Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
quote:Pammie schreef op 18 januari 2010 @ 20:11:

Sok, charmante beschrijving Hebben ze ook iets gezien op die echo?

ja, mijn baarmoeder en mijn eierstokken. en die zien er goed uit, voor hun leeftijd

mén, wat een activiteiten voor de maandagavond, Pam! Voor twee dagen koken vinnik best heul goed! wel balen dat Mini zo'n oorpijn heeft, sielug. hoop dat ze er snel van af is.

Klinkt niet heel goed, die pijn Esmee! Dokterbezoekje misschien? hoop ook dat je er snel van af bent; red je het op alleen paracetamol of slik je ook ibu's ofzo? Kan in dit geval wel zinvol zijn. Jij ook beterschap!

en arme Es: Spooknachten klinken niet fijn. hoop dat Lizzy het vannacht beter doet.

Texel was lekker. Jammer genoeg was Slof weer een beetje ziek; slecht eten en koorts én bijbehorend humeurtje. Het drukt toch wel de sfeer als werkelijke élke handeling met gebrul wordt begroet.

Zaterdag was het nog erg koud, gisteren was het al beter.

Zaterdag zijn we naar Ecomare geweest (zeehondjes) en ik ben 's middags met Poek gaan zwemmen. Zondag zijn we 's ochtends naar het strand geweest en is Sokman daarna met Poek gaan zwemmen, is Slof gaan slapen en ben ik in bad gaan liggen met glas wijn en boek. dus op zich best relaxed allemaal, maar ik had graag wat meer gewandeld. we zaten naast de Slufter en dat is een erg mooit natuurgebied, maar wat niet is, is niet.

Vanavond ben ik maar weer eens gaan sporten; geen smoes meer dat het glad is
quote:elessie schreef op 18 januari 2010 @ 19:02:

O, wacht ik moet wat met de kinderen. "Kan pappa het niet doen?" "Nee, daar zitten we op." Hahaha

Zou je een kind van twee nog kunnen inbakeren? Ik was vanmiddag zo moe dat ik echt per se wilde slapen, maar Pluis vond van niet. Ik heb hem bij mij in bed genomen, waar hij ging liggen gymnastieken tot ik hem echt in de houdgreep nam. Dat vond hij niet leuk, maar toen hij zijn verzet opgaf, sliep hij ook binnen een minuut - en ik ook. Ik voel me weer heel wat meer mens nu.

Pammie mag hier ook wel langskomen, want meer dan koken en 1 beddenwas is er vandaag niet uit mijn handen gekomen.

Sok, fijn dat er niks bijzonders uit de echo kwam!
Vastbinden dus dat kind

Ze hebben verder niets gezien, geen mooi boompje ofzo wat al die klachten kan veroorzaken? Prettig dat je eierstokken er nog zo jeugdig uitzien

Texel klinkt erg leuk ondanks chaggie Slofje. Slufter is inderdaad mooi, ik weet alleen niet of het daar zo lekker wandelen is in januari

Ik kook (bijna) altijd voor 2 dagen. Ik háát het om laat thuis te komen en dan nog de keuken in te moeten. mOp werkdagen maak ik dus iets opwarmbaars; pastasaus, nasi, stamppot, soep, ovenschotels, dat soort dingen.

Morgen die ik trouwens helemaal niets want dan is de werkster geweest en ik heb nu al gewassen en opgeruimd
Ik ga naar bed, heb een spannend boek.

Weltrusten.
Pammie, ik vind dat je werkelijk bijzonder efficient en effectief bezig bent geweest vanavond!

Ik vond mezelf al knap dat ik zonder al te veel kleerscheuren heb gekookt, en kinderen op bed heb gekregen. Man is op maandag altijd vroeg naar zangles, dus die is meteen na het eten weg. Badderen doe ik dan al niet, en opruimen doet hij als ie weer terug is, dan ga ik daarna door naar dansles. Het sluit zo mooi aan ;-P

Als ik kook op werkdagen zijn het meestal makkelijke dingen waarbij alles zo uit kant en klaar zakjes de pan in gaat, of iets uit de vriezer.

Fijn hoor, mummies, midden in de nacht. Ik hoop dat ze er vanavond spontaan overheen is Es.

Limoen heeft ook weer wat nieuws, die denkt steeds dat "iets" haar aanraakt als ze in bed ligt.

Mijn menstruatie gaat trouwens ook een beetje raar doen, het begint steeds vroeger en duurt steeds langer. Misschien wat laatste stuiptrekkingen van mijn eierstokken ofzo.

Esmee, je hebt gelijk hoor, moet ik van te voren ook beter met man bespreken. Maar die snapt niet zo goed waar ik me druk om maak geloof ik. Die kent zijn vader al zijn hele leven niet anders dan eigenwijs en totaal niet ontvankelijk voor welke opmerking waarover dan ook.

Hij wil overigens ook nog dat Limoen komt logeren. En ik wil het absoluut niet. Ook weer zo lastig. Ik gun het hem van harte, want het is een hartstikke lieve man hoor, daar gaat het niet om.

Wat een druifje die Pluis.
Mini is al twee jaar als de dood voor skeletten door een tekenfilm op school bedankt.

De zooi laten staan voor man was leuk geweest maar mijn man is pas een half uur thuis. Badderen doen we al niet iedere dag maar Mannies haar had geen gel meer nodig zo stijf stond het van de resten en Mini had gegymd vandaag. Toch maar even door het sop gehaald. En toen zij in bad zaten kon ik even de was opruimen (zelfde verdieping, badkamerdeur open en ze maken altijd heel veel herrie - of ben ik dan nog ontaard? )

Citro, ik heb dat ook, menstruatie van de wap (zelfde als jij) maar is het niet wat vroeg voor een laatste 'stuiptrekking'?

Nu ga ik echt ik moet de trap nog een paar keer op en neer rennen (totaal aantal koeken: 4 ).

Bye!
Goedemorgen!

Wauw Pammie, wat een activiteiten gisterenavond. I am impressed. Ik herken het wel dat je als alleenstaande vaak wel een stuk effectiever bent. Geen idee waarom eigenlijk, want logisch is het niet.

En Sokje, wat jammer van ziekerige Slof. Dat beperkt je weekeinde toch wel een beetje qua activiteiten en gebrul is ook wat minder gezellig. Ga je binnenkort aan de Mirena?

Koken doe ik ook altijd voor 2 dagen tegelijk. Sowieso ben ik op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag door werk, zwemles en gymastiek pas na 18.15 uur thuis en als ik dan nog moet gaan koken storten de kinderen in. Ik kook dus altijd vooruit en zorg er voor dat we heel snel aan tafel kunnen als we thuis komen met uitgebluste (en dus hele drukke) kinderen.

Arghh Miffy, herkenbaar is dat. Ot was zo aan het rotzooien met zijn middagslaap toen ik zwanger was van Maby weet ik nog. Wou ik dolgraag even een dutje doen, had meneer er geen zin in. Gelukkig kon ik hem soms ook even een uurtje voor de TV zetten, dat vond hij ook wel leuk. Maby vindt TV nog steeds helemaal niets: raar kind. Ot en Sien kijken zelden (het komt er meestal niet van door gehaast, school, afspraakjes en clubjes), maar vinden het wel heel erg leuk en kunnen ook echt een half uur geconcentreerd kijken.

Gelukkig vandaag vrije dag, alhoewel ik vanavond (of vanmorgen als Maby wil slapen) nog wel wat moet voorbereiden. Morgen moet ik management toespreken en alhoewel ik het niet echt eng vind, moet ik nog wel even bedenken wát ik ze moet vertellen.

Esmee, is een doktersbezoekje geen optie inderdaad. Zoals je het beschrijft klinkt het bijna wel als een gekneusde rib ofzo. Het klinkt in ieder geval enorm pijnlijk.

Ik ga eens wat brood smeren voor de kinderen.
Ik kook ook voor werkdag. Uit kdv meteen aan tafel, heerlijk. Vroeg naar boven anders is het geen feestje hier.

Jullie weekend klinkt, ondanks piepende Slof, toch heel leuk en best druk hoor. Jammer toch dat kinderen het vaak presteren om niet lekker te zijn als je niet thuis bent.

Limoen heeft vast contact met geesten . Is daar geen topic voor

Miffy lekker geslapen, fijn dat je toch nog hebt kunnen slapen. Die inbakertruc zou ik vaker toepassen als ik jou was!

Is het suf dat ik denk dat de huisarts ook niets aan gekneusde rib kan doen? Wat moet ik daar dan? Alhoewel de pijn weer is doorgetrokken, nu naar achterkant schouder. Het is dus op weg mijn lichaam uit haha. Heb eigenlijk geen zin om met kids naar huisarts te gaan. Ibu's zijn wel goed plan. Ik slik altijd para's dus denk nooit verder. Die grote roze dingen krijg ik niet doorgeslikt...

We waren een beetje laat vanmorgen, kwart over 7 pas wakker. Maar toch liepen we om 8 uur de deur uit. Best goed van ons. Ook met dank aan Mini die zo lief was de ontbijttafel te dekken.

Denk ook niet dat de huisarts er iets aan kan doen Esmee. Behalve misschien goede pijnstillers voorschrijven.
Assistente wil toch even dat de dokter er naar kijkt. Vooral omdat ademhalen wat zeer is gaan doen. Einde van de ochtend kan ik terecht.

Nu maar eens onder de douche voordat Moppie wakker wordt dan. Mannie is thuis vandaag, daarom rommelen we zo lekker.
Waarschijnlijker is dat ze last heeft van een opdringerige knuffelbeer in haar bed. Er liggen er 3 dus ze zal wel rgelmatig iets langs haar arm of been voelen kriebelen.

Verstandig Esmee, even naar de huisarts, hopelijk is het niks bijzonders, maar toch beter even gaan..

Ons koffiezetapparaat is overigens wel telepathisch. De senseo is ter reparatie en we hadden het er over dat het tijd wordt dat ie weer terugkomt, waren zelfs een liedje aan het zingen : Senseo, I am tired of the other coffeemachine.... begeeft het ding het toch op dat moment..sloegen meteen de stoppen ook nog door. The revenge of the coffeemachines, denk ik
Ik ga ook nooit naar HA, in de praktijk is het vaak 'even aankijken'. Gevolg was natuurlijk wel dat ik er vorig jaar met een longontsteking zat....

Ben je al terug Esmee? En watzeidie?

Citro, enge koffiemachine hebben jullie, eentje die reageert op hersengolven, spooky!

Fijn dat Texel lekker was Sok. Ben dol op de eilanden. En Mif, balen dat Pluis het slapen wil opgeven. Was hier ook rond twee jaar en bij nichtje ook. Gelukkig lukte het gisteren toch, kan je gebruiken! Ik vond die slaapjes met Liz altijd zo lekker toen Bel nog in de Belly zat....

Ank, hoop dat je voorbereidingen lukken vandaag.

Met Liz op de goede weg; wel een paar keer wakker maar zonder morren weer slapen in eigen bed. Utkomtgoed. Toch wel fijn dat we inmiddels 'geleerd' hebben hoe we het moeten aanpakken om haar te helpen (alhoewel het bij zo'n krijsnacht voelt alsof we weer opnieuw beginnen).

Ik ga vanavond echt echt echt iets in de AK zetten voor jullie, is van belang voor morgen!
Esmee, arts kan bijvoorbeeld spierverslappers voorschrijven. Vooral bij schouder- en rugklachten is er kans dat je door verkramping door pijn gaat forceren en de boel nog erger maakt. En bij gekneusde ribben is het belangrijk dat je goed blijft ademen en hoesten, anders kans op longontsteking.

Ah, ik lees net dat je vandaag nog terecht kunt: goedzo!

Hmm, dit al schrijvende realiseer ik me weer eens dat ik vooral goed ben in anderen adviseren op dit gebied .

Fijn dat Liz weer op de goede weg is Elessie. En dat jullie weten hoe je het aan moet pakken.

Enfin, Maby ligt in bed (zingend, ik vrees dat ze niet gaat slapen), dus ik ga snel nog even wat thuiswerk doen, nu het kan. Meisje is weer lekker ondeugend vandaag. Hopenlijk gedraagt ze zich vanmiddag even, zodat ik de risotto voor morgen alvast kan maken.

Pammie, hoe was de knolselderijtaart eigenlijk? Wij eten vrij veel knolselderij, ik vind het een heerlijke groente en gooi het ook vaak door de soep enzo. Wat ook erg lekker is, is aardappelpuree met knolselderij: likje roomboter en wat kruiden er door en je hebt een heerlijke puree met net wat meer smaak.
Ja, dat heb ik ook wel eens gegeten! Knolselderijpuree, is lekker!

Ik heb een soepkalender gekregen van vriendin. Is zo leuk! 365 verschillende soepen!
Je maakt me nu wel érg nieuwsgierig Es! Wat is er morgen (Liz jarig?). En fijn dat het weer beter gaat met haar.

Ank, dit was 'em: Knollentaart. Ik had 'em alleen als quiche gemaakt in plaats 4 kleintjes zoals in het recept (maar dat ging ook prima).

Esmee, hoe was het bij de dokter?
En Ank, hij was lekker. Ik vond het gewoon lekker, de mannen echter waren volkomen lyrisch
Gekneusde rib inderdaad. Fijne nieuws is dat het de komende twee weken even veel of meer pijn gaat doen, maar daarna snel minder. Heb pijnstillers gekregen.

Heb mini saucijzenbroodjes in de oven zitten, even kijken. Na het eten lezen wat jullie allemaal hebben geschreven.
Knollentaart klinkt dan weer niet erg wervend

Pluis was vanmorgen bij het wakker worden trots dat hij "zonder piepen" in zijn eigen bed had geslapen dus die is weer eens de hemel ingeprezen. Helaas heeft hij ook door hoe hij de tijdklok van zijn nachtlampje moet manipuleren. Dat kwam hij ook trots even laten zien...

Esmee, leuk vooruitzicht dat het nog twee hele weken zo blijft! Hopelijk helpen de pijn stillers.
:-) Miffy! Jij en ik hebben wat te bepraten als we naar de sauna gaan... :-)

Pam, ik kan er echt niets over zeggen maar 't is geen wereldschokkend nieuws, wel leuk! Liz niet jarig, die was de 5e jarig, je raadt het toch nooit :-)

Esmee, verplicht op de bank :-) Balen van de pijn. Gekneusde rip is idd erg onprettig...

Pam, wat voor boek ben je aan 't lezen? Ik heb 'wat te doen als iemand sterft' uit en lees nu de verzamelde werken van Sherlock Holmes, is echt zo leuk!

Die knollentaart (eppe-taart?) ga ik ook eens maken, leuk!
Ik lees nu 'Versplinterd' van Karen Slaughter.

Heb ik de verjaardag van Lizzel gemist solly

Au Esmee, hopen maar dat het snel over is.

Ik moet eigenlijk werken mja, het is heel rustig dus we doen alleen maar domme achterstallige klusjes
Knollentaart spreekt mij niet aan, die puree wel. Ik maak eigenlijk nooit iets met knollen. Las in rechterrij net iets over spitskool, gebruik ik in de winter ook nooit (zomer in salade). Staan ook lekkere dingen bij!

Met pijnstillers is het een stuk fijner! Nu komt de pijn wat terug. Maar het zeurt ipv dat het brand de hele dag, beter te doen dus.

Lekker geslapen net. Mannie is niet lekker, had koorts vannacht en kwam naast mij 'een boekje lezen' en sliep als eerste. Mini en Moppie hielden het ook uit, dus ik heb genoten. Moest net wel meteen aan Miffy denken, het zou zo heerlijk voor je zijn als Pluis dat ook vaker zou doen.

Je maakt mij nieuwsgierig Es (maar daar is weinig voor nodig hoor haha).

Heb geen om spruitjes schoon te maken en aardappels te schillen, we eten dus pannenkoeken
Lekker Esmee, dat pijnstilling werkt. En ook lekker dat kinderen even plat gingen.

Even kort, want ik ga gauw aan de slag voor werk morgen (moet training houden voor hoger management en directie en nog volledig bedenken wat ik ga vertellen). Eerst zo nog even kiijken of Elessie al gepost heeft.

Verder heb ik vandaag weer moeiteloos de "onoplettende-ouder-award"gewonnen. Ik schaam me te pletter.. Ik was namelijk in het zwembad voor de zwemles en toen ik Sien op ging halen bij de douches verloor ik Maby een paar seconde uit het oog (Sien stond tegen me te tetteren en ik verstond haar niet door de herrie). Ik hurkte dus en toen ik weer opstond was ik Maby kwijt. Gelijk paniek en toen hoorde ik Sien schreeuwen: "Maby is aan het zwemmen!". Waren die paar seconden dus genoeg voor Maby geweest om tot haar schouders het water in te lopen en te gaan "semmen", zoals ze zelf zei.

Gelukkig kwam ze weer heel snel het water uit toen ik haar heel boos riep. En daar stond ik dus met een drijfnat kind dat stond te krijsen omdat ze wou "semmen". Ik kon wel door de grond gaan, Ik zag iedereen het zijne denken.... .

Enfin, Maby maar uitgekleed en in mijn eigen jas gehesen en snel naar de auto gelopen en naar huis gereden.

Normaal zit Maby dus vastgesnoerd in de buggy als ik Sien ophaal (enige waar ik de buggy nog voor gebruik tegenwoordig), maar ik dacht ik probeer het eens zonder buggy. Geen goed idee... (Ot en Sien vonden het hele gebeuren wel redelijk hilarisch overigens).
Oeh, Anky, da's schrikken. 't Zal Maby ook niet zijn Nog mazzel dat ze niet gewoon van de kant in het bad gesprongen is!

Kun je op 1 van de dagen dat je alleen met haar thuis bent gaan peuterzwemmen? Het klinkt alsof ze het wel leuk zou vinden om legitiem met je te kunnen "semmen".

Een andere ouder bij het peuterzwemmen laat altijd zijn dochter van twee los rondbanjeren terwijl hij, met zijn rug naar haar toe, haar jongere zusje uit de box haalt waar ze tijdens de les ingelegen heeft. Ik heb de peuter nu al twee keer van de rand van het zwembad -meer dan een meter diep- gevist, maar hij vindt het gewoon niet riskant.

quote:esmee1975 schreef op 19 januari 2010 @ 16:47:

Lekker geslapen net. Mannie is niet lekker, had koorts vannacht en kwam naast mij 'een boekje lezen' en sliep als eerste. Mini en Moppie hielden het ook uit, dus ik heb genoten. Moest net wel meteen aan Miffy denken, het zou zo heerlijk voor je zijn als Pluis dat ook vaker zou doen.

's Middags gaan slapen is denk ik teveel gevraagd , maar vanavond heb ik hem streng toegesproken toen hij naar bed ging: hij mocht zelf kiezen of hij rustig ging liggen, of dat hij wilde dat ik 'm vasthield. "Zelf doen," zei hij, en hij ging liggen en sliep binnen 10 minuten. Het werkt vast maar eenmalig, maar nu was het een prettige verrassing.

Es voert de spanning nog even op
oooowww. kan me voorstellen dat je je wezenloos schrok, maar ik zou mezelf neit al teveel verwijten maken, hoor. Zo te horen/lezen is die MAby van jou meer dan watervlug! (wat een toepasselijke term in deze) en dat valt bijna niet bij te houden.

Maar wat een druif, zeg! en jij bent ongeveer weer een jaar van je leven kwijt, vermoed ik?

later reageer ik nog wel verder, nu ff wat dingen doen!
Oh Anky, wat een portret die Maby zeg, maarre... het ligt vast niet aan jou hoor, je kunt gewoon niet 100% van de tijd opletten en iedereen verliest zijn kind wel eens 2 seconden uit het oog, zeker als je ook met sien bezig bent. Je hebt gewoon een razendsnel en erg ondernemend kind. Is een tuigje niets voor in het zwembad?

Succes met het voorbereiden van de training.

Ik dacht dat er vanavond een poets en boen avond was op de PSZ, maar toen ik daar aankwam was het donker, hek dicht en niemand te zien. Dus of ik heb het verkeerd onthouden of het was afgelast wegens de ongetwijfeld overweldigende hoeveelheid aanmeldingen en was ik daar niet van op de hoogte. Ik vond het iig niet erg, want ik had al helemaal geen zin.

Heb mijn dag niet helemaal. Ben van alles kwijt, brieven, lepels van het kinderbestek. Echt zo'n dag dat je constant achter de feiten aanloopt, dat je het overzicht een beetje kwijt bent.

Ben er achter gekomen dat ik weersvoorspellende gaven heb, mijn litteken jeukt, dan krijgen we ander weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven