Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
That's the spirith Husky

Fijn al die kloppende hartjes! Hier gaat alles goed. afgezien dat ik iets vermoeider ben 's avonds heb ik nergens last van. Wil het ook niemand laten weten, dus ploeter hard door

Ik heb de 20 ste de eerste echo en aansluitend het intake gesprek bij de verloskundige. heb net nog even wat concoursen opgegeven, want weet natuurlijk niet hoelang alles nog lekker gaat
Morgen ben ik 11 weken, dus dan is het volgende week "safe" zeg maar.! Ik wil dan het weekend erna eigenlijk wel gaan vertellen!! Spannend..........

Ik wil nu ook wel eens ervaringen uitwisselen over praktische en minder praktische dingen, zoals bv een wandelwagen ofzo, vriend en ik komen er niet helemaal uit, moeten we een maxi cosi of een autostoel en klikt ie dan goed op de iso fix of moet het met autogordel en is het handig om dan drie aparte, of juist complete set of een bugaboo cameleon etc etc etc pffff wat een keuze!

Sinterklaas!! Dat lijkt me ook zó leuk. Ik vind het al ontzettend leuk en dan met zo'n kleintje erbij. Echt van die family-dingen om op te verheugen en over te dagdromen!

Wat denken jullie kwijt te zijn aan bv kinderkamer? We hebben al een bedje in gedachten (oud bedje van vriend), en verder 2e hands, maar ook omdat we daar zelf erg van zijn (likje verf, stofje etc, beetje self made pip-look zeg maar) We zijn nu een begroting aan het maken, maar er komt toch wel meer bij kijken..

Nu eerst lekker slapen, goodnight!
Vandaag heerlijk dagje vrij om ff uit te rusten... Wij gaan vanavond de babykamer ophalen, kosten 225 euro voor ledikant, commode en 1 deurs kast. Ziet er nog super uit, misschien nog een beetje pimpen.

De rest van de spulletjes komen later wel, maar hier liepen we tegen aan. Wil wel maxi cosi met isofix, is toch veeeeel handiger dan elke dag met die gordels stoeien! En verder willen we een Bugaboo Cameleon. (de kleur afhankelijk van de 20 weken echo )

Verder vanmiddag het kindje erkennen bij de gemeente (we zijn niet getrouwd)

Ga nu mn bed uit, en 7 buisjes bloed afgeven
haihai

gisteren naar de vk geweest voor intake, over bloedingen gehad, en aangezien ze er nog steeds (wel minder maar toch) zijn, krijg ik morgen mn 3e echo en dan volgende week donderdag de eerste officiele die normaal iedereen krijgt.

ben wel blij dat ze me zo goed in de gaten houden

verder over de bevalling van mijn zoontje gehad, en over hoe de volgende zal gaan (zoonlief na 18 uur keihard werken tijdens bevalling, toch geboren met keizersnede. zelfs met weeenopwekkers en alle toeters en bellen maar 5 cm ontsluiting) dat willen we dus niet nog n keer....maar ze denken erg goed mee in t ziekenhuis dus dat moet nu goed komen ukkie zal dr toch n keer uitmoeten :S :D

misselijkheid lijkt minder te worden YOEHOEEE

net met gastouderkindje en mn zoontje koekjes gebakken, lekker kneuterig, erg leuk! dus we gaan weer effe verder

doeidoei
Miep leuk koekjes bakken! Is dochter helaas nog te jong voor, al kan ze ze al wel goed opeten

Wat fijn dat ze in het ziekenhuis goed meedenken, want dat wil je niet nog een keer meemaken natuurlijk. Ik denk juist van hmmm, een 2e bevalling gaat sneller zeggen ze... Maar bij dochter ging het al zo snel, dat het van mij niet nog sneller hoeft.

Meike ik vond het super meevallen met de gordels en de maxicosi. Ik wilde ook zo'n isofix maar dat kwam er eerst niet van om me er in te verdiepen, en later vond ik het niet meer nodig want ik vond het met gordel heel makkelijk.

Lettie je kan de baby niet meteen in de autostoel doen, daar heb je toch eerst wel een maxicosi (of ander merk maar in ieder geval groep 0) nodig. En echte autostoel is voor kindjes vanaf 9 kilo geloof ik of in ieder geval dat ze zelf goed kunnen zitten.

Babykamers verschilt natuurlijk heel erg in prijs en ik denk dat je op marktplaats prima kamertjes vindt! Er zit natuurlijk veel emotie aan dat soort dingen dus er zijn massa's mensen die dat nieuw kopen en een paar jaar later weer verkopen.

Wij gaan alleen een wiegje kopen en een nieuwe kast voor dochter. De commode en kast gaan dan naar de nieuwe babykamer samen met de wieg. Dochter kan dan nog wat langer in het ledikant slapen voor ze naar een groter bed gaat. En op haar kamer hebben we nog een ladenkastje en die is ongeveer even groot en hoog als de commode, dus die gaat daar dienst doen als commode.
Egoberichtje:

Vandaag bloedverlies. Schrok me dood. Telefoniste van de afdeling gyn gesproken. Was geen plek bij de echoscopiste, dus ik heb maar gezegd dat ik het aankijk en morgen terug bel als het niet over is. Bleh!
@ Saxmania, dat is schrikken zeg!

Sterkte ik hoop dat alles goed blijft gaan.

@ Verwachtingsvol als je ook in de tabel wilt moet je even je gegevens doorgeven, dan zet ik je erin!

Zijn jouw paarden nu je zwanger bent ook rustiger? Ze zeggen dat paarden merken door een bepaald stofje dat je zwanger bent en daardoor ' voorzichtiger' met je zijn.

Ik was met de eerste ook met alles heel erg bezig, met een 2e is dat toch anders. We hebben immers alles al.

Maar ik weet nog wel hoe leuk het was om er mee bezig te zijn!!

De gordels bij de maxi cosi vind ik ook enorm meevallen, alleen het is wel zo dat je het moet uitproberen in je auto.

Bij vrienden van ons waren de gordels te kort bij hun ene auto (daewoo matiz).

Lastiger wordt het om een niet zo blije peuter in een autostoeltje te zetten als hij zich zo stijf houdt als een plank...hihi

Verder hebben wij bij de eerste meubels gekocht die je zelf nog moest verven (blankhout) een stuk goedkoper en je kunt je helemaal naar je eigen smaak maken.

Wij hebben ze white wash gemaakt.

Als kinderwagen hebben wij een Teutonia kinderwagen uit Duitsland gehaald, scheelde met NL 400 euro!

En echt een perfecte kinderwagen die je goed in kan klappen en die ook in de kofferbak van mijn kleinere auto past (heel belangrijk als je vaak weg gaat)

Ik zou er gewoon mee gaan lopen in de winkel en in en uit elkaar klappen en kijken of ie in je auto past en natuurlijk staan er ook goede 2e hands kinderwagens op internet.

Ik ga zo weer lekker op tijd slapen, ben toch nog wel moe.

Morgen nog 1 dagje werken en dan weer heerlijk weekend!!
@ engeltje hoe is de echo gegaan??
Jeetje, saxmania, das schrikken. Verlies je veel bloed? Is het al gestopt? Heb je krampen?? Hopelijk mag je snel voor een echo..
Hallo allemaal!

Jeej ben even n tijdje niet online geweest en heb n hoop gemist! Ga het zo allemaal even doorlezen! Ik heb vandaag de 1e echo gehad...wat geweldig is dat, was helemaal ontroerd. Alles goed maar ben bang dat ik officieel geen mei 2011 baby krijg. T is nu eind april uitgerekend.

Verder voel ik me super, geen klachten! Bloedtest ook gehad, resulataten volgen snel.

Nu even lezen hoe t met jullie gaat...
Jeej wat n positieve berichtjes allemaal! Kloppende hartjes, echo's babykamers.. Leuk hoor!

Saxmania..wat vervelend zeg...ik hoop dat t meevalt.. Sterkte....
@ Saxmania: sterkte! Hoop dat het bloedverlies inmiddels is gestopt en het vals alarm was!
He allemaal,

@sax weet je al wat meer?

Hier gaat het wel ok maar ben nog erg moe! En misselijk, gek smorgens gaat het goed maar het begint smiddags tot en met savonds..

Hahaha leuk he baby spulletjes te halen!

En idd word de tweede baby is toch heel anders , maxi cosi met riem vond/ vind ik ook helemaal niet lastig,

Buggaboo vonden wij erg laag..

En wat leuk dat bijna alle hartjes kloppen super!

Aanstaande woensdag weer een echo, blijft spannend!
Saxmania, ben ook erg benieuwd hoe het vandaag is en of je vandaag nog een echo hebt gehad, wat schrikken zeg! Hoop dat alles gewoon goed blijkt te zijn!

Dat heb ik ook wel dat ik nog niet zo met dingen kopen bezig ben als bij de eerste. Van de week was ik even in de stad en dacht ik "hmm ik heb nog niks voor de baby gekocht" en toen ik naar huis ging had ik alleen nieuwe kleertjes voor dochter gekocht en dus nog steeds niks voor de baby.

Eerst de doos met de kleinste babykleertjes maar eens van zolder halen tegen die tijd.

Ayra ook een goede echo, super! En eind april dus, hoe ver ben je nu dan precies?

Ik heb aanstaande dinsdag weer een echo, vind het ook spannend!
Dank voor jullie berichtjes! Inmiddels is het zo goed als gestopt. Heb geen echo gehad, ook niet meer gebeld vandaag. Ik denk dat ik maar gewoon afwacht tot mijn volgende afspraak begin nov. Als het misgaat gebeurt het toch (zeg ik quasi-nuchter).

Voor onze 2e zoon heb ik bijna niks nieuw gekocht. Alleen zijn 1e setje voor na de bevalling, omdat we dat ook bewaren voor later. De kleertjes maat 56 van de oudste waren amper gedragen, want ze zijn er zo uit. Dus vond het een beetje zonde om veel nieuw te kopen. Babykamertje hebben we ook hetzelfde gehouden.

Hier ook een maxi cosi met de autogordel, geen enkel probleem mee. Overigens moet je met die isofix heel goed checken hoe het zit met de bodemplaat van je auto. Dat kan je navragen bij je dealer. Ik rijd zelf een Alfa 147 van toen 3 jaar oud en die raadden het af. Weet niet meer exact hoe het ook alweer zat (zwangerschapsdementie hè ), maar zoek het goed uit!
In mijn auto (peugeot 207) zitten speciale aansluitingspunten op achterbank voor isofix. dus dat zal wel goed zitten.

Maar als de gordels zo makkelijk zijn, ga ik toch twijfelen! Ga nog wel ff kijken in de babywinkels tzt!
Jeee, wat veel nieuwe berichtjes, gaan we zo bijlezen. Daarom eerst een egoberichtje.

Hier een drukke week met geen internet achter de rug, als ik thuis kwam, gegeten had en mini op bed had gelegd was ik blij op de bank te zitliggen en viel ik snel in slaap. gezellig voor manlief....

Bezoek aan de VK gehad maandag. Gewoon een standaardintake met wat vragen. Echo afspraak staat voor 28 oktober, dus ik moet nog een tijdje wachten (volgens mij hebben de meesten al een hartje gehoord/gezien). Hier duurt het wat langer. Ondertussen nog erg misselijk 's avonds en 's morgens, dus genoeg geruststellende kwaaltjes
Oef Engeltje, jouw geduld wordt nog even op de proef gesteld dus! Gelukkig heb je er zelf wel een goed gevoel bij dat het allemaal goed zit!

Meike, geen vriendin/collega/familie in de buurt met een kleintje waar ze een maxicosi hebben? Dan kun je het even rustig uitproberen! Of als je bij mij in de buurt woont, mag je het hier komen testen hoor !

Sax gelukkig dat het gestopt is! Knap van je dat je nu wilt wachten tot de volgende afspraak, volgens mij zou ik het geduld niet hebben, hihi.

Zo, dochter ligt er net in voor haar uurtje slaap van vanochtend, beetje vroeg maar ze was zo moe. Wij hebben haar altijd met gordijnen open laten slapen met het idee van overdag is overdag en nacht is nacht en ook met de gedachte dat als ze dan een keer ergens anders slaapt, waar het ook niet donker is, dat ze dan gewoon kan slapen. Werkt ook prima, ze slaapt overal, 's ochtends een uurtje en 's middags anderhalf en van 's avonds 7 tot 's ochtends 7. Maar nu zie ik toch elke keer in haar boekje van het kinderdagverblijf dat ze in de donkere slaapkamer langer slaapt. En ik wil nog effe wat opruimen en nuttige dingen doen (we wonen hier nu 2 maanden en m'n winterjas zit nog in een verhuisdoos op zolder...) dus ik heb de verduisteringsgordijntjes even dicht gedaan voor 1 keer
Husky, ik heb dat bij de 1e ook gedaan (overdag de gordijnen open), maar die sliep al héél snel (bij 10 mnd) nog maar 1x per dag en dan maar 1,5 uur. Bij nr. 2 heb ik alles toch donker overdag als hij slaapt en die slaapt gelukkig nog steeds 2x per dag (1x 2 uur en 1x 1 à 1,5 uur). Waarschijnlijk is het gewoon toeval hoor, maar bij nr. 3 ga ik denk ik ook gewoon weer alles donker maken

Jammer, Engeltje, dat je nog geen echo hebt gehad. Nog eventjes wachten. Nu ben ik wel verbaasd hoor dat iedereen hier al zo vroeg een echo heeft gehad. De richtlijn is in principe met 12 weken een echo, tenzij niet duidelijk is hoever de zwangerschap gevorderd is (bv direct zwanger na stoppen pil, onregelmatige cyclus e.d.).

Gisteravond met de boys naar een pannekoekenrestaurant geweest. Jongste wist niet hoe snel-ie het achter zijn kiezen gepropt moest krijgen, hahaha. Helaas daarna snel naar huis, want er was geen verschoongelegenheid voor de kids! Dat snap ik nooit zo goed. Een pannekoekenrestauant is toch grotendeels gericht op kinderen toch?

Oudjaarsdag vertrekken we heerlijk voor een weekje naar Egypte. Dat zal voorlopig wel de laatste keer vliegen zijn. Met 2 ukken is het al behoorlijk arelaxed, dus ik wil niet weten hoe het met 3 kinderen is Hoewel de oudste zichzelf dan al goed kan vermaken natuurlijk. In de zomer gaan we waarschijnlijk weer met de vouwwagen naar de camping. Oudste zoon wil weer naar de camping waar we dit jaar ook geweest zijn. Ben nooit zo'n voorstander van 2x naar hetzelfde, maar dit is wel erg kindvriendelijk dus wie weet. Ben benieuwd hoe dat gaat, kamperen met een baby van 2,5 maand. Onze oudste was de 1e keer 8 maanden, is toch weer anders.
Sax ik vind dat ook wel beetje vreemd met die vroege echo's, want vervolgens zeiden ze bij mij "oeh je bent nog geen 10 weken, dan mogen we nog geen uitgerekende datum vaststellen, dus krijg je er nog 1" Tsja, dat had ik ook wel kunnen vertellen dat ik nog geen 10 weken was. Maar toen ik die afspraak aan de telefoon maakte, telde de assistente gewoon laatste dag menstruatie, en cyclus van 28 dagen, en dan afspraak bij 10 weken. Maar 28 dagen heb ik nog nooit gehaald, bij mij altijd zo'n 32 dagen, dus dan is het niet zo moeilijk toch?

Raar idd van dat pannenkoekenrestaurant, lijkt me ook dat dat nou juist typisch een kindvriendelijk restaurant zou zijn!

Oeh en leuk al vakantieplannen! Wij zijn toen dochter 7,5 maand was naar Alaska geweest en hebben daar 2,5 week met een camper rondgetrokken, was super! Maar wat we volgende zomer gaan doen heb ik nog geen idee van.

Waar gaan jullie naartoe in Egypte? Ben al wel eens in Dahab geweest en in Marsa Alam om te duiken, mooi hoor!
@saxmania; dat is schikken!! Hopenlijk valy het allemaal een beetje mee. Ik ben zo blij dat ik zulke dingen nog niet heb gehad. Ben wel ziek en de kleine ook, dus slapen gaat niet al te best. Helaas kan ik mijn terugslag niet geheel tegenhouden met Floradix. Wel een aanrader voor mensen die erg veel last hebben van vermoeidheid trouwens! Helpt bloedarmoede tegen te gaan.

Ik geef mijn gegevens wel nadat ik vrijdag de echo heb gehad Tijn25. Dan weet ik ook wanneer zij de uitgerekende datum hebben geplant en dat alles in 1e instantie goed is. Heb geen redenen om te denken van niet, maar voel een soort bijgeloof dat ik dat eerst even af moet wachten voor het voor mij "echt" is

De paarden voelen het zeker! Bij de eerste heb ik echt staan huilen toen mijn merrie bij een week of 15 haar neus heel zacht schuin tegen mijn buik aanlegde. Ze deed haar oortjes naar voren en ging eerst stil ertegenaan en daarna heel zachtjes met haar bovenlip masseren. Echt zoo verschikkelijk lief!!!
Rondtrekken door Alaska, dat klinkt supergaaf! Wij gaan naar Hurghada en wel om de volgende redenen:

1. De vluchttijden (althans zoals ze nu gepland staan) zijn best goed met kinderen. Heen om 7.30 de lucht in en terug landen we om 19.10. Dit in tegenstelling tot bijv. Sharm el Sheikh, dan land je om 03.25!

2. Korte transfertijd na de vlucht van 5 uur.

Duiken wordt het voor mij helaas niet ivm mijn zwangerschap. We zijn in 2007 op huwelijksreis geweest naar Mauritius. Toen we dat vast legden had ik ook de intentie te gaan duiken, maar tegen die tijd was ik zwanger van de oudste. Heb ooit 1x een proefduik gemaakt en kon toen niet klaren, dus ik had de hoop al opgegeven. Maar hoorde pas geleden van iemand dat dat per dag kan wisselen, dus ik heb nog een sprankje hoop ooit toch te kunnen gaan duiken.

Grappig zeg, dat een paard dat merkt! Ik ben een beetje bang voor extra ijzerinname ivm obstipatie. Heb jij daar geen last van? Na mijn laatste bevallingsdrama was mijn Hb ook extreem laag, maar ik heb toch die ijzerpillen niet genomen. Was ermee begonnen, maar obstipatie met een buikwond was geen goede combi Overigens met hechtingen na een knip ook niet heb ik bij de 1e gemerkt, hahaha. Ik heb van de HA bij de 1e lactulosesiroop gekregen ivm obstipatie (10 dagen na bevalling nog niet naar het toilet geweest e.d.). Smerig mierzoet spul, maar het werkt! Dus bij de 2e op voorhand besteld en dat ga ik nu weer doen.
@ husky: ik denk dat ik zo vroeg echo kreeg omdat ik medisch ben.De gyn heeft ook in de 8ste week al de uitgerekende datu vasgesteld, dat kon schijnbaar gewoon en het klopt ook precies met de echo van afgelopen week. Ik moet trouwens om de 3 weken terug komen en krijg waarschijnlijk iedere keer een echo, dat is dan weer een voordeel aan medisch zijn haha!

Saxmania, Monman en ik willen graag in januari op ´huwelijksreis´ naar Jamaica, maar ik ben wel bang dat mijn pens in de weg gaat zitten ofzo... Maak je je daar geen zorgen over (vraagteken) Ik wel namelijk!

Dinsdag gesprek met verpleegkundige, dan gaan we het vragen.

Ik heb trouwens gisteren kraamzorg geregeld, ik heb nu besloten dat het nu goed gaat en dat ik die dingen gewoon moet doen nu!

Vanavond lekker naar Guus Meeuwis :)Heb vandaag emo dag, moet steeds huilen dus kan wel een verzetje gebruiken haha!
Mon, dat zal in januari wel meevallen hoor met die buik. Ik ben in de zomer van '09 met 8 maanden zwangerschap wezen kamperen in Oostenrijk en dat ging ook prima.
Ik heb met Flordix geen last van obstipatie Saxmania. En de bijwerkingen van een telaag Hb zijn mij te riskant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven