Ik leef teveel mee
dinsdag 23 juni 2026 om 19:46
Ik lees net een stukje over topic over de verkering van een 16 jarige zoon en dat doet mij denken aan de periode waar ik nu in zit:
Moeder van twee dochters, 16 en 18, ze zijn allebei aan het daten en dat gaat gepaard met liefdesverdriet, twijfels, alles wat er bij hoort… En ik ga er ook in op, ik leef mee, maar ik vind dat ik me te druk maak. Een voorbeeld; oudste heeft echt een leuke vriend, maar ze twijfelt of ze er mee door gaat want ze mist het flirten met andere jongens. Dat is haar goed recht, maar ik pieker me suf. Ik zou het zo jammer vinden.
Aan de ene kant is het leuk om mee te leven met mijn dochters, maar ik ga er teveel in op. Mijn man heeft dit niet.
Wat ik met dit topic wil? Geen idee, misschien tips om los te laten. En ja, ik ben een controlefreak.
Moeder van twee dochters, 16 en 18, ze zijn allebei aan het daten en dat gaat gepaard met liefdesverdriet, twijfels, alles wat er bij hoort… En ik ga er ook in op, ik leef mee, maar ik vind dat ik me te druk maak. Een voorbeeld; oudste heeft echt een leuke vriend, maar ze twijfelt of ze er mee door gaat want ze mist het flirten met andere jongens. Dat is haar goed recht, maar ik pieker me suf. Ik zou het zo jammer vinden.
Aan de ene kant is het leuk om mee te leven met mijn dochters, maar ik ga er teveel in op. Mijn man heeft dit niet.
Wat ik met dit topic wil? Geen idee, misschien tips om los te laten. En ja, ik ben een controlefreak.
woensdag 24 juni 2026 om 15:06
Dat op de loer liggen, is heel herkenbaar helaas. Zolang het leven redelijk voortkabbelt, gaat het wel. Maar zodra er meerdere vervelende dingen (dreigen) te gebeuren, staan hoofd en lijf meteen weer aan. Ik weet dat langdurige overbelasting (met name privé) daaraan heeft bijgedragen (en daar moet ik nog wat mee), maar helaas is het ook een stukje genetisch.
Mag ik vragen welke AD je gebruikt?
woensdag 24 juni 2026 om 15:17
Bij mij is het hetzelfde als jij omschrijft. Ook genetisch, en ook het voortkabbelen. Bij meer stress of tegenslag komt het weer om de hoek kijken.Sterrenstof74 schreef: ↑24-06-2026 15:06Dat op de loer liggen, is heel herkenbaar helaas. Zolang het leven redelijk voortkabbelt, gaat het wel. Maar zodra er meerdere vervelende dingen (dreigen) te gebeuren, staan hoofd en lijf meteen weer aan. Ik weet dat langdurige overbelasting (met name privé) daaraan heeft bijgedragen (en daar moet ik nog wat mee), maar helaas is het ook een stukje genetisch.
Ik slik al jaren paroxetine, geen last van bijwerkingen, ook niet van gewichtstoename wat vaak bij deze AD wordt genoemd aka bijwerking.
Alleen afbouwen, hoe langzaam ook, is me niet gelukt.
woensdag 24 juni 2026 om 16:39
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in