Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
10-09-2019 17:00
Momentje loedermoeder hier o_o Ik kom er net achter dat dochter al een tijdje op regenlaarsjes loopt die twee maten te klein zijn. Haar tenen zitten helemaal tegen de rand gedrukt :-$
Wij gingen vandaag voor schoenen kijken, toen hebben ze dochter haar voeten (elektronisch) op maat 23 gemeten. Haar favo schoenen van dit moment hebben maat 20 en haar favo laarzen waarin ze woont 20/21 :-$
Maartje2016 schreef:
10-09-2019 17:27
Wij gingen vandaag voor schoenen kijken, toen hebben ze dochter haar voeten (elektronisch) op maat 23 gemeten. Haar favo schoenen van dit moment hebben maat 20 en haar favo laarzen waarin ze woont 20/21 :-$
:high5:
Maartje2016 schreef:
10-09-2019 17:27
Ach sommige maten vallen groter. Vast niet 3 maten maar echt 3 maten te klein lijkt me niet echt meer loopbaar.

Onze peuter heeft afgelopen 3 maanden geleefd op sandalen. Wel makkelijk om te zien of ze nog passen.
Maartje2016 schreef:
09-09-2019 23:19
@due: nog bedankt voor de link naar het recept voor de chocoladekoekjes! Van de 14 peuters waren er 13 fan, alleen die van ons was aan het klagen 🙈. Maar we denken dat hij getraumatiseerd was door de allereerste lading ;-)
:yes: Fijn!
Aah die voetjes groeien soms ook wel belachelijk hard hoor Fiona en Maartje. Ook weleens gehad dat dochter zei; au past niet mama. Zij zegt het dus wel. Als ik jullie zo lees heeft ze grote voeten, zit al in maat 25 en ze is nog niet zo lang 2🙈
Naniene schreef:
11-09-2019 04:47
Aah die voetjes groeien soms ook wel belachelijk hard hoor Fiona en Maartje. Ook weleens gehad dat dochter zei; au past niet mama. Zij zegt het dus wel. Als ik jullie zo lees heeft ze grote voeten, zit al in maat 25 en ze is nog niet zo lang 2🙈
Dan heeft peuter hier kleine voeten, zit nu net in maat 23 o_o
Ohhhh zo herkenbaar haha, heb zo oo al een sbij de winkele gezeten met dochter voor nieuwe schoenen, bleek 2 maten groter te moeten! :bonk:

Teckel haha valt mee hoor dochter hier 22 :facepalm:
@ Fiona, ja dat had ik laatst ook! Dochter ging van maat 24 naar 26.. oeps. Verder wisselt het qua merk volgens de verkoper.

@ teckel, ja we zagen hele leuke huisjes! Alleen we hebben geen volle week. Nu hebben we een hotel aan het strand geboekt.

We zijn gisteren naar Disney geweest en dochter vond het geweldig! Helemaal toen tijdens het eten Mickey en Minnie langskwamen.

@ zandbak, wij hebben een zandtafel met deksel, die laten we buiten staan.
Nou het is meer dat ze echt al maanden in maat 23 zit en sinds een paar weken in maat 24. De laarsen zijn maat 22.. :facepalm: Ze heeft ze ook al ruim een jaar dus het is niet eens dat haar voeten zo snel gegroeid zijn, ik heb gewoon niet opgelet :-$

Leuk Pip, naar Disney!
Woww mijn dochter heeft duidelijk grote voeten met haar maat 26.. bijna maat 27 :bonk:

Hier heeft ze ook al eens een maatje overgeslagen
Leuk Pip disney!
Wij hebben er ook over nagedacht voor de terugreis maar vonden het net iets te duur worden en qua timing met rijden kwam het niet uit. We gaan nu naar Plopsaland, vrijdag. Fijn dat jullie een fijn hotel hebben, geniet ervan.

Klopt trouwens dat het per merk onwijs verschilt. Ik ben bewust voor de vakantie nog even de Nelson ingelopen met peuter (zit bij mij om de hoek) en even opgemeten en voor de vorm bij de sale gekeken. Hij zat toen op exact 22 en z'n all stars zijn 22 dus die konden nog wel afgeragd worden deze vakantie. Tevas vallen dan weer heel groot en daar past hij nog 21/22 qua. Thuis heb ik nog een paar Lacoste maat 22 liggen (want er staat een krokodil op dus oma had ze gekocht) en die waren voor we op vakantie gingen nog wat groot. Dus daar kan hij straks thuis mooi op lopen en kan ik MP afstruinen voor Bergstein maat 23 en kunnen we tzt shoppen voor nieuwe herfst/winter schoenen.
Koekiemonster26 schreef:
11-09-2019 10:04
Woww mijn dochter heeft duidelijk grote voeten met haar maat 26.. bijna maat 27 :bonk:

Hier heeft ze ook al eens een maatje overgeslagen
Die van mij heeft ook grote voeten hoor, vergeet niet dat ze met haar maat 23 pas 18 maanden is O_O

Zoon heeft trouwens maat 27, en die is net 3.
Maartje ik vond het met eerste loopschoentjes heel lastig. Ze begon met 22 en kon je bijna nergens schoentjes vinden die geschikt waren als eerste schoen. Die gingen allemaal tot en met 21 (toen was ze een jaar?, Dus we komen wel overeen met die kinderen met grote voeten)
Ze is ook erg lang en zal naar verwachting ook erg lang worden, dus dan passen die voeten er wel bij :hihi:
Hier heeft peuter maat 26, maar sandalen vielen groot en was 24 prima. Als ik babys voeten opmeer zit die op maat 18 al met 6 maanden
Als trouwe meelezer, wil ik jullie even bedanken voor de opmerkingen over de schoenen.
Mijn zoon van net 3jr, bleek ook echt n maat groter nodig te hebben o_o :facepalm: (maat 27)
Meteen maar besteld. :hyper:
miss_bean wijzigde dit bericht op 11-09-2019 19:05
2.18% gewijzigd
He ik had een bericht geplaatst die lijkt te zijn verdwenen.

Dochter heeft mt 23 met ruim 2,5jaar oud.
Envelop schreef:
11-09-2019 19:03
He ik had een bericht geplaatst die lijkt te zijn verdwenen.

Dochter heeft mt 23 met ruim 2,5jaar oud.
Dat heb ik ook regelmatig.
Welke kleding maat draagt jouw dochter? Zoon is volgens meting cb 90cm met 2 jaar maar draagt al een hele poos 92 en ook sommige stuks 98 zitten al goed. Ik twijfel dus heel erg voor z'n winter garderobe.

We hebben een lekker dagje gehad weer. Gisteren een heel lange dag in de auto waar we het maar niet over moeten hebben. Staan nu op een camping in de stad en vandaag een stadswandeling gemaakt. Dochter in draagzak en zoon in de buggy (met enig gemopper dat wel, maar het was echt te ver om alles te lopen). Eerste stop was een prachtig park. Dochter flesje en peuter kon los in de speeltuin. Die zijn in Frankrijk overal waar we tot nu toe komen echt super toegankelijk en tegelijkertijd uitdagend voor peuters (mijn peuter) Anders dan mijn ervaring in de stad waar wij wonen. Dus heel leuk!
Daarna een gigantische gotische kathedraal bezocht, die volgens peuter een kasteel was. Ik heb nog heerlijk Frans geshopt voor de kids en daarna een heerlijke lunch genoten. Op de terugweg sliepen ze beide (laatste x dat peuter in de buggy sliep is laaaaang geleden). Terug op de camping toch maar snel wakker gemaakt ivm spoken in de avond. En toen heerlijk gechilld bij de speeltuin en 's avonds makkelijk gedaan met broodje omdat we zo uitgebreid geluncht hadden. Na het eten samen met peuter afwassen en hebben we samen baby in bad gedaan in de wastafel. Dat pastte echt nog net haha. Baby op bed en nog heerlijk met peuter gedoucht. In de tussentijd heeft man de caravan aan de auto gekoppeld. Morgen moeten we weer een behoorlijke slag maken en daarom vertrekken we vannacht tussen 2 en 3. In de hoop op iets minder gezeur overdag van voornamelijk peuter....
Dat klinkt als een heerlijke dag Teckeltje! Sterkte met de terugreis.

Ik zou gaan voor maat 98. Dochter is iets van 94 cm gok ik en ze draagt soms al maat 104. Helemaal met shirts kun je vaak wel iets groter gaan.

Dochter heeft iets nieuws. Ze wil alleen nog slapen met het licht aan en als we na een uur het licht uit gaan doen ligt ze in bed te slapen omringd door al haar (30) boekjes. ‘s Ochtends als het schaapje wakker is komt ze ook met die hele stapel boeken naar onze slaapkamer toe: “oh, zwaar! Oh, heel zwaar!”
Rozetje is 87 cm en die draagt regelmatig 92 of 92/98 ook omdat ik alles in de droger doe

Schoentjes vind ik een vreselijk gedoe, merken die groot vallen, klein vallen, smal/ breed.

Ze heeft nu 3 paar te grote schoentjes en twee paar te klein/kan net nog. Hopelijk passen de schoentjes die morgen gebracht worden. En anders toch op sjouw naar een winkel dit weekend
rosings schreef:
11-09-2019 21:17
Rozetje is 87 cm en die draagt regelmatig 92 of 92/98 ook omdat ik alles in de droger doe

Schoentjes vind ik een vreselijk gedoe, merken die groot vallen, klein vallen, smal/ breed.

Ze heeft nu 3 paar te grote schoentjes en twee paar te klein/kan net nog. Hopelijk passen de schoentjes die morgen gebracht worden. En anders toch op sjouw naar een winkel dit weekend
En als je eens naar Wilmo in Breda gaat? Daar zijn we op aanraden van mensen uit dit topic (of als voorganger het dreumestopic) met zoon ook eens heen gegaan, en eigenlijk komen we daar nu om de 6-9 maanden.
fiona2018 schreef:
11-09-2019 21:08
Dat klinkt als een heerlijke dag Teckeltje! Sterkte met de terugreis.

Ik zou gaan voor maat 98. Dochter is iets van 94 cm gok ik en ze draagt soms al maat 104. Helemaal met shirts kun je vaak wel iets groter gaan.

Dochter heeft iets nieuws. Ze wil alleen nog slapen met het licht aan en als we na een uur het licht uit gaan doen ligt ze in bed te slapen omringd door al haar (30) boekjes. ‘s Ochtends als het schaapje wakker is komt ze ook met die hele stapel boeken naar onze slaapkamer toe: “oh, zwaar! Oh, heel zwaar!”
Ja toch 98? Zal dat niet enorm slobber en dan? Groeien ze nog zo hard nu?
Zoon is hier een meter en draagt 98/104. H&M valt als altijd groot, altijd als hij daar in past weten we dat hij naar de volgende maat van andere winkels en merken doorgaat.

Dochter is een ander verhaal. Die is nogal slank, dus broeken van de H&M glijden altijd van dr kont, daar kan zelfs een goedgevulde luier niks aan doen. Gelukkig passen de broeken van de zeeman wel, en Zara de truitjes bijna altijd en de leggings gelukkig ook. Ze heeft nu maat 80, of voor bovenkleding soms 86.

(En ondertussen baal ik zo dat ze van de H&M eigenlijk alleen de jurkjes maar past :frusty:
Teckeltje88 schreef:
11-09-2019 21:30
Ja toch 98? Zal dat niet enorm slobber en dan? Groeien ze nog zo hard nu?
Dan begin je met 98 van de C&A, die vallen altijd het kleinst. En dan zorg je dat je een leuke lading andere merken en winkels hebt voor het eind van de maat
Ik weet niet hoe lang dochter is maar ik gok 90cm, zij draagt mt 92 maar alle merken verschillen enorm. Bnosy heeft ze echt een mt groter nodig bijvoorbeeld maar WE past prima.
Het ligt er ook aan of je zoon dik of smal is. Dochter is een slanke den en dan is mt 98 bij veel merken nog echt te slobberig. Ik koop vaak dingen via mp en als ik echt twijfel over de mt neem ik het iets groter, als het klein valt kan ze het direct aan en anders gaat het in de kast voor later.

Ik heb ook iemand gevonden die fantastische jurkjes maakt met leuke stofjes, bij haar is mt 92 altijd goed. Ze doet het voor dr hobby, mocht iemand nog zeer betaalbare toffe jurkjes zoeken wil ik haar naam per pb wel doorgeven.
Miss_Bean schreef:
11-09-2019 19:01
Als trouwe meelezer, wil ik jullie even bedanken voor de opmerkingen over de schoenen.
Mijn zoon van net 3jr, bleek ook echt n maat groter nodig te hebben o_o :facepalm: (maat 27)
Meteen maar besteld. :hyper:
Hier juist het tegenovergestelde. Dochter van 3 jaar zit al sinds januari in maat 25. En dat terwijl ze met 15 maanden al schoenmaat 22 had. Sinds ze goed loopt doet ze telkens minimaal 6 maanden met haar schoenen, dus hier worden ze mooi afgeragd.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven