Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Ben ik ook weer es. Ik denk dat ik alweer een paar mutsenkinderen-verjaardagen heb gemist maar even geen zin om terug te lezen. Sorry

Boerenkool voor morgen staat op. Beetje laat, maar ik bedacht ineens dat Koekerd er morgenavond niet is, dus een beetje efficiency is dan wel handig.

Hier sneeuwde het helemaal niet, het motregende. En dan wel zo zachtjes dat je er rustig een half uur doorheen kon fietsen zonder nat te worden. Ik vond het wel lekker weer eigenlijk, ben met de kinders op de fiets naar de bieb gegaan en daarna nog even iets gedronken in cafeetje ernaast. Dat ging heel goed en was heel gezellig, want Koekerd was thuis met slapende Kruimel. Met kindertjes van Kruimels leeftijd is dit soort activiteiten toch allemaal iets minder relaxed.

Lekker Esmee, zo'n vakantie in het vooruitzicht. Ik vind het wel dapper hoor, zo'n vliegreis met 3 kinderen. Het is voor het eerst dat Moppie meegaat toch?

Wat klinkt Mandarijn inderdaad al groot Citro, zo puzzelen en boekjes navertellen. En handig, allemaal natte en besnotte bedden. Laatste keer dat ik de bedden van de kinderen verschoond had kreeg jongetje 's nachts een mega-bloedneus. Alles gewassen, kreeg hij die nacht daarna er wéér een. Heb toen maar een doos tissues in zijn bed gezet, want hij lekte steeds ook over de hele vloerbedekking onderweg naar de badkamer.

Ik kijk Mary Poppins. Heb je de troep nou al opgeruimd Pam?
Hai Koek!

Is de bieb bij jullie open op zondag?

Ja hoor, alles is opgeruimd. Ik heb zelfs een bak administratie uitgemest omdat ik iets kwijt was maar dat heb ik nog niet gevonden.
Mif, het zal wel in de naam zitten want Mannie is ook bezig met moeilijke woorden. Hij vindt zichzelf steeds heel 'ongeduldig' (waarom weet ik niet) en vandaag vond hij zijn zelfgebouwde knikkerbaan 'romantisch'.
Oh Sok, ik zie het nu pas, had de pagina al veel eerder geopend vanavond en niet meer geF5t. Wat een trieste dag, (vooral) ook voor je vader. Een voor jou.
Ik ga slapen.

Weltrusten.
Een romantische knikkerbaan

Ja, de bieb is hier open op zondag. Mijn moeder was daar ook al een beetje verbaasd over. De bakkers zijn hier ook open op zondag. Heel handig allemaal.

Gezellig die saunadate. Wel beetje raar, zo'n stiltesauna. Wat moet je nou in de sauna anders doen dan praten? Nou ja, mediteren misschien.
Trusten Pam. En trusten voor de rest, want ik ga ook slapen. Boerenkool is gestampt.
En goedemorgen!

Allereerst een voor Sokje. Zulke dagen zijn niet leuk en zwaar. En vooral vaak leeg, omdat er iemand mist.

Gisteren was erg lekker en leuk en relaxed. Ik ben weer helemaal 'gevitaliseerd' (tja, dat water hè) en het was leuk om weer even bij te kletsen (zonder kinderen) en lekker te eten.

A-man had ook een leuke dag gehad met de kinderen en het was allemaal prima gegaan.

Citronella, als het enigszins financieel kan, dan is een werkster wel ideaal hoor. Ik heb het jarenlang zonder gedaan (ik vond dat ik het wel zelf kon), maar nu snap ik niet meer waarom. Het neemt echt veel druk weg dat je weet dat de badkamer regelmatig gepoetst wordt, de kamervloer gedweild enzovoorts. Het is bij ons de 30 euro per week meer dan waard!

Lien, ik zal eens voor je rondkijken. Contacten genoeg hier, maar wel hier in de regio, dus wellicht niet helemaal handig (jij woont toch ook randstand-regio?).

Pammie, wat een gedoe met werkende Pamman zeg! Irritant hoor. Vindt hij veel werken zelf ook irritant? En Mannie al aan het schrijven: heeft hij dat van zijn zus geleerd?

Goedemorgen!

Mannie had vannacht een enorme bloedneus. Uit het neusgat waar hij een jaar geleden aan is geopereerd. Beetje balen. Ik zal zo de dokter even bellen voor een zalfje.

Pamman vindt het niet leuk dat hij zoveel moet werken maar als hij het zo druk heeft, is er in zijn hoofd weinig ruimte voor andere dingen.

En dat schrijven van Mannie; hij ziet het bij Mini natuurlijk maar zij leert het hem niet. En ik weet zeker dat Mini op die leeftijd nog geen woorden zelf schreef, behalve haar naam. Haar schreef ik het voor als ze iets anders wilde schrijven. Mannie weet zelf hoe hij een woord moet schrijven. Ik vind het reuzeknap.
morgen!

klinkt als een goed dagje, Anky: had je/jullie ook wel verdiend!

balen van die bloedneus! hoop dat een zalfje helpt (al zou ik zo niet kunnen bedenken welk zalfje dat zou moeten worden)

hier een redelijk goed gestarte dag; niet al teveel drama met naar school brengen en Slof is zowaar lief.

kregen gisteren bij vriendin zak Duplo in handen gedrukt door jarige 'want daar zijn wij nu te groot voor, wij hebben echte lego'. Gelukkig is Slof daar niet gevoelig voor, die heeft al lekker met de Duplo gespeeld
Lekker hoor, 3 gevitaliseerde dames Stilte sauna; goed dat we niet de hele mutsenmeeting daar hadden dan, want dan waren we zeker de sauna uit gezet

Sok, lijkt me raar en heftig, verjaardag van je moeder zonder je moeder

Balen van die bloedneus Pammie, heeft ie gewoon dunne slijmvliezen in zijn neus ofzo, of snel geirriteerd? of weet je niet waarom?
Lekker hoor, 3 gevitaliseerde dames Stilte sauna; goed dat we niet de hele mutsenmeeting daar hadden dan, want dan waren we zeker de sauna uit gezet

Sok, lijkt me raar en heftig, verjaardag van je moeder zonder je moeder

Balen van die bloedneus Pammie, heeft ie gewoon dunne slijmvliezen in zijn neus ofzo, of snel geirriteerd? of weet je niet waarom?
Mandarijn vind zichzelf al zo groot dat ie iedere middag zegt dat ie niet hoeft te slapen, om vervolgens 2,5 te slapen, dat dan weer wel

Knap van mannie trouwens, Pammie, zelf woorden schrijven!
Wanneer gaan we weer eens meeten? Is alweer lang geleden.

Sok, het zalfje is tegen korstjes in zijn neus, dus niet tegen het stoppen van bloedneuzen. Het is nu precies een jaar geleden dat het bloedvat in zijn neus is dichtgebrand dus ik baal er wel onwijs van dat het weer begint (het zijn echt weer die dikke -druppel-bloedneuzen).
quote:Pammie schreef op 25 januari 2010 @ 11:02:

Wanneer gaan we weer eens meeten? Is alweer lang geleden.

Sok, het zalfje is tegen korstjes in zijn neus, dus niet tegen het stoppen van bloedneuzen. Het is nu precies een jaar geleden dat het bloedvat in zijn neus is dichtgebrand dus ik baal er wel onwijs van dat het weer begint (het zijn echt weer die dikke -druppel-bloedneuzen).

nou, dat kan ik me voorstellen! het was al zo'n ge-emmer en als het dan wéér begint! Pulkt hij de korstjes eruit en begint het dan te bloeden? of begint het spontaan?

hier ook een weigerachtige knul qua slapen, maar hij heeft het behoorlijk nodig. Hij heeft gisteren maar een half uurtje geslapen, maar had genoeg afleiding gisteren om er geen last van te hebben.

Mustenmeeting? goed idee!

waar en wat? (wanneer is weer een heel ander verhaal )

voorstel:

- amsterdam (nadeel: duur parkeren, anders OV) mogelijkheden genoeg

- Mifstad, ook genoeg te doen

- Elessiestad, weet Es vast wel iets leuks

- Esmeedurp ( ; -) )

andere suggesties?
Pammie-gemeente

Ik heb net een afspraak gemaakt met de KNO voor volgende week, moesten we toch heen voor buisjescontrole.
Denk dat Mifstad voor de meesten wel het best bereikbaar is?

Moeten buisjes nog gecontroleerd worden? standaard?
Het is een jaar geleden, de kno gaat kijken of ze er nog goed inzitten volgens mij. Ik denk dat ik het antwoord wel weet

Ik vind Mif-stad prima.
Dokter belt me net, ik kreeg een compliment Hij vond het een uitstekend plan om meteen te gaan smeren en het receptje lag al bij de apotheek.
kijk! daarmee kun je de middag wel in
hier voor de zoveelste keer stront onder een kinderschoen vandaan geschrobt; vooral leuk die groeven onder de sneeuwlaarzen van Slof. Maar wie bedenkt dan ook dat er een hond heeft staan schijten voor het klaslokaal?! Ik vind het ook ongelooflijk dat je als eigenaar die troep niet gewoon even opruimt. nu hebben er zoveel meer mensen last van. Maar ja, roepende in de woestijn hier in A'dam.
quote:sokje schreef op 25 januari 2010 @ 14:13:

Maar wie bedenkt dan ook dat er een hond heeft staan schijten voor het klaslokaal?! Ik vind het ook ongelooflijk dat je als eigenaar die troep niet gewoon even opruimt.

Familie zeker van de figuur die hier regelmatig zijn hond laat schijten op het trappetje bij de deur van het kdv (en daar moet je echt je best voor doen).

Vanmorgen weer een echo gehad, en deze frummel ligt consequent een week voor in groei. Ik geloof er helemaal niks van dat ik er zelf een week naast zit, maar de uitgerekende datum is nu dus een weekje bijgesteld. Volgens mij wordt dat gewoon een extra week verlof
Vanmiddag toen ik Pluis in bed legde, was hij heel erg aan het klieren, tot ik boos op 'm werd. Hij werd ook boos en begon hard te gillen. Ik heb 'm gedecideerd verteld dat ik wegging, en pas terug zou komen als hij ophield met krijsen. Na een paar minuten kabaal werd hij stil, en ben ik 'm een aai over zijn bol gaan geven. Hij snikte nog wat na, zei "Pluis blij" en ging toen zoet slapen. Lief, zo'n kind dat het nog even echt goed wil maken voor hij gaat slapen
Laatst bij school ook voor de ingang een werkelijke enorme drol, echt huge, natuurlijk binnen no time iemand ingestaan en over het hele pad naar school toe uitgesmeerd. Ik vind hondenbezitters best viezerikken eerlijk gezegd (hopelijk trap ik hiermee niemand op de tenen). Ook het veld tussen PSZ en school in, ligt helemaal vol drollen, alsof er niet een andere plek is om je hond te laten schijten dan precies daar.

Tis nu alle een eigenwijze dus Miffy

En wat een hondenstrontperikelen bij jullie zeg. Blegh.

Remma, hoe is het vandaag, verkoudheid wat minder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven