Het grote speelgoedtopic 2018

donderdag 16 augustus 2018 om 09:26
Dit gaat heel erg ‘antroposofische über moeder’ klinken maar ik vraag het toch maar. Wij hebben voornamelijk houten speelgoed. En als het niet van hout is dan is het constructie speelgoed. Bij de huisarts, vrienden, etc staat ook Vtech, Fisher Price, etc speelgoed. Daar speelt dreumes daar graag mee.
Maar als ik dat in huis haal dan wordt ie er voornamelijk gefrustreerd van. Eerst speelt ie er actief mee voor 20 minuten en dan gaat ie jengelen, in mijn ‘rok hangen’ en vervolgens met het speelgoed slaan, gooien, etc. Als ik het speelgoed dan weghaal (omdat ie er niet mee mag slaan) en hem wijs op de bak met simpel speelgoed gaat ie gewoon spelen zoals normaal en heb ik er 1-2 uur geen kind aan.
Herkent iemand dit? Ik wil geen discussie opwekken want plastic interactie speelgoed wordt niet voor niks verkocht. Er zijn dus zat mensen tevreden.
Maar als ik dat in huis haal dan wordt ie er voornamelijk gefrustreerd van. Eerst speelt ie er actief mee voor 20 minuten en dan gaat ie jengelen, in mijn ‘rok hangen’ en vervolgens met het speelgoed slaan, gooien, etc. Als ik het speelgoed dan weghaal (omdat ie er niet mee mag slaan) en hem wijs op de bak met simpel speelgoed gaat ie gewoon spelen zoals normaal en heb ik er 1-2 uur geen kind aan.
Herkent iemand dit? Ik wil geen discussie opwekken want plastic interactie speelgoed wordt niet voor niks verkocht. Er zijn dus zat mensen tevreden.
donderdag 16 augustus 2018 om 09:31
@Glitter: gewoon het speelgoed niet in huis halen? Hier zijn spullen bij een ander ook altijd interessanter, en er zijn ook vriendjes van zoon die precies weten waar het voor hun interessante speelgoed bij ons ligt. Soms horen bepaalde speeltjes nu eenmaal niet in een omgeving en weet een kind niet hoe die ermee moet omgaan als het wel in die omgeving staat.

donderdag 16 augustus 2018 om 09:47
Ik herken het in de zin dat ik steeds meer van dat spul het huis uit doe omdat peuter er niet naar om kijkt. Ze haalt het niet uit de kast en kiest ander speelgoed. Het is niet zo dat ze er mee gaat gooien ofzo. Duplo en megablocks is het enige felgekleurde plastic dat we nog hebben. Maar toettoet en zoefzoef bijvoorbeeld ga ik niet eens proberen.

donderdag 16 augustus 2018 om 09:50
@ Maartje Ik dacht een paar keer dat het leuk was om in huis te halen omdat ie er elders zo leuk mee speelde. Klinkt logisch wat je zegt en ik vroeg mij af of er meer kinderen zijn die zo reageren.
@ Elifantje grappig he dat het niet alle kinderen interesseert. Terwijl het daar wel voor gemaakt is.
@ Elifantje grappig he dat het niet alle kinderen interesseert. Terwijl het daar wel voor gemaakt is.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 09:54
23.20% gewijzigd

donderdag 16 augustus 2018 om 10:19
donderdag 16 augustus 2018 om 13:14
Bij onze oudste had ik allerlei houten speelgoed in huis gehaald, want zo goed en verantwoord enzo. En toen bleek ons kind een gooier/rammer te zijn, met alles werd gesmeten en geslagen. Tig deuken in onze parketvloer en meubels later hebben we het meeste houten speelgoed toch maar verbannen, we hebben nu alleen nog maar de blokkendoos en de houten loopkar. Ik denk dat het dus heel kind-afhankelijk is. Ik vind houten speelgoed nog steeds prachtig om te zien, maar als je ziet dat je hele huis ermee gesloopt wordt dan is het minder leuk.GlitterCupcake schreef: ↑16-08-2018 09:26Dit gaat heel erg ‘antroposofische über moeder’ klinken maar ik vraag het toch maar. Wij hebben voornamelijk houten speelgoed. En als het niet van hout is dan is het constructie speelgoed. Bij de huisarts, vrienden, etc staat ook Vtech, Fisher Price, etc speelgoed. Daar speelt dreumes daar graag mee.
Plastic speelgoed met geluid hebben we weinig gehad, datgene wat we hadden dat vonden de kinderen wel leuk maar zelf werden we er gestoord van. Dit is daarom ook grotendeels het huis alweer uit. We zitten nu vooral in de tussencategorie: Duplo, Playmobil (123), oude Little People sets met geen/weinig geluidjes, plastic ringentoren, plastic vormenstoof zonder geluidjes, knuffels, etc.

donderdag 16 augustus 2018 om 15:17
Hier kinderen die het liefst spelen met niks. Tenminste wat nergens op lijkt. Dozen zijn prachtig, de wasmand, het sleutelhuisje (echt een tip, bij lobbes), auto's en nu dochter wat groter wordt, de poppen.
Heb heel veel zooi liggen waar amper mee gespeeld wordt. Dat gaat dus ook lekker weg van het najaar.
Hetgeen waar ze vaak mee spelen mag blijven, de rest, whoppa weg.
Iemand nog tips, voor een rommelkontje die dus eigenlijk nergens écht mee speelt, en 3 wordt?
Heb heel veel zooi liggen waar amper mee gespeeld wordt. Dat gaat dus ook lekker weg van het najaar.
Iemand nog tips, voor een rommelkontje die dus eigenlijk nergens écht mee speelt, en 3 wordt?

vrijdag 17 augustus 2018 om 14:01
Welk sleutelhuisje bedoel je? Ik zie bij Lobbes alleen maar 'kleur je eigen sleutelhuisje' maar dat is voor oudere kinderen.sleutelhuis schreef: ↑16-08-2018 15:17Hier kinderen die het liefst spelen met niks. Tenminste wat nergens op lijkt. Dozen zijn prachtig, de wasmand, het sleutelhuisje (echt een tip, bij lobbes), auto's en nu dochter wat groter wordt, de poppen.
Een rommelaar die nergens echt mee speelt is heel herkenbaar, mijn dochter van 3,5 is net zo. Mijn zoon was ook zo als peuter, vanaf 3 jaar ging hij wel steeds beter zelf met speelgoed spelen en met 4 a 5 speelde hij overal met heel veel plezier mee. Iets als een houten treinbaan en Duplo, wat je zelf vaak beschouwt als peuterspeelgoed, daar beleefde hij juist als kleuter het meeste plezier mee. Hij vindt het pas leuk als hij er echt iets ingewikkelder mee kan. Een toren van blokjes of simpel baantje maken daar heeft hij nooit iets aan gevonden.
Voor mijn dochter heb ik nu de volgende ideeën: een spel, een puzzel en een boek (met het ouder worden veranderen daarbij toch de behoeften), maxi strijkkralen of aquabeads, omdat ze kleien en de zandbak vaak wel een tijd volhoudt, een knuffel die ze zelf erg graag wil en een doktersjas omdat ze spelen met de dokterstas erg leuk vindt en later graag dokter wil worden.

vrijdag 17 augustus 2018 om 14:14
Ik heb nav dit topic dit sleutelhuis gekocht: https://www.vissertoys.nl/deurbel-sleut ... je-md12505
Ik verheug mij nu al op het gepruts van dreumes die het voor zijn verjaardag krijgt
Ik verheug mij nu al op het gepruts van dreumes die het voor zijn verjaardag krijgt

vrijdag 17 augustus 2018 om 14:48
Wat ziet dat er leuk uit! Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee tzt, vooral of het je dreumes lukt om met die sleutels de deurtjes open te krijgen. Dat lijkt me nog best priegelig.GlitterCupcake schreef: ↑17-08-2018 14:14Ik heb nav dit topic dit sleutelhuis gekocht: https://www.vissertoys.nl/deurbel-sleut ... je-md12505
Ik verheug mij nu al op het gepruts van dreumes die het voor zijn verjaardag krijgt![]()
vrijdag 17 augustus 2018 om 15:27
Heb voor de kerst alvast een treinbaan van angels&bandits besteld en stiekem alvast opengemaakt en de kwaliteit lijkt goed te zijn. De step weet ik natuurlijk niet.
vrijdag 17 augustus 2018 om 15:35
Wij hebben de loopdriewieler/fiets en daar is de kwaliteit ook goed van. Hebben nog getwijfeld of we de garage ook van Angels&Bandits zouden nemen, maar we vonden deze uiteindelijk leuker.Whatsinaname1988 schreef: ↑17-08-2018 15:27Heb voor de kerst alvast een treinbaan van angels&bandits besteld en stiekem alvast opengemaakt en de kwaliteit lijkt goed te zijn. De step weet ik natuurlijk niet.
Maar hoe oud is je kind? Heb uit een ander topic geleerd dat die steppen hoe dan ook snel kapot gaan, omdat ze ermee gaan stunten...
(Zelf even geen tijd om het topic te zoeken, was ergens de laatste maand geloof ik)

vrijdag 17 augustus 2018 om 21:41
Ik kan het sleutelhuis dat wij hebben niet meer vinden.
Is een huisjes met verschillende soorten sloten. Hangslotje, kettinkje, zo'n ding dat in een gaatje moet, sloten met sleuteltjes. Dus ook als ze nog te klein zijn voor de sleutels is het al leuk. Als ik hem ergens tegen kom, post ik het.
Maartje2016, waar heb je die garage vandaan? Dat is wellicht iets voor de middelste.
Is een huisjes met verschillende soorten sloten. Hangslotje, kettinkje, zo'n ding dat in een gaatje moet, sloten met sleuteltjes. Dus ook als ze nog te klein zijn voor de sleutels is het al leuk. Als ik hem ergens tegen kom, post ik het.
Maartje2016, waar heb je die garage vandaan? Dat is wellicht iets voor de middelste.

vrijdag 17 augustus 2018 om 22:35
Dochter wordt 5 jaar. Ze is gek op alles wat wielen heeft. Maar stunten zie ik haar niet doen. Zit niet in haar.Maartje2016 schreef: ↑17-08-2018 15:35Wij hebben de loopdriewieler/fiets en daar is de kwaliteit ook goed van. Hebben nog getwijfeld of we de garage ook van Angels&Bandits zouden nemen, maar we vonden deze uiteindelijk leuker.
Maar hoe oud is je kind? Heb uit een ander topic geleerd dat die steppen hoe dan ook snel kapot gaan, omdat ze ermee gaan stunten...
(Zelf even geen tijd om het topic te zoeken, was ergens de laatste maand geloof ik)
Naast een step wil ze ook graag rolschaatsen, dus daar wil ik ook even naar kijken. Nijdam is natuurlijk een doorgewinterd merk maar die valt erg klein heb ik gelezen. Dus als daar nog tips voor zijn... graag!

zaterdag 18 augustus 2018 om 08:20
@sleutelhuis:
https://www.bol.com/nl/p/new-classic-to ... 065574213/
Ze hebben ook een losse wasstraat (die hadden wij per ongeluk eerst besteld) en een los tankstation. Allemaal met autootjes erbij geloof ik.
https://www.bol.com/nl/p/new-classic-to ... 065574213/
Ze hebben ook een losse wasstraat (die hadden wij per ongeluk eerst besteld) en een los tankstation. Allemaal met autootjes erbij geloof ik.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:30
2.39% gewijzigd