LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ok die sneeuw moet nu weg, ik heb nog een heel takenpakket realiseer ik me nu!!!!
Tering Pienmini kan volgens mij nu al meelezen ofzo. Die zit zo hard te wiebelen dat ik het helemaal op mijn anus voel. Ai!!!
Beng, ik schreef ook alleen maar wat in het Groeiboekje staat (geen paniek Pien, groeiboekje krijg je vanzelf van het CB). Ben niet zo heel erg onderlegd in de chemische samenstelling van alles. Ze raden aan om boterhammen dun met margarine te besmeren (als ze dus nog geen beleg eten) en om door het groentehapje een scheutje (olijf)olie te doen.
Ik heb me weleens verdiept in goede vetten, slechte vetten. En ik ben anti-transvet. Heb je weleens van dat ijs van M*ona geproefd wat schepbaar is direct uit de vriezer? Daar proef je echt de transvetten in, yuk.

Maar goede vetten heb je nodig, en baby's ook. Dus ik denk dat ik dan dun roomboter op een boterham zou smeren. En nee ik denk niet dat baby's daar dik van worden (van pap wel maar ik ben erfelijk belast met dit vooroordeel en weet dat het nergens op slaat )
@Laal

ik wil dus aan de kraamzorg vragen hoe je dat moet doen dat afkolven met de hand. En anders kan ik in blinde paniek altijd nog Mien bellen....als bijna "toetje" van het topic kan ook ik putten uit een zee van ervaring.
Huh Beng dat vind ik ook apart. Volgens mij wordt margarine ook door het voedingscentrum aanbevolen boven roomboter.

Nou ja ik weet het ook niet precies.

Ik eet zelf nooit boter op brood, behalve met hagelslag ofzo, maar dat eet ik ook niet vaak.
Het voedingscentrum wordt zwaar gesponsord door Unilever.... en er is inmiddels wel paal en perk gesteld aan de hoeveelheid transvetten die in voeding mogen zitten. Google maar eens op transvetten, heel naar goedje.
Oh ja ik weet over dat nare goedje. Nou ja ik zie het allemaal wel tzt.
quote:chica1978 schreef op 08 januari 2010 @ 14:31:

Laal, kijk de instructie dvd, dan snap je het meteen! (ik vond 'm er ook nogal abracadabra uitzien hoor!)

Heb gelezen (volgens mij op het draagtopic, maar weet t niet zeker) dat baby's rond de 60-65 cm zonder de baby insert kunnen, dus meisje hier denk ik ook al (we moeten dinsdag weer naar het cb)

Oh ja, jullie vinden ons meisje toch allemaal zo mooi? Zouden jullie haar nu eens moeten zien Ik vind haar nu echt een beetje eh.. lelijk Schrale wangen van de droge lucht (ik smeer er nu purol op, hoop dat het helpt!) , constant aan het kwijlen, echt in liters tegelijk en bovendien recht omhoogstaand haar, omdat papa haar gisteren een punkertje ging maken na het badje, en het zo op liet drogen, en het nu niet meer omlaag wil

Bepanthen Chiek, bepanthen... It`s magic....

En nu ga ik uit eten!

Enneh... die watercrackers die ik bedoelde waren inderdaad creamcrackers Verder niet bijgelezen dan tot Chieks berichtje!
Eet smakelijk Mard! Ik wil ook zo graag weer eens uit eten met rood vlees en een heel klein glaasje wijn....
Hihihi Beng ik schreef net op een ander topic dat ik de laatste tijd toch ook steeds weer meer trek heb in een lekker glas wijn. Daar kan ik me echt op verheugen.
Ik heb t niet echt gemist, maar uit eten met een glaasje heb ik wel weer zin in. Met kerst en nieuwjaar heb ik geen seconde aandrang gevoeld om ook maar 1 slokje te nemen. Maar als ik dan op de site van mijn favo-restaurant het speciale menu zit te bekijken dan loopt het water me in de mond.....En dan een glas wijn bij het hoofdgerecht, hmmmmmm.

Nog even wachten en dan kunnen we weer uit eten. Lekker rood vlees etc. Zonder rood vlees vind ik uit eten geen feest nl. Lust geen vis dus dan zijn de opties beperkt...
Ja gek is dat. Ik heb het ook niet gemist. Maar de laatste tijd kan ik me er dus wel erg op verheugen en heb ik er soms echt wel weer zin in. Het rode vlees heb ik niet gemist maar at ik sowieso niet veel, ik vind andere dingen ook heel lekker bij het uit eten.
Ben ik dan de enige die tijdens haar zwangerschap af en toe een klein glaasje heeft gedronken? Alleen bij speciale gelegenheden hoor (kerst, o&n, bruiloft), maar toch.

Ik weet wel dat toen ik uiteindelijk mijn allereerste glas na de bevalling dronk, dat ik het niet eens zo lekker vond, alsof m'n smaakpapillen er weer aan moesten wennen ofzo.
dubbel (en ik heb nog geen slok gedronken hoor vandaag!)
Ik heb er vandaag trouwens een achterneefje bijgekregen! Ruim 3 weken te vroeg geboren, maar alles is goed.
Mard heeft ook een glaasje gedronken op haar bruiloft weet ik. Ik heb een paar slokjes gehad bij het wijnproeven, 4 kleine nipjes ofzo maar verder niets.
Ik dacht dat ik met kerst of o&n wel een slokje zou nemen. Maar ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen. Beetje suf misschien maar het voelde niet goed en zo'n trek had ik er dan toch ook weer niet in. En des te meer zal ik straks genieten. Denk ik, hoop ik.
Ik dacht ook dat ik wel een glaasje zou willen maar ik vond het toch ook niet nodig en niet goed voelen.....sufmuts die ik ben. En met borstvoeding zal ik het eerst ook niet doen. Wil ik eerst wat voorraad achter de hand hebben voor t geval dat. Leuk bedacht nl. direct na een voeding er een glas ingieten en dan is het verdwenen bij de volgende voeding maar ik zie dat niet helemaal voor me. Kind loskoppelen en een glas wegklokken, nou nee, dan kan ik best zonder.
Pien, ik was precies hetzelfde hoor!

Daar gaan we dan, een stukje uitleg:

- Babyvoeding is bij elke supermarkt te koop, voor een zuigeling (tot 6 maanden) koop je nummer 1. Hert merk maakt volgens mij niet zoveel uit. Wij hebben voor nutrilon gekozen, omdat dat overal te koop is. (als je bijv. het huismerk van etos koopt, ik zeg maar wat, moet je dus wel elke keer naar etos. nu kan ik naar elke willkeurige supermarkt of drogist) Wisselen van merk kan voor krampen zorgen, en is dus niet aan te raden.

Spenen voor de fles. Je begint met speen 1 , dat is de newborn speen. Daarna heb je speen 2, vanaf een maand, speen 3, vanaf 3 maanden etc. Al moet ik zeggen dat meisje hier nog steeds uit speen 2 drinkt, omdat het anders te snel gaat. Maar dat zijn dingen die je vanzelf merkt (al de melk aan beide mondhoeken haar mond uitgestroomd komt bijvoorbeeld )

Flesjes: had ik al gezegd.

Fopspenen: ook

Kolf: de kraamzorg zegt van niet, maar ik zou je toch wel aanraden om er vast eentje in huis te hebben. Kan me van chicaatje nog herinneren dat ze tijdens stuwing ontzettend beroerd was en geen kolf had. Laal zegt net dat ze dat ook had, en (helaas) herken ik het ook. Je hebt dan opeens letterlijk keiharde en heel pijnlijke borsten, en voelt je heel naar.

Het enige dat je dan wilt is legen, maar een baby kan, zeker in het begin, zo'n stuwing-borst niet leegdrinken. Je moet dan leeg, en dat kun je met de hand doen, maar als je gespannen bent (en dat ben je dan), is met de hand heel moeilijk. Door je zenuwen komt je toeschietreflex niet, dus dan krijg je er geen druppel uit. Ik heb letterlijk zitten huilen op de rand van mijn bed; midden in de nacht, vreselijk pijnlijke stuwing, een krijsende baby die het niet lukte, ik knijpend en er niets uit kunnen krijgen, en geen kolf. Geloof me; dat is geen aanrader.

Je hoeft niet meteen een dure te kopen, maar een simpele handkolf is dan echt een verademing! Koop er eentje op mp (zoek op avent handkolf, dikke kans dat er iemand in jouw stad is die er eentje heeft) en dan heb je er voor 20-30 euro een. Je kunt 'm helemaal uit elkaar halen, dan kook je alles lekker lang uit in een pannetje, en daarna voor de zekerheid nog in de magnetron sterilisator (kom ik zo op terug ) , dan zit je helemaal goed!

Magnetron sterilisator: (ook volop op mp te krijgen!) een soort plastic bak waar je flessen en spenen in kunt schoonmaken. Heel makkelijk; de fles, speen, dop etc losdraaien, allemaal erin leggen, water erbij, 6 min. in de magnetron..... schoon!

In het begin doe je dat na elke voeding, na een week of wat doe jehet nog 1 keer per dag, en spoel je de fles na elke voeding gewoon even na met water.

Verder nog vragen?
Oh ja, nog een paar dingen:

Baby's hebben in het begin een enorme zuigbehoefte....wat je dan kunt doen is hem/haar (ik denk haar! ) op je pink laten zuigen. (wel even je nagel kort knippen) Dat was hier echt de redding!

Baby's maken als ze slapen de meest vreemde geluiden, en verslikken zich ook vaak. Ik heb echt meerdere keren in paniek naast hebt wiegje gestaan omdat ik dacht dat ze stikte! Maar ze kunnen het eigenlijk altijd zelf oplossen, baby's hebben een hele sterkte kokhals reflex.

Verder maken de stembanden van pasgeboren baby's een heel raar geluid tijdens het slapen, het deed mij nog het meeste denken aan gierende banden van een auto die plankgas geeft Ik ben daar zelfs mee naar de dokter geweest omdat ik dacht dat er iets niet goed was Dit blijkt normaal te zijn...
Hmmm, zal ik toch eens gaan kijken voor een handkolf dan. Dit klinkt nl. niet zo leuk en aantrekkelijk.
Chiek !!!!!!

Effe heel serieus, hiervoor ben ik zo dankbaar. Het is zo fijn om van jullie kersverse ervaring te kunnen profiteren. En dan ook nog dat je het zo helder opschrijft.

En voordat ik deze post plaatste heb ik eerst een bod gedaan op een hele mooie set op mp.
Jij ook al, ik ben ook direct naar MP gesneld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven