Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Och Nikiet, ik hoop dat het meevalt met zijn hoofdje! Een Helmpje is ook maar niets. maar goed, nu kan het nog zonder al teveel drama verholpen worden. Hebben jullie verder advies gekregen?

Golfje wat balen zeg! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Ik was ook aan het balen hier want schoonmoeder had mijn hele voorraad gekolfde melk in de koelkast gezet (het was één liter in totaal dus niet MEGA veek ofzo maar toch) toen ze even ging oppassen want 'straks had ze honger'. Duh. Ik was maar even weg én had net gevoed. Nu kan ik dus opnieuw beginnen *grrrrrrrrrrrrrr* en ik kolf al niet zoveel.

Trouwens met de hand kolf ik beter dan met de kolf, bizar.

Wen, ik heb nog niet dat soort acties gehad maar tis wachten tot het zover is hier

Ik ben in een euforische stemming want:

Wooohooo Ik heb ein-de-lijk opvang! Drie dagen op een nieuwe vestiging van een kdv niet al te ver hier vandaar *yay* (op de valreep, ik stond nog steeds op wachtlijsten). Na de zomer Ma, Di, Wo werken! Ben zóóó opgelucht!

Of jullie allemaal een dansje willen doen voor NJB want die had de gouden tip!
He meiden, lekker weer weekend! Twee dagen achter elkaar genieten van mijn meisje ;). Al hebben we wel weer wat verplichtingen.

Golfje; vervelend zeg dat het kolven niet echt lukt. Kreeg destijds als tip van de lactatie deskundige om weer een nachtvoeding te gaan doen. Dit schijnt de productie weer te stimuleren. Niet echt leuk maar misschien wil je het proberen?

Wen; zonde van je tijd he, in de file staan. Hier ook vandaag ruim een half uur. Bah!

Marianne; heerlijk hoor zo'n mannetje. Geniet er maar van. Hoe bevalt het jou om 4 dagen te werken? En het naveltje nog steeds rustig van Melle?

Nikiet; wat vervelend zeg. Hopelijk valt het allemaal mee en hoeft hij geen helmpje! Hoe gaat het combineren van de bv en fv bij jou? Komt Bjorn nog 's nachts?

Lily; super nieuws. Kan me voorstellen dat het een opluchting is. Hoe gaat het verder met Lola? Groeit ze goed? Slaapt ze goed? Is de 'training' geslaagd?

Voy; hoest bij jou? Binnenkort nog een nieuwe foto van Linde op hyves? Ben gek op foto's ;)

Lucia; gaat het alweer beter met je rug en kan je weer voor Chica zorgen?

De 'stipjes' worden wat minder maar ik hou het in de gaten. Vooral omdat ze ook koorts had vorig weekend. Volgende week maar eens vragen op het CB. Ook heeft ze nog steeds die bultjes in haar nek. De vorige x zeiden ze op het CB dat het de kliertjes waren. En ik las op internet dat ze kunnen blijven maar ga het toch nog maar eens vragen.

Tot later, fijn weekend alvast!
haha, dat dansje mogen jullie laten zitten hoor ben blij dat ik Lily heb kunnen helpen. Ik hoop trouwens ook dat het wat is, maar denk het wel aangezien het grote kdv organisatie is.

Toen mijn oudste 6 maanden was, had ik weer een positieve test. Nog even en jullie kids zijn zo oud! Who's next? hahaha....
Ik! Ik! Ik!

Ben een beetje misselijk.....

Maar dat zullen de chocolaatjes zijn
Lily, ik schrik me een ongeluk! Tssss...

Njb, ik had al een dansje gedaan voor je, super dat Lily nu opvang heeft!
Nikiet, helmpje is idd niet echt leuk, maar een scheef hoofdje is minder leuk.

Lily, super dat de opvang gelukt is.

Voor NJB

Edit, ook al hoeft het niet, dansen is altijd leuk

Chili, zou ik ook even naar vragen hoor, als ik jou was. Hoe gaat het verder met Yuna?

Melle zn naveltje is nog steeds rustig, Heb het gevoel dat het ook zo blijft. Wat mij betreft mogen ze het aanstippen ook wel achterwege laten.

Dit was trouwens mn eerste week 4 dagen werken, de vorigen waren 3 dagen ivm de feestdagen. Maar het ging eigenlijk heel goed. Ik vind het wel goed vol te houden.
Whaaa NJB dat is super snel. En Lily; volgens mij zou je het echt wel willen of niet? Hier lijkt het me wel leuk, vond zwanger zijn heerlijk en geniet ook echt van Yuna maarrrr wacht tot zeker 9 maanden, eerst ontzwangeren.

Marianne; moet Yuna gaat ook alles goed. De stipjes/vlekjes zijn weer weg. Dus misschien was het de vijfde ziekte (las ik op internet). Eerst koorts dan uitslag. Vraag het volgende week wel even op het CB. Maar nu geen koorts meer en ze is vrolijk dus een heerlijke dag vandaag met haar! Fijn dat Melle's naveltje rustig is, hopelijk blijft het zo!

Kitty; hoe is het met jou dan? Gaat alles goed met jou en Elena? Nog steeds lekker verlof?

En Emms hoe gaat het 2x bv bij jou?

Ik was gister een avondje uit met een vriendin. Na thuiskomst gekolft omdat ze al een flesje had gehad en heerlijk lag te slapen. Toch nog ruim 170 cc dus ze krijgt nog steeds genoeg tijdens de laatste voeding, jippie!!
Lieve Melle

Een lief rijmpje

Wou ik voor je schrijven

Maar ik kan geen woorden vinden

Geen enkele zin,

Geen enkel verhaal

Vertelt wat ik wil vertellen

Vertellen over wat ik voor je voel

Hoe je in me zit

In mn hoofd

In mn hart

Wat er door me heen gaat

Als ik naar je kijk

Hoe ik met jou kan lachen

Jij nog veel harder dan mij

De mooiste lach van de wereld

Onbevangen

Vol vertrouwen

Uit het diepst van je hart

Je mooie blauwe ogen

Maken contact

Als je naar me kijkt

Lief

Mooi

De mooiste van allemaal

Als ik je in mn armen heb

Je warm lijfje tegen me aan

Dan voel ik

Puur geluk

En zoveel liefde

Alleen maar liefde

Ik hou van jou

Kusjes van mama
Hallo dames, zal even reageren want weer veel herkenbaarheid in jullie verhalen lees ik wel.

Haaruitval, heeeel herkenbaar helaas. Ik wordt er helemaal gek van. Ik heb er ook al enkele maanden last van. Vind het vooral erg als ik weer ‘ns zo’n haar in Elena’s handjes vind!

Over m’n figuur na de zwangerschap ben ik redelijk tevreden. Ik ben nog een paar kilo zwaarder dan voor m’n zwangerschap en het vel rond m’n buik is ook wat slapper maar toen ik zwanger was had ik het erger verwacht. Ik denk dat sporten ook wel zal helpen, maar helaas, ik heb er nog geen tijd voor. Ik heb ook geen moeite met het litteken van de keizersnede. Mooi recht en laag dus in ondergoed of bikini zie je er niets van en ik zie het zelf meer als een herinnering aan een mooie gebeurtenis.

Golfje, proficiat met de aankoop van jullie nieuwe huis. Fantastisch dat het gelukt is. Nu de verhuizing nog.... Succes.

Hip, ik vind het erg knap dat je naast je werk en de zorg van Dieke ook nog tijd hebt voor het opzetten van een eigen bedrijf en een scriptie. Ook jij succes.

Wen, goed nieuws zeg dat er niets aan de hand is met Bloem’s heupjes. Een zorg minder.

Lily, het lijkt erop dat Lola’s eerste tandje er inderdaad snel aankomt. Bij Elena voel ik nog niets maar ze kwijlt nog wel ontzettend veel en lijkt veel last van haar tandvlees te hebben.

Ik lees vol interesse over jullie ervaringen om de babies voor het eerst naar het KDV te brengen. Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen... Heb afgelopen week voor het eerst weer contact opgenomen met m’n werkgever en die heeft te kennen gegeven dat het erg moeilijk wordt om parttime terug te komen maar dat fulltime geen probleem is. Vind dat echt balen, want ik moet er echt niet aan denken om Elena 5 dagen per week bij vreemden achter te laten.... Aan de andere kant liggen de banen niet meer voor het oprapen en door maatregelen van de overheid zijn we er al honderden euro’s per maand op achteruit gegaan dus financieel is het behelpen. Moeilijk hoor.

Ja hoor, ik ben inmiddels wel weer ongesteld geweest. Vorige week om precies te zijn en na ruim een jaar overviel het me wel. Aan de andere kant is het ook wel weer prettig om te weten dat m’n lichaam weer ‘normaal’ werkt, zeker met het oog op het krijgen van een tweede. Die willen we wel, maar wanneer weet ik nog niet zeker. Man wil het leeftijdsverschil zo klein mogelijk houden maar ik ben vaak nog zo moe dat ik even niet aan een tweede erbij wil denken. Voyager, vind het wel knap dat jij eventueel nog aan een derde wil beginnen na je gecompliceerde zwangerschappen!

Ik heb trouwens ook het gevoel dat er regelmatig iets onderin m’n buik ‘beweegt. Inderdaad Marianne, alsof m’n baarmoeder beweegt. Dit gebeurd vooral als ik lig. Ik was al van plan om een keer aan de dokter te vragen waar dat vandaan komt maar nu lees ik dat enkele van jullie ook iets voelen. Het zal dus wel normaal zijn.

Lucia, wat ontzettend vervelend dat je door je rug bent gegaan! Hopelijk gaat het herstel snel!

Sam, ik vind het moederschap ook steeds leuker worden nu Elena ouder wordt. Ik merk dat ik me ook steeds meer aan haar hecht en zij aan mij.

Golfje, wat vervelend dat je gekolfde melk naar de maan is. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt als je er zoveel werk mee gehad hebt om het op te bouwen.

Marianne, ik herken helaas niets van Elena’s gedrag in dat van Melle...... Jij zou er ‘ns over moeten denken om een boek uit te geven van al die prachtige gedichten die je schrijft!
Met Elena gaat het verder goed. Twee weken geleden is ze dus gedoopt. En ze liet nu al duidelijk merken dat ze niets van het geloof wil weten! Telkens als de pastoor bij haar in de buurt kwam begon ze te krijsen! Wat een stress. Ik was blij toen het voorbij was. Het etentje met familie ’s avonds was wel lekker en gezellig.

De week vakantie met m’n ouders is goed verlopen. Zij hielden zich veel met Elena bezig en ik had zodoende tijd om wat bij te tanken want dat is nog steeds af en toe hard nodig met die drukke tante die wij hebben.

Ze ontwikkelt zich in een razendsnel tempo, is nooit ziek, maar heeft ook nog steeds een bloedhekel aan slapen! Erg vermoeiend dus. Verder lijkt ze vooral ’s avonds steeds meer honger te krijgen. Al geef ik haar elk uur de borst, ze slaapt niet voordat ze een volle fles kv gehad heeft (210 ml water en 7 schepjes dus 240 ml totaal). Ik heb al geprobeerd om haar overdag een fles te geven zodat ze ’s avonds dan misschien minder hongerig zou zijn en m’n borsten voller zouden zijn, maar dat hielp niets. Nu is het zelfs zover dat we haar ’s avonds na een borstvoeding een ‘kleine’ fles (150 ml) geven en dan later een ‘grote’ fles. Ik had het liever voorlopig nog bij 1 fles gehouden, maar als ze het nodig heeft dan geef ik het toch maar. Dat gekrijs is anders ook niet om aan te horen. Volgens het cb hier mocht ik ook met minimaal 18 weken gepureerd groente en fruit geven. Een paar theelepeltjes per dag. Toch wil ik dat nog niet doen om praktische redenen. Over een maand gaan we op vakantie naar Italie en het is me niet gelukt om een geschikt appartement te vinden, dus zitten we in een hotel. Het lijkt me erg moeilijk om daar dan groenten en fruit te staan pureren. Ze verkopen hier wel ‘baby rice’ wat denk ik vergelijkbaar is met rijstebloem. Ik ben er wel over aan het denken om dat binnenkort te gaan geven, net al Nikiet doet.

Inmiddels heeft ze weer een flinke fles naar binnen gewerkt en lacht ze weer. Eens kijken of ze nu ook nog gaat slapen.....
Ik heb op hyves een filmpje geplaatst en heb bij de krabbels er even iets bij uitgelegd.
Kitty, als Elena honger heeft, kan ik me goed voorstellen dat je fles bij geeft. Zo'n hongerig meisje is niks aan. Vermoedelijk heeft ze het dus ook nodig. Wel jammer dat ze niet voldoende heeft aan bv, maar ja, dat is niet anders. 5 dagen werken is idd best veel. Ik vind de 4 dgn trouwens wel te doen, beter dan ik had verwacht. Melle doet het ook goed. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan als hij naar KDV gaat, maar ik heb er alle vertrouwen in .

En dat doopverhaal. Nu al een eigenzinnig meisje

Ik ga vanaf volgende week wel beginnen met fruit. Ook een enkel theelepeltje en ik heb ook pap gekocht voor Melle. Ik vind die ontwikkelingen wel heel erg leuk.

En idd, de hier wordt de band ook steeds hechter. Het groeit echt, de band. Dat is wel heel mooi vind ik.
Kitty, wat een keuze zeg niet of gelijk 5 dagen gaan werken. Ik kan je geen raad geven want weet écht niet wat ik zelf zou doen in dat geval.

Hier ook duidelijk de herkeninning en de hechting geweldig! Als ze me ziet dan stopt ze met huilen net als bij al die andere babys die het liefste bij mama/papa zijn. Ze is zo lief en zo'n leukerd!

Slapen gaat weer beter, we hebben haar sinds 3 weken in een groot ledikant en het heeft zeker twee weken geduurd voordat ze dat accepteerde. Maar nu gaat het redelijk goed, soms niet soms wel. Prima zo.

Marianne, lief van je. Melle leidt een rijk leven met mensen die van hem houden, zo hoort het.

Hier ga ik echt pas na 6mnd beginnen met vast voedsel en dan ook niet gelijk alles maar volgens het introductieschema van borstvoeding.com

Daar voelen wij ons goed bij, het schaad niet om later dan 4 mnd te beginnen met vastvoedsel maar andersom wil nog wel eens niet zo'n goede uitwerking hebben dus ik kies voor better safe than sorry.

Hier tranen met tuiten gejankt op lieve Lola die van buik naar rug rolt, wat kun je trots zijn hé.

ze lag in de box en was zo gefrustreerd, werd woedend dat het niet lukte echt gillen en slaan, pauzeerde even en *bam* daar lag ze met een smile op haar gezicht en man en ik die er naar stonden te kijken.
Ach wat leuk Lily, wat kan je dan trots zijn op je kind he! Een heerlijk gevoel! Jammer dat het wennen aan het ledikant ook zo moeizaam ging, hier gaat het (sinds gisteren) wonderbaarlijk makkelijk. En fijn zeg de opvang geregeld, dat geeft vast een rustig gevoel

Wij wachten ook rustig met 6 maanden voordat we beginnen met bijvoeden, daar voel ik me toch prettiger bij.

Kitty, wat een mooie foto's van de doop zeg! Wat een mooi meisje is ze! Lastig hoor, wel werken of niet werken, vooral in die eerste maanden met een kindje is dat moeilijk. Hoe is de opvang bij jullie? Dat is denk ik het allerbelangrijkste, wanneer zij het ergens naar haar zin heeft en jij haar daar met een fijn gevoel heen brengt. Zal het moeilijk voor je zijn denk je om iets nieuws te zoeken? In deze tijd is dat het waarschijnlijk wel he.

Marianna, mooi dat filmpje. Wat laat Melle het allemaal lekker over zich heen komen (en wat een grote vent al!), ik vind trouwens dat ze heel leuk, ongedwongen en natuurlijk met hem om gaat! En wat heb je weer een mooi gedicht voor hem geschreven.

Nou ja ik laat het hier maar weer even bij, ondertussen afgeleid door de meisjes en duizend andere drukke dingen.

Maar het gaat hier goed, met meisje loopt het allemaal heel lekker. Afgelopen week bij het cb geweest en ze was veel gegroeid, dubbele als in de periode daarvoor! En dat zie je ook, poeh wat een dikke wangen. Ze slaapt veel, heel veel, behalve 's nachts...
Heeee dames.

Het lukt me niet hoor om dit bij te houden. Op de een of andere manier gaat het gewoon niet tussen de twee dames, verjaardagen en andere verplichtigen door. En Linde is de afgelopen tijd helemaal niet makkelijk geweest. Ze is verschrikkelijk eenkennig (gek genoeg haaft ze daar de leeftijd nog helemaal niet voor). Ze wil ALLEEN maar bij mij zitten, nergens anders en bij niemand anders. Daardoor slaapt ze heel weinig, is heel moe, wordt dan extra jengelig en huilt NOG meer, maar ze wil alleen maar door mij getroost worden en zo is het cirkeltje weer rond.

Als ik naar de "officiele richtlijnen" kijk is Linde absoluut een huilbaby en zo voelt het ook. Er zijn veel dagen dat het alleen maar huilen of slapen is. En dan niet een beetje jengelen, nee echt voluit krijsen. Uren achterelkaar.

Wij zijn allebei doodop.

Ik heb nu even de tijd gehad om bij te lezen en Linde wil wonder-boven-wonder even in haar wippertje zitten. Ik doe een poging tot reageren ok?

Lily wat leuk dat Lola kan draaien! En dat jullie het hebben gezien..knappe meid! Ben je echt serieus dat je wel weer zwanger zou willen worden? Oef wat spannend als dat zo is!

gefeliciteerd met de opvang!

Golfje ik kan me zo voorstellen hoe naar het is als je voorraad op is en het kolven niet goed gaat. Ik vind kolven trouwens ook erg moeilijk, er komt nauwelijks wat.

Kitty, ik ga straks even naar je doop-foto's kijken, ik ben erg benieuwd. Ook naar hoe je vakantie in Italie gaat trouwens, ik kan me niet voorstellen dat dat met Linde goed zou gaan. Wel heerlijk hoor!

Marianne wat een mooi gedicht, ik kreeg er een brok van in mijn keel. En wat fijn dat Melle zo meegaand is! Ik is jaloers!

Chili, weet je intussen al iets meer over de stipjes??

Wen, haha ik moest ook wel een beetje lachen om die droom hoor! En ook om je nekvel-verhaal. Klinkt echt als iets wat mij ook zou kunnen overkomen.

Nikiet wat zielig als je mannetje een helmpje moet. Zoontje van een vriendin van mij had dat ook en ik vind dat hij een prachtig hoofd heeft. (volgens mij heeft hij hem niet heel lang opgehad). ben benieuwd!

Ik ben vergeten wie ook alweer door de rug was gegaan....was het Lucia?? Ik ken het hoor, ik heb regelmatig spit, zo erg dat ik me niet eens kan omdraaien in bed. Heel heel heel claustrofobisch en pijnlijk en naar. Ik leef met je mee!

Nou, 20 minuten heeft deze rust geduurd, ze huilt weer. ga maar weer eens troosten. Ik denk trouwens niet dat het iets lichamelijks is. CB raadt Ria Blom aan, maar daar gaat gewoon niet hier. Ik moet echt gaan nu..

Ciao!

Ps, ik heb van M een prachtig beschilderde boekenlegger gehad voor moederdag. Het kind is alweer drie geworden,, huil..
Oh kitty, ik zag je hyves-foto. Wat sta jij toch altijd classy op de foto's. In tegenstelling tot mij, ik zie er altijd behoorlijk verlept uit. Maar dat ben ik natuurlijk ook wel een beetje..:-P
Bedankt voor de reacties op de foto's meiden, maar Voyager, zoals op die foto, zo zie ik er niet altijd uit hoor! Zeker niet als ik met Elena thuis ben..... Ik had me voor de gelegenheid op laten maken (ik draag anders nooit geen make-up) en een keertje nieuwe kleren aangeschaft. Kon moeilijk nog in m'n zwangerschapskleren tevoorschijn komen..... Hetzelfde geldt voor de profielfoto. Wij gingen die dag naar een bruiloft dus ook voor die gelegenheid moest ik opgedoft zijn.

Wat leuk inderdaad Lily, dat Lola zich plotseling zomaar omrolde!

Elena zat gisteren tussen man en ik in op de bank televisie te kijken (kussen in haar rug). Zo wijs, net een volwassene! Man en ik keken elkaar ook even lachend aan.

Heerlijk Melloo, dat het zo goed gaat met je dochter. Vooral omdat het begin moeizaam ging, als ik het me nog goed herinner.

Wat betreft de opvang hier, heb ik wel het geluk dat er een KDV direct naast de deur is. Het is onderdeel van een grote organisatie, dus professioneel. Het enige wat me tegenstaat is dat het grootste deel van de leiding nog geen 20 jaar oud lijkt. Ze zullen best goed opgeleidt zijn maar wat weet je van het opvoeden van kinderen af als je er zelf geen hebt vraag ik me dan af.

Verder ben ik gewoon van mening dat als je voor het krijgen van kinderen hebt gekozen je ze ook grotendeels zelf moet opvoeden en dus niet de hele week naar een KDV moet brengen....

Het vinden van een andere baan zie ik inderdaad niet zitten. Economisch gezien is het hier nog veel slechter dan in Nederland. Ik geloof dat de werkeloosheid momenteel 11 % bedraagd. Weinig kans dus. Maar goed, misschien komt er nog een oplossing. Ik wacht nog wel even af.

Voyager, sterkte hoor met je twee meiden. Ik kan me helemaal voorstellen dat je helemaal kapot bent als Linde zoveel huilt en je ook nog 3-jarige hebt om voor te zorgen. Ik geloof niet dat Elena een huilbaby is maar zoals ik al eerder geschreven heb komt het woord 'slaap' niet in haar woordenboek voor wat ook erg vermoeiend is. Gelukkig is m'n man over 2 weken 3 maanden vrij... dat gelukkig heb ik dan wel. Ik ben ook heel benieuwd hoe het in Italie verloopt maar heb daar verder eigenlijk niet zo over nagedacht. M'n ouders en zus zijn er ook dus we staan er in ieder geval niet alleen voor.

Nou, ik heb net die 'baby rice' gekocht wat inderdaad 100% rijstebloem is met toegevoegde vitaminen. Ik wilde eigenlijk nog even wachten met het te geven maar misschien dat ik het dadelijk al even uitprobeer. Ze heeft vandaag nog geen 20 minuten geslapen en wil dus erg veel drinken. Ik kan wel even een pauze gebruiken!
Pffff, even kort hoor want we hebben een mégadruk weekend gehad hier. Dus ik reageer niet op iedereen hoor, dan zit ik hier om 12 uur nog (slapend waarschijnlijk )

Hier ook een roller! Van buik naar rug, andersom duurt vast ook niet lang meer. En ze gaat als ze op schoot zit, ook al rechtop zitten. Wat gaat dat snel allemaal...

Eenkennigheid, ook hier. Ze zag oma vrijdag, en zette het op een brullen. Opa kwam in beeld, weer brullen. Gisteren vrienden op bezoek, brullen. Gelukkig kan papa nog wel troosten.

Voyager, wat zwaar lijkt me dat. Petje af dat je nog de puf kunt vinden om even te reageren! Weet je zeker dat het niets lichamelijks is? Ooh, ik word zo moe van al die CB's die Ria Blom aanhangen, dat gaat zo tegen mijn gevoel in, en ik ben vast niet de enige. Er zijn toch meer wegen die naar Rome leiden lijkt mij. Wordt ze ook niet rustig in de draagdoek?

Overigens wist mijn schoonmoeder vandaag te melden dat Bloemetje ook een huilbaby was. Oh ja? Wist ik niets van. 't Kind huilde op zijn hoogst een uurtje verspreid over een dag, meestal minder. Wel veel krampjes maar die kreunde ze weg, en daarmee ben je nog geen huilbaby dacht ik zo. Leuk hoor, een wellesnietes discussie over je eigen baby (en ik maar denken, hallo, wie is er nou 24 uur per dag bij haar, jij of ik?)
sjonge wen, je schoonmoeder klinkt als een huilbaby .

voy, knuffel voor jou. lijkt me erg pittig, zeker met een minikleuter ook nog om je heen. wilde jullie nog een derde? ik vind het soms ook pittig hoor en dat ben ik blij dat wij met zijn tweeen zijn en de kids ook. moet nog even niet aan een derde denken en ms wel nooit.

sammie is vorige week naar het cb geweest. ze was 5995 kilo en 63 cm. heel netjes dus. en 2 prikken gehad. ze heeft ook echt een paar nachten onrustig geslapen.

verder gaat het allemaal erg lekker. heb haar gebruiksaanwijzing goed door en ook haar vermoeidheid wordt steeds duidelijker. dan leg ik haar weg en slaap ze heerlijk. geen krijsacties meer gehad de afgelopen week, lekker relaxed poppetje.

oh heb gemerkt dat als ik onder de andere gebruiker inlog, ik er niet af gegooid word. van het forum zegmaar.

ben eigenlijk wel benieuwd waarom degenen die ervoor kiezen om hun baby al te gaan bijvoeden dat gaan doen? inmiddels is toch echt wel aangetoond dat het veel beter is om wat langer te wachten en waarom dan de haast?
luuc, hoest met de rug???
Jee dat klinkt goed Sam, hoe het bij jullie gaat! En ze groeit ook nog eens prima, heerlijk!

We denken wel aan een derde, maar als we dat al doen pas over een heeeeeeeeel lange tijd. Als Linde naar de basisschool gaat, dan hebben we er ook de tijd voor zeg maar.

Bijvoeden doen we hier vanaf 6 maanden.

Wen laat je schoonmoeder maar kletsen! Enne..wat knap van Bloem!! Linde rolt nog niet hoor, al laat dat waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten. ik denk dat dat komt omdat ze ook niet vaak genoeg de kans krijgt om te oefenen, ze wil ABSOLUUT niet in de box ofzo. Alleen maar bij mama, in de draagdoek of op de arm, of soms in het wippertje vlakbij mama in de buurt.

(ja dat is echt fijn naar de wc gaan met zo'n krijsende baby naast je in een wippert.. )

Nouja, elke dag met frisse moed weer beginnen.
Oja, over dat CB, ik word er echt bloedchagrijnig en eerlijk gezegd ook onzeker van. Nu ineens is de stroming weer van de drie R'en en dus Ria Blom. Maar dat is helemaal niet zoals ik het wil doen. Er werd me toch wel aangeraden om niet meer op verzoek te voeden en ook niet in de draagdoek te doen.

Verder moest ze toch wel tussen elke voeding door anderhalf uur slapen. HE?? XZe slaapt nog niet eens anderhalf uur over de hele dag verspreid!

Daarentegen slaapt ze wel al een tijdje de hele nacht door.

Maar ik word er echt onzeker van, dan ga ik twijfelen of ik het allemaal wel goed doe, want tja...ze huilt inderdaad wel veel.
nou, bij mij geldt vooral 1 regel..... gevoel!

en dan die van mij welteverstaan.

het cb kan me echt ( sorry dat ik het zeg ) mn rug op. ik knik vriendelijk als ik er ben en ga daarna gewoon mijn eigen gang weer.

Gelukkig doet Dieke het ook gewoon goed en ik begrijp dat het lastiger is als Linde veel huilt.

Dan is er toch eerder ruimte voor twijfel, al dan niet terecht.

Volgens mij doe je het hartstikke goed Voy en moet je je hier, hoe vervelend soms ook ff doorheen slaan.

anders ga je tegen je eigen gevoel in en huilt Linde mogelijk nog, dubbel rot gevoel!

Als ze op dr 18de nog steeds in de draagdoek wil moet je er misschien een keer een gesprekje aan wagen

kan me voorstellen dat als je verdrietig bent je het liefst gewoon lekker dicht bij mama bent, zeker als je zo klein bent!

Ik ben hier helemaal niet zo van de strakke lijnen en ik merk dat ze die er langzamerhand zelf wel inbrengt.

Daar pas ik me graag op aan en tot op dit moment is dat gelukkig ook mogelijk.

Ik snap wel dat ik misschien makkelijker praten heb hoor maar ik bedoel het goed

bijvoeden is hier nog niet aan de orde, ik denk dat ik gewoon wacht tot 6 maanden, dat is tenslotte nog maar een ruime maand

al heb ik soms ook mijn bedenkingen wel eens een beetje bij al de verhalen die nu gaan over bijvoeden..

lastig om het goed te doen he ? en wat is goed... ?

sterkte!
Thanks Hip! Ik ervaar dat helemaal niet als "jij hebt makkelijk praten" hoor, ik vind het juist fijn voor iedereen bij wie het goed gaat en die hebben misschien weer tips!

Misschien moet ik nog even verduidelijken dat ik dus NIET doe wat het CB zegt, ik ga toch niet mijn hele overtuiging omgooien omdat een of andere wijkverpleegkundige dat wil? Ik denk dat het ook ligt aan de manier waarop zij het brengt.

En op zich heeft ze ook wel een punt dat ietsje meer regelmaat en rust misschien wel fijn zouden zijn voor Linde. Maar dan moet ze dat wel willen natuurlijk, en zolang ze de boel nog bijelkaar krijst als ze in bed wordt gelegd..

Ik heb hier ook nog een ander kindje rondlopen die helemaal zenuwachtig wordt van het gehuil en de muren zijn hier ook geen halve meter dik, ik wil ook geen ruzie met de buren natuurlijk. Dus pak ik haar maar weer op.

Oja, ook nog zoiets, dat mens zat me ook helemaal onzeker te maken over mijn borstvoeding, ze vroeg tot drie keer toe of het daar ECHT niet aan kon liggen. Nou, tot dat moment heb ik nooit ook maar een seconde getwijfeld aan de kwaliteit van mijn voeding.

Ik denk dus niet dat het lichamelijk is. Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft ofzo. Ik heb laatst wel een artikel gelezen over de relatie tussen huilbaby's en stortbevallingen.

Misschien toch maar eens naar de huisarts, ik zou niet willen dat ze toch wat heeft en dat ik dat mis omdat ik niet denk dat het lichamelijk is.

Oh daar gaat ze weer, ze lag net even een kwartiertje te slapen.
Wat?!? Hoezo raden ze je aan om niet meer op verzoek te voeden, wat een onzin zeg. Alsof dat het wondermiddel zou zijn waardoor alles ineens is opgelost. Voeden als je baby honger heeft lijkt me nog altijd het meest logisch en natuurlijk. Bovendien heb je ook nog kans dat je productie terugloopt als je niet op verzoek voedt, dan ben je helemaal van huis. En niet in de draagdoek doen, kennen ze hun literatuur wel? Baby's die gedragen worden huilen meer dan 25 % minder dan baby's die niet gedragen worden (link) en in draagculturen komen huilbaby's bijna niet voor. Ook niet zo gek natuurlijk want een baby die zich niet fijn voelt wil het liefst dicht bij mama zijn, en een baby die huilt voelt zich niet fijn.

Is er al eens gekeken naar een allergie oid?

Niet onzeker worden hoor! Ik denk dat je moedergevoel veel belangrijker is dan een bedachte methode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven