Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook maar weer ‘ns van me laten horen. Het is hier weer behoorlijk druk en dadelijk kan ik het allemaal niet meer bijhouden…

Golfje, ik heb de foto’s van je Uk gezien met de waterpokken. Wat is dat inderdaad zielig zeg en dan te bedenken dat ons dat nog te wachten staat… Ik ben blij dat het in ieder geval weer wat beter gaat. Yuna ook ziek en de kleine van NJB en dan Bloem ook nog. Het is echt de tijd van het jaar lijkt het wel. Van die vijfde of zesde ziekte heb ik eigenlijk ook nog niet gehoord. Ik zal er wel een keer achter komen wat het precies is .

Dat geld dat de deur uitvliegt is hier ook heel herkenbaar NJB. Al met een kind. Vooral de twee auto’s die we nodig hebben kosten veel geld. Er lijkt altijd wel geld nodig te zijn voor reparaties, een service beurt, keuring, belasting of verzekering. Tja en dan de kinderopvang waar we hier helemaal niets van terugkrijgen via de belasting. Maar goed, het is het allemaal zeker waard.

Dat je het helemaal gehad hebt met die voedingen snap ik ook heel goed. Ik vond het eerste half jaar al dat dat slopend kon zijn. Ik heb er ook nooit geen spijt van gehad dat ik na zo’n 5 a 6 maanden gestopt ben met die borstvoeding (al helemaal niet als ik over dat bijten bij Wen lees ) Ik zou het bij een eventueel volgend kind wel weer geven. Het is toch het beste. Elena is met en zonder borstvoeding nooit ziek geweest, alleen verkouden, maar ik denk dat we daar gewoon geluk mee gehad hebben. Bij een ander kind kan dat anders liggen.

Lily, leuk dat je weer terug bent en dat het zo goed gaat met Lola. Ik kijk ook uit naar de foto’s!

Leuk dat Chica gaat zitten en langzaam richting kruipen gaat Lucia. En wat goed dat ze ‘mama’roept! Elastiekjes en speldjes hebben we hier nog steeds niet nodig voorlopig!
Ik ben nog steeds vakantie aan het vieren met Elena in Nederland. Gisteren hebben we voor het eerst gefietst. Dat vond ze erg leuk. Ze werd zelfs een beetje boos toen ik haar uit het stoeltje haalde!

Elena is nog steeds wat verkouden. De ene dag meer dan de andere dag en gisterenavond was ze een beetje koortsig. Vanmorgen leek er gelukkig weer niets aan de hand te zijn. Ze slaapt ook nog erg goed. 's Nachts zo'n 10 a 11 uur en overdag 3 a 4 uur, ze is vrolijk en eten en drinken doet ze ook niet minder. Ik maak me dus geen zorgen. We hebben haar gewogen en de weegschaal gaf 10.6 kilo aan! Ze drinkt nu ook voortaan goed water of roosvice uit een beker.

Wij hebben deze maand onze eerste poging gedaan om een tweede te creeeren. Ik verwacht er nog niet veel van al speelt het wel de hele tijd in m'n achterhoofd. Rond dit weekend zou ik ongesteld moeten worden. Ik wacht dus af. A.s. zaterdag ga ik een dagje met vriendinnen winkelen en uit eten. Ik heb me voorgenomen dat als ik dan nog niet ongesteld ben ik maar beter niet teveel nieuwe kleren kan kopen en dan ook maar een wijntje laat staan 's avonds bij het eten. Als ik wel ongesteld ben ga ik me 'ns goed verwennen....
O ja, het lijkt me ook wel leuk om jullie kleintjes een keer in het echt te zien en wil daar ook best moeite voor doen mits het maar lang genoeg vantevoren gepland wordt.
Golfje, nog geen pokken in zich maar dat kan natuurlijk nooit héél lang goed gaan met een kind op het KDV :-)

Ah het bijten, gelukkig deed ze dat maar een paar x want AUW! Wel had ik een bloedende tepel van slordig laten drinken en met 2 boven en 2 onder tanden is dat niet verstandig. Gelukkig ook snel weer over.

Kitty ben wel 'jaloers' op jullie prijs schieten hahaha.

Chica, Lola's haar heeft krullen dus het is wel veel meer geworden maar niet echt veel langer. En ik ga niet laten knippen, we gaan door deze moeilijke lengte heen, hahaha.
owh wat een zieke kindjes en wat zielig die waterpokken.

Lily, leuk om weer wat van en over jullie te lezen, fijn dat het zo goed gaat

van de 5de en 6de ziekte heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord, buiten het een keer hier of op een ander topic voorbij zien komen.

Vreemde namen voor een ziekte!

Even afkloppen maar hier op het moment geen ziekte, wel tanden gedoe en hele fijne luiers

Het lijkt me heel leuk om jullie en de kindjes een keer in het echt te zien!

Owh trouwens, Dieke heeft op het kdv haar eerste tekening gemaakt voor papa zijn verjaardag,die is dus helemaal trots.

Stiekem ben ik best een beetje benieuwd wie hier straks als eerste komt melden dat ze weer zwanger is, spannend hoor.

Van de week hadden ze op het kdv een ieniemienie staartje boven op het hoofd van Dieke gemaakt.

Knap hoe ze dat voor elkaar gekregen hadden, zo ontzettend veel haar heeft ze nou ook weer niet.

Ik herkende toch bijna mijn eigen dochter niet zeg!

volgens mij spring ik weer van de hak op de tak en vergeet ik op belangrijke dingen te reageren.

sorry alvast dan.

We gaan even kippen en konijnen voeren hier.
Nee hoor, wij laten het ook niet knippen, wij gaan ook gewoon door deze moeilijke lengte heen

(ik hoop dat ze op haar tiende verhaarverjaardag een staartje in kan in dit tempo)

Tja, die vijfde en zesde ziekte doen je vermoeden dat er ook nog een eerste t/m vierde zijn. Even denken, vast iets met vlekjes en zo: 1. waterpokken, 2. de bof, 3. rode hond, 4 ?

Mazelen?

Kitty, jee wat spannend! Jij zit dus hoe dan ook goed, niet ongesteld = leuk want zwanger, wel ongesteld = leuk want wijn en andere verwennerij! En wel zwanger zou natuurlijk helemaal super zijn. Al moet ik wel zeggen, jij liever dan ik maar als je het graag wilt, dan is het je gegund! En dan ook maar snel.

Wat een flinke meid heb jij zeg, 10,6 kilo! Da's gewoon 2 kilo meer dan Bloem, die toch al boven de curve zit. Lekker joh, een stevige baby. Is ze ook lang?

Lucia, die beauty van jou doet gewoon alles tegelijk, zitten, kruipen en staan. Ik denk dat het niet veel uitmaakt of er wel of geen gelegenheid is om te oefenen, dat het meer de ontwikkeling is die bepaalt of een kind iets kan. Dus dat ze als ze er aan toe zijn, kunnen lopen, en dat je dat met oefenen hooguit een heel klein beetje kunt vervroegen. Dus dat die salontafel wat hoger is, dat maakt niet zoveel uit denk ik.

(ik heb hier wat over nagedacht, omdat we Bloem amper in de box neerzetten, en ik vroeg me af of ze dan wel zou gaan staan. Tot ik me bedacht dat kinderen vroeger/in Afrika/ noem maar eens een cultuur zonder boxen, ook niet in de box zaten en toch ook gaan lopen )

En Dieke haar eerste tekening en eerste staartje, die vermaakt zich zo te horen prima op het KDV

Hoe is het afgelopen met het derde haantje? Was dat inderdaad een haantje, of een kip met emancipatiedrang?

Het bijten hoop ik hier verder te voorkomen, ik zit nu heel alert te voeden, even internetten ondertussen zit er even niet in. Bij de eerste tekenen van mogelijk bijten grijp ik in. Hopelijk helpt het. De manier van loskoppelen zodra ze bijt en dan even niet voeden spreekt me in zoverre niet aan dat ze me dan eerst bijt als ze het doet pak ik het wel zo aan, maar liever niet, haha.

Zullen we een datum prikken, ergens in de toekomst? Lijkt me wel leuk! Kitty, misschien is het dan handig als jij aangeeft wanneer het zou kunnen, aangezien jij het verst moet reizen?
Hmm, misschien kan dit artikel me helpen... goed kijken dus
Mijn allerbeste vriendin is vandaag bevallen! Gister nog 1,5 uur met elkaar aan de telefoon gehangen en achteraf blijkt ze tijdens het gesprek 'last van haar rug' te hebben gekregen.. Vandaag is haar zoon geboren!! Ben helemaal happy!
Gefeliciteerd Lucia! Last van haar rug
Ja, dat dacht ze echt.. Bizar he! Begin van de ochtend even het ziekenhuis gebeld met de vraag, goh, zouden dit weeen kunnen zijn, toch maar even gegaan om te kijken, had ze al 4/5 cm! Een paar uur later was ie er na 3 keer persen.. En zonder een knip/scheur oid.. Wil ik ook de volgende keer!
Jeetje wat is het hier ineens weer gezellig druk! Welcome back Lily ;). Ben ook benieuwd naar Lola!

Lucia; bijzonder hè? Mijn allerbeste vriendinnetje beviel precies 2 maanden later. En wat een super bevalling, om jaloers op te zijn!

Wen; oef lastig zeg. Hopelijk is het een korte fase. Ja, leuk een datum in de toekomst! Inderdaad misschien handig als Kitty aangeeft wanneer zij in Nederland is. Leuk trouwens Kitty dat je ook wilt komen daarvoor! En spannend al voor een tweede kindje. Ik blijf net als Wen nog even genieten van de eerste. Misschien komen de kriebels weer als er binnenkort iemand weer zwanger is.

Hip; dat van de hak op de tak van jou vind ik nou juist zo leuk om te lezen. Alles goed verder met jou? Al een beetje uit je dipje?

Yüna is vandaag weer naar het KDV. Hoop dat ze niet gelijk weer iets op loopt ;). Gister is ze hard achter over gevallen in de box... Ze stond rechtop en ineens liet ze los. Was wel even schrikken!
Golfje; herkenbaar! Yuna was ook heel rustig toen ze ziek was van de week. Heeeeerlijk veel geknuffeld. Fijn dat het weer beter gaat met uk. Heb je het huis al een beetje op orde?
Wat leuk Hip, dat Dieke al een tekening gemaakt heeft. Wat had ze getekend ?

Haha Wen, lekker cynisch over die haren. Wel herkenbaar. M’n moeder had gisteren een speldje in de paar haartjes die Elena heeft gedaan. Het bleef er een paar minuten inhangen en toen lag het al op de grond. Het heeft gewoon niet genoeg houvast!

Elena is inderdaad altijd al groter dan gemiddeld geweest. We geven haar nog geen snoep en ander junkfood maar ze vind eten gewoon ontzettend lekker. Heeft ze trouwens niet van een vreemde .

Ik hoop dat je 'anti-bijtmethode’ werkt! Elena vind het momenteel ontzettend leuk om in m’n neus te bijten!

Leuk Lucia van je vriendin en wat een droombevalling!

Chili, dat doet Elena dus ook. Zodra ze staat laat ze los. We zorgen er nu dus voor dat er constant iemand bij haar in de buurt staat om haar op te vangen. Hopelijk is dat niet heel lang meer nodig want je kunt haar nu echt geen seconde alleen laten.

Een datum. De keren dat ik dit jaar nog hier ben lijken me niet zo geschikt omdat dat rond de feestdagen is (sinterklaas en tussen kerst en oud- en nieuw). Ik heb nog geen definitieve reisplannen gemaakt voor volgend jaar maar de maand februari en de eerste helft van april lijken me het meest waarschijnlijk. Geeft dat genoeg mogelijkheden voor iedereen?

Nou, het lijkt erop dat ik vandaag voor de ‘verwen’methode ga. Ik ben net ongesteld geworden. Op zich maakt het me nu nog niet zoveel uit. Ik zie in elk leeftijdsverschil wel voor- en nadelen, alhoewel ik meer dan 3 jaar niet zo leuk zou vinden. M’n man wil echter een zo klein mogelijk verschil omdat hij daar binnen zijn familie goede ervaringen mee heeft. Ik zie dan financieel gezien een probleem ontstaan. Twee kinderen naar het KDV kost een heel maandsalaris en van een salaris kunnen we erg moeilijk rondkomen. Vanaf 3 jaar wordt de kinderopvang hier pas goedkoper. We zien dus wel. Wat mij betreft hebben we nog wel wat tijd. Nu op naar Eindhoven!
Begin april is voor ons het meest ideaal om af te spreken. Moeten we alleen een goede locatie vinden, want de kans is groot dat er dan al kids lopen (!!! raar idee he!)

NJB
En trouwens, ook ik denk dat ieder leeftijdsverschil zijn voors en tegens heeft. Nu denk ik zelfs": pas een derde als die ander twee op de basisschool zitten....lijkt me heeeeeeeeerlijk haha.
3 op n rij:

15 maanden ertussen is druk maar men wat is het LEUK om zoon en dochter te zien geinen met elkaar!
Begin april lijkt mij ook prima! Ik geloof dat mijn agenda dan nog redelijk ( ) leeg is.

Wij gaan zo eens even naar de huisartsenpost, voor de oorontsteking. Geen ernstige last, maar wel genoeg om het toch vandaag al even te laten checken.
Begin april kan ik ook ;). Ben de 18e jarig, dan kan ik niet ;).

He Wen vervelend zeg. Vorige week waren wij bij de huisartsenpost. Hier is ze gelukkig weer helemaal beter. Gewoon gaan hoor, ze hebben super veel pijn aan de oortjes. Ze wil zeker niet liggen en slapen??
't Gaat nu gelukkig een heel stuk beter, maar inderdaad, niet liggen, niet slapen. En wij vroegen ons af waar toch die enorme brulpartijen vandaan kwamen, of ze een naar sprongetje aan het maken was ofzo, maar dat was dus gewoon oorpijn. Tsja.

Maar volgens de arts was het alweer een heel eind op zijn retour, het zag er vrij goed uit. Gelukkigmaar!
Gelukkig maar Wen! Heeft ze wel iets gekregen of dat niet? Ja huilen deed Yuna toen ook heel veel... zielig he?! Succes, hopelijk is het snel weer over.
Nee, niets gekregen. We hebben zelf wel paracetamol ingezet.
Heeft ze in ieder geval minder pijn! Gaat het al wat beter vandaag?

Brrr, begin nu toch weer wat meer 'bang' te worden voor de Mexicaanse griep. Wat gaan jullie doen als het vaccin beschikbaar komt voor kinderen? Wel of niet inenten?
Ja, het gaat een stuk beter!

Ik ben na ons bezoekje aan de HP gisteren juist wat minder bang voor de Mexicaanse griep

De huisarts van dienst vertelde dat het een echt een heel milde griep is, niets om je zorgen over te maken als je kind gezond is (maar wel in de gaten houden natuurlijk). Dus wij weten het nog niet mbt vaccineren. Mijn vriend laat zich wel inenten, hij heeft lichte astma en krijgt ook altijd de gewone griepprik. Een beetje met het motto dat als hij het niet krijgt, er minder kans is dat Bloemetje het krijgt.
Wat zei de HP dan precies? Misschien stelt mij dat ook gerust ;). Fijn dat het een stuk beter gaat? Ook beter geslapen vannacht? Yuna is helemaal beter. Ook haar temp is nu normaal 's avonds. Denk dat de vorige kuur niet helemaal zijn werk heeft gedaan en die van nu wel!

Ik ga vandaag lekker naar de sauna, dat is lang geleden! De laatste keer was toen ik nog zwanger was. Ik heb er dan ook heel veel zin in!

Hoe is het met de andere meiden en kindjes?
Zo, ik zit weer in het dagelijkse ritme. Afgelopen zondagavond met Elena teruggekomen. Het was wel afzien vond ik om alleen met haar te reizen. Ze wil niet meer in de buggy blijven zitten dus op het vliegveld moet er gekropen en gelopen worden terwijl ik dan ook nog de bagage in de gaten moet houden. Ik kwam ogen en handen te kort! Maar goed, we hebben het weer gered. Ik had verwacht dat de overgang maandag naar het KDV problemen op zou leveren maar dat was gelukkig helemaal niet het geval.

Ik lees dat Bloem en Yuna weer beter zijn. Gelukkig maar. Zo'n oorontsteking lijkt me verschrikkelijk pijnlijk voor zo'n kleintje en ook niet leuk voor de ouders.

Zou zaterdag 3 april dan een geschikte datum zijn? Het is wel de zaterdag voor Pasen. Ik denk dat we het beste ergens centraal in het land kunnen afspreken.

NJB, 15 maanden verschil lijkt me wel leuk voor de kinderen maar lichamelijk ook zwaar voor de moeder!

Toen ik vorige week in Nederland was vond ik de berichtgeving mbt de Mexicaanse griep ook wel eng. Vooral toen ik zag dat het vaak kleine kinderen betrof. Elena had ook een paar keer koorts, dus ik dacht meteen aan die griep. Gelukkig zakte de koorts telkens snel weer weg. Ik heb zo'n vermoeden dat het te maken had met het doorkomen van weer een tandje. Die is inmiddels door en momenteel heeft ze gelukkig nergens last van. Wel fijn dat je huisarts je geruststelde Wen.

Vanavond hebben we al een 'ouderavond' op het KDV over Elena's ontwikkeling. Ik verwacht niet dat ze erg veel nieuws hebben. Ze is er pas een maand maar we gaan er wel even naartoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven