meeneemhuis gekocht en een my little pony kasteel. Blijft nog liggen tot sint/verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de suggesties! Van Aquabeads had ik nog nooit gehoord, ziet er leuk uit! Het lijkt me wel nog erg priegelig voor een 3-jarige, maar ik ga eens in de speelgoedwinkel kijken hoe het er in de praktijk uitziet. Maxi strijkkralen of gewoon met de kleine en dan weer teruggooien is ook een goede optie.

Het idee van zelf opdrachtbladen maken staat me een beetje tegen, dan voel ik me meteen zo'n pushmoeder. Ze zit nog niet eens op school, laat haar lekker aanklooien ipv schoolse opdrachten doen denk ik dan. Maar aan de andere kant, als ze het zelf juist leuk en prettig vindt om met zo'n opdracht meer structuur / een doel te hebben, dan doe ik misschien onnodig moeilijk. En veel verschil met doe/kleurboeken, loco en Lego-boekjes is er inderdaad niet, daarbij moeten ze ook opdrachten doen en naar een doel toe werken. We hebben trouwens alleen Bambino Loco hier, kan ik ook wel weer eens onder uit de kast vissen want dat heeft ze alweer zo'n half jaar niet meer gedaan. Ook dat deed ze destijds nog niet helemaal zelfstandig (de opdrachtjes lukten wel, maar het systeem eromheen was nog lastig).
:-$ Ik zat juist te denken om haar meer schoolse opdrachtjes te geven. Ze klinkt pienter en misschien verveeld ze zich zo dat er op een gegeven moment niks meer uit komt?

Ik doe dit bij onze dreumes van bijna 2 ook al wel eens. Dus dat ie Duplo op kleur mag sorteren of stapeltjes van 1-2-3-4-5 blokjes of de dino’s van klein naar groot. Ook ik maak een kleurplaten met een driehoek etc die hij dan kan inkleuren. Drukke kleurplaten snapt ie nog niks van. Hij is zo blij als een ei en ik kan de was ophangen :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Wat een keuk topic dit! Ik heb al veel leuke ideeën opgedaan. Vooral voor de toekomst haha want zoon is nog maar 14 maanden. Hij speelt nu vooral met boekjes, boekjes en nog eens boekjes. Het liefst met boekjes met geluid. Ook speelt hij graag met een bal en zijn vtech drumstel. O ja en een trekker met dieren achterin met allerlei geluiden, geen idee van welk merk, maar daar is hij ook gek op. Sowieso op alle dieren :) Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen en waar hij zich in gaat interesseren.
Iemand nog tips voor de komende feestdagen periode?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
06-08-2018 10:08
:-$ Ik zat juist te denken om haar meer schoolse opdrachtjes te geven. Ze klinkt pienter en misschien verveeld ze zich zo dat er op een gegeven moment niks meer uit komt?

Ik doe dit bij onze dreumes van bijna 2 ook al wel eens. Dus dat ie Duplo op kleur mag sorteren of stapeltjes van 1-2-3-4-5 blokjes of de dino’s van klein naar groot. Ook ik maak een kleurplaten met een driehoek etc die hij dan kan inkleuren. Drukke kleurplaten snapt ie nog niks van. Hij is zo blij als een ei en ik kan de was ophangen :thumbsup:
Misschien moet ik inderdaad over die aversie heen stappen en het eens proberen. Als het bij haar aanslaat dan is het belangrijker dat zij iets heeft wat ze leuk vindt dan wat ik er voor bijgevoelens bij heb. Ze is inderdaad pienter, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze daarom per se een schoolse aanpak nodig zou hebben of fijn zou vinden. Op dingen als kleuren, letters en tellen heeft ze bijv nooit hoeven te 'oefenen', dat pikt ze gewoon in het dagelijks leven op. Zoon van 6 is ook pienter en hij heeft juist een broertje dood aan werkbladen, Loco en andere dingen waarbij hij stil moet zitten en iets volgens het boekje moet doen. Hij moet zijn energie en creativiteit kwijt en bouwt liever een ingewikkelde treinbaan met dino-park eromheen. Maar goed, dochter is weer een heel ander type kind en kan beter stilzitten, dus ik ga het gewoon eens proberen bij haar. Als zij er zo blij als een ei van wordt dan ben ik dat ook!
Alle reacties Link kopieren
Aquabeads is heel geschikt voor een 3 jarige hoor, maar t droogt wel heeeeeeeel langzaam.
Mijn 2 jarige dochter wordt een echt poppenkind. Ze heeft nu een heel klein babypopje en een kleine pop helemaal van stof. Met sinterklaas wil ik haar een ‘echte’ pop geven. Zonder batterijen overigens. Ik ken alleen de babyborn poppen (soft touch zag ik, dat leek me wel wat) maar er zullen vast meer goede zijn. Hebben jullie tips of afraders?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de sint cadeaus al binnen en heb het lekker simpel en “ goedkoop” gehouden. Nouja goedkoop is het met 3 kinderen nooit natuurlijk. Ze krijgen alle 3 hetzelfde alleen dan in andere versies anders wordt het alleen maar ruzie.

Alle 3 een puzzeldoos met 4 puzzels erin van de zeeman voor 1,49 per stuk. Ik heb monsters/auto’s/dino’s genomen.

Alle 3 een mooi voorleesboek en ik heb met uilen, muizen en eekhoorns genomen. Was 3 boeken voor 5 euro bij de Bruna.

Alle 3 een pyama 1 van Spider-Man, 1 van paw Patrol, 1 van cars bij de primark voor 3,99 per stuk.

Bij de intertoys hebben ze leuke sets bestaande uit een ambulance/helikopter/auto en daar heb ik 3 van genomen in ambulance/brandweer/politie versie. Voor 12,50 per set.

Alle 3 een setje stempelstiften bij de action voor 0,69 cent, een kleurboek van 0,89 cent en een stickervel van 0,65 cent.

Alle 3 een kleisetje bestaande uit 4 potjes klei met vormpjes van 2,49 per stuk bij de zeeman.

En dat was het maar, wou eerst meer halen maar dit is wel genoeg voor sinterklaas en waarschijnlijk kan ik alle aanbiedingen straks niet weerstaan en haal ik er toch weer wat bij. Heb er expres voor gekozen om niet teveel te geven want er zijn er net 2 jarig geweest en die hebben een enorme lading speelgoed gehad, oudste heeft de eerste 6 maanden van dit jaar bijna alleen maar in het ziekenhuis doorgebracht en heeft bijna elke dag van mij ( ja echt 🤦🏻‍♀️) een cadeautje gekregen. We hebben letterlijk ALLES van paw Patrol wat je maar kan vinden, 3 grote duplosets ( grote speelgoed, grote bouwplaats en groot woonhuis), tig hotwheels auto’s, tig Bob de bouwer voertuigen, reusachtige collectie playmobil, keukentje met toebehoren, werkbank met gereedschap, blokken in alle vormen en maten, buitenspeelgoed waar je gewoon eng van wordt etc. En de toettoet en zoef zoef zooi heb ik te koop gezet, heb ook veel van abrick maar dat staat ook te koop. Dus dit jaar wat om te lezen, wat om te dragen, wat om te spelen en wat om te knutselen.

Met kerst krijgen ze 1 groot cadeau en dat wordt een grote houten treinset. Oudste en middelste willen dat heel graag en ze hebben nu alleen een basisset. Heb bij de bol.com voor rond de 50 euro al hele mooie grote sets gezien maar heb nog niet kunnen kiezen. En dan voor alle 3 nog een klein playmobil setje. Vorig jaar had je setjes bij de trekpleister voor 2,50 die normaal 25 euro kosten dus ik hoop dat ze die dit jaar weer krijgen.

En dan in januari weer een verjaardag maar die krijgt dan een fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon ook iets ingeslagen... naar aanleiding van alle oball dingen die ik niet heb (derde kind) zag ik superleuke auto's van winnie de poeh en tijger. dus die besteld voor dochter voor sinterklaas. verder ga ik voor haar mn nuttige dingen kopen ze is dan bijna 6 maanden dus het schoen zetten en de kado's zijn meer omdat broer en zus het verwachten. (maar goed ik heb wel een excuus om leuk kledingsetje te kopen, alsof ik dat nodig had ;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven