Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
ingelke_kepringelke schreef:
01-08-2018 11:10
Heeft er iemand ervaring met van die slaaptrainer-wekkers? Dochter is ruim 2.5 maar twijfel of ik haar zover krijg het op te volgen. Volgens de verkopers zou het vanaf die leeftijd moeten kunmem.
Wij hebben die met aap van die leeftijd tot 6 gebruikt. In het begin kwam ze er nog wel uit dat het te lang duurde. Wij zette hem bij middagdutje ook op half uur onder het mom van ga als je niet wil slapen maar half uurtje rustig liggen.
Verder houd ik het hele jaar mijn ogen open + een lijstje bij in mijn telefoon van wat ik leuk vind voor de kinderen of wat ze zelf noemen. Dus ik heb al diverse dingen in huis en ideeen op mijn lijstje.

Zoon van bijna 6 heeft zelf al zeer duidelijke eigen wensen (voor verjaardag en Sint en hij krijgt zeker niet alles wat hij wil):
- Inline skates
- Racebaan (van Hotwheels)
- Robot met afstandsbediening
- Elektro bouwset (van Blocks, te koop bij Lobbes, zijn neefje heeft het en het is erg leuk!)
- Walkie talkie (een degelijke van Alecto die tot 3 km ver kan)
- Bestuurbare auto
- Lego, lego en nog meer lego (hij wil zelf heel graag technisch lego, ik vraag me sterk af of dat al lukt maar een klein doosje valt allicht te proberen)
- Playmobil camper, politiebureau, boerderij en tractor
- Waterpistool
- Flippers

Wat ik verder zelf leuk vind voor hem (krijgt hij ook niet allemaal):
- Wekker in de vorm van een Lego figuur (gekocht in de aanbieding)
- Brandweersirene voor op zijn fiets (gekocht in de aanbieding)
- Puzzel van Donald Duck (50 cent op de rommelmarkt, nog nieuw)
- Puzzel kasteel van Tiptoi (gekocht in de aanbieding)
- Boek dinosaurussen van Tiptoi
- Spel Stratego junior
- Re-cycle me knutselpakket robotwereld
- Stempel cijfers van de Hema

Voor dochter van 3 / bijna 4 (voor Sint en haar 4e verjaardag vrij kort daarna):
- Spel Koetje Boe (1,50 op de rommelmarkt, zgan)
- Puzzel Paw Patrol (gekocht in de aanbieding)
- Dolfijn knuffel, wil ze zelf heel graag (gekocht in de aanbieding)
- Mini loco
- Spel Haba Ganzenpas
- Doktersjas verkleedkleding (ze speelt veel met de doktersset die we al hebben)
- Kleurboek
- Barbiehuis (groot poppenhuis van Kidskraft) met barbies? Ik twijfel hier nog over want het lijkt mij heel erg leuk maar ik weet niet of zij er echt wat mee gaat doen.

Voor baby:
zie post hierboven

En zoals al geschreven voor Sinterklaas Kapla als gezamenlijk cadeau.
1-Aapje schreef:
01-08-2018 12:55
Waarvan is deze? Ik wil voor kerst enzo treinbaan vragen en dit lijkt me ideaal.
Ik vind zoiets wel vrij klein voor een treinbaan, bij ons thuis is het juist de lol om ze lekker groot door de hele kamer te bouwen. Maar je kunt er natuurlijk ook andere dingen op bouwen of uitstallen, dus alsnog wel een leuk en handig ding.

En nog ongevraagd een tip over treinbanen: mijn zoon is helemaal weg van deze treinbaan van de LIDL met zelfrijdende trein: https://www.lidl-shop.nl/PLAYTIVE-JUNIO ... HEQAvD_BwE en daarbij nog een zelfrijdende trein met afstandsbediening: https://www.lidl-shop.nl/PLAYTIVE-JUNIO ... p100226420. Misschien is dat zelfrijdende voor een peuter nog niet zo nodig, maar voor een kleuter houdt het het veel langer leuk. Zoon vond de trein met afstandsbediening zo gaaf (hij had er bij een ander kind mee gespeeld) dat hij hem van zijn zakgeld heeft gekocht. Ik twijfelde zelf of hij er langzamerhand niet te groot voor wordt, maar hij speelt er nu hij bijna 6 is al maanden vrijwel dagelijks mee. De LIDL baan past heel goed op de 2 IKEA banen die we al hadden (aanrader ook als startmateriaal!) en de losse Brio, Eichhorn en Mentari onderdelen die we verder hebben.
nicole123 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 13:33
0.72% gewijzigd
Ik zag trouwens laatst van de foam zwaarden en schilden. Ridder, piraat ed. Super leuk!

Ik denk dat dat misschien wel sinterklaas volgend jaar wordt; voor hun alle 3 samen en dan een kist met verkleedkleren er bij. Indiaan, ridder, cowboy, dokter, agent, heks, k3 jurkje enzo. Eindeloos aan te vullen. Alle 3 een verkleedpak, een kist en dan 2 zwaarden en 2 schilden en dan nog iets kleins er bij. Lijkt me een mooi begin van rollenspel. En eindeloos aan te vullen als hun interesses veranderen.
mel.nl schreef:
01-08-2018 08:27
De beste oplossing voor het grote speelgoed is weggooien ;) er is volgend mij geen enkele manier om dat goed op te bergen.

Knuselspullen heb ik in plastic bakken en dan op soort. Dus een bak play doh, een bak tekenspullen, een bak verfspullen enz...
Dit idd, al zou ik niet meteen weggooien maar eerst proberen te verkopen😉

Als je echt wilt bewaren voor volgend kind maar ruimtegebrek hebt, kun je het misschien bij iemand anders onderbrengen of zo'n self-storage.

Zelf verkoop ik regelmatig spul waar naar mijn mening niet genoeg mee gespeeld wordt, ook als de jongste die leeftijd nog niet bereikt heeft. Die moet toch ook weer een keer cadeaus krijgen dus kan het altijd weer opnieuw kopen (al dan niet tweedehands). Is echter nog niet voorgekomen dat ik spijt had van een verkoop en een soortgelijk iets heb teruggekocht.

Verder vind ik dat jongere kinderen ook recht hebben op eigen, mooie spullen. Waarom zouden die alleen met afdankertjes door t leven moeten gaan? Zeker bij een derde zijn bepaalde spullen naar mijn idee toch wel aan vervanging toe.

Ik probeer verjaardagen en sint wel beetje te beperken, want valt allemaal in dezelfde periode: ze mogen dingen vragen die ze echt graag willen ook waarvan ik als ouder denk naja.... De rest vh jaar krijgen ze wat ze nodig hebben aan fietsen, buitenspeelgoed, knutselspullen, boeken, puzzels etc.
Tvp
nootboek schreef:
01-08-2018 14:23
Verder vind ik dat jongere kinderen ook recht hebben op eigen, mooie spullen. Waarom zouden die alleen met afdankertjes door t leven moeten gaan? Zeker bij een derde zijn bepaalde spullen naar mijn idee toch wel aan vervanging toe.
Spullen die aan vervanging toe zijn zijn inderdaad een goede om opnieuw aan te schaffen voor een jonger kind, helemaal mee eens. Maar 'recht hebben op eigen spullen' en 'alleen met afdankertjes door het leven gaan' vind ik wel wat overdreven klinken, alsof de jongste enorm zielig is als hij/zij minder nieuw speelgoed cadeau krijgt dan een oudere broer of zus. Het ligt hierbij nogal aan de leeftijd vind ik, bij baby's en peuters vind ik 'eigen spullen' heel anders dan bij kleuters en ouder. Op wat oudere leeftijd wordt het zeker belangrijk om iets van jezelf te hebben (en spelen ze er ook vaak op de eigen kamer mee en niet meer beneden). Baby- en peuterspeelgoed is hier voor algemeen gebruik en vaak ook niet kapot te krijgen (duplo, loopauto, keukentje enzo). Dingen die kapot of versleten zijn gaan hier weg en de tweede (en derde) krijgt echt wel eens wat nieuw, dus ze gaan zeker niet met alleen afdankertjes door het leven. Veel spullen, kleding en speelgoed voor de oudste hebben we trouwens ook tweedehands gekocht, zeker in de peuterfase, dus wat dat betreft hebben ze allemaal grotendeels geen gloednieuwe (maar wel gewoon goede) spullen. De kinderen zien het er niet aan af en hebben er geen last van.

Je kunt het trouwens ook omdraaien: waarom zou de oudste zijn spullen allemaal door moeten geven aan de jongere kinderen en hebben de jongere kinderen dat speelgoed plus ook nog eens allemaal nieuw speelgoed voor zichzelf? Ik vind de oudste dan 'zieliger' dan de jongste eigenlijk. In totaal opzicht krijgt bij ons de oudste het meeste speelgoed tijdens zijn leven, maar tegelijk heeft hij de beschikking over het minste speelgoed. Hij had als dreumes 1 bak met speelgoed, terwijl de anderen een veelvoud daarvan hadden/hebben. 100% hetzelfde krijg je het toch nooit bij broers en zussen. Als niemand zich benadeeld/bevoordeeld voelt en ze krijgen allemaal cadeaus (wat het dan ook is) op hun verjaardag en Sinterklaas lijkt het me helemaal prima en dan kun je een baby/dreumes met oudere broers en zussen in mijn ogen prima wat minder / goedkopere / meer praktische cadeaus geven.
1-Aapje schreef:
01-08-2018 12:55
Waarvan is deze? Ik wil voor kerst enzo treinbaan vragen en dit lijkt me ideaal.

De lade heb ik zelf nagemaakt en de treinbaan is van Brio :) Toendertijd heb ik gegoogeld op ‘train bed drawer’ etc.
Hi allen!
Ons zoontje wordt bijna 1 en nr2 op komst. Ik kom graag mee lezen/schrijven.
Heb al een eerste vraag: ik hoor veel over die toet toet auto’s/zoef zoef dieren. Is dat nu echt een succes? En vanaf welke leeftijd?

Zoon heeft nu vooral interesse in alles wat geen speelgoed is (sleutels, schoenen, riem vd hond, snoeren, bak vd hond incl eten vd brokken) en vooral heel wild doen in de vorm van klimmen, kruipen, staan en lopen (nog wel aan de bank/salontafeltje vasthouden). Vanaf wanneer gaan ze zich wat meer interesseren in speelgoed en wat is dan leuk om mee te beginnen, wat ik dan bijv op z’n verjaardag kan geven?
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 16:53
0.16% gewijzigd
Nicole jullie hebbe tiptoi toch? bevalt het? Ik vind het er zelf wel leuk utizien maar twijfel nieuw is vrij prijzig maar heb 2de hands ook nog niet echt wat kunnen vinden.

En off topic wanneer komt je derde ongeveer?

Ik gok dat oudste hier heel veel lego wil en misschien ook uitbereidingen op zijn trein. adventskalender doe ik ook altijd met sinterklaas voor dochter heb ik in januari al 1 gekocht van lego friends omdat ze die van zoon zo leuk vond... en dacht dan is ze 3 dus kan het wel. baby doe ik geen adventskalender das onzinnig... En dochter is nog net beetje jong om echt zelf vanalles te roepen ze wordt 3. dus daar ff over nadenken... vorig jaar heeft ze lamp voor haar kamer gehad bedelarmband en rugtas. En toen met sinterklaas echt wat speelgoed naast de pyama.
Teckeltje88 schreef:
01-08-2018 15:31
Hi allen!
Ons zoontje wordt bijna en nr2 op komst. Ik kom graag mee lezen/schrijven.
Heb al een eerste vraag: ik hoor veel over die toet toet auto’s/zoef zoef dieren. Is dat nu echt een succes? En vanaf welke leeftijd?

Zoon heeft nu vooral interesse in alles wat geen speelgoed is (sleutels, schoenen, riem vd hond, snoeren, bak vd hond incl eten vd brokken) en vooral heel wild doen in de vorm van klimmen, kruipen, staan en lopen (nog wel aan de bank/salontafeltje vasthouden). Vanaf wanneer gaan ze zich wat meer interesseren in speelgoed en wat is dan leuk om mee te beginnen, wat ik dan bijv op z’n verjaardag kan geven?
Ligt heel erg aan het kind mijn zoon vond toettoet geweldig en speelt er nu hij 5 is nog wel mee, zijn ook kinderen die het echt niet boeit, ook ouders die gek worden van de muziekjes. anders kun je altijd eens een auto oid uitproberen.Enige nadeel vind ik het ruimt niet makkelijk op. Hier vonden beide kinderen duplo al snel boeiend maar ook daarvoor geld dat er kinderen zijn die het door de kamer smijten ;-) zoon heeft loopfiets gehad toen hij 1 werd dochter keukentje want die hadden we nog niet.
Teckeltje88 schreef:
Hi allen!
Ons zoontje wordt bijna en nr2 op komst. Ik kom graag mee lezen/schrijven.

Wat wordt ie bijna?

Hier is Toettoet geen succes. Dreumes van bijna 2 jaar oud kan het weinig boeien dat het geluid maakt en brult zelf toettoet als hij met de autootjes over de vloer gaat. Van de brandweerkazerne had ie binnen 1 uur het raam, klepje en brandslangpaalding gesloopt. Hij was er snel verveeld door en laat het links liggen.
nicole123 schreef:
01-08-2018 14:58
Spullen die aan vervanging toe zijn zijn inderdaad een goede om opnieuw aan te schaffen voor een jonger kind, helemaal mee eens. Maar 'recht hebben op eigen spullen' en 'alleen met afdankertjes door het leven gaan' vind ik wel wat overdreven klinken, alsof de jongste enorm zielig is als hij/zij minder nieuw speelgoed cadeau krijgt dan een oudere broer of zus. Het ligt hierbij nogal aan de leeftijd vind ik, bij baby's en peuters vind ik 'eigen spullen' heel anders dan bij kleuters en ouder. Op wat oudere leeftijd wordt het zeker belangrijk om iets van jezelf te hebben (en spelen ze er ook vaak op de eigen kamer mee en niet meer beneden). Baby- en peuterspeelgoed is hier voor algemeen gebruik en vaak ook niet kapot te krijgen (duplo, loopauto, keukentje enzo). Dingen die kapot of versleten zijn gaan hier weg en de tweede (en derde) krijgt echt wel eens wat nieuw, dus ze gaan zeker niet met alleen afdankertjes door het leven. Veel spullen, kleding en speelgoed voor de oudste hebben we trouwens ook tweedehands gekocht, zeker in de peuterfase, dus wat dat betreft hebben ze allemaal grotendeels geen gloednieuwe (maar wel gewoon goede) spullen. De kinderen zien het er niet aan af en hebben er geen last van.

Je kunt het trouwens ook omdraaien: waarom zou de oudste zijn spullen allemaal door moeten geven aan de jongere kinderen en hebben de jongere kinderen dat speelgoed plus ook nog eens allemaal nieuw speelgoed voor zichzelf? Ik vind de oudste dan 'zieliger' dan de jongste eigenlijk. In totaal opzicht krijgt bij ons de oudste het meeste speelgoed tijdens zijn leven, maar tegelijk heeft hij de beschikking over het minste speelgoed. Hij had als dreumes 1 bak met speelgoed, terwijl de anderen een veelvoud daarvan hadden/hebben. 100% hetzelfde krijg je het toch nooit bij broers en zussen. Als niemand zich benadeeld/bevoordeeld voelt en ze krijgen allemaal cadeaus (wat het dan ook is) op hun verjaardag en Sinterklaas lijkt het me helemaal prima en dan kun je een baby/dreumes met oudere broers en zussen in mijn ogen prima wat minder / goedkopere / meer praktische cadeaus geven.
Ik heb veel dingen voor de oudste gewoon gekocht, niet persé gegeven voor een gelegenheid. Juist omdat ik wilde dat hij variatie had en altijd iets dat bij zijn ontwikkeling paste. Daarnaast heeft hij ook gewoon veel gekregen van anderen.

De oudste is echt nooit iets tekort gekomen maar ook de jongste gun ik het wel om eigen spullen te hebben. Voor het eerste jaar/de eerste jaren is er niet veel nodig maar ook dan viert ze straks wel mee met sinterklaas, kerst en haar verjaardag. Alleen maar spullen doorgeven zou ik niet willen.

Er is hier weinig aan vervanging toe (allemaal nog niet zo oud en veel houten dingen), dus zullen het wat kleinere dingen zijn en zal ik meer grijpen naar gepersonalizeerde dingen. Boekje met haar eigen naam ed. Ook voor de andere 2 vind ik het belangrijk dat zij ook iets krijgt met bv sinterklaas. En als ze ouder zijn gaan hun interesses sowieso meer uit elkaar lopen denk ik (andere boeken, lego Friends tegen gewone lego bv). En de dingen die ze beide leuk vinden (gezelschapsspel, gamecomputer spel) kan je voor samen geven.

Ik denk dat je prima een balans kunt vinden tussen wat kinderen krijgen.
Voor degene die iets vroeg over de wobbel: wij hebben hem en er wordt zeker mee gespeeld. We hebben ook een gymmat (Ikea) en ze (2 en 4) maken soms een soort parcours met nog een krukje ofzo erbij. Erg leuk.

Verder vroeg ik me af of er hier nog meer kinderen met een puzzelhobby zitten. Die van mij zijn er best gek op en ik ben eigenlijk op zoek naar leuke puzzels voor de oudste, ongeveer 50-100 stukjes. Iemand tips qua merk ofzo? Ik vind vooral disneypuzzels en daar is niets mis mee, maar ik wil nu misschien weleens wat anders.
SallySpectra* schreef:
01-08-2018 15:46
Voor degene die iets vroeg over de wobbel: wij hebben hem en er wordt zeker mee gespeeld. We hebben ook een gymmat (Ikea) en ze (2 en 4) maken soms een soort parcours met nog een krukje ofzo erbij. Erg leuk.

Verder vroeg ik me af of er hier nog meer kinderen met een puzzelhobby zitten. Die van mij zijn er best gek op en ik ben eigenlijk op zoek naar leuke puzzels voor de oudste, ongeveer 50-100 stukjes. Iemand tips qua merk ofzo? Ik vind vooral disneypuzzels en daar is niets mis mee, maar ik wil nu misschien weleens wat anders.
Misschien is bij het merk Djeco kijken? Die hebben ook puzzels van 54 en 100 stukjes iig.

En Janod heeft ook grote puzzelkoffers. Dat vind ik zelf erg mooie dingen. Wel ooletten welke je koopt want ze hebben koffers met 16 stukjes geloof ik tot iets van 200 dacht ik.
SallySpectra* schreef:

Ik heb voor oudste toen paw patrol puzzel gekocht omdat hij daar dol op is. daarna nog veel puzzels gekregen van familie die opruimde dus ik heb er genoeg ;-) maar idd 100 stukjes. en heb een keer een doos met 7 brandweerman sam puzzels varierend van 12 tot 49 stukjes volgens mij zag ik hem toen voor paar euro dus dat was ook heel handig om de moeilijkheid op te voeren maar goed de kleinste maakte hij met 2 en met 2,5 zat hij aan de 50 stukjes. Zijn zusje legt nu de makkelijkeren ook weg. Dus weet niet of ze ergens heel erg fan van zijn?
pimpelmeesje123 schreef:
01-08-2018 15:36
Nicole jullie hebbe tiptoi toch? bevalt het? Ik vind het er zelf wel leuk utizien maar twijfel nieuw is vrij prijzig maar heb 2de hands ook nog niet echt wat kunnen vinden.

En off topic wanneer komt je derde ongeveer?
Ik had dezelfde twijfels als jij en heb daarom van Tiptoi het boerderij boek + pen op Marktplaats gekocht voor 20 euro + 4 euro verzendkosten. Meestal wordt het iets duurder aangeboden / verkocht daar, dus was wel een gelukje (en een kwestie van een tijd in de gaten houden en op het goede moment in actie komen, dus niet vlak voor Sinterklaas). Als het niet was aangeslagen dan had ik het voor 25 euro weer op Marktplaats kunnen zetten, had ik zelfs nog een euro winst. Zoon heeft later nog het ridder boek voor Sinterklaas gekregen. De kinderen spelen er beiden met vlagen mee, soms heel veel, soms wekenlang niet. Dochter van 3 vindt vooral het boerderijboek leuk, zoon het ridderboek, dat past ook precies bij hun interesses. Ik vind het vooral erg prettig dat ik niet continu aan het voorlezen ben maar ze met zo'n boek lekker zelfstandig een tijdje bezig kunnen zijn. Het is niet zo'n daverend succes als bijv. de treinbaan of duplo, maar als afwisseling vind ik het wel leuk. De spellen van Tiptoi spreken me dan weer minder aan (die hebben we dan ook niet), dan vind ik gewone gezelschapsspellen denk ik leuker.

Derde komt over anderhalve maand ongeveer, dus dat schiet al op!
Teckeltje88 schreef:
...
Vanaf wanneer gaan ze zich wat meer interesseren in speelgoed en wat is dan leuk om mee te beginnen, wat ik dan bijv op z’n verjaardag kan geven?
Voor Toettoet/zoefzoef geldt: you love it or you hate it. Ik hoor bij de laatste categorie. Wij hadden 1 auto ervan en van alleen dat muziekje werd ik al simpel, laat staan als er 4 van die muziekjes door elkaar heen tetteren (want dat gebeurt bij Toettoet). Auto is na het eerste kind dan ook weer vertrokken uit huis en we hebben nu een (oud model) Fisher Price garage, zonder muziekjes.

Wanneer een kind zich gaat interesseren in speelgoed en in wat dan verschilt enorm per kind. Het ene kind speelt uren met een vormenstoof, het andere vindt er geen donder aan. Mijn dochter van 3 is nog steeds een beetje een 'scharrelaar' die nog geen echt favoriet speelgoed heeft en met alles een beetje speelt. Voor een eerste verjaardag vind ik Duplo een heel leuk cadeau (blijft heel lang leuk, mijn zoon van bijna 6 bouwt nog dagelijks enorme bouwwerken van Duplo, ook al heeft hij al een hele tijd ook Lego), een loopkar/loopauto/Puky loopfietsje met 4 wielen en de boerderij van Little People.
SallySpectra* schreef:
Het merk Schmidt zou ik dan aanraden en Ravensburger heeft ook wel niet-Disney puzzels, gewoon via bol.com te krijgen. Bijv.:
https://www.bol.com/nl/p/prinses-in-de- ... oductTitle
of
https://www.bol.com/nl/p/dieren-in-de-j ... oductImage
of
https://www.bol.com/nl/p/een-dag-op-de- ... oductImage
of
https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-p ... oductImage
Mijn 1jarige heeft een hobbelpaard gekregen van mij en ze vind het leuk! Staat ook gezellig en kan een paar jaar mee. Ze heeft ook een skippypaard en die is ook een groot succes!
GlitterCupcake schreef:
01-08-2018 15:40
Wat wordt ie bijna?

Hier is Toettoet geen succes. Dreumes van bijna 2 jaar oud kan het weinig boeien dat het geluid maakt en brult zelf toettoet als hij met de autootjes over de vloer gaat. Van de brandweerkazerne had ie binnen 1 uur het raam, klepje en brandslangpaalding gesloopt. Hij was er snel verveeld door en laat het links liggen.
Ah lekker snugger. 1 dus.

Dank voor de reacties over toet toet. Geloof niet dat dat wat voor ons is...
Teckeltje88 schreef:
01-08-2018 16:57
Ah lekker snugger. 1 dus.

Dank voor de reacties over toet toet. Geloof niet dat dat wat voor ons is...

:-D aha ik dacht het al maar vroeg het voor de zekerheid. Kom je dan ook gezellig naar het Dreumes topic als het zo ver is? Even zieltjes winnen..
Ja doe ik :)
Toettoet komt er hier ook niet in. Op vakantie had een vakantievriendje speelgoed van vrolijke vriendjes. Dat is nog wel leuk vond ik.

Zijn er eigenlijk bordspelletjes oid voor 1-2 jarigen?
1-Aapje schreef:
01-08-2018 21:26
Toettoet komt er hier ook niet in. Op vakantie had een vakantievriendje speelgoed van vrolijke vriendjes. Dat is nog wel leuk vond ik.

Zijn er eigenlijk bordspelletjes oid voor 1-2 jarigen?
Rond de 1,5 a 2 wordt het knappe koppen spel wel leuk. Met vragen (ook heel simpele zoals een plaatje van een schaap en de vraag: wat is dit?) en fysieke opdrachten (zoals: raak je neus aan). De moeilijkste dingen haal je er dan gewoon nog even uit. Of Bingo/Lottino waarbij je om de beurt een plaatje pakt en kijkt of het op je kaart past. Maar reken op niet al teveel meewerken wat betreft concentratie en zich aan de regels van het spel houden. Ik vind zelf spelletjes een stuk leuker worden om met ze te doen vanaf een jaar of 3-4.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven