Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
morgen!

Chica is gelukkig weer bijna beter..

Over dat bordje, hier ook geen tips.. Wel hetzelfde probleem. Een van ons houdt het bordje nu maar vast haha, zeker nu ze een obsessie heeft om overal onder te kijken.. Echt zo grappig, alles wordt opgetild om er onder te kijken, kussens, speelkleed, bord, placemat. We hebben vrij grote kussen op de bank in de woonkamer en soms zit ze uit alle macht zo'n kussen op te tillen om er maar onder te kunnen kijken. We vragen haar regelmatig of ze wat kwijt is, maar gek genoeg geeft ze daar geen antwoord op.

Chica heeft trouwens geen speen, maar vaak wel een of andere reden om wakker te worden. Tandje, verkouden, verkouden, verkouden, tandje, zoiets.. Is zo'n speenknuffel niet iets? Zag ik laatst bij prenatal.

Ze begint hier heel voorzichtig met een beetje kruipen. Ze ligt soms iets meer naar voren, ipv naar achteren. Al is het toch meer een billenschuiver geloof ik. Daarmee gaat ze een stuk sneller.

En ze zit opeens op haar knietjes in de box, wie weet gaat ze het staan ook snel doorhebben. We'll see!

Ik was ook een langzame (achteraf ook door mn hypermobiliteit), liep pas met 1,5. Dus het zou zomaar kunnen dat Chica dat ook doet.
chili: billenschuiver gaan volgens mij sowieso later kruipen.

En ik weet t nu wel zeker, uk heeft de waterpokken. Arme kerel, hoop maar dat hij het dan ook goed krijgt, zoals ik begrepen heb krijgt hij ze anders nog een keer omdat hij nog geen jaar is.
Beterschap Golfje!
Ik houd ook altijd Elena's bordje vast als ze eet en stukjes brood bijv leg ik voor haar neer op dat 'plateau' dat vast zit aan de kinderstoel.

Oei, de waterpokken Golfje. Daar ben je misschien wel even zoet mee. Hopelijk heeft hij er niet teveel last van.

Chili, misschien heeft ze wel rode billetjes omdat er weer een tandje aan zit te komen?

Fijn dat Chica weer beter is Lucia. En ja, als ze eenmaal iets doorhebben dan gaat het heel snel dus wie weet, kruipt ze wel zo.

Ik heb Elena bijna niet meer horen hoesten. Wel heeft ze een loopneus maar ik heb er vertrouwen in dat we morgenvroeg toch het vliegtuig kunnen instappen. Tijd om naar huis te gaan en te beginnen met inpakken!
Golfje, he balen, de waterpokken! Dat had ik ook gelezen dus hoop voor hem en jou dat hij het goed krijgt en niet straks nog een keer.

Kitty; fijne vakantie gewenst mocht je dit nog lezen!

Lucia; Chica weer beter, dat is goed nieuws. Wat grappig, een billenschuiver. Wel leuk, dat elk kindje zo anders is.

Yuna had gister dus eens veel poepluiers en 's avonds ook echt koorts. 37.3. Vandaag bijna geen poepluiers en de rode billetjes zijn ook beter. Alleen is de ontlasting wel veel dunner dan normaal en heeft ze ook nog koorts. Ze heeft ook veel geslapen vandaag dus hoop dat ze er zo weer doorheen komt en niet echt ziek wordt!
en kitty, in Nederland aangekomen?

Misschien dat Yuna weer een tandje krijgt?

Uk krijgt ze hier zeker goed. HIj zit al aardig onder, komen er met het uur meer bij. Hij heeft er niet heel veel last van gelukkig. Oudste had ze twee weken geleden en die was echt doodziek. Ik doe hem nu twee keer per dag in een zemelenbadje, smeer hem in met maizena en heb vsm spul. Het helpt best ok.

Vanacht heb ik slaapdienst. Heb ik nooit, is ziekenvervanging. Ik ben er nog nooit uitgeweest en vanacht wordt de klok ook nog verzet dus ik kan flink wat uurtjes betaald slapen!
Ach, arme Uk! Ook al heeft hij er weinig last van, hij is toch ziek.

Lekker geslapen vannacht?

Kitty, hopelijk is het beter weer waar jij bent, met die regen van hier heb je geen lekker fietsweer. Zeker met een verkouden Elena. Fijne tijd in Nederland!

Wij hebben hier de zoveelste verkoudheid te pakken. Ik word er zo flauw van! Steeds net voor het weekend ook nog, dus lekkere timing :-s maar voor haar is het nog het vervelendste. Vriend ook trouwens, die pikt ook alle verkoudheidjes mee. Het gaat hier tandje-verkoudheid-tandje-verkoudheid, een beetje zoals bij Lucia dus. Vriend was nog in de veronderstelling dat borstvoeding beschermt tegen verkoudheid, van die illusie is hij inmiddels genezen nee schat, 't zijn dan wel afweerstoffen maar het is geen wondermiddel.

Kitty, het voelt niet alsof ik iets op moet brengen voor de nachtvoedingen hoor, ze ligt in het algemeen na de eerste voeding bij ons in bed en dan merk ik er zo goed als niets van. Heerlijk knus zo, en ze heeft het blijkbaar nog nodig, dus ik heb er geen problemen mee. Al zou ik het ook niet erg vinden als ze het niet meer wil. Maar als ik steeds mijn bed uit zou moeten zou ik het geloof ik toch iets minder vinden, dan wordt je echt in je slaap gestoord. (en nu het kouder wordt, brrrr!)

Wat leuk dat het zo hard gaat met de kruipende, staande en lopende (!) januaribaby's! Stiekem zou ik ze wel eens in het echt willen zien
herkenbaar wen, hier wordt ook alles opgepikt. Nou ja, beter nu als wanneer ze op school zitten.Eens krijgen ze het toch.

Hier is uk inmiddels niet meer te herkennen. Zoveel pokken op zijn lijfje. Heb wat fotos op hyves gezet. Foto is wel van 2 dagen geleden, inmiddels zijn het er dubbel zo veel. Foto s van vandaag zijn helemaal naakt en zet ik liever niet op internet, ook al is t afgeschermd.

Ik heb wel de huisarts gebeld, omdat hij ook koorts kreeg. kan zijn dat er een infectie in de pokken zit, dit is even afwachten. Als de kjoots toeneemt moet hij even komen. Vanacht heeft hij amper geslapen alleen maar gehuild. Arme kind stikt van de jeuk.Dus ik blijf vrolijk in de weer met maizena, haverzemelen en mijn vsm aniti jeuk goedje
Golfje; hoe is het nu met uk? Heeft hij het goed? Hopelijk dan straks niet nog een keer!

Wen: hier ook heel herkenbaar!! Ze is nu al voor de derde keer goed ziek. Nu wederom bronchitus en dus weer een antibiotica kuur... En vriend ook weer ziek dus pikt het dus net zo hard weer van haar op. Ben stiekem net als jij ook wel benieuwd naar de kindjes in real life!
Hier ook de waterpokken gehad, en nu alweer het volgende opkomt. Weer rode vlekken, dus waarschijnlijk 5e of 6e ziekte.

Daarnaast slaapt meis hier nog niet structureel snachts door wat me aardig opbreekt. Ze wil geen speen, ze drinkt overdag nog slecht, dus ik ga er nog wel uit om te voeden (idd koud!) maar ik het het zo ge-had! Ik wil er vanaf! Maar heb nog geen plan de campagne.

Word net gebeld, auto apk gekeurd...650 euro reparaties....slik...(lees: *utterde*ut) Sinds we 2 koters hebben, vliegt het geld de deur uit. ?!?!?! Wat doe ik fout?

Nu weer aan het werk...werk thuis vandaag. (want geen auto) Vant weekend Lilylamb gezien met beeb op ons feestje van zoon (2)! Wat een dametje! Echt een geweldig popje. (kleine wijsneus met dr kruipen, staan, lopen aan de hand, zwaaien en lachen)
Laten we dan trouwens gewoon wat afspreken om eens wat baby's te zien! Ik kom wel hoor met mijn februari baby, haha. En ik por ook Lilylamb ook wel mee de auto in
Jeetje njb dat is ook allemaal snel achter elkaar. Yuna heeft een van beide ook al gehad maar was er gelukkig niet ziek van. En kan me voorstellen dat je het dan nu even gehad hebt. Sorry, weet het even niet meer, geef jij nog borstvoeding? Wat leuk zeg, van Lily, het was als baby al een mooi meisje. Ben wel erg benieuwd!
Ja nog steed bv hier, s ochtends, s avonds en dus snachts. Omdat ze overdag zo weinig uit de fles drinkt, durf ik de bv nog niet op te geven. Maar ik heb zoooooo'n slaapgebrek, dat ik het liefste alles wil uitbesteden aan man...

Zat Yuna helemaal onder of viel het mee>? We twijfelen nog wat het is, er zitten 3 bulten op haar gezicht. Maar overduidelijk geen puistjes oid.
Ik heb ook een tijdje alleen 's ochtend en 's avonds gegeven totdat ze ziek werd in juli (oorontsteking) en toen wilde ze ineens niet meer. Toen ik net aan het afbouwen was, wilde Yuna ook niet uit de fles drinken. Ineens, na een week of 6 deed ze het wel. Hoelang geef je overdag al de fles?

Zij had voornamelijk vlekjes/puntjes rondom haar buik. Zij had ze niet in haar gezicht. Bultjes? Klinkt niet als de vijfde of zesde ziekte hoor. En volgens mij heb je dat ook niet in het gezicht. Heeft ze ook koorts?
Hey! Ik kom ook weer eens binnenvallen ;) Na het hele Marianne debacle (debakel? hoe spel je dat?) en een meelezert was ik er een beetje klaar mee maar nu ben ik er weer over heen geloof ik dus kep er weer zin an!

Er is veeeeel te veel gebeurd hier om echt te reageren op jullie allemaal maar zal vaker komen binnen vallen. Heb ook weer een beetje ritme gevonden tussen werken en 'vrijetijd' .

Ik heb vluchtig gelezen dat jullie nog af en toe naar ons vroegen en lieve Njb die een korte update gaf Zal ergens de komende dagen wel wat foto's op hyves zetten, ze is zo leuk!

Lola, lieve lola!

Stappen aan de hand/stoel/kar, los staan en papa, mama en sinds een paar dagen Nee 'neneneeeeeneneneneeee nee!' zo cool! verder is ze modelbaby want super vrolijk, kletsen en gewoon cool. Het kind heeft humor.

Ben nog niet van die roze wolk af gevallen geloof ik, haha.

En daarom ben ik ook BROEDS want die 2e mag wel komen! Maar ben nog steeds niet ongesteld want ook nog steeds BV en ze eet verder niet echt veel. Begin december naar de gyn om stategie te bespreken.

Ik las wel vluchtig dat ik niet de enige ben die wel weer zou willen?

Anyhow, leuk om weer ff te komen buurten! tot snel!
Jaa foto's van Lola! Wat gaat ze snel joh! Leuk dat je er weer bent

Golfje, hoe is het met arme Uk? Trekken de pokjes alweer wat weg of wordt het nog steeds erger?

En njb's kleintje ook al vlekjes. Ik ben nog niet zo thuis in de kinderziektes geloof ik, vijfde/zesde ziekte zegt me nog niet zoveel. Maar ik begrijp dat dat vanzelf gaat komen?

Vanavond naar het CB geweest voor de APK: 73 cm, 8595 gram. Ze zit met gewicht net boven de middellijn, en met lengte er behoorlijk boven. Mijn meisje met de lange benen! 't Kwam wel mooi uit, dit bezoekje, want ze had vannacht behoorlijke koorts, tegen de 40 graden, en vanmiddag liep het weer op. Ze blijkt twee rode oortjes te hebben, beetje ontstoken oortjes. Hopelijk wordt het niet erger. Ik ben verrassend goed in 's nachts meerdere keren wakker worden en overdag goed functioneren, maar twee uur lang een warm, huilend, en na de paracetamol en schone luier ook nog rondkruipend meisje troosten vind ik ook niet zo heel goed voor mijn nachtrust. Om over die poepluier maar niet te spreken
van de 5e ziekte worden ze niet echt ziek, van de 6e behoorlijk., Uk heeft de 6e onlangs gehad, tijdens een weekendje weg. Ik dacht gewoon griep, maar moest toevallig naar cb die zeiden dat het de 6e ziekte was.

Arme Bloem, oorpijn. Gaat het al wat beter? En s nachts wakker worden is inderdaad nog wel te doen, maar acties zoals luiers verschonen is echt niet grappig. Hier slaapt uk van 23.00-7.00. Meestal moet ik er 1x keer uit omdat hij zijn speen kwijt is.

NJB. Hier gingen beide heren pas echt uit de fles drinken toen ik stopte met de bv. Daarvoor tankten ze gewoon bij mij bij, omdat dat lekkerder was.

Wat een knappe Lola. Los staan is hier nog niet aan de orde, alleen helemaal per ongeluk en dat is eng. En hier ook wel weer de wens voor nog een kindje. Alleen vriend wil niet mee werken. Hij heeft altijd gezegd 2 kids is genoeg. Maar onlangs gaf hij aan misschien later nog eentje, dus ik blijf hoop houden. Ik zie mezelf al helemaal met 3 kindjes, lijkt me zo leuk! Overigens ben ik 2 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden, 2 maanden na stoppen met bv. Bij oudste ben ik met 11 maanden weer ongesteld geworden, ook 2 maanden na stoppen met bv. Ik vind er echt niks aan, bah was het in 3 jaar tijd, maar 2x geweest tussen geboorte oudste en zwangerschap van uk en dat beviel me prima. Ik ben nu gestart met de nuva ring.

Hier gaat het gelukkig beter met de pokken. Ze zijn aardig ingedroogd en hij lijkt minder last te hebben. Hij is wel heel moe en behoorlijk rustig. Van dat laatste maak ik heerlijk gebruik, hij is knuffelbaarder dan ooit.
In de avond naar het CB? Wat relaxed! Hier alleen om onchristelijke tijdstippen die nooit goed uitkomen :(

Wat sneu arme Bloem en haar oortjes en niet te vergeten Bloems moeder. Man oh man zo lang wakker zijn in het holst van de nacht is voor niemand goed. Vannacht beter gegaan?

Hier ook nog steeds aan de nachtvoedingen, hoewel de laatste paar dagen weer niet dus het wisselt wat maar ik blijf ook functioneren hahaha.

Kinderziektes hebben we nog niet gehad maar op de verjaardag van NJB's zoon waren zoveel kids dat ik zeer snel de eerste vlekker verwacht ;)

Wel last van de aanpassing vaan wintertijd. 5uur wakker is ECHT te vroeg (gelukkig gaat man er dan uit, maar toch).
Golfje, hoe deed jij dat met de jeuk?
uk ging 2x per dag in een zemelenbad. Haverzemelen in een washandje,daar komt dan een soort wit slijm uit.

Verder helemaal insmeren met maizena, is jeukstillend. En ik heb een vsm goedje.Speciaal voor kinderhuidziektes oid staat op de verpakking.

Komen er ook pokken aan dan bij jullie?
Fijn dat het beter gaat met Uk!

Voor zover ik kan beoordelen heeft Bloem niet echt last van oorpijn, tenminste, niet heel veel. Maar ze heeft wel verhoging en koorts (afwisselend). Oh, en vannacht weer een poepluier :-s

Maar verder ging het eigenlijk hartstikke goed vannacht, van half 2 tot kwart over 6 geslapen, wat een luxe!

Wat minder is: ze bijt.... haar tweede voortand komt door, dat jeukt, en als het te lang duurt voor er melk komt, ben ik het haasje. Dus ik zit hier nu niet echt relaxed meer te voeden, even iets anders doen tijdens het drinken zit er even niet in. Ik moet constant alert zijn, anders is het AUW! Nou ja, 't is een fase...
Hallo!

Gezellig hier Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn foto's.

Wat een ziekenboeg ook! Die waterpokken lijken me heel zielig.. Tegen jeuk kan je zo weinig...

Wen, de huisarts vertelde mij dat het virus dat voor oorontsteking zorgt, ook zorgt voor diarree.. Twee vliegen in een klap dus.

Beterschap met alle kleintjes!!

Chica gaat eindelijk zelf zitten! En ze kruipt in een variant die ophoudt tussen billenschuiven en kruipen.. Op haar kontje, een been naar achter en met d'r handjes naar voren.. Heel apart.. Maar goed ,ze komt waar ze wezen wil. Ze trekt zich nu op op aan mn handen, maar voor de rest is hier weinig waar ze mee kan oefenen (salontafel kan die ukkepuk nog niet bij)

Waar ik op dit moment heel hard om moet lachen is de verhalen die ze ophangt tegen haar speeltjes. Het klinkt echt als woorden, maar wat ze wil zeggen? Ze roept nu ook echt mama als ze wakker is ofzo.. Veel effectiever dan huilen

Lily, leuk weer van je te lezen, ben benieuwd naar de foto's!

Wat doe jij met Lola's haar? Al een keer geknipt? Chica's haar is behoorlijl lang (tot/over haar schouders), maar ze begint speldjes en elastiekjes uit haar haar te trekken.. En zonder hangt t in haar gezicht..

Ik ga weer aan het werk!
Met die diarree heb ik vanochtend al kennisgemaakt geloof ik
Dat zullen die nachtelijke poepluiers zijn geweest.. Had Chica ook toen ze oorontsteking had. En 's nachts kan ik daar ook écht niet tegen.. Sterkte! Mijn ervaring is dat het na een dag of 2/3 een stuk beter gaat..
Dat bijten doet zeer he.. Deed Chica toen ook. Brr. Gelukkig gaat dat inderdaad over. Hier hielp het om meteen los te koppelen en even te wachten om weer aan te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven