juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer even.

Wordt wel steeds onrustiger hier, maar nog niks 'echts' geloof ik. Vanmiddag afspraak bij de vk, kijken of ik die nog haal

Vanmorgen had ik echt een soort krampen die kwamen en gingen, maar 't is wel weer afgezwakt. Gek hoor!

Wel met extra ijver nu aan 't opruimen en laatste regeldingetjes doen. Dadelijk is 't te laat.

(haha, je zult zien dat ik hier over 2 weken nog steeds gewoon met een dikke buik zit)
meh, net een heel stuk getypt, houdt mijn internet explorer er mee op... Goed, ik meld me dus ook mmar weer, zonder baby, zonder voorbodes van baby. Brit vindt dat wel lekker, want er moet nog zoveel gebeuren vindt ie. Als het aan hem ligt zit ik straks met een luikje in mijn buik op de kleuterschool, omdat uk er nog niet uit mag want er moet nog zoveel. Zondag dacht ik wel dat het nu echt ging beginnen, ik had regelmatig harde buiken, maar het zette niet door naar iets echts.

Hier een omtrek van 103 cm, al zegt dat natuurlijk niks, het scheelt wel of je zelf 1.50 of 1.90 bent. Ik ben 1.70 lang, vrij gemiddeld dus.

Het boxkleed is af, nu maar weer eens een nieuw project bedenken. Misschien een leuk tasje voor aan het bed, met een giraffe er op, voor de pyama?
Spannend, Smurf!!

Fussie: We hebben met koninginnedag al een dag zonder luiers gedaan. Bij ieder plasje/poep een banaantje. Werkte de eerste twee uur als een tiet. Daarna werd ze misselijk volgens mij, want ze wilde niet meer. Ik zal vandaag even mooie stickers kopen. En dan doen we dit weekend weer een poging. Buurmeisje van 3 is nl zindelijk aan het worden en dat vindt dochter wel erg interessant.

Wat balen van je bekken!!

Keye: Ook niks vannacht dus...Voel je je nu wee rwat beter?

Felice: Heerlijk dat aftellen!!

Ik heb ondertussen al wel twee dingen van mijn lijstje gedaan . De hond uitlaten en de psz bellen... Straks eerst maar de wasophangen, nieuwe was draaien en een beetje puinruimen en daarna boodschappen doen. Geen zin.
Wat ben jij lekker bezig Allis! Ben jij zo iemand die altijd bezig moet/wil zijn?

Wat moet Brit dan allemaal nog doen?
Goedemorgen(middag is het inmiddels al) dames,!

Omtrek, hier een omtrek van 105 cm gemeten! Ach ja zegt helemaal niks natuurlijk!

De bevalling, ik zie er ook niet tegenop, ben vooral heel benieuwd hoe het zal gaan en naar ons kleine Ukkie. Misschien praat ik achteraf wel heel anders hoor!

Smurf, wat spannend! Klinkt op zich wel veelbelovend!

Net voor controle bij de VK geweest, allemaal keurig. Nog steeds lage bloeddruk. Een baarmoeder die 1 vinger onder mijn middenrif zit.

Een hoofdje dat ingedaald is in het bekken en nog voldoende vruchtwater! Hartje klopte ook weer mooi!

Volgende week dinsdag weer terugkomen, stiekem hoop ik natuurlijk dat dat niet meer nodig is!

De was hangt hier te drogen, zometeen het dorp even in voor wat cadeautjes. Vanmiddag maar met een boekje de zon in en vanavond bij een vriendinnetje langs, die is sinds gisteren namelijk gediplomeerd Opticien!!!
Even klagen hoor. Volgens mij ben ik vanmorgen een gedeelte van de slijmprop verloren. Achja, dat zegt nog niet veel...

Maar mijn buik voelt nu wel zeurderig. Zodra ik ga zitten krijg ik krampen in buik en rug en als ik loop een erg drukkend gevoel op mijn schaambeen. Bah. Ik hoop dat het of doorzet of ophoudt. Loop mezelf een beetje in de weg nu namelijk

Zometeen dochterlief met de auto naar school brengen en met zoonlief het beloofde ijsje eten...
Spannend Keye! Anders kijken of je even onder de douche kunt en of het dan afzakt?

Ik ga mijn omtrek gewoon niet meten, die was daarvoor al genoeg

Mijn lijstje voor vandaag is al af. Zometeen even lekker rusten. Lekker buiten in de schaduw. Mmm!

Oh, en Skippy is weer goed gekeurd. Lekkere bijna zinloze controles lijken het nu wel. Volgende week weer
Keye, wat vervelend maar ook spannend!

Smurf, hoe is het nu bij jou? Ook al zo spannend!

Kena, fijn dat alles weer goed was bij de vk!

Mango, wat goed dat jullie bezig zijn met zindelijkheid. Ik heb er hier de puf niet voor. Madam wil nl. niet op het potje maar op de wc. En dat is een tijdrovende bezigheid. Alles zelf doen, deur moet dicht (roept ze "privé,privé"). Halve wc rol gebruiken, 3x doortrekken en tig keer handen was. En dan gaat ze het liefst elk uur.

Hier sinds een paar dagen een heel beurs gevoel van onderen. Net of ik uren op de fiets heb gezeten. Vooral pijnlijk nadat ik gelegen heb. Weet iemand wat dit is? Ken dit nl.niet van de vorige keer.
Keye, wat vervelend die onzekerheid! Zou fijn zijn denk ik als het gewoon door gaat zetten!

Hezter, ik heb dat een paar maanden terug ook gehad. Bij mij gaf de fysio aan dat het een vorm van bekken pijn is en adviseerde mij wat rustiger aan te doen.

Dat heeft bij toen wel geholpen!
Keye, spannend!! Zou heel goed kunnen natuurlijk, dat het gaat beginnen. Je moet nog ruim twee weken toch?

Hier alles goed, vanmorgen gewerkt maar nu toch echt verlof. Ben bllij dat ik met 34 weken gestopt ben!! Af en toe nog even werken vind ik geen enkel probleem, maar het vrij-zijn bevalt toch ook wel heel goed.

Tja, de naam.. nee, nog geen opties.. Naam mag niet met Mar beginnen, niet met een S beginnen en of eindigen en het liefst een twee of drielettergrepige naam, past ook goed bij onze namen. Houd van Hollandse namen, zoals Marloes, Evelien, Jolien, Marlies, maar vind Feline ook mooi en Emma, Meike of Mirjam. Naam liever niet met de M beginnen...

Allis, wat weer crea bea!!!!Zit je ook op hyves, dan kan je vertellen waar je woont, ben zo benieuwd;-)

En de lijstsjes met to do dingen.. tja, hier ook eindeloos, maar heb ook maar bedacht dat de wereld ook gewoon doorgaat na de komst van de baby!

Hier een beweeglijk meisje, gezellig!!

Oh ja, en een omtrek van 118 met 35 weken en 2 dagen! Tja, tis niet anders!!

Morgen weer groei echo en bevalling bespreken.

Heb de vorige keer de bevalling enorm onderschat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben echt geen pieperd maar de weeeen, ik dacht echt, hoe heeft mijn moeder dit 6 keer kunnen doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed, was het vervelende gevoel na een paar uur alweer kwijt hoor!

Verder ook af en toe beurs gevoel.. bah!! En onrustige benen.. nu maar wat doen!
Zusje, 6 keer?! jeetje, lekker groot gezin. Ik zie mezelf niet nog 5 keer zwanger zijn eigenlijk... eerst deze er maar uit, en dan als het ons gegund is een broertje of zusje, maar dan denk ik dat ik wel zo'n beetje klaar ben.

Gefeliciteerd met je verlof trouwens!!! Ik ben nu 2 weken vrij, en het bevalt prima. Hoewel iedereen roept dat ik het rustiger aan moet doen, mag niet meer verven, niet meer niks eigenlijk, als het aan mijn omgeving ligt. Ik mis mijn zomersport, zeker op dagen als vandaag was ik graag een rondje gaan skaten, maar rond de tijd dat het seizoen begon was ik al zo verweekt dat ik het niet meer aan durfde. Je gebruikt toch andere spieren dan normaal.

Ik ben niet echt zo dat ik altijd iets te doen moet hebben, maar ik vind knutselen en naaien enzo gewoon leuk, en dit is natuurlijk de beste aangelegenheid. Heb me nog neit aan kleertjes gewaagd, dat komt dan weer zo precies...
Hetzer: Eigenlijk moeten we even goed doorzetten en dat doen we niet. Ben 'bang' voor strijd en een terugval straks.

Die dame van jullie is er ook een als ik dat zo lees.

Allis: Gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Je voelt het wel aan je eigen lichaam. Als jij wilt verven, dan doe je dat toch lekker?

Zusje: 6 keer??? Moet er niet aan denken, 6 x zwanger zijn, 6 kinderen, ppft. Respect hoor!

Fijn dat je nu ook verlof hebt!

Keye: Spannend meid! Kun je de kids ook ergens onderbrengen? Dan kun jij ontspannen en zet het misschien door.

Kena: Mooi dat alles goed was!

Hier de boodschappen in huis. Heb er dik 2 uur over gedaan. Heerlijk zo rustig aan doen!

Ik heb ook een raar gevoel onderin. Een drukkend gevoel en soms voelt het net alsof er iets uit komt vallen. (een enorm volle tampon of zo) Is dat ook herkenbaar voor iemand?

is er nog iemand die haar oudere kind(eren) in de tabel wil hebben? Anders update ik hem zo. Degene die het al hadden getypt heb ik al verwerkt.

Nu met een boekje in de zon/tuin
Hoi!

Keye, wat maak je het spannend! Ben benieuwd of het door gaat zetten.

Hezter, ow kerels he? Ik hoor hier vriend ook vaak zeggen dat hij de zomer vakantie naar Frankrijk toch wel érg gaat missen.... sja ik ook, maar ja..... Hij heeft begin september nog twee weken vakantie en misschien (ik zeg misschien) gaan we dan nog een midweek weg. Maar ja, hangt er een beetje vanaf he? Vind ie ook niet leuk als ik dat zeg. Nou goed, misschien hebben die mannen van ons ook last van hormonen?

Mango, jij hebt een mooi senario bedacht. Ik hoop voor je dat het er een btje op gaat lijken dan.

Felice, toch nog een erkenning!! Mooi om te lezen!

Zoon is inmiddels van bed af, dus wij gaan zo naar buiten.

Vanavond kom ik écht uitegbreid reageren.
Mango, E. is toch ook een steenbok (of is ze van na 23-1?)? Mss ligt het daaraan, haha.

Dat gevoel wat jij beschrijft heb ik dus ook, en dan ook pijnlijk. Net even in het dorp geweest en bij het lopen voel ik het nu ook.Pijnlijk, beurs gevoel van onderen.

Twee uur boodschappen gedaan, dat is best lang! Heb je je voorraad nu in huis? Bij de eerste had ik zoveel wc papier ingeslagen dat ik een jaar niet meer hoefde te kopen, haha.

Zusje, lekker officieel verlof! Wat vind je van Anouk?
Daar ben ik weer. Alleen maar gerommel verder niets. Had ook niks verwacht eigenlijk. T voelt gewoon niet prettig. En dan heb ik ook nog de 2 buurkinderen in huis, dus rust is ver te zoeken :(

Zusje, heeeerlijk, geniet van je verlof!!! En het lekkere weer natuurlijk.

Mango, lekker geslenterd met die 2 uur boodschappen doen? Kan ik ook zo goed, snel even boodschapjes doen zit er niet in bij mij
hallo,

Hier blijft 't ook rommelen, maar net terug van vk en weer helemaal goedgekeurd. Ze kon er (uiteraard) weer niets over zeggen hoe lang 't nog zou duren...

Was een kilo afgevallen, toch bizar met al die ijsjes en chips die ik wegwerk. (in totaal maar 7 kilo erbij.. fijn hoor!)

Mijn bloeddruk was aan de lage kant, maar dat was niet erg en zelfs wel goed voor 't kindje gaf ze aan. En ze schat in dat 't een klein babietje is, nu ongeveer 2800 gram (alleen op basis van voelen hoor, geen echo).

Verder nog niet ingedaald , dat is dan wel weer jammer, maar behalve het direct moeten liggen schijnt dat dus echt niet uit te maken.

Nou, ik vind 't maar spannend hoor!
Nou het "gerommel" binnen dit forum is dus echt in volle gang!

Ben benieuwd wanneer het bij iemand door gaat zetten!

Spannend hoor!

Ik ben net ook even uitgebreid het dorp in geweest, kraamcadeautje enzo kopen, erg leuk!

Zusje, ik vind dat je hele leuke namen opnoemt! Zit er echt niks tussen wat een optie zou kunnen zijn???
@Zusje ; jaaaaa : Meike !!!

Wij hadden ook nog geen naam bij de eerste, tot we deze bij iemand in de tuin zagen op een geboortebord,..we keken elkaar aan , en het was besloten.

Hier nog geen gerommel hoor, maar ben ook pas morgen 36 weken, dus nog even wachten he...

Doen jullie trouwens aan geboorteborden, of wordt dat voor jullie geregeld ?? Wij hebben er zelf een aangeschaft/ laten maken bij de eerste, en die gaat nu ook weer op de gevel.

Verder heerlijk dagje vandaag : nog niet te warm en lekker 2 uur op de bank geslapen, jongste 3 uur op bed en de oudste op de andere bank onderuit !!

Heb wel een beetje het idee dat mn gezicht opgezwollen is, maar dat zal ook van de allergie zijn. Hopelijk komt er van de week niet veel vocht bij...

@Smurf : Netjes hoor 7 kilo !! Zat van de week zelf op 5,5 ! Bloeddruk was 120/60 maar die is bij mij eigenlijk altijd wel laag.

@Mango : Wat wil je weten over de andere kids ?? Meike, 08-2006, en Annicka 10-2008.

Ja en dat zindelijk maken, eigenlijk willen wij beginnen met de oudste met zonder luier naar bed te gaan, maar zie een beetje op tegen 's nachts bed verschonen ,en hoop paniek.

En de kans dat als de baby er is dat ze weer terugvalt....

Een tijdje terug was ze op de bank in slaap gevallen en had ik haar zo op bed gelegd, totaal vergeten een luier aan te doen. helemaal overstuur natuurlijk 's nachts...

@groot gezin, ikzelf hebook 2 broers en 2 zussen, vind het nu wel leuk, vroeger niet altijd, Manlief is enig kind, dat was af en toe wel even wennen moet ik zeggen.

Maar zelf vind ik 3 echt genoeg hoor, al win ik de jackpot, het blijft bij 3 !!

Vandaag wel even voorraad ijsjes ingeslagen, vooral mini-versie voor de kids, en lekker splitjes !!

Iemand dat citroen ijsje al geproefd, lyuk ofzo?? Stokje is dan van drop !! Lekker ijsje iig !!

Zo,

mss tot vanavond !

grtz M
heb wat fotootjes geupload!
Hoi lieve mensen,

wat veel geschreven! Ik kan het niet bijhouden, de energie is even op.

In ieder geval, hier ook een rommelbuik, kramp in bovenbenen en in onderrug, maar ik heb niet het gevoel dat het al snel gaat gebeuren. Verder weer druk met de kinders en naar t ziekenhuis dus ik zal deze week niet zo heel uitgebreid reageren, sorry.

(Ik lees het wel allemaal hoor)
Allis: Mooi hoor!!

Annicka: Onze buurtvereniging heeft een ooievaar. Bij dochter hadden we alleen vlaggetjes. Nu dus waarschijnlijk de ooievaar en wat vlaggetjes.

Keye: Ja, idd, lekker slenteren, rustig kijken, 100 x die winkel door. Heel fijn!

Genoeg is genoeg hè! Misschien kun je met de buurvrouwen overleggen dat de kinderen daar spelen? Je bent hoogzwanger! Zou ook niet nog meer kinderen om me heen willen.

Hetzer: Steenbok.. Check! Zijn die dwars?

Ben lekker allen thuis vanavond. Met het eten/naar bed brengen was het even heftig, maar nu vind ik het wel erg fijn. Zo lekker de vitrage dicht en ik ben niet meer bereikbaar.

Hoe gaat het met 'het vocht' vandaag?
Lieve Pezuls, voel je aub niet bezwaard als je niet reageert op iedereen. Dat snappen we heus wel!

Je man is deze week weer naar het ziekenhuis of niet? Hoe gaat het met hem? En houd jij het allemaal een beetje vol?

Dus bij jou rommelt het ook al! Spannend!
Hey Mango, ja hij is weer begonnen met zijn kuren.

Het gaat tot nu toe nog wel, zijn eetlust is al helemaal afgenomen maar hij blijft er rustig en vrolijk onder, superknap.

De oudste van ons had er gisteren moeite mee, hij besefte dat het nog lang niet over was en hij heeft een hartverscheurende huilbui bij papa gehad, heel zielig maar wel goed voor hem dat t eruit kwam.

Ikzelf voel me moe, en ik heb zin in de baby, lekker weer iets positiefs. Dat rommelen, ik bedenk me maar dat het nog net zo goed 3 weken kan duren, anders zit ik echt te wachten.
Ja Pezuls voel je niet bezwaard hoor!

Hartverscheurend van je oudste. Maar wat je zegt, goed dat het er uit komt. En knap dat je man nog rustig en vrolijk is. En jij bent ook sterk. Ik hoop voor je dat de baby snel komt. Dikke knuffel voor jullie!

Annicka, heeft bij de eerste een ooievaar gemaakt, ook bij de 2de gebruikt en straks weer.

Dat citroenijs klinkt lekker. Zag het wel bij de AH liggen. Morgen maar eens inslaan.

Mango, heerlijk een avondje voor jezelf! En ik dacht dat steenbokken erom bekend staan, dat ze een sterke eigen wil hebben. Maar mss heb ik het wel mis hoor en heb ik het er zelf van gemaakt (moet toch iets de schuld geven van haar gedrag, haha).
Pezuls, idd, wat ´fijn´ dat oudste even bij papa uit kon huilen.

Er wordt hier regelmatig aan jullie gedacht...

Ben erg benieuwd wanneer jullie kleine zich aankondigd!

ik lees van alles over steenbokken, dubbelcheck!

Dochter is van 28-12 en ik van 02-01.

Hier dus twee eigenwijzen onder 1 dak. en ik kan zeggen dat dat soms wel eens botst ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven