LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
vrijdag 8 januari 2010 om 16:38
Hahaha, die laatste is goed Mien!
Ik zit (terwijl ik mango met peer tot prutje aan het prakken ben) nog even na te denken over suiker. Ik vind inderdaad al die toegevoegde suikers totaal overbodig (waarom suiker in pindakaas? of vanillesmaak bij rijstebloem?), maar moet je zoetigheid niet juist vanaf het begin aanbieden als smaak. Gewoon als één van de smaken? Als je zoetigheid bewaard voor speciale gelegenheden ("oooh, mag jij nu een lekker koekje?") dan leg je er toch juist de nadruk op dat het iets bijzonders (en dus heel aantrekkelijks) is?
Mard, ik vind het dus helemaal niet overdreven om daar eens naar te vragen bij een diëtiste.
Oh ja Laal, ik vond jouw stukje zo leuk over die tegenstrijdige reacties op het lekker inpakken van J'tje. En natuurlijk glim je van trots als iemand zegt dat hij zulke mooie ogen heeft!
Ik zit (terwijl ik mango met peer tot prutje aan het prakken ben) nog even na te denken over suiker. Ik vind inderdaad al die toegevoegde suikers totaal overbodig (waarom suiker in pindakaas? of vanillesmaak bij rijstebloem?), maar moet je zoetigheid niet juist vanaf het begin aanbieden als smaak. Gewoon als één van de smaken? Als je zoetigheid bewaard voor speciale gelegenheden ("oooh, mag jij nu een lekker koekje?") dan leg je er toch juist de nadruk op dat het iets bijzonders (en dus heel aantrekkelijks) is?
Mard, ik vind het dus helemaal niet overdreven om daar eens naar te vragen bij een diëtiste.
Oh ja Laal, ik vond jouw stukje zo leuk over die tegenstrijdige reacties op het lekker inpakken van J'tje. En natuurlijk glim je van trots als iemand zegt dat hij zulke mooie ogen heeft!
vrijdag 8 januari 2010 om 16:43
Zij we nu trouwens echt de poep van onze baby's aan te vergelijken? We zinken wel héél diep opeens
Ik heb er nog niet heel erg over nagedacht eerlijk gezegd, maar ik wil niet heel streng mbt snoep en suiker gaan doen. Mijn ouders deden dat wel, en het gevolg is dat ik nu bepaald niet in maat 36 pas Ik ken ook een moeder die haar kind optim*el en light jam en pindakaas geeft, dat vind ik dus juist niet goed, want zoetstof lijkt me slechter voor een kind dan echte suiker, en echt vet. Liever af en toe is dat écht lekker is, dan vaker zogenaamd-gezonde light dingen.
Ik heb er nog niet heel erg over nagedacht eerlijk gezegd, maar ik wil niet heel streng mbt snoep en suiker gaan doen. Mijn ouders deden dat wel, en het gevolg is dat ik nu bepaald niet in maat 36 pas Ik ken ook een moeder die haar kind optim*el en light jam en pindakaas geeft, dat vind ik dus juist niet goed, want zoetstof lijkt me slechter voor een kind dan echte suiker, en echt vet. Liever af en toe is dat écht lekker is, dan vaker zogenaamd-gezonde light dingen.
vrijdag 8 januari 2010 om 16:44
quote:Minie86 schreef op 08 januari 2010 @ 16:38:
En mijn Duitse lievelingswoord is Eisenbahnenknotenpunktenweichenhinundherstellerin. Ik weet dat dit niet een echt écht woord is, maar het betekent wisselwachtster.
Wat is een wisselwachtster?
Poep wordt inderdaad anders met vaste voeding. Grote mensen poep dus en zo stinkt het ook. Wel makkelijk schoonmaken hoor, heb maar 2 doekjes nodig: één voor het schoonvegen, één voor de frissigheid.
En ik ga Sproetekind geen 'echte' pap meer geven voorlopig. Ik denk dat ik hem gewoon aan de boterhammen probeer te krijgen (volgens een vriendin wordt je hele huis ook een smeerboel van pap, moeilijk schoon te maken van tafel, kinderstoel etc).
's Avonds krijgt hij wel gewoon een papflesje. 3 lepels rijstebloem in een fles van 200cc.
En mijn Duitse lievelingswoord is Eisenbahnenknotenpunktenweichenhinundherstellerin. Ik weet dat dit niet een echt écht woord is, maar het betekent wisselwachtster.
Wat is een wisselwachtster?
Poep wordt inderdaad anders met vaste voeding. Grote mensen poep dus en zo stinkt het ook. Wel makkelijk schoonmaken hoor, heb maar 2 doekjes nodig: één voor het schoonvegen, één voor de frissigheid.
En ik ga Sproetekind geen 'echte' pap meer geven voorlopig. Ik denk dat ik hem gewoon aan de boterhammen probeer te krijgen (volgens een vriendin wordt je hele huis ook een smeerboel van pap, moeilijk schoon te maken van tafel, kinderstoel etc).
's Avonds krijgt hij wel gewoon een papflesje. 3 lepels rijstebloem in een fles van 200cc.
vrijdag 8 januari 2010 om 16:48
Ja, ik vind light-producten ook niet nodig. Zoals ik al tegen Pien zei, volgens het CB heeft een baby of kind in de groei vetten nodig, wel gezonde vetten, dus liever margarine en olie dan roomboter. En wat jij schrijft over streng zijn met zoet en de gevolgen daarvan, dat is inderdaad wat ik net bedoelde. Maak je het niet juist heel aantrekkelijk als je het je kind onthoudt?
Maar goed, ik geef Sproetekind dus gewone rijstebloem zonder smaakje. Hij vindt deze erg lekker, dus waarom dan iets toevoegen dat hij echt niet nodig heeft?
Maar goed, ik geef Sproetekind dus gewone rijstebloem zonder smaakje. Hij vindt deze erg lekker, dus waarom dan iets toevoegen dat hij echt niet nodig heeft?
vrijdag 8 januari 2010 om 16:49
Aha, 3 eetlepels in een fles van 200cc (al kun je ook minder doen lijkt me, meisje drinkt nu nog steeds flessen van maar 140 meestal, dus ik zie er geen 200+ in verdwijnen..) Maar dan heb je ook grotere spenen nodig toch? Of kan dat gewoon door een 2 speen?
(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )
(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )
vrijdag 8 januari 2010 om 16:52
quote:chica1978 schreef op 08 januari 2010 @ 16:49:
(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )Behalve bij Difrax, daar heeft 1 een klein gaatje, 2 een medium gaatje en 3 een groot gaatje. Wij moesten gister halverwege de 3 speen erop zetten, toen was de pap zover ingedikt dat ze hem door de 2 niet meer naar buiten kreeg.
(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )Behalve bij Difrax, daar heeft 1 een klein gaatje, 2 een medium gaatje en 3 een groot gaatje. Wij moesten gister halverwege de 3 speen erop zetten, toen was de pap zover ingedikt dat ze hem door de 2 niet meer naar buiten kreeg.
vrijdag 8 januari 2010 om 16:52
vrijdag 8 januari 2010 om 17:02
Die hebben we ook nog liggen Sproet. Maar bij Avent is de 3standenspeen een groot ovaal gat, bij Difrax is dat 2 kleine gaatjes met een streepje ertussen (wat dan open gaat staan afhankelijk van welke stand je gebruikt). Daarom dacht ik dat een gewone 3 misschien handiger is, vanwege het grotere gat. Oh en vanwege het feit dat je een Difrax fles niet zomaar even kunt draaien natuurlijk.
Misschien ook wat minder pap in de fles doen, we moesten er een half zakje in gooien, volgens mij was dat wel meer dan 3 eetlepels.
Misschien ook wat minder pap in de fles doen, we moesten er een half zakje in gooien, volgens mij was dat wel meer dan 3 eetlepels.
vrijdag 8 januari 2010 om 17:04
vrijdag 8 januari 2010 om 17:14
vrijdag 8 januari 2010 om 17:20
maar ik ga het toch zeggen, wat zal ik blij zijn als Laalman thuis is. Ik weet niet wat er aan de hand is met J'tje, maar zijn humeur is niet echt je-van-het de laatste paar dagen. Hij slaapt slecht ('s nachts gelukkig niet), en niets is goed...overal waar ik hem neerzet, of neerleg is het dreinen...ook op schoot. Zijn eigen speeltjes zijn niet leuk, maar de afstandsbediening, mijn nieuwe laptop en mobiel zijn uitermate interessant.
Luus??? Herkenbaar??? Iemand anders een idee?
Luus??? Herkenbaar??? Iemand anders een idee?