LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
En mijn Duitse lievelingswoord is Eisenbahnenknotenpunktenweichenhinundherstellerin. Ik weet dat dit niet een echt écht woord is, maar het betekent wisselwachtster.
Hahaha, die laatste is goed Mien!

Ik zit (terwijl ik mango met peer tot prutje aan het prakken ben) nog even na te denken over suiker. Ik vind inderdaad al die toegevoegde suikers totaal overbodig (waarom suiker in pindakaas? of vanillesmaak bij rijstebloem?), maar moet je zoetigheid niet juist vanaf het begin aanbieden als smaak. Gewoon als één van de smaken? Als je zoetigheid bewaard voor speciale gelegenheden ("oooh, mag jij nu een lekker koekje?") dan leg je er toch juist de nadruk op dat het iets bijzonders (en dus heel aantrekkelijks) is?

Mard, ik vind het dus helemaal niet overdreven om daar eens naar te vragen bij een diëtiste.

Oh ja Laal, ik vond jouw stukje zo leuk over die tegenstrijdige reacties op het lekker inpakken van J'tje. En natuurlijk glim je van trots als iemand zegt dat hij zulke mooie ogen heeft!
Hier wisselen mosterdgeel en groenig elkaar af, helaas stinkt de een nog meer dan de ander

Dat is dan die rijstebloem die je in "gewoon" en in "vanille" hebt? Welke geef jij, en waarom?
Ik geef gewoon, omdat we die gratis kregen.
Ik ben wel van de vandaag.
Zij we nu trouwens echt de poep van onze baby's aan te vergelijken? We zinken wel héél diep opeens

Ik heb er nog niet heel erg over nagedacht eerlijk gezegd, maar ik wil niet heel streng mbt snoep en suiker gaan doen. Mijn ouders deden dat wel, en het gevolg is dat ik nu bepaald niet in maat 36 pas Ik ken ook een moeder die haar kind optim*el en light jam en pindakaas geeft, dat vind ik dus juist niet goed, want zoetstof lijkt me slechter voor een kind dan echte suiker, en echt vet. Liever af en toe is dat écht lekker is, dan vaker zogenaamd-gezonde light dingen.
quote:Minie86 schreef op 08 januari 2010 @ 16:38:

En mijn Duitse lievelingswoord is Eisenbahnenknotenpunktenweichenhinundherstellerin. Ik weet dat dit niet een echt écht woord is, maar het betekent wisselwachtster.

Wat is een wisselwachtster?

Poep wordt inderdaad anders met vaste voeding. Grote mensen poep dus en zo stinkt het ook. Wel makkelijk schoonmaken hoor, heb maar 2 doekjes nodig: één voor het schoonvegen, één voor de frissigheid.

En ik ga Sproetekind geen 'echte' pap meer geven voorlopig. Ik denk dat ik hem gewoon aan de boterhammen probeer te krijgen (volgens een vriendin wordt je hele huis ook een smeerboel van pap, moeilijk schoon te maken van tafel, kinderstoel etc).

's Avonds krijgt hij wel gewoon een papflesje. 3 lepels rijstebloem in een fles van 200cc.
Ja, ik heb 'm ook, zat in zo'n babydoos, samen met een wortelprutje (hé, was dat het potje van die foto van jou? )
Ja, ik vind light-producten ook niet nodig. Zoals ik al tegen Pien zei, volgens het CB heeft een baby of kind in de groei vetten nodig, wel gezonde vetten, dus liever margarine en olie dan roomboter. En wat jij schrijft over streng zijn met zoet en de gevolgen daarvan, dat is inderdaad wat ik net bedoelde. Maak je het niet juist heel aantrekkelijk als je het je kind onthoudt?

Maar goed, ik geef Sproetekind dus gewone rijstebloem zonder smaakje. Hij vindt deze erg lekker, dus waarom dan iets toevoegen dat hij echt niet nodig heeft?
Aha, 3 eetlepels in een fles van 200cc (al kun je ook minder doen lijkt me, meisje drinkt nu nog steeds flessen van maar 140 meestal, dus ik zie er geen 200+ in verdwijnen..) Maar dan heb je ook grotere spenen nodig toch? Of kan dat gewoon door een 2 speen?

(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )
Ja, dat is inderdaad dat wortelprutje. Maar volgens mij is het een ander papje wat daarbij zit. Ik heb op de site van nutricia de rijstebloem aangevraagd en kreeg 2 zakjes gewone toegestuurd.
Oh en een wisselwachtster is een vrouw die de wissels van de treinen omzet.
Ben ik met je eens hoor, ik snap de toegevoegde vanille smaak in pap ook niet zo. En dan vraag ik me wel degelijk af; waarom moet een maaltijd, want dat is het, nou weer zoet zijn? Onze "grote mensen maaltijden" zijn toch ook nooit zoet?
quote:chica1978 schreef op 08 januari 2010 @ 16:49:

(speciaal voor pien de onwetende : flesspenen heb je in verschillende maten, het heeft te maken met het aantal gaatjes in de speen. 1 heeft 1 gaatje, 2 heeft 2 gaatjes, etc )Behalve bij Difrax, daar heeft 1 een klein gaatje, 2 een medium gaatje en 3 een groot gaatje. Wij moesten gister halverwege de 3 speen erop zetten, toen was de pap zover ingedikt dat ze hem door de 2 niet meer naar buiten kreeg.
In de verkeerde trein gestapt. Zit nu in de goede.

hier gewone rijstebloempap. Vind vanille niet nodig.

Ik mocht vroeger als kind vrij snoep pakken. Ik heb altijd maatje slank gehad. Tot nu dan.

Hier alleen gele poep. Nooit iets anders gezien ook.
Wij gebruiken inderdaad een 3-standen speen (die heb je ook nog Pien )

En Sproetekind heeft altijd 200cc pap gedronken, ook toen hij in z'n andere flesjes 150 cc kreeg (en 20 liet staan). Hij vindt het echt heel erg lekker!
Haha Luus met je in-de-trein-reacties!

Mien, daarom is een 3-standenspeen handig, kun je halverwege gewoon de fles een beetje draaien.
Elev, is het nu trouwens zeker dat Elevman een paar weken weg moet? Hoe wordt het nu geregeld? (weet even niet meer waar op de groep het allemaal stond)
Die hebben we ook nog liggen Sproet. Maar bij Avent is de 3standenspeen een groot ovaal gat, bij Difrax is dat 2 kleine gaatjes met een streepje ertussen (wat dan open gaat staan afhankelijk van welke stand je gebruikt). Daarom dacht ik dat een gewone 3 misschien handiger is, vanwege het grotere gat. Oh en vanwege het feit dat je een Difrax fles niet zomaar even kunt draaien natuurlijk.

Misschien ook wat minder pap in de fles doen, we moesten er een half zakje in gooien, volgens mij was dat wel meer dan 3 eetlepels.
Oké, nu voel ik me wel een beetje dom, maar what the F* is een 3 standen speen? En kunnen die op avent flessen?
Een fles met gaatjes en een streepje?

Ik heb werkelijk géén idéé.....

(zie je pien, dat kan ook nog.... ben je al moeder, snap je er nog geen reet van )

Maar uit de post van mini te lezen heeft avent dus ook spenen die je kunt draaien, ik zal er eens naar kijken
Avent heeft een 3 standen-speen. Het is een plat streepje ipv een rond gat en afhankelijk van hoe je die in z'n mondje stopt geeft het een grote of kleine opening. Ok, misschien moet je even op de site van Avent kijken, dan wordt het misschien iets duidelijker.
Als de 1 naar het neusje van de baby wijst, is het een 1speen. Als de 2 naar het neusje van de baby wijst, is het een 2speen. Als de 3 naar het neusje van de baby wijst, is het een 3speen. Zo werken die spenen.
maar ik ga het toch zeggen, wat zal ik blij zijn als Laalman thuis is. Ik weet niet wat er aan de hand is met J'tje, maar zijn humeur is niet echt je-van-het de laatste paar dagen. Hij slaapt slecht ('s nachts gelukkig niet), en niets is goed...overal waar ik hem neerzet, of neerleg is het dreinen...ook op schoot. Zijn eigen speeltjes zijn niet leuk, maar de afstandsbediening, mijn nieuwe laptop en mobiel zijn uitermate interessant.

Luus??? Herkenbaar??? Iemand anders een idee?
Volgens mij krijgt hij echt een eigen willetje en ik heb nog zo gezegd dat hij daar nog een paar jaar mee moest wachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven