Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
quote:Miffy schreef op 26 januari 2010 @ 09:29:

Wow, Koeky, ik wist dat je slank was, maar dat je in een broek van Kruimel past, had ik dan weer niet gedacht

Jaja, maatje 86, geen enkel probleem
Maatje 86

Esmee, ik krijg geen nachtmerries, Mini krijgt die van al die narigheid. Maar ik heb nooit gezegd dat daar niet over gepraat mag worden, ik ontwijk dat soort onderwerpen juist niet. Hoewel je bij Mini wel moet oppassen dat ze niet doorslaat in haar gedenk.

Ik vond het ook erg koud, moest weer krabben vanmorgen.
Het is hier nog steeds -10. Wel lekker weer trouwens: zonnetje erbij en mooie besneeuwde straten.

Tandarts weer overleefd. Sien was vooraf het meest aan het mekkeren, maar die gedroeg zich keurig en kreeg complimenten van de tandarts. Ot durfde niet in de stoel, maar liet zich wel staand nakijken (arme tandarts en haar rug) en Maby zag witte jassen en heeft alleen maar heel hard gekrijst en probeerde er elke keer vandoor te sneaken (ziekenhuis heeft kennelijk toch meer indruk gemaakt dan we dachten, want ze is echt panisch van witte jassen op het moment).

Ze is trouwens sowieso huilerig de laatste dagen en dan is toch lastig dat ze niet praat en ik maar moet raden wat er mis is. Wat dat betreft ben ik een beetje verwend geraakt van Ot en Sien, die me de oren van de kop kletsten toen ze 2 waren.
Als ik had geweten dat het zo koud was had ik ze een maillot onder hun broek aangedaan. Ze hebben iig allebei een fleecevest aan en Limoen ook haar bontlaarzen dus ze overleven het vast wel.

Was weer stressen bij het ochtendritueel vanmorgen. Limoen kwam chagrijnig uit bed en toen ze eenmaal op gang was hield ze niet meer op met praten tot ik er een tuutoor van had.

Wat lief van Pluis trouwens Miffy, dat ie niet wil slapen met ruzie.

Fijn dat het er weer op zit Anky, de tandarts. Bedenk me dat ik Limoen ook nog moet inschrijven bij de tandarts, die neem ik eigenlijk nooit mee.

Mandarijn wil ook alles zelf doen, ook alles wat ie nog niet kan, en hij wordt heel boos als het niet mag. Limoen was precies tegenovergesteld, die wilde niks zelf doen als ze dacht dat ze het niet zou kunnen.
Dat niet ophouden met praten vind ik altijd lastig, want ze hoort dan niets, doet dan niets, en je komt er niet meer tussen, zelfs niet als je haar vastpakt en voor haar gaat zitten, ze is dan fysiek niet meer in staat tot iets anders tot haar verhaal af is. Soms schreeuw ik wel eens om haar te bereiken maar daar heb ik achteraf altijd spijt van. Dan schrikt ze en gaat ze huilen en voel ik me een slechte moeder
soep indikken anky, met brood...werkt bij Mandarijn wel goed
arme Maby met haar witte jassen complex

(ben een stom klusje aan eht doen op het werk, vandaar dat ik steeds weer iets verzin om op te reageren)
citroen rules x5
Citronella, wat bij mijn kletskous nog weleens helpt is "kletstijd" instellen, bijvoorbeeld met een kookwekker (bij Sien gebruik ik de klok, ze moet op een bepaald tijdstip haar ontbijtspullen opruimen en haar jas aan gaan trekken). Ze mag dan kletsen en niksen tot een bepaald tijdstip, maar daarna moeten we ook opschieten. Je zou de kookwekker op 5 min ofzo kunnen zetten en dan meteen al aankondigen dat ze bij de bel jas enzo aan moet gaan trekken. Geen idee of het bij Limoen helpt, maar hier werken dit soort dingen erg goed.
Hier werken wedstrijdjes erg goed. Maar alleen bij Mannie. Als hij niet vooruit te branden is zeg ik dat ik lekker eerst klaar ben. Twee minuten later staat hij hinnekend van het lachen aangekleed voor je :-)

Mini kijkt hem dan zó misprijzend aan, zo van: 'sukkeltje dat je daar intrapt'
Kruimel heeft dat ook Anky, dat hij erg huilerig is (en zo was hij eigenlijk nooit) en daarbij nog maar nauwelijks kan praten. Ik kan er nog wel redelijk tegen (hoewel ik het wel vermoeiend vind, die herrie aan mn hoofd) maar Koekerd zegt vaak op een onaardige manier dat hij op moet houden en dat hij een zeurpiet is. Wat schiet je daar nu mee op.

En ik heb vanochtend ook weer op de kinderen staan mopperen, wij zijn altijd zó lang bezig om vanaf de ontbijttafel de deur uit te komen, werkelijk heel vermoeiend. We hebben een hele smalle gang, als je bij de kapstok staat kan de deur niet meer open. Dus het is altijd erg dringen daar en Kruimel gaat dan over de anderen heen liggen rollen. Of hij gaat mijn tas uitpakken bijvoorbeeld, gister had hij mijn brooddoos opengemaakt en al mijn boterhammen over de deurmat uitgespreid. Echt niet leuk. Alleen al daarom verlang ik naar de zomer, gewoon crocs of slippers aan en dan zonder jas naar buiten. Eigenlijk raar, want het uit bed-aankleed-ontbijt gedeelte loopt altijd prima. En 's avonds is het ook niet zo'n probleem.

Ik heb een slechte dag vandaag, qua productiviteit. Dus.
Oh, heel herkenbaar Koeky. Hier ook altijd gedrang voor de deur. En dan hebben we een zeer riante hal (en nóg is het irritant). Ik neem er ook altijd maar ruimschoots de tijd voor, voor het jassen- en schoenenaantrek-ritueel.

Maar zomers zijn wel ideaal inderdaad, zo zonder jassen enzo naar buiten.

Ah, ik hoor dat Maby wakker is. Eerst maar eens lekker eten dus. Ik heb net een pomelo gesloopt (kennen jullie dat, zo'n hele grote citrusvrucht) en ik heb er veel te veel van gegeten. Maar dat ding is ook zo asociaal lekker.
Huh, ik had heus wel door dat niet jij de nachtmerries hebt hoor Pammie. Maar ik vind het briljant van Mini verzonnen om het op jou af te schuiven .

Qua gedoe met jassen/wanten/sjaals/mutsen mag het van mij ook wel zomer zijn. Maar ik hoef eigenlijk alleen de knopen van de jas van Mini en alles bij Moppie te doen. Scheelt wel veel tijd iedere keer.

Mini en Moppie zijn weer goedgekeurd op het cb. Moppie geprikt en daar was hij helemaal niet blij mee.

Dan ga ik nu de volgende was doen. Mini heeft in bed geplast dus dat geeft altijd zo'n lekkere extra was.
Goh, al sinds de lunch niemand meer hier?

Man is op pad, Pluis slaapt (net, die deed weer een karakteristieke sessie waarbij hij telkens als ik dacht dat hij nu echt sliep nog even begon te gymnastieken in bed.) en ik moet de vaatwasser nog inruimen maar heb geen zin.

Onder de douche was Pluis druk bezig met de verschillen in anatomie tussen hem en mij. Geen piemeltje en wel een dikke buik: je komt er als moeder maar beroerd van af

Arme Maby met haar wittejassen fobie. Kon de tandarts die niet gewoon even uitdoen, of was de paniek toen al te groot?

Esmee, lekkere vakantie heb je in het vooruitzicht. Op de vlucht na dan, want dat lijkt me echt geen pretje met drie kleine koters.

Weinig productief dagje, daar had ik ook last van, Koeky. Is het bij jou nog goed gekomen? Ik werd aan het einde van de dag ineens nog weer misselijk, dus bij mij is het helemaal niks geworden.
Ben de koelkast aan het schoonmaken, even afmaken voor ik van mezelf mag computeren.
Nou, met de dikke buik vond ik het nog heel erg meevallen Miffy. Piemel is wel een groot gemis inderdaad .

Vakantie Esmee klinkt erg lekker inderdaad. Alleen vliegen met 3 kinderen durf ik nog steeds niet aan (en tegen de tijd dat ik het aandurf moeten we eerst een financiële klapper maken).

Ik was ook lui vandaag, maar dat was niet erg, want ik hoefde niet te werken en ik heb dus maar op mijn gemak thuis wat achterstallige klussen gedaan. En toch nog maar even zwemles (en dit keer kon ik Maby vastgrijpen voordat ze het water indook, hetgeen een ouderwetse driftbui opleverde van madam).

Ze heeft me trouwens ook 2 keer zeer positief verrast vandaag. Eerst viel het me op dat ze bij het hoesten tegenwoordig keurig haar hand voor de mond houdt (handig zo'n oudere zus die je kunt imiteren) en daarna ging ze 's middags met de Duplo een enorm bouwwerk maken (dat was nog niet zo bijzonder), maar daarna brak ze alles blokje voor blokje weer af, legde alle blokjes in de daarvoor bestemde bak en zette de bak weer terug in de kast. En dat helemaal uit eigen initiatief! Ik was helemaal verbaasd!

En nu is batterij leeg, dus snel posten en dan snel naar mijn spannende boek in bed. Bis Morgen!
gelukkig hebben jullie vanmorgen een boel geluld, kon ik weer lekker bijlezen in de trein. Was vandaag in Elessiestad, op locatie echt naast het station, handig. was een symposium met diverse interessante lezingen en heb verder leuk genetwerkt. kwam oud-collega tegen, die ik lang niet gesproken had; zij heeft een dochter van 8 die ook Poek heet. Ik wist het niet van haar, maar zij wel van mij. Grappig want Poeks naam hoor je niet vaak.

Sessie van Anky met 3 koters bij de tandarts voor 9-en was ik ook niet jaloers op; gelukkig dat je het overleefd hebt. En sneu dat Maby zo bang is voor witte jassen. Poek heeft nog steeds een ernstige aversie tegen een stethoscoop, maar dat wordt gelukkig langzaam maar zeker minder.

Verschillen tussen jongens en meisjes worden hier ook langzaam duidelijk. Gisteren na het bad heeft Slof ook een hele tijd over zijn piemel gesproken.

Over opruimen: Poek is ook niet zo van de 'opruim', maar Slof gaat regelmatig 'opjuimen'.

Vanmorgen hadden wij trouwens ook moeite om de deur uit te komen. Poek was duidelijk nog erg moe en het was werkelijk dra-ma met opstaan, aankleden en de deur uitgaan. Sokman hield het langer vol dan ik, maar ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee; ik ben niet gezegend met engelengeduld.

oja, nog een leuke taalgrap van vandaag; er was een lezing van een Vlaming, die ging over een adviesproject voor Vlaamse apothekers. Zij moesten bij patienten die in de apotheek kwamen met maagklachten, leefstijladviezen geven om de maagklachten te verminderen. Ëén van die adviezen was: bij obese(=dikke) mensen: draag minder spannende kleding en probeer af te vallen

oja2: ik heb mijn H&M pakketje binnen gekregen; zowel de jurk als ik de rok hou ik. alleen ga ik de jurk toch als tuniek dragen en de rok past (nog) niet helemaal; dat wordt een referentierok. Als ik de rok pas, ben ik afgevallen.

opsporing verzocht stond net aan; ging over een afghaanse vrouw die in de fik is gestoken en overleden: brrrr
Referentierok

Ik was weer bij Mini in slaap gevallen, daarna lekker in bad want koud en nu in pyjama op de bank. Maar ik verhuis zo naar bed, met boek.

Ank, waarom zou je alleen moeten vliegen met 3 kinderen?

Weinig spannends te melden hier. Jassenaantrekritueel verleg ik een beetje naar de ontbijttafel door daar alvast de schoenen aan te trekken. Onze hal is ook niet groot genoeg. En vanmorgen stonden we allemaal op een kluitje toen ik erachter kwam dat Mannies beker al aan het leeglopen was in zijn tas (daar zit een gaatje in, dus dat liep er vrolijk uit). Lag een spoor van sap van de keuken naar de hal. Joepie.

Nu lekker slapen. Weltrusten.
Ben blij dat ik niet heb gekeken, van zelfs het lezen alleen word ik misselijk.

Leuk Sok, dat de rok en jurk in de smaak vielen! en grappig, nog een Poek.

Miffy, jij hebt een excuus tenminste mijn kinderen vertellen mij ook altijd dat ik een dikke buik heb, maar ik heb geen excuus

Gedrang voor de deur, herkenbaar (ik wilde niet voor nietshet halletje veranderen). Ze snappen ook nog steeds niet dat als je recht achter een deur gaat staan dat ie niet meer open kan, domme kinderen En de winter kost me gewoon 10 minuten extra iedere ochtend.

Ik vind die kookwekker wel een idee ja, 5 minuten kletstijd. Ik vraag me af of ze na die 5 minuten haar mond wel gaat houden overigens. Het is niet eens zozeer het niet opschieten, nou ja, dat ook, maar meer die constante stroom woorden die er op je af komt en waar geen tussenkomen aan is.

Mandarijn doet helaas niet aan opruimen. Limoen wel, die ruimt regelmatig uit zichzelf de speelkamer op, echt keurig netjes, alles weer in de bakken, autootjes op een rijtje, ben soms echt verrast..
Kookwekker hielp hier erg goed met uit bad gaan. Als het belletje ging moesten ze eruit en verrek, ze deden het nog ook.

Mini is niet zo van het opruimen, dacht ik, maar die ruimt nu alles op. Mannie begint altijd meteen te piepen dat hij altijd alles alleen moet doen, heel dramatisch

Hier vragen ze ook vaak of er een baby in zit. Bedankt.

Welke rok en jurk had je nu besteld Sok?
quote:Pammie schreef op 26 januari 2010 @ 22:46:

Referentierok

I

Ank, waarom zou je alleen moeten vliegen met 3 kinderen?

Haha, daar miste een komma. Alleen, vliegen met ....enzovoorts.

Maar, al had ik 3 volwassenen mee, dan zou ik nog geen Maby en Ot durven meenemen in een vliegtuig voor langer dan 4 uur (Sien zou ik ondertussen wel aandurven). Ben ook wel benieuwd hoe de wintersport gaat bij ons (de reis er naar toe dus, heel veel boekjes en liedjesCDs maar meenemen denk ik).

Pff, ben vandaag wel erg vroeg wakker. Mijn slaappatroon is nog steeds niet helemaal normaal, want zelfs voor een vroege vogel als ik is 4.30 uur wakker worden wel een beetje erg vroeg. Maar ik kon echt niet meer slapen en aangezien ik bang was iedereen wakker te maken ben ik maar naar beneden gegaan. Voordeel is in ieder geval dat ik vroeg naar het werk kan zonder me te hoeven haasten (nadeel is dat nachten van 4 a 5 uur een beetje aan de korte kant zijn).
10 min extra aankleedtijd vind ik nog wel meevallen Citronella. Daar zit ik hier zeker ook aan. En dan kleden Ot en Sien zich nog grotendeels zelf aan. Het duurt hier echt wel een tijd voordat we allemaal weg zijn. Maar ik heb een enorme hekel aan haasten 's morgens (word ik chagrijnig van), dus ik doe altijd kalm aan (en ben dus erg langzaam waarschijnlijk).
Half vijf, dan is de nacht nog maar net iets meer dan half voorbij... Heeft het niet slapen een reden? (Rusteloze benen?)

De kookwekker bij het bad zal ik onthouden. We maken nu gebruik van de "zelluf doen"- fase van Pluis (Trek jij de stop eruit of zal ik het doen?) maar dat werkt natuurlijk alleen met maar een kind in bad.

Pluis is bij vlagen van het opruimen. Hij vindt het niet vervelend om te doen, maar hij weet ook dat 's avonds na opruimen naar bed gaan komt, en dat stelt hij dan weer liever zo lang mogelijk uit.

Remma, nog iets gehoord over het afstoten van uren?

Vanmorgen heb ik maar eens de positiekleren die opgeborgen waren tevoorschijn gehaald. Best lekker bij dit weer, een extra band over je buik. Maar hou komen die kattenharen in de opbergzak???
Haaidiehaai allen,

2 drukke dagen gehad, maandag om 10 uur thuis vanwege cursus MR (erg leuk en leerzaam trouwens wel hoor) en gisteren vanwege open avond werk.

Ben nu druk aan het toetsen nakijken, want deze week is het cijfers inleveren.

Ik heb 1 klas afgestoten per deze week Miffy. Je vraag komt dus precies op tijd

Zal ik de koffie maar verzorgen dan?

Fijn dat je een klas kwijt bent Remma, hopelijk scheelt dat in de druk.

Mif, volgens mij komen kattenharen overal

Reizen gaat hier gelukkig altijd goed, ze vermaken zich wel in de auto of het vliegtuig. En we gaan nooit ver weg, max. vliegen is 4 uur. Maar dan ben ik het ook wel zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven