Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Beterschap voor Meis!

Fijn dat er bij Citro niets geks aan de hand is.

Ik merk wel dat ik meer opschrijf op werk en zo. Dat is idd sinds de zwangerschappen. Maar het is wel weer eens stuk beter dan vlak na de bevalling. Maar hé dat hoofd moet tegenwoordig steeds meer onthouden hoor voor die kinderen, dus ergens houdt het een keer op (ik ben nog in ontkenning dat het ouderdom is of niet meer overgaat...)

Ik ga eens even Pammieën . Oftewel; er moet een was in de machine, gekookt worden voor morgen en er moeten kleren klaar gelegd. We hebben straks een feestje (met eten) en daarna ga ik sporten. Zie je nou dat er altijd een hoop is om over na te denken haha.
Ach die Meis toch. Geef haar maar kruikje dat je voor vriendin hebt gekocht Remma. Uit ervaring weet ik dat die heeeeerlijk is!

Terwijl ik net naar zolder liep om de was te gaan doen, hoorde ik ineens dingen schuiven. Dus ik loop eerst de kamer van Mannie in, maar die lag heerlijk te tukken. Kijk eerst eens om mij heen (en denk dat ik gek word haha) en zie verder niets dat geluid kan maken. Tot ik Mini verstopt tussen de wasmanden zie zitten. Ik moest eigenlijk zo hard lachen om dat verschrikte koppie dat ik het echt maar net in kon houden. In bed gebonjourd met de mededeling dat ze moet slapen omdat ze anders te moe is voor feestje. En dan te bedenken dat ze al sinds 11.00 uur roept dat ze zo moe is. Kleine muts.
Wat reterelaxt zegt, zo maar op woensdagmiddag op de bank een mooi boek lezen

Ik moet Mannie om half 4 halen, daarvoor wil ik even naar de bieb. Dat gaat ik maar eens doen.

Meisje alweer warm?

Later.
Volgens mij ben je recordhouder-reacties-op-een-www Remma

Mini zou een uur geleden terug zijn van 't feestje maar ze is er nog niet. Ik denk dat het gezellig is
Volgens mij ook :P

Dan is het vast gezellig.

Bij ons is de frituurpan aangezet omdat ik niet weg kon voor boodschappen, ivm hele zieke meis en we toch moeten eten. Gosh wat jammer nou.
Het is hier weer mis, qua sneeuw. Mijn oppas doet al twee uur over een reis van normaal een uurtje. En dan is ze nog niet eens thuis.
Zo, daar ben ik weer, we hebben op het werk 1 zaal zonder werkplekpc en daar stond ik net vandaag. Dus kon niet op het forum, kon uberhaupt nergens op.

Maar huisarts dacht niet aan iets ernstigs, ze wilde wel dat ik even bloed ging laten prikken en een hartfilmpje maken "om dingen uit te sluiten" maar ze dacht aan een geirriteerde luchtpijn, ofzo.

Verbaast me niets dat Koekerd ook meteen aan longembolieen denkt Koeky. Die krijgt ook nooit mensen met een griepje te zien denk ik.

Beterschap voor meis Remma, ze klinkt behoorlijk ziek.

Volgens mij vergat ik ook van alles, tijdens de zwangerschappen, maar ben alweer vergeten wat ik ook al weer vergat.

Ik moet zeggen dat mijn geheugen voor spelling erg verslechterd is, ik weet tegenwoordig gewoon niet meer zo goed hoe sommige woorden gespeld moeten worden, van die woorden waarvan ik zeker weet dat ik ze vroeger wel foutloos schreef. Raar is dat.
Waar gaan ze naar kijken dan in je bloed? Prettig dat de huisarts zo grondig is in ieder geval.

Is je oppas er inmiddels Remma? Hier geen spatje verse sneeuw te zien vooralsnog.
hier is het ook 'mis' qua sneeuw. maar ik heb me er wel mee vermaakt. Toen ik thuis kwam, hebben we nog een half uurtje in de sneeuw gespeeld met de kinderen, leuk! Zelfs Slof vond het leuk (maar die had dan ook z'n nieuwe 2ehands sneeuwlaarzen aan) en de stad is zo móóóói.

Poek had trouwens d'r eerste speeldate vandaag; het klasgenootje waar ze afgelopen zondag ook al mee had geschaatst, kwam spelen. Ze waren aardig aan elkaar gewaagd, vertelde Sokman; er was een boel discussie van boven gekomen
fijn idd, Citro, dat de huisarts je klachten serieus neemt. maar met jouw 'verleden' is dat ook wel terecht, denk ik.

hoe is ut met meis nu, Remma? al een beetje opgeknapt, of ligt ze gewoon te pitten?
Wat fijn dat de huisarts "normaal" reageert, Citro. Onze oppas was laatst bij de huisarts vanwege erg pijnlijke steken bovenin haar buik, en zij kreeg het advies om dagelijks 2 glazen ranja te drinken. Pff.

De oppas is trouwens wel thuisgekomen, zij het met vertraging.

Meis slaapt. Ze ging met 39,3 het bed in.
Beterschap voor Meis. Is ze nog een beetje de nacht doorgekomen en heb je nog oppas kunnen regelen.

Citronella, fijn dat de huisarts in eerste instantie geen rare dingen kon vinden.

Hier geen sneeuw trouwens, maar wel een ziek konijn, dus maar eens kijken of ik naar de dierenarts kan vandaag. Ik heb er geen goed gevoel over: beestje is in een paar dagen enorm vermagerd, doet niets meer en eet ook niet veel meer. Ik weet ook niet hoe oud hij/zij is, ooit gevonden in bos en is nu 7 jaar bij ons.

* gaap * Ongelooflijke brakke nacht, kon niet in slaap komen. Lag maar te malen. Stom.

Arm konijntje Ank. Klinkt niet goed.

Hoe is het met Meis Remma?
Goede morgen!

Zeven jaar is al best oud voor een konijn, toch, Anky? Is de dierenarts net zo'n drama als de huisarts bij jullie? Voor jou en het konijn hoop ik erg van niet.

Ik ben de laatste tijd vaak om 5 uur wakker, en ben de rest van de dag dan echt een dweil. Dat jij zo kunt functioneren!

Remma, heb jij een vaste oppas die zonder sneeuw al een uur moet rijden? Dat lijkt me best veel. Hoe is het met Meis?

Gisteravond hebben we Pluis' nachtlampje op een timer gezet, en hem verteld dat hij pas uit bed mocht als het lampje uit was. Hij heeft nog wel even geprobeerd of zijn voeten gisteravond al meteen eruit mochten, en toen dat niet meteen niet bleek te mogen de rest van zijn benen ook, maar uiteindelijk werd het idee hem toch wel duidelijk. Hij heeft keurig geslapen, tot we hem vanmorgen hoorden roepen "Groene lampje uit!". De theorie snapt hij dus in elk geval. Nou is dat bij kijken met je oogjes ook zo, terwijl hij in de praktijk toch erg vaak met zijn handjes kijkt , dus we zijn er vast nog niet.

Citro, ik gebruik ook regelmatig google als ik twijfel hoe ik iets moet spellen, terwijl ik het direct na mijn eindexamen echt heel behoorlijk kon. Het helpt ook niet dat de regels vlak daarna veranderd werden ...

Weet je al wanneer je terecht kunt voor een hartfilmpje?

Nog mutsen ingesneeuwd vanadaag?
morgen,

alweer een beetje wakker, Pam? balen, van dat slechte slapen. Nog een speciale reden?

en heb je al meer duidelijkheid over het zieke konijn, Anky? Sielug.

Hier geen ingesneeuwde muts, maar wel met de slee naar school. was vanmorgen al drama, omdat Poek weigerde uit bed te komen en Sokman alleen maar tegen haar zat te zeuren ('toe nou, kom er nou uit, je moet naar schoo-hool') op een toon waar ik ook sacherijnig van zou worden, dus dat werd niet veel beter. Toen we vlak bij school waren, weigerde Slof van de slee af te stappen, zodat ik die weer bij kop en kont moest pakken, alsmede de slee.

Daarna ben ik met Slof op de slee naar het park gegaan. dat vond ík heel leukl en Slof tot halverwege ook, maar daarna kreeg hij het oud en heeft de rest van de reis gebruld. Na een knufel-opwarmsessie is-ie nu wel weer vrolijk
overigens: de sneeuw hebben we geheel en al aan Sokman te danken. Al rond de Kerst riep hij af en toe:'sneeuw, sneeuw, bakken vol met sneeuw'. vrij naar de Raggende Manne. Als je dan ook nog dat nummer gaat downloaden is het vrágen om moeilijkheden
Ah, vandaar dat het allemaal bij jou ligt, en we hier alleen een dun laagje poedersuiker hebben
Konijn is niet meer. De luchtweginfectie was nog wel overkomelijk en longen en hart waren nog prima, maar bij nader onderzoek vond de dierenarts een tumor van grootte tennisbal in de buik. Collega nog laten voelen en die dacht ook aan tumor. Meteen laten inslapen dus, want dit was zielig. Snap nu ook waarom beestje ineens zo mager was geworden. Dood zal hier dus wel weer even een actueel onderwerp worden, want Ot en Sien waren nogal gek met het beest.

Maby ook tranen met tuiten toen dierenarts even wegliep met konijntje voor onderzoek, alhoewel ik nog niet verwacht dat zij het helemaal meekrijgt.

Mooi dat het lampje werkte bij Pluis Miffy! Hier werkt een klok (zelfde principe natuurlijk) ook erg goed. Sien heeft een klok op haar kamer en Ot komt dan aan Sien vragen of ze er al uit mogen. Op vakantie had ze geen klok en toen waren ze gelijk voor dag en dauw uit bed.
Maby is trouwens ook gek op de slee. Zodra ze hem in de garage ziet staan gaat ze er gelijk opzitten en wordt dan nog boos ook als blijkt dat niemand haar trekt.
Õja, en wat trouwens erg goed nieuws is. Ik heb maandag een vrije dag!!!!!! Komt eigenlijk helemaal niet uit, maar de komende weken nog minder, dus ik dacht: ik moet het gewoon nu doen. Maandag ben ik dus een dag alleen thuis zónder kinderen. Dat is echt heel lang geleden. Ik verheug me er nu al op, wat een luxe. En veel belangrijker, wat zal ik dan eens gaan doen ?
o, lekker Anky, wat een luxe!

en gecondoleerd met het konijn. zal idd vast wel drama worden met Ot en Sien.

Mopperslof ligt te knorren, ik heb wat in huis gefröbeld en ik ga zo eens even een krantje lezen
Lekker Ank! En gecondoleerd met knijn Ze zullen wel verdrietig zijn, ik hoop niet al te erg.

Sok, geen specifieke reden. Was wat melancholiek gisteravond.
Hopenlijk gaat het nu weer wat beter, Pam.

net lekker met Poek in de sneeuw gespeeld; het kind at vanmiddag wel 5 boterhammen! Zou sneeuwlucht hongerig maken?
Ach arm Ankykonijn. Hij zal zich wel heel slecht hebben gevoeld, met zo'n tennisbal in zn buik. Hopelijk heeft hij het beter waar hij nu is.

Ik was afgelopen dinsdag ook een dagje vrij zonder kinderen. Daar was ik na 2 weken vakantie echt even aan toe. Klinkt een beetje tegenstrijdig voor mensen die geen kinderen hebben, maar dat is het uiteraard niet Wat ik heb gedaan: krant gelezen met kopje koffie, sneeuwruimen op stoep, badkamer ontdaan van schimmel, vloerkleed schoongemaakt, jongetje opgegeven voor muziekles en scouting (beide zonder resultaat, want wachtlijsten), mailtjes verstuurd, en toen stad in en in uitverkoop voor de jongetjes heel mooie winterjassen gescoord voor volgend jaar voor de helft van het geld, en voor mezelf 2 mooie truien. Dat was het wel zo'n beetje. Kun je daar wat mee Anky? Of heb jij heel andere ideeen bij een dagje vrij? O ja, ik had uiteraard ook nog 3 fotoboeken willen maken, maar daarvoor bleek de dag toch echt te kort.

Hoest nu met meis Remma? Ze is wel echt ziek ziek zo te horen.

Fijn dat huisarts je serieus neemt Citro. En Remma, kon de huisarts van je oppas ook toelichten wat de geneeskrachtige werking van ranja precies was? Wat een raar verhaal zeg.

O ja Mif, wat ik steeds vergeet: ik heb nog een positie-spijkerrokje. Vrij klein, en je kunt het zeker niet tot week 40 aan, maar voor nu is het waarschijnlijk precies goed. Hebben? Dan doe ik het een envloppie en heb je het nog voor zondag. Heb alle andere dingen al weggegeven aan iemand anders maar dit had ik eruit gehouden omdat zij niet echt een rokjestype is. Maar jij wel toch?

Hier ook een klok. Nou ja, wekker. Werkt hier beter dan een lampje, omdat jongetje namelijk steeds kwam vragen hoe lang het nog ging duren voordat het lampje aan zou gaan. Nu kan hij zelf zien hoelang nog en dan blijft hij dus in zijn bed. Maar dat is voor Pluis natuurlijk geen oplossing, lampjes werkten hier op die leeftijd ook heel goed.
Ik vind het trouwens zo fantastisch, een kind in groep 3. Jongetje leest mij tegenwoordig aan het ontbijt de krantenkoppen voor. Mama, het strooizout is bijna op!!

O ja, ik ben aan het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven