JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha Voyager, dat vind ik wel leuk!
Voyager; wat een opluchting dat alles goed was! Heerlijk. Hopelijk mag je voorlopig nog redelijk onbezorgd verder genieten. Ach hartje/echo beide is geweldig en weer een heerlijk gerustelling dat het allemaal goed is. Heb overigens ook geen drang naar melk. Sowieso niet naar zuivel. Heb er totaal geen zin in. Krijg er ook zuurbranden van. Ik moet misschien wel supplementen gaan nemen ofzo.

Ik en mijn vriend willen het allebei 'gewoon' en verrassing houden tot de bevalling. Maar door jullie verhalen wordt ik wel een beetje nieuwsgierig. Dus vroeg gister al of hij het echt niet wilde weten helaas was het antwoord Nee...

Kittycat; denk ook dat het allemaal bakerpraatjes zijn. Geloof er ook niet zo in. Heb alleen een gevoel en wat Voyager al zegt, zul je zien dat we allemaal naast zitten ;).

Wen; ik moet ook nog ff geduld hebben tot eind augustus qua echo. En tot januari voor de rest ;).
Bedankt voor jullie meningen meiden. Heerlijk die nuchtere Hollanders! Zelf geloof ik er ook niet zoveel van hoor. Dat van die gemeenschap vlak voor de eisprong weet ik door een ovulatietest die ik toen net gedaan had. Ben nu wel benieuwd of Wen en ik nu inderdaad een jongen krijgen! Chili, leuk dat er ook nog iemand anders is die het gelacht pas in januari weet. Voel ik me niet zo 'lonely'!
Hallo dames,

Is er (na de grote opruiming) een plaatsje voor mij op jullie forum? Ik lees al met jullie mee vanaf het prille begin maar ik vind het begin van een zwangerschap zo spannend (een keertje een vroege miskraam) dat ik uit bijgelovigheid niet goed durfde voordat ik de eerste 3 maanden en de vruchtwaterpunctie achter de rug had.

Ik vertrouw er maar op dat ik mee mag doen, jullie zijn immers zo aardig voor iedereen. Dus hierbij mijn data voor de tabel: ik ben 41, heb een zoontje van 22 maanden en 28 augustus heb ik de 20 weken echo.

Die 20-weken echo is bij ons een type 1 echo (da's een uitgebreidere echo dan de "normale"). Mijn zoontje had bij zijn geboorte een (kleine) navelstrengbreuk waar hij, 3 dagen oud, aan geopereerd moest worden. De kans is klein dat zoiets nogmaals gebeurt maar voor de zekerheid is de echo dus uitgebreider. Zoals ik schreef heb ik ook een vruchtwaterpunctie laten doen maar anders dan bij Helena doen ze hier zowel het beperktere onderzoek met de uitslag na een week als de uitgebreide test. De 1e uitslag is binnen en die was gelukkig goed, over een week mag ik bellen voor de overige uitslagen en het geslacht.

Zo, dit lijkt me wel voldoende voor een eerste keer. Graag tot de volegnde keer en als jullie iets over mij willen weten dan hoor ik het graag.
Welkom Belletje! Wanneer ben je uitgerekend? Fijn dat je eerste uitslagen alvast goed waren!

Kittycat, dikke kans dat ik het geslacht ook pas in januari weet, vriend is nog lang niet over de brug en ik twijfel of ik mijn waffel wel zo lang kan houden.
Oeps... ik dacht al dat ik iets vergeten was, ik ben 10 januari uitgerekend
Hoi Belletje,

Tuurlijk ben je nog welkom. Welkom!

Jammer dat de eerste drie maanden van je zwangerschap niet zo onbezorgd waren, maar nu kun je in ieder geval gaan genieten toch? Doen ze dat onderzoek naar een breuk in de navelstreng met een doppler-onderzoek? Die heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad namelijk. En is nu de kans dan ook groter dat dit weer gebeurt?

Ik hoop dat de rest van je zwangerschap zonder complicaties zal verlopen!
Belletje; gezellig dat je mee komt schrijven! Welkom. Wat een onzekere tijd heb je achter de rug. Hopelijk mag je nu gaan genieten van je zwangerschap. Weet jij dan ook al wat het wordt??

Kittycat; volgens mij zijn wij en helaas Wen de enigen die geduld moeten hebben tot januari. Soms lastig maar soms toch ook wel weer heel erg leuk en spannend. Ik had ook een ovulatietest gedaan dus dan zou een jongen bij mij ook kloppen! hahaha We wachten het af.
Wat een rust hier! Even uppen.
Hola chica's!! Inderdaad rustig hier vandaag. Onze pc thuis doet het niet meer. Niks, nada, nopos. Mooi balen dus! Zit nu ff snel te mailen in de pauze vanaf mijn werk.

Vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan. Toch wel even vreemd hoor. Na een periode van rokjes pasten mijn gewone broeken vandaag echt niet meer. Kreeg gelijk vandaag te horen op mijn werk dat ze het nu ineens konden zien! Bijzonder.
Hallo chica's!

Belletje, welkom hier! Gezellig dat je mee gaat schrijven!

Ik denk trouwens ook een jongen, grappig dat bijna iedereen dat denkt! Er zullen toch zeker een paar meiden tussen zitten! Zullen we t in de tabel erbij zetten, wat iedereen vermoedt? Het maakt me trouwens echt helemaal niet uit wat t wordt, kan niks bedenken waarom ik het één leuker vindt dan de ander. Alleen met namen. Ik vind veel meer meisjesnamen leuk dan jongensnamen..

Fijn dat jij ook weer door de APK bent voyager! Houen zo die bloeddruk!

groetjes!
Ik heb dat juist andersom: ik vind het veel makkelijker om een jongensnaam te bedenken dan een meisjesnaam.

Verder had ik toch altijd wel het idee dat ik een meisje zou krijgen, dat leek me ook leuker, maar inmiddels lijkt een jongetje me misschien wel net zo leuk.

Chili, aha, dus je bent aan de positiekleding begonnen! Ik zit hier met een broek-met-elastiekje, maar 's ochtends kan hij nog steeds (zucht) gewoon dicht.
Ben dr weer!

Was helemaal leuk maar ben/was wel gesloopt. Dat gaat echt een drama worden als ik weer moet werken. Bah. Nog 1,5e week feest en dan is het overrrrrr!

Welkom Belletje!

Chili, positiekleding! Dan zie je het echt idd. Wen, gewoon aantrekken want ookal heb je het niet 'nodig' het zit wel echt een stuk beter. Wie weet dat je buik dan denkt 'ooooooh ik mag groeien!'. Komt helemaal goed.

Een heleboel jongens hier, haha. We zullen zien! Wij hadden als eerst een jongens naam. Meisje was veel moeilijker. uiteindelijk zijn we er wel uit maar we zijn een stelletje zeikerds samen, maar wel op dezelfde lijn.

We hebben een nieuwe koosnaam; parasietje.Hij/zij/het eet mij op want ik val nu af! Hoewel ik wel lekker rond blijf (je bent niet voor niets een neger, haha) zijn mijn wangen aan het invallen. Tsja.

Lucia, het maakt mij ook niets uit. Ik dacht dat er voor jongens wat minder leuke kleding was (belangrijke zaken!....) maar na wat gegoogle kan ik zeggen dat ook dát niet uit maakt dus ah well.

Verder ben ik even kwijt wat iedereen had geschreven. Tot zo ver dus. Even ontbijten (lááááng geslapen).
Gheghe, ik dacht dat je hartstikke wit was, komt natuurlijk door je avatar (nee, ik ben geen jongetje en ook geen neger )
Nou ik ben geen échte neger hoor, een halve, maar ik doe graag ´zwart´ yo!

Haha.

En waar komt dat blije kereltje van je foto eigenlijk vandaan?
Ethiopië!
Haaai,

jaja, die kleertjes zijn ook een mooi motief voor een voorkeur, haha.

Maar jij krijgt dus ook een kindje met een tintje, leuk! Ik ook. Ik ben zelf wel zo wit als jouw avatar (helaas), maar manlief helemaal niet, dus wij verwachten en hopen ook op een gezellig kleurtje! Ben ik straks wel de enige bleekscheet in de familie, da's wel weer jammer.

Als kind wilde ik zó graag donker zijn en kroeshaar hebben, geen idee waarom. Ik kon er als kind zelfs boos om worden dat dat niet zo was

Dat wilde ik mijn kinderen besparen, dus heb ik maar een donkere man gezocht, haha
Haha wat een jongetjes hier! Ik ben heel benieuwd. Ik kan wel proberen een extra kolom in de tabel te maken voor gokjes, zal ik dat doen?

Hier hadden we de meisjesnaam al voor ik zwanger was zo ongeveer, en de jongensnaam hebben we pas een paar weken geleden bedacht.

Ik heb verder geen voorkeur, het zou wel makkelijk zijn qua kleren als het een meisje was, dat scheelt ons veel geld!

Vervelend Chili, dat jullie pc er mee gekapt is. Kunnen jullie hem nog repareren? Leuk dat jouw buik nu ook zichtbaar aan het worden is!

Wen ik kan me zo goed voorstellen dat je ongeduldig begin te worden wat betreft je buik. Bij mijn dochter duurde het ook echt tot een week of 18 voor je iets begon te zien en dat vond ik frustererend! Maar ik weet zeker dat als je straks 40 weken zwanger bent je met heimwee terugkijkt op de dagen dat je nog als een lichtvoetig vlindertje door het leven fladderde..

He lily, balen dat je vakantie er bijna opzit! Wel apart dat je "opgegeten" wordt door je "parasietje".
quote:LuciaBB schreef op 07 augustus 2008 @ 14:21:

dus heb ik maar een donkere man gezocht, haha
Jaaa leuk een tabel met de vermoedens! Ben errruggg benieuwd of het klopt ;).

Wen; bij mij ging het de laatste 2 weken ineens heel hard! Dus wat Voyager al zegt, geniet er nog maar even van. Over 2 wkn pas je ook niet meer in je broeken. haha

Wij hadden ook als eerst een jongensnaam. Zelfs 2! Meisjesnaam hebben we ook maar mijn vriend is nog niet overtuigd. Ik wel!

Lily; bedankt voor je mail. Ben weer helemaal op de hoogte. Nieuwsgierig hè? Had niet verwacht dat je een halfje was. Kan me nog vaag die mooie buik foto van je herinneren. Issie alweer gegroeid. Je had echt een mooie buik! Wel bijzonder dat je nog steeds afvalt!

Lucia; wilde ook altijd graag een kindje met een kleurtje maar helaas... mijn vriend is net zo wit als ik. Wel met donkerhaar en blauwe ogen. Zou ook leuk zijn voor de baby ;).

Voyager; denk niet dat de pc te maken is, helaas. Nog meer uitgaven! Zou een jongetje niet leuk zijn om beide te ervaren?
quote:Chili schreef op 07 augustus 2008 @ 15:59:

Voyager; denk niet dat de pc te maken is, helaas. Nog meer uitgaven! Zou een jongetje niet leuk zijn om beide te ervaren?

Ja dat lijkt me hartstikke leuk! Dat bedoelde ik ook: ik heb helemaal geen voorkeur, het enige is dat het qua kleertjes makkelijk zou zijn als het weer een meisje werd. Buiten dat lijkt het me allebei super!

Ik zal eens gaan knutselen aan een extra kolom in de tabel..
Het is maar een klein laatste kolommetje geworden, maar het is gelukt. Ik laat deze tabel trouwens staan totdat we allemaal weten wat het wordt (of bijna allemaal.... ) en dan maak ik een andere tabel.
oke ik zeg dan maar een meisje. niet omdat ik dat denk, heb echt geen idee, maar er staan nu alleen maar jongens. volgens de chinese conceptietabel wordt het een meisje en dat klopte de vorige keer ook. ik gok een meisje.
Ok!
Weet je wat bij mijn vriendinnen bij bijna iedereen klopte? De eerste naam die ze hadden of waar ze helemaal zeker van waren, dat geslacht is het geworden. Grappig he? Klopte bij mij ook. Wij zijn slecht in het verzinnen van een leuke jongensnaam. Dat dilemma hebben we dus deze keer niet.

En voor degenen die het nog niet willen weten: ik wist het de eerste keer ook niet en vond de verrassing juist superleuk! Het fantaseren over 'wat als....' is erg leuk vonden wij. En nu wilden we weten hoe het is als we het geslacht wel weten. Ook erg leuk (al is het best moeilijk om het over de baby te hebben in de ' zij-vorm'. Raar eigenlijk)!! Ben heel benieuwd naar wat er uiteindelijk klopt van de voorspellingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven