Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Dat was gezellig. Soep is ook klaar (de boerenpreisoep uit de nieuwe Allerhande), kunnen we mooi op tijd eten want ik heb hier 2 kindertjes met hoogrode konen.

Remma, ik zou er vooral ook op letten dat er iets te doen is voor de kinderen. Zij kunnen sowieso niet de hele dag skiën en als het een dag rotweer is moet je wel een alternatief hebben (weet ik uit ervaring: wij hebben ooit een hele week zoveel sneeuw en mist gehad dat we helemaal niet konden skiën. Verder was er weinig te doen dus na een paar dagen stonden we elkaar naar het leven.)
Ben benieuwd naar je soep Pammie. Krijg er niet in één keer trek van, maar mijn trek vandaag zegt niet alles.

Net weer heerlijk geslapen. Pijn is niet minder geworden helaas. Kan prima ademhalen Miffy, maar niet hoesten. Pijn zit echt onder oksel en in borst. Ben met mijn vuist in mijn borst gevallen. Zei toch al dat het uiterst charmant ging

Mutsenski voor een paar dagen lijkt mij ook wel erg gezellig! Lang weekend of zo haha.

Esman runt het huishouden, best prettig eigenlijk .
Ik hoop dat het snel minder wordt, Esmee. Wel fijn dat je nog even hebt geslapen net.

Over slapen gesproken, ik heb een klein manneke op de bank aan het slapen. Volgens mij is ie een beetje ziekjes.
Och da's ook niet fijn. Eet hij wel?

Mini heeft de afstandsbediening kwijt gemaakt. Kleine muts! Esman probeert haar al de hele dag te laten zoeken, levert niets op. Zeer pedagogisch onverantwoord heb ik nu gezegd dat we niet voorlezen en niet zingen met haar als ze dat ding niet boven water tovert.
Hij is net weer wakker en eet stukjes paprika.

AB al terug?
Mmm, dat is nou niet het eerste waar ik aan denk bij zieke kindjes haha.

Nee, ik word er niet aardiger van. Mini zoekt ook niet, die fladdert... Maar niets helpt, ook dreigen niet helaas.
Hmmmm.

Mini is gek op paprika, dus als we willen dat ie wat eet: paprika snijden.
Hier zijn we ook continu van alles kwijt: Maby is de schuldige....

Oei, balen van die val Esmee. Klinkt helemaal niet fijn. Wel lekker dat je even kon slapen vandaag. Haha, ik ben altijd wel helemaal verwonderd als ik lees dat Mannie en Mini op bed liggen. Ik stel Ot weleens voor dat hij op de bank gaat liggen als hij erg moe is, maar dan word ik aangekeken alsof ik gek ben.

Hier vanmorgen wezen zwemmen met A-man en kinderen en vanmiddag ben ik met Ot en Sien wezen schaatsen op een zeer drukke ijsbaan. Achteraf had ik Ot beter thuis kunnen laten, want ventje was helemaal op na gisteren speeltuin en vanmorgen zwemmen. Af en toe vergeet ik weleens dat niet alle kinderen zo onvermoeibaar zijn als Sien (die zeer fanatiek rondes op de buitenbaan aan het rijden was) en dat Ot natuurlijk nog 4 moet worden. Maar Ot heeft toch redelijk geschaatst op zijn gehuurde Easy gliders, die hij stom vond: hij wil ook echte schaatsen zoals Sien.

Skieën, we gaan dus voor het eerst naar Oostenrijk dit jaar. Voorheen skiede we altijd in Frankrijk. Ik zit gewoon het liefst aan de piste en ski het liefst tot de voordeur en dat kan in Frankrijk. En wij houden van grote skigebieden en lange skitochten. Met kinderen zal dat anders zijn en dus nu Oostenrijk. Franse accommodatie is niet duur (maar ook erg klein en niet luxe), passen zijn wel duur en skiles ook. Toch hebben we nooit heel veel geld uitgegeven, ook omdat we niet aan après-ski doen, zelf koken en veelal niet op de piste lunchen. Wat onze week kost ben ik al weer vergeten, zal binnenkort eens nakijken.
Hier is paprika ook een groot succes trouwens: bij alledrie de kinderen. Vooral rode en die rode puntpaprika's.
Hier geen rauwkost kinderen helaas. Komt vast nog wel.

AB niet terecht, ik ben er best boos over eigenlijk. Zodra dat ding onvindbaar is, ga je zoeken. Niet aan het einde van de dag, dan weet een kind van nog geen 3 dat toch niet meer? Mannen....

Maar goed, ik ga zo naar bed en daar is wel een AB dus wie heeft het probleem

Mannie slaapt nog 1x per week Anky, dus er zit schot in haha. Maar nu liggen ze alledrie plat, Mannie zei (ondanks slapen vanmiddag) dat hij moe was. Het is gapen en slapen dan. Mini slaapt op kdv niet meer, maar thuis wel. Ach, ik heb zelf ook veel slaap nodig dus ik herken het wel. En stiekem vind ik die rust 's middags best lekker. Even tijd voor 1 kind dat dan wel wakker is, is genieten.
Hier sliepen ze ook om kwart voor 7. Ze hadden allebei geen trek en Mini was wel erg hangerig. Volgens haar omdat ze ziek is, volgens mij was ze gewoon erg moe van het skiën en haar doorbroken nacht.

Soep was lekker. En die knolselderijgehakttaart van vrijdag ook. Mannie riep dat hij het niet lekker vond en at vervolgens 2 stukken Hier houden ze erg van rauwkost; paprika, komkommer, wortelbolletjes, tomaat en tegenwoordig ook sla. Sowieso eten ze gewoon vrijwel alle groenten en fruit. Ben zo blij dat ze zoveel lusten.

Mannie heeft een keer mijn digipas kwijt gemaakt, ik vond dat ding een half jaar later ín de verwarming terug. Verder heeft alles een vaste plek en ik heb er ook behoorlijk ingeramd dat alles op z'n plek terug moet.
Anky, dat zwemmen, was je daar vanmorgen al zo idioot vroeg voor uit de veren?

Wij hebben er Pluis laatst ook van beschuldigd dat hij de afstandsbediening kwijt gemaakt had. UIteindelijk vonden we hem -nadat Man al 3 vuilniszakken doorzocht had, want Pluis gooit graag dingen in de "bullenbak"- terug achter een poot van de bank. Goede kans dat we hem zelf hadden laten vallen.

Man is echt ziek, ik draai op paracetamol want ik heb barstende koppijn, en Pluis trok een hele dag zonder middagslaapje net niet (maar slapen had hij ook gewoon zelf vertikt). Was fijn hier vanavond. Hij riep wel zelf na het eten dat hij moe was en naar bed wilde, maar slaapt nog niet.
Anky is op zondag altijd idioot vroeg uit de veren om te gaan zwemmen

Beterschap voor jullie Mif en slaapt Pluis inmiddels?
Hij is in elk geval niet meer zo boos, maar ik geloof ook nog niet dat hij slaapt. Zodra hij dat wel doet, kruip ik met een paracetamol in bed.

Hoe laat gaat dat zwembad bij jullie eigenlijk open, Anky?
Pluis slaapt. Man vertelde dat hij op schoot in slaap wilde vallen, en toen dat niet mocht, dappere pogingen deed zijn vader gunstig te stemmen door woorden te gaan roepen waarvan hij weet dat we er erg om moeten lachen: amuselepel, ti(ra)misu, immeteit (immuniteit)! Druiloor

Hoe komt ' ie aan die woorden, daar hebben jullie zeker niets mee te maken?
Hij heeft ze een paar keer gehoord (immuniteit rond de griepprik, die anderen, niet zo verrassend, met kerst) en vond het wel leuk om ze na te zeggen, zeker toen wij hard moesten lachen. Maar we hebben er niet op zitten oefenen. Dat hebben we alleen met sinasappelsap gedaan
Wat een slimmerik dan

Ik heb net een leuk blogje geplaatst, over moeilijke woorden gesproken
Haha wat een woorden voor zo'n kleine gup.

Balen van je hoofdpijn. En dat Pluis niet wil slapen, want dan kun je niet plat.

Ik ben foto's aan het uitzoeken om in lijstjes aan de muur te hangen. Die moeten nodig vers, want Moppie 'bestaat' nog niet hier *schaam*. Leuk om alles weer terug te zien.
Zwemmen is clubtraining en van 8 tot 9 uur, we rijden dan iets voor 7.30 uur weg. Vrij vroeg dus, maar ik ben eigenlijk niet anders gewend op zondagmorgen (vroeger zwom ik zelf altijd om die tijd en toen ik echt nog wedstrijdzwom trainde ik om 6 uur, dus alles is relatief ).

Sien was net ook nog wakker toen ik ging douchen (gewoon warm hoor, ik bedoelde pas met 'koud' dat ik het zelf koud had) en ik moest uiteraard nog even bij haar in bed komen, waarbij ik weer even over van alles werd uitgehoord. Kleine wijsneus .

Haha, wat een charmeur die Pluis . Maby waagt zich nog niet aan dat soort woorden, alhoewel ze er sinds een paar dagen haar eerst meelettergreepwoord uitperste: boterham. Het is wel te merken waar haar interesse ligt.

Vanmorgen had ze ook zoiets grappigs. Ze zat al de hele tijd te azen op de sinaasappel van Ot. Toen Ot even naar de WC was (en ik zijn broek los moest maken en dus ook even weg was) zag ze haar kans eindelijk schoon: toen Ot terug kwam was zijn bakje leeg en Maby speelde natuurlijk de vermoorde onschuld !
Zo, net weer een Duplo rails set gescoord. Kan ik mooi verdelen als cadeau tussen Ot en Maby. Zo moeilijk om cadeaus voor hen te bedenken: we hebben gewoon alles al in huis.
Vanmorgen werd Mannie pas wakker om half 8, heerlijk dat hij dan eens een beetje uitgeslapen heeft. No way dat ik hem zou wakker maken dan. Wij gaan gewoon om een uur of 10 richting zwembad
Hier maakt het niet zoveel uit. Ik haal ze om 7 uur uit bed, en dan zijn ze meestal ook wel wakker (vooral door Maby die iedereen 's morgens wakker ligt te zingen).
Ik ben zelf psiegies niet toe aan opstaan om 7 uur op zondag Omdat het de hele week al moet vind ik lummelen op zondagochtend echt heerlijk. Met z'n allen in bed kruipen, beetje knuffelen en soezen, lekker uitgebreid ontbijten met z'n viertjes allemaal nog in pyjama.
Dat doen wij op zaterdag: als jullie allemaal zwemles hebben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven