Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Hier een jongetje dat dol is op toetoet auto's. Hij ging heel snel rollen en buikschuiven want daar moest hij echt heen.

Inmiddels is hij 2 en wordt er nog steeds volop mee gespeeld. Met alle mogelijke auto's moet ik er wel bij zeggen.
Weet hier iemand of er ook een spel ofzo met sleutels op de markt is? Zoon zit nu in de fase dat hij elke sleutel in een willekeurig slot probeert te steken, dus ik hoop dat een beetje te kunnen reguleren.
Nou heb ik zelf al op google gekeken, maar dan krijg je van dat babyspeelgoed (hij is bijna 2), of je krijgt tips en ervaringen hoe je als volwassene het sleutelspel moet spelen (ook niet helemaal de bedoeling).

Ik kan ook zelf wel naar de bouwmarkt om iets in elkaar te zetten, maar was benieuwd of ik er makkelijk vanaf kan komen omdat iemand van jullie een idee heeft :whistle:
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 13:04
Weet hier iemand of er ook een spel ofzo met sleutels op de markt is? Zoon zit nu in de fase dat hij elke sleutel in een willekeurig slot probeert te steken, dus ik hoop dat een beetje te kunnen reguleren.
Nou heb ik zelf al op google gekeken, maar dan krijg je van dat babyspeelgoed (hij is bijna 2), of je krijgt tips en ervaringen hoe je als volwassene het sleutelspel moet spelen (ook niet helemaal de bedoeling).

Ik kan ook zelf wel naar de bouwmarkt om iets in elkaar te zetten, maar was benieuwd of ik er makkelijk vanaf kan komen omdat iemand van jullie een idee heeft :whistle:
Watvind je hier van?:
Afbeelding

Wil je iets met alleen sleutels zal je denk ik toch zelf naar de bouwmarkt moeten om zo'n bord in elkaar te zetten.
1-Aapje schreef:
01-08-2018 21:26
Toettoet komt er hier ook niet in. Op vakantie had een vakantievriendje speelgoed van vrolijke vriendjes. Dat is nog wel leuk vond ik.

Zijn er eigenlijk bordspelletjes oid voor 1-2 jarigen?
Idd het knappe koppen spel, maar ook Habba en Djeco hebben veel spellen die dan al leuk zijn. Daarnaast hebben wij ook eentjes vangen, een vissenvang spel, lotto, domino en memory. En een soort docter bibbermaar dan met een dinosaurus.

Al die spellen zijn tussen de 2 en nu bijna 3 jaar leuk geworden en veel gespeeld. Wat nog niet lukt passen we de regels wat van aan. Zo mocht hij bij domino in het begin uit alle kaarten een kiezen die er aan paste, pas toen hij dat door had verdeelde we het in 3 stapels (hij, ik en een dichte stapel). Zijn en mijn kaarten lagen wel open maar als je niet kon moest er een nieuwe kaart gepakt worden en daarna kan je de kaarten dicht houden. Zo ga je van wat je kind kan naar hoe het spel gespeeld moet worden in stappen en is het al vroeg leuk.
YellowLemonTree schreef:
02-08-2018 13:42
Watvind je hier van?:
Afbeelding

Wil je iets met alleen sleutels zal je denk ik toch zelf naar de bouwmarkt moeten om zo'n bord in elkaar te zetten.
Ja! Zoiets inderdaad :-D

Grappig dat het dan weer precies van het merk is waar we uiteindelijk vaak op uitkomen...
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 14:57
Ja! Zoiets inderdaad :-D

Grappig dat het dan weer precies van het merk is waar we uiteindelijk vaak op uitkomen...
Haha, het is ook gewoon echt een heel leuk merk met mooi houten speelgoed.
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 13:04

Heb nog niet verder gelezen, dus hopelijk geen mosterd, maar wij hebben een sleutelhuis. Gekocht bij Lobbes, echt een groot succes van dreumes tot kleuter. Niet heel prijzig ook.
Tvp.

En tips voor een 1-jarige:
- pukylino
- megablocks
- nijntje oefent korte woorden boek
- mooshka pop
- houten inlegpuzzels
- boekjes met geluiden

Tips voor 2-jarige:
- puky loopfiets
- skippy paard
- nijntje oefen woorden en moeilijke woorden boeken
- nijntje rijgkralen
- klei, veeeel klei
- pop en nodige accessoires
- vissenvangspel
Iemand ervaring met Lego primo?
Skippypaard is hier met 1 jaar ook een groot succes! Wel onder begeleiding :)
Teckeltje88 schreef:
02-08-2018 19:25
Iemand ervaring met Lego primo?
Hier geen succes, duplo wel en voor hij daar mee overweg kon hij met mega bloks bouwen en speelde met de duplo figuren. Voor welke leeftijd overweeg je het?
YellowLemonTree schreef:
02-08-2018 21:04
Hier geen succes, duplo wel en voor hij daar mee overweg kon hij met mega bloks bouwen en speelde met de duplo figuren. Voor welke leeftijd overweeg je het?
Ok. Zoon is nu bijna 1. Tot nu toe is geen enkel speelgoed een succes. Behalve de glijbaan in de tuin en de watertafel. De rest (auto’s, boekjes blokken, knuffels, poppetjes van Ikea) is allemaal maar een paar seconden. Maar is misschien ook wel normaal voor deze leeftijd?!
Mega blocks zag ik hier indd voorbij komen. Hoe lang vinden ze dat leuk? Maw: wanneer is het te simpel/te groot?
Sommige kinderen houden gewoon niet zo van speelgoed denk ik. Mijn oudste kon het ook nooit boeien, als peuter heeft hij een voertuigen-fase gehad maar nu als kleuter is het weer niks. Het liefst scharrelt ie buiten en binnen is t vooral vooral stoeien met broertje, rollenspellen, tv kijken en voorgelezen worden. Bouwen en puzzelen is ook niet aan hem besteed, hij was 3,5 toen ie voor het eerst een paar duplostenen op elkaar zette.... inmiddels kan hij best even met speelgoed spelen maar dat is dan meer uit verveling dan dat ie t echt leuk vindt geloof ik.
Teckeltje88 schreef:
02-08-2018 21:08
Ok. Zoon is nu bijna 1. Tot nu toe is geen enkel speelgoed een succes. Behalve de glijbaan in de tuin en de watertafel. De rest (auto’s, boekjes blokken, knuffels, poppetjes van Ikea) is allemaal maar een paar seconden. Maar is misschien ook wel normaal voor deze leeftijd?!
Mega blocks zag ik hier indd voorbij komen. Hoe lang vinden ze dat leuk? Maw: wanneer is het te simpel/te groot?
Dan zou ik er niet meer aan beginnen, de oudste heeft het tot een jaar mee gespeeld en daarna alleen nog met duplo.

De jongste is ook geen speelgoed kind, hij wil wel met anderen spelen. Iets geven en terug krijgen, doen alsof hij iets geeft. Ik heb het geluk dat hij de 2e is en daarom ook samen met zijn broer speelt en samen op ontdekkingstocht gaat. Sommige kinderen hebben gewoon weinig met puur speelgoed en anderen kunnen zichzelf uren vermaken.
Dank voor de reacties! Dan gaan wij toch Duplo proberen voor de eerste verjaardag ;)
Idd heel herkenbaar wat je zegt over met anderen spelen. Sinds enkele weken kan hij iets aangeven en weer terugpakken. Dat is favo. Oh net als nu iets in een bakje doen en er weer uithalen. Bijv stenen in een emmer inde tuin.
Hier is juist tot 3 jaar veel met megabloks gespeeld en daarna over gegaan op de Duplo maar dan wel direct hele speeltuinen etc bouwen dus niet alleen maar blokjes op elkaar doen.

En wat leuk dat ik hier over spelletjes lees! Wij ( kids 3,2,1) hebben belemaal geen enkel spelletje dus een spel gaat hem wel worden met sinterklaas.

Voor sinterklaas heb ik voor alle 3 al een schild met zwaard ( action 1,99), en een soort van surprise bal van de Avengers (2,99 kruidvat) en verder nog niks.

Heb geen idee wat ze voor sint gaan krijgen verder. Mijn oudste zeurt al 1,5 jaar om een skateboard maar hij is gehandicapt en kan nu net een beetje normaal lopen dus ik wil dat eerst met zijn fysio bespreken ( hij heeft nog geen balans en moet dus veel op wiebeldingen staan maar een skateboard gaat wel erg ver), mijn middelste krijgt een mooie ambulance die hij graag wil en de jongste heb ik echt nog geen idee van.

Enige dat ik weet is dat ik dit jaar niet helemaal losga met cadeaus maar het klein hou. Sowieso een spel wat voor alle 3 is, allemaal een klein playmobil setje ( grote sets hebben we al genoeg), middelste een ambulance en dan voor de andere 2 nog wat bedenken en alle 3 een leuke pyama wat ongetwijfeld van Spider-Man of paw Patrol zal worden. Ik denk dus maximaal 5 cadeautjes per kind ( de schilden en surprise ballen gaan in hun schoen haha) en dan maximaal 1 a 2 cadeaus voor alle 3 samen.

En we hebben al zoveel! Hele grote bak Duplo dus dat ga ik niet verder uitbreiden, het hele paw Patrol assortiment is al aanwezig, playmobil hebben we heel veel van maar spelen ze ook vaak mee, keukentje etc is aanwezig, misschien wel een leuke uitbreidingsseg voor hun houten treinbaan, puzzels haten ze, boekjes hebben ze bergen van, en we komen om in de knutsel spullen. En kerst komt erna ook nog ( maar dat is max 2 cadeaus per kind), en de dag na kerst is er ook nog een kind jarig pffff.

Ben inspiratieloos. Mocht iemand nog echt een leuke garage weten ( met veel van die draaibanen) die echt goede kwaliteit is en voor max 50 euro wil ik het graag horen!
Whatsinaname1988 schreef:
02-08-2018 22:33
Mocht iemand nog echt een leuke garage weten ( met veel van die draaibanen) die echt goede kwaliteit is en voor max 50 euro wil ik het graag horen!
Ik vind de garages van Fisher Price onverwoestbaar. Wij hebben een tweedehandse die volgens mij al zeker 10-15 jaar oud is en het nog steeds prima doet.

Hmm, ik zit even te kijken wat ze daar nu van verkopen en vind het tegenvallen. Ik zou een oud model via Marktplaats proberen op de kop te tikken, die zien er veel steviger uit dan wat er nu verkocht wordt.

Bijv deze, die heeft een heleboel draaibanen en wordt heel veel op Marktplaats aangeboden:
Afbeelding
Hebben jullie nog wat leuke ideeën voor (vooral wat kleinere, zeg een tientje) verjaardagscadeautjes voor een meisje dat 2 wordt? Ik kom even niet verder dan spulletjes voor bij haar keukentje, maar om dat nu aan iedereen te vragen.. Wordt wat veel van hetzelfde denk ik.

Van ons, opa's en oma's en tantes en ooms krijgt ze een sylvanian families huis met allerlei toebehoren (ik weet niet wat precies dus daar kan ik lastig iets voor vragen aan anderen), wat van zoef zoef en een Wobbel.
Krootje schreef:
03-08-2018 10:17
Hebben jullie nog wat leuke ideeën voor (vooral wat kleinere, zeg een tientje) verjaardagscadeautjes voor een meisje dat 2 wordt? Ik kom even niet verder dan spulletjes voor bij haar keukentje, maar om dat nu aan iedereen te vragen.. Wordt wat veel van hetzelfde denk ik.

Van ons, opa's en oma's en tantes en ooms krijgt ze een sylvanian families huis met allerlei toebehoren (ik weet niet wat precies dus daar kan ik lastig iets voor vragen aan anderen), wat van zoef zoef en een Wobbel.
Puzzel, klei(vormpjes), boekjes (bijv de Bobbi serie is erg leuk voor 2-jarigen), haarspeldjes e.d., badje voor de pop als ze die heeft, badspeelgoed.
Ik heb nav van dit topic vast Sinterklaasspeelgoed besteld bij de Lidl :-).

Houten Treinbaan en bestuurbare trein voor zoon. Daarnaast puzzel met houten stukjes van de boerderij die je rechtop kan zetten.

Voor de oudste proefjes doos met kristallen en puzzel van 100 stukjes van hondjes.
Teckeltje88 schreef:
02-08-2018 22:12
Dank voor de reacties! Dan gaan wij toch Duplo proberen voor de eerste verjaardag ;)
Idd heel herkenbaar wat je zegt over met anderen spelen. Sinds enkele weken kan hij iets aangeven en weer terugpakken. Dat is favo. Oh net als nu iets in een bakje doen en er weer uithalen. Bijv stenen in een emmer inde tuin.
Heb je al stapelbakjes en blokken ton? Daar begind de jongste nu ook wat mee te doen. Idd het uit en in de bak halen. Smartmax is ook leuk, al is het voor de jongste hier alleen nog het op elkaar doen en weer van elkaar af halen. De oudste probeert echt dingem te bouwen er mee, het stort alleen nog vaak in.
YellowLemonTree schreef:
03-08-2018 11:38
Heb je al stapelbakjes en blokken ton? Daar begind de jongste nu ook wat mee te doen. Idd het uit en in de bak halen. Smartmax is ook leuk, al is het voor de jongste hier alleen nog het op elkaar doen en weer van elkaar af halen. De oudste probeert echt dingem te bouwen er mee, het stort alleen nog vaak in.
Stapelbakjes heb ik v Ikea. Vooral als ik bouw en hij ze omgooit. Zelf bouwen is er nog niet bij. Ook stapelblokken van Nijntje. Zelfde dus: ik bouw hij gooit. Grootste lol.
Houten blokken hebben we nog niet nee. Dat is ook een goede optie. Smartmax ga ik even opzoeken wat dat is.
nicole123 schreef:
03-08-2018 10:43
Puzzel, klei(vormpjes), boekjes (bijv de Bobbi serie is erg leuk voor 2-jarigen), haarspeldjes e.d., badje voor de pop als ze die heeft, badspeelgoed.
Een leuke houten puzzel is inderdaad een goed idee! Klei eet ze nog op en boekjes, badspeelgoed en speldjes hebben we er heeeeeel veel van. Poppen vindt ze helaas echt súpermegastom... (Als ze bij oma logeert werkt ze eerst mijn oude poppen hardhandig de kamer uit en roept dan: soooooo... klaar! :facepalm: )
Wat voor speelgoed kan ik kopen voor mijn zoontje van 6 maanden? Knisperboek, bijtring en rammelaar hebben we al en daar is hij wel blij mee.

Hij vindt het fijn om op zijn buik op het speelkleed te liggen. Ideeen voor dit soort speelgoed?
Krootje schreef:
03-08-2018 10:17

Plastic theeservies! Was ik hiervoor vergeten te noemen, maar wordt hier nu veel buiten gebruikt met water erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven