LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Sprongetje Laal?
Ja, dat wilde ik ook net zeggen, dat is natuurlijk onmiskenbaar een sprongetje
Over sprongetjes gesproken, elev, wat wil je? Gokken we dat we elkaar nog zien voor jij je boek weer nodig hebt, of zal ik 'm opsturen? Zeg het maar hoor
Nee nee nee dat kan niet! Er zijn sprongetjes rond de 4,5 maand en pas weer met 6 maanden Dus dat kan niet

Gelukkig is Laalman net thuis gekomen. Dus nu ga ik maar even stofzuigen...
Waaaaaaaaahhhhhh wat is een difrax fles? En waarom kan je die niet draaien? En waarom andere flessen wel? En waarom heb je 10 miljoen verschillende spenen? En hoe weet je in godsnaam welke je straks moet gaan kopen?

Ik vinnut niemeer leuk zo!!!

Enne ik heb nu nog helemaal nul komma nul fles of speen of voeding in huis. Is dat heel erg? Nee toch?! Ik geloof niet dat mijn hersenen het aankunnen om daar nu al over na te denken. Die tieten van mij moeten het gewoon doen. Klaar uit!

Of roep ik nu ongeluk over mezelf uit?!
Oh en Laal, Jeetje en stofzuiger bij man parkeren (multi tasken heet dat geloof ik) en gewoon lekker ATWT gaan kijken.
Nee hoor, die tieten gaan gewoon hun werk doen hoor Pien! En mocht je flesjes nodig hebben (als je kolft bijvoorbeeld), dan kom je tegen die tijd maar weer eens om raad vragen hier
Pien, relaaaaaax

Voeding en flessen hoef je niet in huis te hebben, had ik ook niet. Mocht het op de een of andere manier toch niet goed gaan, kun je dat altijd nog kopen. Wat je eventueel zou kunnen doen voor je eigen geruststelling is een fles kopen, en een klein kant en klaar pakje nutrilon (je hebt het in grote pakken, maar ook in kant en klare kleine pakjes, die zijn 75 cent ofzo) Dan heb je altijd iets achter de hand. Nogmaals, ik had dat niet en het is eigenlijk ook niet nodig, maar dat zou je kunnen doen als je dat prettig vindt.

Normaal gesproken duurt het een dag of wat voor de bv op gang komt, maar daar is je baby ook op ingesteld (dat heb je op die cursus vast ook geleerd) , dus dat geeft helemaal niets.

Difrax flessen zijn flessen met een soort bocht erin, kan helpen als je baby veel last van krampen heeft. Er zijn wel 482 miljoen soorten flessen, ik zou zeggen: koop er eentje die makkelijk verkrijgbaar is. Verder is het, net als luiers, speentjes en alle andere babymeuk en kwestie van uitproberen wat bevalt.

Je hebt ook fopspenen is verschillende vormen; met een tuutje, en met een bolletje. De meeste bv baby's vinden die met een bolletje lekkerder, maar ook daarbij zal blijken wat pienimini wil. Jeetje wilde bijvoorbeeld wél een tuutje, terwijl meisje hier die meteen uitspuugt.

Het wordt trouwens wel geadviseerd even te wachten met een fopspeen als je bv geeft, minimaal tot de bv goed "loopt" (een week of 4 )
*Haalt opgelucht adem!*

Dank Sproet!!
Oh en Chiek ook voor deze heldere uitleg. En ja sommige van die dingen hebben ze op de info avond ook gezegd.
Pien, ik heb nog een difrax fles liggen die ik niet gebruik, want J'tje vindt die fles niet fijn...je mag hem zo hebben van me. Alleen is het wel een heel gedoe om die fles bij jou te krijgen En net wat Chiek zegt...misschien heb je die niet eens nodig in het begin. Ik had wel een flesje in huis en ook van die kleine pakjes melk voor de zekerheid. Die heb ik de eerste paar weken niet nodig gehad. Nou ja, het flesje wel natuurlijk, want ik ging kolven...maar de melk niet. Ik heb nu nog zo'n pakje in zijn luiertas zitten voor absolute nood

ATWT heb ik opgenomen, ga ik morgen kijken tijdens het geven van de flesjes.

J'tje was daarnet heel blij om zijn vader te zien, lachen en gillen...hij stak nog net zijn armpjes niet uit naar hem Stank voor dank...
Over het nut van een kolf in huis halen...ik was heel blij dat ik er eentje achter de hand had. Want ik had 's nachts zo'n stuwing dat Jee met geen mogelijkheid kon aanhappen. Nog nooit was ik zo opgelucht dat ik dat in huis had...

Bij een tweede zou ik zeker zorgen dat ik op voorhand een kolf in de buurt heb, maar die heb ik nu natuurlijk ook
Ik zou trouwens wel altijd zorgen dat je een flesje en een pakje melk hebt, je zou aan het einde van de avond maar zitten ofzo Kun je ook nog heel de nacht door...En geloof me het kan echt, want Jee hapte ineens niet meer aan...terwijl er de voeding daarvoor niets aan de hand was. Binnen een uur tijd heeft Laalman een kolf moeten halen omdat J natuurlijk niet langer kon wachten met drinken.

Maar misschien ben ik niet representatief
Ok dit is misschien een hele domme vraag maar waar koop je nutrilon. Of is dat gewoon wat er in de supermarkt en drogist staat? Ik heb daar gewoon nog nooit naar gekeken.
Oh chips nog een ding!!! Een kolf!

Die kun je huren bij thuiszorg toch? Oh ik word er helemaal nerveus van.
Beng heb jij dit wel al allemaal?

Ik begin me een beetje ontaard te voelen.
Ik heb flesvoeding en flessen in huis, heb t gekregen van iemand en het zit nog dicht en is niet over datum ofzo. Is geloof ik van Friso. Ik ga er ook vanuit dat ik het niet nodig heb, maar dan heb ik het maar in huis.

Heb wel een nieuwe speen gekocht die op die flesjes past. En verder kun je ze gewoon uitkoken. Heb ook een flessenborstel gekocht zelf voor het schoonmaken.

Bij apotheken kun je t ook kopen Pien en die zijn op de gekste tijden open. Zhuisapotheken wel in iig. En in de supermarkt gewoon idd.
Ik heb geen kolf, werd afgeraden tijdens de voorlichting. In het ziekenhuis hebben ze ze en thuis heb je 'm niet direct nodig en is zo'n ding zo gehaald. Je kunt ook met de hand kolven zelfs in geval van nood.
Sproetekind heeft maar 3 kwartier geslapen vanmorgen omdat ze weer begonnen te boren. Net heb ik hem z'n een flesje gegeven en hij viel gewoon in m'n armen in slaap. Dat gebeurt echt nog maar zelden en ik blijf het zó lief vinden. Zo'n lappenpopje die ik dan nog helemaal in z'n slaapzakje moet vouwen

Hij slaapt trouwens nog altijd gewoon in z'n kleertjes (broekje, rompertje, sokjes), ook 's nachts. Misschien dat ik maar eens een pyama'tje ga kopen voor 's nachts.
Oh nee Beng, ik had gehoopt dat jij ook zo zitten te klapperen met je oren en te knipperen met je ogen. Maar het ligt dus echt aan mij!!! En hoe weet ik dan welke ik moet hebben? Of is dat net zo duidelijk als met luiers? Zijn er speciale pakjes voor newborns ofzo? En die spenen? Staat het daarop?
@sproet

qua gezonde vetten ben ik het niet helemaal met je eens. Margarine zal ik zelf nooit eten en ook nooit aan mijn kind geven. Veel te kunstmatig bewerkt en t staat stijf (of eigenlijk smeerbaar) van de transvetten. Olijfolie is wel gezond. Maar als ik de keuze moet maken tussen roomboter en margarine kies ik voor roomboter. Hoewel ik geen boter op brood doe, alleen als ik beschuit met muisjes eet.
Hahahaha, helaas Pien. Ik heb al die achterlijke folders gelezen uit die pakketten. Dus ik ken de difrax S-fles en de verschillende spenen. Ook de standenspenen. Maar het staat gewoon op de verpakking hoor, ik heb t kleinste maatje speen gekocht van Avent dus ik neem aan dat die dan op de aventflesjes passen.
Supermarkt en drogist inderdaad...Kolf is niet altijd nodig hoor! Maar ik was heel blij dat ik hem had, alleen even de ergste druk weggekolfd zodat Jee kon aanhappen.
Oh gruwelijk mosterd
quote:Bengal schreef op 08 januari 2010 @ 18:21:

Ik heb geen kolf, werd afgeraden tijdens de voorlichting. In het ziekenhuis hebben ze ze en thuis heb je 'm niet direct nodig en is zo'n ding zo gehaald. Je kunt ook met de hand kolven zelfs in geval van nood.Maar dan moet je wel weten hoe en dat wist ik niet...en de paniek was groter dan de rede...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven