JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Ha meiden,

Gefeliciteerd Hannes, wat heerlijk, een goede echo! Ik zal je in de tabel zetten zo. Geniet ze!

Nikiet: geen tips voor waterpokken, mijn dochter heeft ze nog niet gehad. Ze heeft op het moment wel de zesde ziekte!

Lucia, wat ingewikkeld al die factoren die je mee moet nemen in je berekening he. Ik heb het maar gewoon via zo'n datumcalculator gedaan, maar voor een betere schatting wacht ik wel tot woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was die eerste echo Hannes? De mijne is op 4 juni en ik ben heel nieuwsgierig!
dank je voor de snelle verwerking in de tabel voyager.

texel de eerste echo is natuurlijk heel spannend. ik heb een miskraam gehad en dan is de eerste echo nog wat extra beladen. toen ik met mijn miskraam een echo kreeg was ik net zover zwanger al deze echo nu, ze hebben een inwendige echo gedaan. dan moeten ze even kijken en zag ik eerst alleen het vruchtzakje, niks erin.... spannend en toen zag ik het vruchtje maar verder niks knipperends dus ik was bang dat het hartje niet zou kloppen. toen wees ze ons erop en zagen we een heel klein knipper lichtje. dan gaat er zo'n bijzonder gevoel door je heen dat kun je niet echt uitleggen. mijn man kreeg ook bijna de tranen in zijn ogen. dus ik zou zeggen geniet ervan!

over waterpokken heb ik geen verstand.
hoi

ik ben nieuw hier, ben powerpink, 29 jaar en 30 als de baby er is. zwangerschap was niet gepland (door pil heen) maar ben er toch wel blij mee!!! ben nu vandaag precies vijf weken en heb wel wat klachten gehad maar het gaat over het algemeen wel goed.

zit alleen met iets (heb er ook al een topic over geopend, misschien wil iemand dat ook ff lezen): heb twee rontgenfoto's op de 10e dag na de bevruchting gehad. geen loodschort. ben nu heel erg bang ook al zijn er tegenstrijdige berichten.

ik ben uitgerekend op 25 januari (volgens mijzelf dan he :-)) en ga morgen of dinsdag de verloskundige bellen.

ik vind het allemaal heel erg spannend, leuk zoon topic!!!
wie kan mij trouwens uitleggen hoe ik een plaatje kan maken bij mijn naam?
Wat een gedoe he meiden met al het gereken. Zeker weten doe je het volgens mij ook nooit, de bevruchting kan altijd iets eerder of later plaats hebben gevonden. Maar ach op die paar dagen komt het ook niet aan.

Powerpink gefeliciteerd en welkom. Ik las net toevallig je topic, heb er geen verstand van, bel morgen gewoon de verloskundige joh. Die kan je vast verder helpen.

Aruba, ik wou nog even zeggen hoe erg ik het voor je vind. Veel sterkte!

Nikiet, wat vervelend die waterpokken, en juist nu met jullie vakantie. Inderdaad die havermout, verder weet ik geen tips, dochter heeft het gelukkig nog niet gehad.

Hannes, wat fijn een kloppend hartje. Wat een opluchting he!

Morgen heb ik de officiele intake bij de verloskundige. Ik hoop dat ik nog weer een echo krijg, maar daar reken ik maar niet op. Nou ja ik ben benieuwd.

Ondertussen tel ik de weken af, met de hoop dat rond de drie maanden de vermoeidheid wat afneemt. Herkenbaar?

Ik ben morgen 9 weken. Nu maar weer richting de bank.
Veel echo's trouwens weer he deze week. Spannend meiden!
Welkom Powerpink, net ook je topic gelezen en ik zou me niet zo druk maken. Morgen maar even bellen naar de VK.

Oh Melloo, hier ook moe moe moe. Moe en overgeven hier. Gister had ik een 'goede' dag en hebben we leuke dingen gedaan maar vandaag is het heel heftig. Ik heb 12uur geslapen en ben dan na twee uur op de bank liggen en een beetje lezen weer zó moe dat ik alleen maar wil slapen. En dan in de tussentijd nog een x aantal keer naar de wc rennen en soms niet maar meestal wel overgeven. En dan wat eten wat moeizaam gaat.

Mijn ritme vandaag: slapen,eten, kotsen, slapen, lezen, kotsen, eten, slapen, beetje computeren (op de bank met mijn laptop) en weer kotsen etc etc etc.

Best heavy, maar ik weet waar ik het voor doe! Ik ga wel even checken bij de gyn wat ik hier aan kan doen want ik zie er giga tegen op om te gaan werken.

Dinsdag echo, kan bijna niet wachten! Tis inderdaad echo week!
Sjiesis Lily, wat moet jj misselijk zijn!!!!

Let je wel op dat je genoeg drinkt? Overgeven schijnt vooral een "gevaar" te zijn als je erdoor uitdroogt........

Ik ben ook wel misselijk, maar de ene dag meer dan de andere en nog niet in wcpot termen, zeg maar.

Morgen echo pas om 16.00 uur, spannend!
Lily, arme jij!

Ik ben gister een dagje op stap geweest. Gister niets gemerkt, behalve dat ik om half 10 al sliep. Maar vandaag ben ik geen knip voor de neus waard. Zo ontzettend moe, niet normaal. Toch 11 uur geslapen vannacht, vanmiddag weer even op bed gelegen en nu kan ik niet wachten om alweer naar bed te gaan.

Heb ook leuk nieuws voor mijzelf. Heb binnen nu en twee weken mijn eerste "illegale" echo. De officieële is pas 25 juni, maar ken een bevriende verloskundige en zij gaat van de week even kijken of er ruimte is en dan mag ik bij haar in het ZH een echo'tje laten maken.
Icke spannend zeg!
Oh wat leuk Toffifee! Ik hoop voor je dat het lukt.

Sowieso een spannende week voor veel zwangeren hier!

Lily, wat een ellende zeg. Je kunt aan je arts vragen om Emesafene, dat zijn pilletjes tegen het overgeven.

Inmiddels is hier ook een lichte misselijkheid gearriveerd, vanochtend en vanmiddag. Maar tot zover kan ik het prima hebben. Wel gisteren nog wat oud bloed gehad, ik schrok me (weer) kapot. Maar het lijkt weer verdwenen, mijn hartslag mag weer naar beneden gaan. Nog anderhalve week onzekerheid!
yeeeeee wen, gefeliciteerd meid! eindelijk! en dat bij je eerste clomid poging......

(o ja had ik jullie al verteld dat januari babys errug leuk zijn! ben benieuwd hoe februari babys zijn eigenlijk;-))

Alle dames veel succes met jullie zwangerschappen!

groetjes Ringel (januari 2007 mama)
Thanx Ring! Jij gaat nu voor de februari-versie?
Powerpink, ik lees een aantal topics van je, zo te zien ben je compleet in de stress geschoten. Nergens voor nodig, je hebt geen dingen gedaan die anderen die nog niet weten dat ze zwanger zijn, ook niet gedaan hebben. Schrijf anders al je vragen en twijfels op voor als je de verloskundige gaat bellen, dan kunnen zij je meteen geruststellen. Wat wel belangrijk is: foliumzuur slikken (maar misschien ben je daar inmiddels al mee begonnen)
Morgen!

Ben het hele weekend beroerd, ziek geweest dus helemaal niet op internet geweest. Ga zo even teruglezen... In ieder geval iedereen die vandaag een echo heeft.... veel succes
Ik geloof dat ik nu echt last ga krijgen van misselijkheid.

Gisteravond in bed, kon er niet van slapen. En nu op het werk, blegh. Lijkt net of ik honger heb, maar moet er niet aan denken om te eten.
He allemaal,

meiden die deze week een echo hebben, heel vele succes!!

Lily en Marlee, veel sterkte met de misselijkheid enzo..

Ik heb er gelukkig nog geen last van.

Powerpink, ook namens mij, niet teveel stressen!!

Hihi, Wen, de kwaaltjes zijn dus toch gekomen? En precies bij 6 weken, of niet?

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de vk: 9 juni intake, 10 juni echo.. SPANNEND!!!

groetjes!
Zijn we nu dan allemaal misselijk?

Edit: ik zie dat Lucia nog ontsnapt. Bij mij gelukkig nog steeds de lichte versie. En inderdaad... precies bij 6 weken (gisteren)
.. maar ik ben dan ook nog niet eens 5,5 week.. Dus ik heb nog minstens een halve week!

De vorige keer was ik trouwens ook niet echt misselijk, alleen een beetje weeig als ik niet op tijd iets at. Ik hoop deze keer weer!
Nog een halve week volop genieten dus Lucia

Weeig is misschien wel het goede woord, ja.
Voyager, mag ik ook in de tabel... Marlee, 31 jaar, tweede kindje (zoon 2,5 jaar), 27 mei echo, dank je wel!!

Aruba, ...

En misselijkheid overal dus. Het was in het begin inderdaad de hele dag een weeig gevoel, maar nu is het echt misselijkheid.. Maar ben nu 7 weken en hoop toch wel dat het minder wordt de komende weken.... (bij mijn vorige zwangerschap duurde het tot 7,5 week dus het goede hoop)

Lucia, hoop dat je er nu ook weinig tot geen last van hebt..
Oh ja, ben 12 januari uitgerekend!!
hahaha ja Wen, bij het eerste schot meteen raak, het zou kunnen dat het weer een januari baby wordt, maar we houden het voorlopig maar even op februari (al hoewel dat topic is nog niet geopend!)
hoi dames,

Wat een goede maar ook minder goede berichten hier. Goede echo's en een aantal die binnenkort een echo krijgen al dan niet illigaal haha... Die toffifee. Mazzel hoor!!

En verder veel misselijk en moe.

Heel herkenbaar. Misselijkheid is bij mij nu nog met veelvuldig kleine beetjes eten onder controle te houden. Al kan ik lang niet alles eten nu. Vooral te vet en kruidig staat me aan... Maar die vermoeidheid vind ik echt erg. Ik kan de hele dag wel slapen. Ook kost alles me zoveel moeite. Gisteren even stofgezogen boven en alles deed me zeer en m'n buik deed zeer alsof ik al in mijn laatste maand zat. Ook voel ik me heel slap. Vanmorgen was ik bij de huisarts voor mijn zoontje en ik vroeg of hij mijn bloeddruk wilde meten. Was wat aan de lage kant dus dat verklaard het waarschijnlijk. Maar ik heb meestal een lage bloeddruk.

Morgen maar ff op de controle vragen of ze er iets voor weten en of ik geen bloedarmoede zou kunnen hebben? Zal allemaal wel niet maar ik kan me niet voorstellen dat ik de 1e keer zo moe was....

Waterpokken zijn er nog steeds. Is echt zo zielig. Hij zit eronder en heeft erg last. Reis van woensdag wordt geannuleerd maar we overwegen nu om zondag alsnog te vliegen. Maar ja. Is een risico of de blaasjes dan wel op tijd ingedroogd zijn...

Echt enorm balen. Ben zo aan een weekje rust, zon en dus niets doen toe....

Ik vraag morgen ook om een tijdige echo. Voel me gewoon wat onzeker en wil graag tijdig een bevestiging dat het goed zit met de kleine....

Groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven