Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 30 maart 2008 om 22:27
quote:imni schreef op 28 maart 2008 @ 21:42:
Nou, tot nu toe kom ik op:
jongen: Hugo, Eva en ... Ruben
meisje: Hugo, Eva en Carlijn
Wat is jullie mening?
Ruben vind ik zelf niet zo. Je wilt volgens mij niet aan Ruben omdat het een top-10 naam is toch? Maar uiteindelijk hebben volgens mij toch nog relatief weinig kinderen een naam uit de top 10. Als het gewoon jullie naam is, gewoon doen hoor!
Carlijn vind ik wel leuk! Ik stel me er wel meteen een ambitieuze studente bij voor, maar dat is dus nog niet zo'n negatief beeld. Kathelijn of Kathleen vind ik ook leuk.
Nou, tot nu toe kom ik op:
jongen: Hugo, Eva en ... Ruben
meisje: Hugo, Eva en Carlijn
Wat is jullie mening?
Ruben vind ik zelf niet zo. Je wilt volgens mij niet aan Ruben omdat het een top-10 naam is toch? Maar uiteindelijk hebben volgens mij toch nog relatief weinig kinderen een naam uit de top 10. Als het gewoon jullie naam is, gewoon doen hoor!
Carlijn vind ik wel leuk! Ik stel me er wel meteen een ambitieuze studente bij voor, maar dat is dus nog niet zo'n negatief beeld. Kathelijn of Kathleen vind ik ook leuk.
maandag 31 maart 2008 om 08:43
Imni, ik vind Ruben ook een prachtige naam en hij past goed bij Hugo en Eva! Ruben stond toen ook op mijn lijstje, maar mijn man vond er niets aan. (want: te Bijbels)
Carlijn vind ik ook enig en goed bij Hugo en Eva passen! Ik zou het zelf zo aan een eventuele dochter geven, ware het niet dat ik al een zoontje heb genaamd Steijn. Het klinkt een beetje als een stripverhaal als namen op elkaar rijmen!
Carlijn vind ik ook enig en goed bij Hugo en Eva passen! Ik zou het zelf zo aan een eventuele dochter geven, ware het niet dat ik al een zoontje heb genaamd Steijn. Het klinkt een beetje als een stripverhaal als namen op elkaar rijmen!
dinsdag 1 april 2008 om 11:38
Ik ben ook wel een namenfreak
Heb nog kilometers namen liggen voor al mijn aankomende hypothetische baby's, die er niet meer gaan komen
Na 3 is het wel welletjes. Maar ik heb nog wel wat Nederlands-klinkende
jongensnamen die ik delen wil, zeg maar of ze in de smaak vallen:
Abel
Jan
Willem
Frank
Job
Joost
Niels
Michiel
Vincent
Mourits
Martijn
Teus
Maas
Tijl
Teun
Thijmen
Teake
Ole
Fedde
Koen
Sjoerd
Thale
Siem
Thije
Mik
Melle
Niek
Raf
Ben
Alexander
Sebastiaan
Bas
Chris
Jos
Moos
Rob
Jasper
Pieter
Rens
Paul
Adriaan
Thomas
Lennart
Merijn
Milan
Jorrit
Kasper
Kobe
Boris
Bart
Tim
Pim
Rik
Max
Tom
Floris
Mark
Sten
Daniel
Stef
Stephan
Aaron
Lucas
Stijn
Bram
Daan
Storm
Merlijn
Enz enz
Wellicht kunnen jullie hier wat mee?
Heb nog kilometers namen liggen voor al mijn aankomende hypothetische baby's, die er niet meer gaan komen
Na 3 is het wel welletjes. Maar ik heb nog wel wat Nederlands-klinkende
jongensnamen die ik delen wil, zeg maar of ze in de smaak vallen:
Abel
Jan
Willem
Frank
Job
Joost
Niels
Michiel
Vincent
Mourits
Martijn
Teus
Maas
Tijl
Teun
Thijmen
Teake
Ole
Fedde
Koen
Sjoerd
Thale
Siem
Thije
Mik
Melle
Niek
Raf
Ben
Alexander
Sebastiaan
Bas
Chris
Jos
Moos
Rob
Jasper
Pieter
Rens
Paul
Adriaan
Thomas
Lennart
Merijn
Milan
Jorrit
Kasper
Kobe
Boris
Bart
Tim
Pim
Rik
Max
Tom
Floris
Mark
Sten
Daniel
Stef
Stephan
Aaron
Lucas
Stijn
Bram
Daan
Storm
Merlijn
Enz enz
Wellicht kunnen jullie hier wat mee?
dinsdag 1 april 2008 om 16:45
dinsdag 1 april 2008 om 21:46
Leuke is dat! Floran...
Vind Yoran echt helemaal niet leuk, maar Floris en Florian op zich wel. Floran is een grappige combi!
Trouwens Merel is ook mooi..
Vroeger had ik altijd Merel (en volgens mij ook Jasmijn) in mn hoofd voor een eventueel kindje.
En uit het rijtje van Zoyla vind ik ook Lode wel apart. Alleen als je hem uitspreekt vind ik hem minder mooi dan geschreven.. jammer..
Vind Yoran echt helemaal niet leuk, maar Floris en Florian op zich wel. Floran is een grappige combi!
Trouwens Merel is ook mooi..
Vroeger had ik altijd Merel (en volgens mij ook Jasmijn) in mn hoofd voor een eventueel kindje.
En uit het rijtje van Zoyla vind ik ook Lode wel apart. Alleen als je hem uitspreekt vind ik hem minder mooi dan geschreven.. jammer..
woensdag 2 april 2008 om 10:21
quote:Zoyla schreef op 01 april 2008 @ 16:45:
Merel is mooi, die hadden wij voor onze zoon als ie een meisje had geworden.
Zelf vind ik Floran erg mooi bij Merel. Dus geen Florian en ook geen Floris. En ook geen Yoran, maar Floran dus, een zelfgebakken verhapseling. Alhoewel ie al wel bestaat trouwens. Het is geen fantasie naam ofzo.Dat heb ik even goed opgezocht he, destijds?
Merel is mooi, die hadden wij voor onze zoon als ie een meisje had geworden.
Zelf vind ik Floran erg mooi bij Merel. Dus geen Florian en ook geen Floris. En ook geen Yoran, maar Floran dus, een zelfgebakken verhapseling. Alhoewel ie al wel bestaat trouwens. Het is geen fantasie naam ofzo.Dat heb ik even goed opgezocht he, destijds?
woensdag 2 april 2008 om 22:10
donderdag 3 april 2008 om 10:28
Ik vind Fedde leuk!!
En van je rijtje vind ik Wessel het mooist. Maar wel weer minder in combinatie met Fedde misschien...
Wessel Fedde Kamp (bijv.)
Ik vind bij de combinatie van tweede naam en achternaam Sten of Carst het mooist klinken en staan.
Sten Fedde Kamp
Carst Fedde Kamp
Fedde Carsten Kamp ( kan ook )
En van je rijtje vind ik Wessel het mooist. Maar wel weer minder in combinatie met Fedde misschien...
Wessel Fedde Kamp (bijv.)
Ik vind bij de combinatie van tweede naam en achternaam Sten of Carst het mooist klinken en staan.
Sten Fedde Kamp
Carst Fedde Kamp
Fedde Carsten Kamp ( kan ook )
donderdag 3 april 2008 om 11:34
quote:nicolien schreef op 02 april 2008 @ 22:10:
mag ik jullie mening, ik kom er maar niet uit:
Sten
Karst(en)/eventueel met een C
Simon
Rutger
Wessel
zijn mijn favoriete namen... de 2e naam wordt Fedde en de achternaam heeft 1 lettergreep, beginnend met een K.
Wat vinden jullie het mooist?Simon en Rutger klinken het beste bij Fedde en jullie achternaam, vind ik. Timon ook trouwens. Succes met kiezen!
mag ik jullie mening, ik kom er maar niet uit:
Sten
Karst(en)/eventueel met een C
Simon
Rutger
Wessel
zijn mijn favoriete namen... de 2e naam wordt Fedde en de achternaam heeft 1 lettergreep, beginnend met een K.
Wat vinden jullie het mooist?Simon en Rutger klinken het beste bij Fedde en jullie achternaam, vind ik. Timon ook trouwens. Succes met kiezen!
donderdag 3 april 2008 om 11:34
quote:Zoyla schreef op 02 april 2008 @ 10:31:
Jazeker, en het is de tweede naam van Myrdin!Ja, dat weet ik nog en vind dat erg cool. Normaal gesproken hoor ik nooit meer wat van de moeders die ik ideetjes heb aangedragen, maar jij zette vlak na de bevalling meteen een foto met bijschrift en geboortekaartje op het forum. Dat weet ik nog goed, dat ik het toen erg leuk vond om te horen dat Floran de tweede naam was geworden en zo snel.
Jazeker, en het is de tweede naam van Myrdin!Ja, dat weet ik nog en vind dat erg cool. Normaal gesproken hoor ik nooit meer wat van de moeders die ik ideetjes heb aangedragen, maar jij zette vlak na de bevalling meteen een foto met bijschrift en geboortekaartje op het forum. Dat weet ik nog goed, dat ik het toen erg leuk vond om te horen dat Floran de tweede naam was geworden en zo snel.
donderdag 3 april 2008 om 13:08
Ben nog steeds helemaal in de gloria met onze keuze. Gelukkig wel trouwens, anders zaten we d'r maar mooi mee. Krijgen ook enkel zeer lovende reacties. Op een enkeling na die op basis van de naam denkt dat onze stoere zoon een meisje is, maar goed, dat zal me verder jeuken;-)
Oh en voor Nicolien: Ik vind zelf Fender een geweldige naam. Mocht ik ooit in een volgend leven nog een zoon krijgen dan gaat ie Fender heten. Maar Fedde is een goeie 2-de optie, vind ik!
Als eerste naam zou ik gaan voor Rutger, maar dat is puur een kwestie van smaak.
Timo Fedde vind ik ook leuk trouwens.
Of Joran Fedde. Maar goed, je vroeg welke van jouw lijstje wij het beste vonden. Denk alleen dat bijna iedereen weer een andere optie aan je zou doorgeven hier hahaha. Niets is persoonlijk als de smaak over een te geven naam.
Suc6 met kiezen!
Oh en voor Nicolien: Ik vind zelf Fender een geweldige naam. Mocht ik ooit in een volgend leven nog een zoon krijgen dan gaat ie Fender heten. Maar Fedde is een goeie 2-de optie, vind ik!
Als eerste naam zou ik gaan voor Rutger, maar dat is puur een kwestie van smaak.
Timo Fedde vind ik ook leuk trouwens.
Of Joran Fedde. Maar goed, je vroeg welke van jouw lijstje wij het beste vonden. Denk alleen dat bijna iedereen weer een andere optie aan je zou doorgeven hier hahaha. Niets is persoonlijk als de smaak over een te geven naam.
Suc6 met kiezen!
donderdag 3 april 2008 om 13:10
Oh trouwens bedenk me net dat Viggo Fedde ook wel heel erg mooi is. Heb zelf maanden met de naam Viggo gelopen. Kon alleen mijn man maar niet zo ver krijgen. Tycho vond ie wel mooi. Maar zo wilde ik mijn vorige dochters al noemen dus die naam was voor mijn gevoel al tweemaal vergeven. Maar blijf het een juweeltje vinden. Net als Tristan overigens. Heej Tristan Fedde, is dat niet mooi?
Ohkee ik hou al op hahaha!
Ohkee ik hou al op hahaha!
donderdag 3 april 2008 om 14:48
Mooie lijst namen Zoyla, die van ons bijna geboren zoontje zit er ook tussen!
Nicolien: Sten vind ik een geweldige naam, stoer en niet te populair. Maar Wessel en Karst vind ik ook erg leuk.
Misschien nog wat ideetjes:
Hugo
Siem
Duco
Leon
Gijs
Zeger
Lodeis
Bruun
Bruno
Roemer
Willem
Arno
Jarno
Kristian
Oscar
Kristan-Kris
Mathis
Karsten
Svante
Timon
Loïc
Fedor
Lasse
Succes!
Nicolien: Sten vind ik een geweldige naam, stoer en niet te populair. Maar Wessel en Karst vind ik ook erg leuk.
Misschien nog wat ideetjes:
Hugo
Siem
Duco
Leon
Gijs
Zeger
Lodeis
Bruun
Bruno
Roemer
Willem
Arno
Jarno
Kristian
Oscar
Kristan-Kris
Mathis
Karsten
Svante
Timon
Loïc
Fedor
Lasse
Succes!
donderdag 3 april 2008 om 15:21
bedankt voor jullie reacties, maar ik weet het nog steeds niet..
eerst was simon favoriet, de laatste dagen vind ik sten weer leuker, inderdaad stoer en je hoort het niet zo heel vaak. Maar vinden jullie dat niet gek, korte voornaam en korte achternaam?
Fedde vind ik als 1e naam ook wel leuk, maar een collega heet al zo en het lijkt erg op de naam van 1 van de neefjes..
Vriend zegt dat ie Wessel niet zo leuk vindt, das dan weer jammer.
Zoyla, Viggo staat idd ook op m'n lijstje, maar associeer ik wel steeds met die Viggo van de tv.. En Joran, dat vond ik best een leuke naam tot Joran v/d Sloot 'beroemd' werd..
Brite, lekker lange lijst, thanks! maar daar wordt het nog ingewikkelder van, en we hebben nog maar een paar weken..
eerst was simon favoriet, de laatste dagen vind ik sten weer leuker, inderdaad stoer en je hoort het niet zo heel vaak. Maar vinden jullie dat niet gek, korte voornaam en korte achternaam?
Fedde vind ik als 1e naam ook wel leuk, maar een collega heet al zo en het lijkt erg op de naam van 1 van de neefjes..
Vriend zegt dat ie Wessel niet zo leuk vindt, das dan weer jammer.
Zoyla, Viggo staat idd ook op m'n lijstje, maar associeer ik wel steeds met die Viggo van de tv.. En Joran, dat vond ik best een leuke naam tot Joran v/d Sloot 'beroemd' werd..
Brite, lekker lange lijst, thanks! maar daar wordt het nog ingewikkelder van, en we hebben nog maar een paar weken..